abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106119032
Los van de abortusdiscussie heb ik wel medelijden met de vriendin in kwestie. Ze staat zo te lezen behoorlijk onder druk, ondergaat straks een abortus en over een paar maanden pakt vriendlief zijn biezen omdat hij zo van vrouwen en flirten houdt. Meiske blijft achter met een gebroken hart en een nogal heftige ervaring waar ze vervolgens zelf en alleen mee moet dealen. Ik wil best geloven dat een abortus niet per se traumatisch hoeft te zijn maar een lolletje is het ook niet bepaald, zowel fysiek als psychisch. Over verantwoordelijkheden gesproken...
  woensdag 28 december 2011 @ 11:04:21 #152
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_106119048
Users als Geelman zijn het beste argument voor Abortus
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 28 december 2011 @ 11:04:24 #153
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_106119051
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:02 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Je vergeet nog een stukje daarachter: vind ik.
En dat mag je best vinden...

Ik ben alleen heel blij dat de Nederlandse wet er anders over denkt. :Y
Haha, als ik aan de macht kom zullen de regels wel wat veranderen! >:)

Het moest maar eens afgelopen zijn met die kindermoorden. Er staan genoeg foto's van op het internet, het is moord met voorbedachte rade, moord van het ergste soort.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  woensdag 28 december 2011 @ 11:05:15 #154
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_106119069
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Haha, anti-abortus to the max, als je het niet kan handelen lees je m'n posts maar niet.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  woensdag 28 december 2011 @ 11:05:19 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_106119074
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar ze zijn ook evengoed het sop en het ontsporen van een boeiende discussie niet waard. ;)
  woensdag 28 december 2011 @ 11:05:28 #156
45206 Pietverdriet
pi_106119077
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:03 schreef Jore het volgende:
Los van de abortusdiscussie heb ik wel medelijden met de vriendin in kwestie. Ze staat zo te lezen behoorlijk onder druk, ondergaat straks een abortus en over een paar maanden pakt vriendlief zijn biezen omdat hij zo van vrouwen en flirten houdt. Meiske blijft achter met een gebroken hart en een nogal heftige ervaring waar ze vervolgens zelf en alleen mee moet dealen. Ik wil best geloven dat een abortus niet per se traumatisch hoeft te zijn maar een lolletje is het ook niet bepaald, zowel fysiek als psychisch. Over verantwoordelijkheden gesproken...
Ze kan ook een lekker bijstand moeke worden, iedere paar jaar een zatlap je een broodje in de oven laten schuiven en nooit hoeven te werken.
  † In Memoriam † woensdag 28 december 2011 @ 11:05:36 #157
43556 miss_dynastie
pi_106119081
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:03 schreef Jore het volgende:
Ja, dat vind ik ook heel rot aan de situatie die hier wordt beschreven. 'Baas in eigen buik' werkt twee kanten op imho.
  woensdag 28 december 2011 @ 11:06:36 #158
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106119117
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:01 schreef Soempie het volgende:

[..]

't Gaat alleen wel om een kindje, die mogelijk niet gewenst is door de ouders (ik ben wel van mening dat de vrouw de uiteindelijke beslissing moet nemen). En nogmaals, Nouvelles is nu heel eerlijk over de redenen, hij had het ook heel anders kunnen brengen. En natuurlijk vind ik dat mensen hem daarop aan mogen spreken. Hoop dat het een goede les is voor de toekomst voor hem.
Ik omschreef het verkeerd... Ik ben niet anti-abortus!! Maar ik vind ook niet dat het als anti-conceptie gebruikt kan worden... In eerste instantie heb ik hem juist geroemd om z'n eerlijkheid hierover. Maar nu uit het verhaal blijkt dat ze blijkbaar al een hele poos met scherp spelen stel ik mijn mening wel enigzins bij...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 28 december 2011 @ 11:06:40 #159
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_106119121
quote:
15s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:05 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook heel rot aan de situatie die hier wordt beschreven. 'Baas in eigen buik' werkt twee kanten op imho.
Als ik die vriendin was zou ik meteen bij die gast weggaan, hij geeft niks om haar, nog om haar kind.
pi_106119187
Jore, dat maakt de situatie ook heel rot. Ook als ze besluit het kindje te houden en straks misschien toch alleen komt te staan. En voor nu is het heel rot dat de ouders en haar vriend zo duidelijk laten merken dat abortus de beste keuze zou zijn. Ik vind dat dat nog maar de vraag is in deze situatie, zeker omdat zij zo twijfelt.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 28 december 2011 @ 11:12:34 #161
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_106119320
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:08 schreef Soempie het volgende:
Jore, dat maakt de situatie ook heel rot. Ook als ze besluit het kindje te houden en straks misschien toch alleen komt te staan. En voor nu is het heel rot dat de ouders en haar vriend zo duidelijk laten merken dat abortus de beste keuze zou zijn. Ik vind dat dat nog maar de vraag is in deze situatie, zeker omdat zij zo twijfelt.
Die meid moet gewoon goed kiezen en dat kind houden, dan heeft ze later in ieder geval nog iets om van te houden.
pi_106119371
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:06 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ik omschreef het verkeerd... Ik ben niet anti-abortus!! Maar ik vind ook niet dat het als anti-conceptie gebruikt kan worden... In eerste instantie heb ik hem juist geroemd om z'n eerlijkheid hierover. Maar nu uit het verhaal blijkt dat ze blijkbaar al een hele poos met scherp spelen stel ik mijn mening wel enigzins bij...
Hier sluit ik me bij aan.

quote:
En voor nu is het heel rot dat de ouders en haar vriend zo duidelijk laten merken dat abortus de beste keuze zou zijn. Ik vind dat dat nog maar de vraag is in deze situatie, zeker omdat zij zo twijfelt.
Ook mee eens.

Moet wel zeggen dat nu ik zelf zwanger ben, ik wel vind dat de 24 weken grens voor abortus vrij laat ligt. Als ik dan terugdenk aan de 20 weken echo en weet dat je dan je kindje ook al voelt bewegen..... Ik vind het nogal wat om dan nog een kindje weg te halen. Overigens vind ik het wat anders als dat om medische redenen gebeurd.
pi_106119376
quote:

[..]

Het is toch een middel om een -verdere - zwangerschap te voorkomen. Wat de redenen dan zijn, dat laat ik liever aan de mensen om wie het gaat. Juist ook omdat ik persoonlijk niet zou weten waar ik de grens zou leggen (behalve dan bij een bepaald aantal weken :+ ).

Ik vind het ook heel dom, laks, etc. maar nog geen reden om abortus niet toe te staan. Dat vind ik persoonlijk wel heel onverbiddelijk.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_106119379
quote:

[..]

Maar ze hebben toch niet minder recht op abortus alleen maar omdat ze al vaker een MAP nodig hebben gehad?
  woensdag 28 december 2011 @ 11:16:06 #165
45206 Pietverdriet
pi_106119426
Maar goed, waarom is vriendin van TS zwanger? Is het een dommertje dat de pil vergeet, of wil ze vriendje aan zich binden door een kindje?
  woensdag 28 december 2011 @ 11:16:31 #166
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_106119440
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:14 schreef Soempie het volgende:

[..]

Het is toch een middel om een -verdere - zwangerschap te voorkomen. Wat de redenen dan zijn, dat laat ik liever aan de mensen om wie het gaat. Juist ook omdat ik persoonlijk niet zou weten waar ik de grens zou leggen (behalve dan bij een bepaald aantal weken :+ ).

Ik vind het ook heel dom, laks, etc. maar nog geen reden om abortus niet toe te staan. Dat vind ik persoonlijk wel heel onverbiddelijk.
Onverbiddelijkheid is goed, lakse mensen zijn domme mensen.
  † In Memoriam † woensdag 28 december 2011 @ 11:16:49 #167
43556 miss_dynastie
pi_106119450
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, waarom is vriendin van TS zwanger? Is het een dommertje dat de pil vergeet, of wil ze vriendje aan zich binden door een kindje?
Who cares. Ze zijn er blij mee, alles komt goed, klaar.
  woensdag 28 december 2011 @ 11:17:14 #168
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_106119464
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Omdat ze graag een kind wilt?
  woensdag 28 december 2011 @ 11:18:23 #169
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106119500
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:14 schreef Bleie het volgende:

[..]

Maar ze hebben toch niet minder recht op abortus alleen maar omdat ze al vaker een MAP nodig hebben gehad?
Volgens mij heeft de dame in kwestie haar keuze al gemaakt en wordt Nouvelle gewoon vader over een x aantal maanden.

Ik ben het wel met je eens dat je niet zomaar op basis van stom gedrag een abortus mag verbieden hoor, maar darn wat druist het tegen m'n rechtvaardigheidsgevoel in... Abortus als anti-conceptie achteraf is natuurlijk een wel heel erg zwaar middel... Zeker als beide partijen hadden kunnen weten dat dit kan gebeuren als je met scherp schiet...
  woensdag 28 december 2011 @ 11:19:06 #170
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_106119531
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:16 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Who cares. Ze zijn er blij mee, alles komt goed, klaar.
met TS wel ja :Y
  woensdag 28 december 2011 @ 11:19:44 #171
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_106119544
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:18 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de dame in kwestie haar keuze al gemaakt en wordt Nouvelle gewoon vader over een x aantal maanden.

Ik ben het wel met je eens dat je niet zomaar op basis van stom gedrag een abortus mag verbieden hoor, maar darn wat druist het tegen m'n rechtvaardigheidsgevoel in... Abortus als anti-conceptie achteraf is natuurlijk een wel heel erg zwaar middel... Zeker als beide partijen hadden kunnen weten dat dit kan gebeuren als je met scherp schiet...
Nouvelle gaat een dikke alimentatie betalen later! :D
pi_106119545
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 10:19 schreef Soempie het volgende:

Hoe wil je die scheidslijn ook maken? Dan zegt degene toch gewoon dat ze braaf de pil heeft geslikt, maar dat ze net die ene pechvogel is? Ik zie dan ook niks in die eis 'noodsituatie'. MAP kan ook worden gehaald na verkrachting. Moet ik dat dan ook niet zien als noodsituatie?
Een noodsituatie is een situatie waarbij iemand in nood is. Dat staat in wezen los van de vraag of de vrouw de pil heeft gebruikt of verkracht is. Iemand die gewenst zwanger is maar plotseling verlaten wordt door haar partner, kan in grotere nood verkeren dan iemand die ongewenst zwanger is geworden maat zich toch in staat voelt het kind te krijgen. Natuurlijk is de kans groter dat de vrouw in nood is als ze verkracht is, maar uiteindelijk gaat het om het individuele geval en de vraag: is díe vrouw in díe situatie in nood?
pi_106119565
quote:
17s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:14 schreef Kyara het volgende:

Moet wel zeggen dat nu ik zelf zwanger ben, ik wel vind dat de 24 weken grens voor abortus vrij laat ligt. Als ik dan terugdenk aan de 20 weken echo en weet dat je dan je kindje ook al voelt bewegen..... Ik vind het nogal wat om dan nog een kindje weg te halen. Overigens vind ik het wat anders als dat om medische redenen gebeurd.
Die hele late abortussen worden vrijwel alleen gepleegd als bij de 20-wekenecho blijkt dat het kind zeer zwaar gehandicapt is. En misschien nu en dan bij meiden die er pas laat achter komen dat ze zwanger zijn.
pi_106119568
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:18 schreef flugeltje het volgende:
En dat maakt het ook meteen zo lastig. Het hele "op de blaren zitten" daar is wel een kind het dupe van. Misschien meer nog dan bij een abortus. Hoe zeer dat ook tegen je gevoel in gaat.
  woensdag 28 december 2011 @ 11:21:04 #175
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_106119592
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:19 schreef Cantare het volgende:

[..]

Een noodsituatie is een situatie waarbij iemand in nood is. Dat staat in wezen los van de vraag of de vrouw de pil heeft gebruikt of verkracht is. Iemand die gewenst zwanger is maar plotseling verlaten wordt door haar partner, kan in grotere nood verkeren dan iemand die ongewenst zwanger is geworden maat zich toch in staat voelt het kind te krijgen. Natuurlijk is de kans groter dat de vrouw in nood is als ze verkracht is, maar uiteindelijk gaat het om het individuele geval en de vraag: is díe vrouw in díe situatie in nood?
Het kind was toch eerst gewenst? Als de man weggaat is het opeens ongewenst? Dat kan natuurlijk niet. Tevens zijn dit soort situaties van alle tijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')