abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 december 2011 @ 11:21:51 #176
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_106119623
quote:
17s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:20 schreef Kyara het volgende:

[..]

En dat maakt het ook meteen zo lastig. Het hele "op de blaren zitten" daar is wel een kind het dupe van. Misschien meer nog dan bij een abortus. Hoe zeer dat ook tegen je gevoel in gaat.
Misschien wordt het kind later wel heel gelukkig. Dat geluk ontneem je het kind als je het kind vermoordt.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_106119655
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:19 schreef Cantare het volgende:

[..]

Een noodsituatie is een situatie waarbij iemand in nood is. Dat staat in wezen los van de vraag of de vrouw de pil heeft gebruikt of verkracht is. Iemand die gewenst zwanger is maar plotseling verlaten wordt door haar partner, kan in grotere nood verkeren dan iemand die ongewenst zwanger is geworden maat zich toch in staat voelt het kind te krijgen. Natuurlijk is de kans groter dat de vrouw in nood is als ze verkracht is, maar uiteindelijk gaat het om het individuele geval en de vraag: is díe vrouw in díe situatie in nood?
Helemaal met je eens. :)

Maar je hebt dus helemaal niks aan dat begrip, omdat het door een ieder anders zal worden ingevuld. Voor Argento is het bijvoorbeeld iets wat buiten je macht moet liggen voor je het een noodsituatie kunt noemen, terwijl dat voor mij niet geldt.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_106119656
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:20 schreef Bleie het volgende:

[..]

Die hele late abortussen worden vrijwel alleen gepleegd als bij de 20-wekenecho blijkt dat het kind zeer zwaar gehandicapt is. En misschien nu en dan bij meiden die er pas laat achter komen dat ze zwanger zijn.
Wat is dan de "normale termijn" eigenlijk? Voor de 18 weken? Wat betreft de uitslag van de 20 weken echo, dat schaar ik onder "medische redenen".
  woensdag 28 december 2011 @ 11:23:04 #179
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_106119660
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:17 schreef Geelman het volgende:

[..]

Omdat ze graag een kind wilt?
Sommige mensen worden echt door de pil heen zwanger. Is mij ook overkomen en daar was geen enkele opzet bij in het spel. Toch hoor ik nog steeds nu en dan dat men daar aan twijfelt. Enig idee hoe erg dat is?
Ik irriteer me dus erg aan je post. Tuurlijk lopen er ook zulke vrouwen ons maar in dit geval is daar geen sprake van.

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 28-12-2011 14:39:59 ]
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_106119664
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:21 schreef Geelman het volgende:

[..]

Misschien wordt het kind later wel heel gelukkig. Dat geluk ontneem je het kind als je het kind vermoordt.
Je ontneemt helemaal niets, want er is nog niets. Je kunt iets alleen wegnemen als het er is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_106119677
quote:

[..]

Jij ziet het als het vermoorden van een kind, anderen niet.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_106119679
quote:

[..]

Ja, daar heb je wel gelijk in en dat zul je nooit weten. Meer genuanceerd: daar kan het kind het dupe van worden.
pi_106119685
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:14 schreef Bleie het volgende:

[..]

Maar ze hebben toch niet minder recht op abortus alleen maar omdat ze al vaker een MAP nodig hebben gehad?
Nou ja, dat is te bediscussiëren, want hoe verdedigbaar is het argument "noodsituatie" in dat geval nog?
  woensdag 28 december 2011 @ 11:24:08 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106119692
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:14 schreef Bleie het volgende:

[..]

Maar ze hebben toch niet minder recht op abortus alleen maar omdat ze al vaker een MAP nodig hebben gehad?
Minder recht zou ik idd niet zeggen, maar Nouvelles is wat mij betreft wel heel dom en laks bezig geweest als hij het nog niet veilig doet met de de vrouw die:
- bewezen niet goed met de pil omgaat.
- hij niet als de moeder van z'n kinderen ziet.

Als je dan toch gewoon laks doorneukt alsof het allemaal toch maar een verwaarloosbare kans op een zwangerschap geeft, en jij als man kennelijk niet eens even de moeite neemt in de gaten te houden wanneer ze ongesteld is, dus niet weet wanneer ze het vruchtbaarst is dan moet je vervolgens niet verongelijkt gaan zitten doen dat je nog niet klaar bent voor een kind en dat je als man "helaas" geen beslissingsbevoegdheid hebt over het wel of niet ondergaan van een abortus.
Hij heeft die verantwoordelijkheid volledig in haar handen gelegd terwijl hij wist dat ze daar niet mee om kon gaan.

Dit is geen geval "ongelukje" dit is gewoon moedwillig het risico nemen en dat had hij moeten bedenken voor hij ging zitten miepen dat hij er "helaas" niet over mocht beslissen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_106119727
Wij waren beiden net 21, woonden nog thuis en ik was net aan een nieuwe studie begonnen..
Ik was door de pil heen zwanger geworden..
Uiteindelijk heeft hij een huis gekocht omdat het zo moeilijk was iets snel aan huur te vinden, 5 jaar geleden was het nog betaalbaar en kreeg je een mooi bedrag aan hypotheek op een simpel inkomen.

Ik heb een zware zwangerschap gehad, ben gestopt met studeren omdat ik alleen maar in het zhuis lag, en deze periode heeft onze relatie echt verkloot. Ik was niet te genieten vanwege alle pijn die ik had en al die hormonen, en hij vond het allemaal maar niks die veranderingen.

Uiteindelijk is alles verkloot, zat ik dagelijks alleen thuis en ging hij lekker genieten van het leven omdat hij het toch nog niet aankon om een kind te hebben.

We zijn na 3 jaar uit elkaar gegaan en dat was het beste voor onze kleine.

Ik ben blij dat ik niet voor een abortus heb gekozen, de goedemorgen mama die ik elke ochtend krijg maakt mijn dag echt goed..
  woensdag 28 december 2011 @ 11:25:22 #186
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106119738
quote:
17s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:20 schreef Kyara het volgende:

[..]

En dat maakt het ook meteen zo lastig. Het hele "op de blaren zitten" daar is wel een kind het dupe van. Misschien meer nog dan bij een abortus. Hoe zeer dat ook tegen je gevoel in gaat.
Eigenlijk is het een onmogelijke discussie... Hoe eerlijk is het idd om een kind de dupe te laten worden terwijl je eigenlijk alleen iemand een goeie les wilt leren... Denk je dat Nouvelle en vriendin bij een abortus nu ineens wel een goed anticonceptiebeheer gaan voeren?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 28 december 2011 @ 11:25:57 #187
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_106119759
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:23 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Sommige mensen worden echt door de pil heen zwanger. Is mij ook overkomen en daar was geen enkele opzet bij in het spel. Toch hoor ik nog steeds nu en dan dat ik dat men daar aan twijfelt. Enig idee hoe erg dat is?
Ik irriteer me dus erg aan je post. Tuurlijk lopen er ook zulke vrouwen ons maar in dit geval is daar geen sprake van.
Maar seks is ook uitgevonden om kinderen te krijgen. De kans bestaat dus dat je ondanks voorzorgsmaatregelen zwanger kan worden.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_106119762
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:23 schreef Cantare het volgende:

[..]

Nou ja, dat is te bediscussiëren, want hoe verdedigbaar is het argument "noodsituatie" in dat geval nog?
Het is onverantwoordelijk gedrag om niet verstandig met anticonceptie om te gaan, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat het geen noodsituatie kan zijn nu er een zwangerschap is opgetreden.

Als iemand vaak te hard rijdt en een ongeluk krijgt terwijl hij niet te hard reed en daarbij gewond raakt, verkeert hij ook in een noodsituatie. Zou hij dan niet geholpen mogen worden, omdat hij in het verleden te hard reed?
pi_106119763
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:25 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Eigenlijk is het een onmogelijke discussie... Hoe eerlijk is het idd om een kind de dupe te laten worden terwijl je eigenlijk alleen iemand een goeie les wilt leren... Denk je dat Nouvelle en vriendin bij een abortus nu ineens wel een goed anticonceptiebeheer gaan voeren?
Precies!
pi_106119778
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:22 schreef Soempie het volgende:

[..]

Helemaal met je eens. :)

Maar je hebt dus helemaal niks aan dat begrip, omdat het door een ieder anders zal worden ingevuld. Voor Argento is het bijvoorbeeld iets wat buiten je macht moet liggen voor je het een noodsituatie kunt noemen, terwijl dat voor mij niet geldt.
Ja, maar dan heb je het weer over algemene "voorwaarden", niet over het individuele geval.
  woensdag 28 december 2011 @ 11:26:48 #191
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106119787
quote:

[..]

Sommige mensen worden echt door de pil heen zwanger. Is mij ook overkomen en daar was geen enkele opzet bij in het spel. Toch hoor ik nog steeds nu en dan dat ik dat men daar aan twijfelt. Enig idee hoe erg dat is?
Goede nuancering inderdaad.
  woensdag 28 december 2011 @ 11:27:02 #192
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106119791
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Minder recht zou ik idd niet zeggen, maar Nouvelles is wat mij betreft wel heel dom en laks bezig geweest als hij het nog niet veilig doet met de de vrouw die:

Als je dan toch gewoon laks doorneukt alsof het allemaal toch maar een verwaarloosbare kans op een zwangerschap geeft, en jij als man kennelijk niet eens even de moeite neemt in de gaten te houden wanneer ze ongesteld is, dus niet weet wanneer ze het vruchtbaarst is dan moet je vervolgens niet verongelijkt gaan zitten doen dat je nog niet klaar bent voor een kind en dat je als man "helaas" geen beslissingsbevoegdheid hebt over het wel of niet ondergaan van een abortus.
Hij heeft die verantwoordelijkheid volledig in haar handen gelegd terwijl hij wist dat ze daar niet mee om kon gaan.

Dit is geen geval "ongelukje" dit is gewoon moedwillig het risico nemen en dat had hij moeten bedenken voor hij ging zitten miepen dat hij er "helaas" niet over mocht beslissen.
+1 dus...
pi_106119804
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:23 schreef Cantare het volgende:

[..]

Daar heeft dat begrip helemaal geen betrekking op, in mijn ogen. Zie ook wat miss_sly zegt.
  woensdag 28 december 2011 @ 11:27:59 #194
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_106119821
quote:

[..]

daarom, Double Dutch
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_106119881
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ben het voor een heel groot deel met je eens. Echter, ik kan me nog wel herinneren dat ik toen ik jong was ook bij veel meer dingen het gevoel had dat mij dat toch niet zou overkomen. ik wist wel van veel dingen dat het concrete risico's waren, maar het zou mij toch niet echt overkomen?
pi_106119884
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:26 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ja, maar dan heb je het weer over algemene "voorwaarden", niet over het individuele geval.
Wat wil je hiermee precies zeggen? Heb namelijk het idee dat we het gewoon eens zijn?
  woensdag 28 december 2011 @ 11:31:16 #197
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_106119909
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is onverantwoordelijk gedrag om niet verstandig met anticonceptie om te gaan, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat het geen noodsituatie kan zijn nu er een zwangerschap is opgetreden.

Als iemand vaak te hard rijdt en een ongeluk krijgt terwijl hij niet te hard reed en daarbij gewond raakt, verkeert hij ook in een noodsituatie. Zou hij dan niet geholpen mogen worden, omdat hij in het verleden te hard reed?
Onverantwoord gedrag wordt in dit geval beloond. Met een klein wonder.
pi_106119935
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:31 schreef Geelman het volgende:

[..]

Onverantwoord gedrag wordt in dit geval beloond. Met een klein wonder.
Het is alleen zo triest als dit kleine wonder niet wordt gezien als een klein wonder, maar als een enorme lastige levensverpester.
Ik geloof niet dat een kind dat als levensvreugdeverhogend zal ervaren.
pi_106120010
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:25 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Eigenlijk is het een onmogelijke discussie... Hoe eerlijk is het idd om een kind de dupe te laten worden terwijl je eigenlijk alleen iemand een goeie les wilt leren...
Dit is dus precies wat ik bedoel. Er is zo vaak geroepen: had je maar na moeten denken, had je maar dit, nu moet je niet piepen, ga maar opdraaien voor de consequenties.

Ik vind dat wel een heel harde les en genadeloos. En dan niet eens alleen omdat het kind de dupe kan worden, maar ook voor de ouders zelf. Ja, ze zijn heel stom geweest, maar moet abortus dan maar ontzegd worden om ze zo'n lesje te leren? :{
  woensdag 28 december 2011 @ 11:35:42 #200
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106120044
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben het voor een heel groot deel met je eens. Echter, ik kan me nog wel herinneren dat ik toen ik jong was ook bij veel meer dingen het gevoel had dat mij dat toch niet zou overkomen. ik wist wel van veel dingen dat het concrete risico's waren, maar het zou mij toch niet echt overkomen?
Hier hetzelfde hoor... Maar na 2 keer morning after pil weet je toch inmiddels dat het je wél kan overkomen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')