Tering hee, wat ben jij een triest figuur. Maak dan geen wijf zwanger, idioot.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:26 schreef -Nouvelles het volgende:
Interessant topic voor mij.
Ik ben zelf net twintig en mijn vriendin is net negentien en ongepland zwanger. Zoals het er nu uitziet gaan we voor de abortus (wat ikzelf sowieso wil) maar m'n vriendin twijfelt, wat ik overigens heel goed begrijp.
Ik zie mezelf niet als een vader en wil dit dan ook niet, voor mij voelt het als een grote nachtmerrie en feitelijk als het kapot maken van mijn leven. Ik wil nog teveel dingen doen (ik ga drie keer per week uit, ik ga een wo studie doen, veel reizen en ik doe gewoon altijd mijn ding met vrienden). Ik ben er dus nog lang niet klaar voor en mijn vriendin heeft ook haar dingen zoals een wo-studie, bijbaantjes, haar toekomst enzovoort. Het is niet handig om een kind te nemen, we hebben het kind niet veel te bieden. Financieel zit het alleen maar goed en dat is dan ook meteen alles.
Mijn ouders en haar ouders vinden ook dat het kind weggehaald moet worden maar zij draagt het kind en haar gevoel zegt iets anders maar onze ouders staan alsnog achter iedere keuze die gemaakt wordt. Mijn vriendin in de steek laten ga ik sowieso niet doen, ongeacht de keuze die mijn vriendin maakt. En ik heb het idee dat mijn vriendin alsnog voor haar gevoel kiest en het kind wil houden, helaas.
Gewoon alles wat je nog moet regelen op een lijstje zetten, je hoofd koel houden, werken aan wat je moet doen en genieten als het moment eenmaal daar is. Miljarden mensen hebben al kinderen gekregen en opgevoed en in bijna alle gevallen gaat dat prima. Er zijn slechts een paar mongolen die het echt niet kunnen maar ik verwacht niet dat jij daar bij zult zitten. Succes en vooral heel veel plezier!quote:Op donderdag 22 december 2011 17:50 schreef Robbberttt het volgende:
Ik weet niet wat ik met dit topic wil bereiken. Ik wil het gewoon van me afschrijven denk ik.
Het is een raar idee; volgend jaar komt er een kleine versie van mezelf te wereld. Ik kan het nog steeds niet bevatten. We zijn beiden 23, hebben net een jaar een relatie en wonen nog bij onze ouders.
Praktisch wordt het een zware opgave. Huis vinden is al niet makkelijk namelijk..
Zijn er meer mensen die in deze situatie hebben gezeten? Waarvoor hebben jullie gekozen? Hebben jullie spijt van beslissingen of andersom?
Doe niet zo kortzichtigquote:Op dinsdag 27 december 2011 11:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tering hee, wat ben jij een triest figuur. Maak dan geen wijf zwanger, idioot.
Ik denk dat hij niet kortzichtig is, maar puur zwart-wit bekijkt dat iemand die zn leutel in iets douwt, dat je dan later met de gebakken peren kan zitten en daarvoor niet moet weglopen. Iets wat ik zeker met hem eens ben!quote:Op dinsdag 27 december 2011 12:52 schreef Oognip het volgende:
[..]
Doe niet zo kortzichtig
En nee ik ben ook niet voor abortus maar een beetje respect tonen kan geen kwaad.
Ik denk dat 99,9% van de neukpartijen er niet op gericht zijn om een kind te maken. Maar dat betekent natuurlijk niet dat je geen verantwoordelijkheid hoeft te dragen voor het feit (!) dat dat gevolg kan intreden, ook als het niet het vooropgezette doel was.quote:Op dinsdag 27 december 2011 11:00 schreef flugeltje het volgende:
En ja, ik blijf het verdomd knap vinden als je tegen de gangbare denkwijzen in durft te zeggen dat je het gewoon heel moeilijk vind. Hij geeft aan haar niet in de steek te zullen laten, welke keus er ook volgt, maar zegt ook dat hij er niet op zit te wachten en nog niet aan toe is. Daar heb ik respect voor ja, hij denkt er tenminste over na.... een kind is niet alleen maar haleluja, maar verdomd hard werken, heel eerlijk gezegd weet ik niet of ik het er op m'n 20e net zo goed vanaf gebracht zou hebben als nu...
Het is internet hoor. Daar hoef je niet zo bang te zijn voor ´gangbare denkwijzen´ (wat je daar ook onder zou willen verstaan).
[quote]En, behoudens de uitzonderingen in het tweede streepjestopic, is niet elke neukpartij erop gericht om een kind te maken.
Dat zou nogal een gamechanger zijn, niet? De betrokkene heeft het daar zelf in ieder geval niet over gehad, terwijl dat toch een vrij fundamenteel onderdeel van het verhaal zou zijn.quote:Ik ga er dan ook even vanuit dat alle partijen in bovenstaande 2 voorbeelden er dan ook alles aan gedaan hebben om zwangerschap te voorkomen
Nee, maar dan nog loop je altijd een risico. Hoe statistisch verwaarloosbaar ook. Stel dan de anticonceptiefabrikant aansprakelijk voor de kosten van levensonderhoud van het kind tot aan zn 21ste levensjaar ofzo. Waarom moet alles meteen dood? En ja, het doen ontstaan van de potentie van leven middels het bewerkstelligen van een bevruchting om vervolgens die bevruchting op onnatuurlijke wijze ongedaan te maken, raakt natuurlijk wel aan doden. Ongeacht in welk stadium de vrucht zich bevindt.quote:Dan is het zwaar kut als dat toch gebeurd en ik kan me voorstellen dat het niet voor iedereen zomaar 'accepteren' is dan...
Niet per definitie. Maar in dit geval wel. Als je bij je volle verstand (onbeschermde) sex hebt met elkaar, dan moet je niet na de bevruchting verzinnen dat je eigenlijk geen zin hebt in een kind. Als je dan echt je verantwoordelijkheid neemt, dan berust je in de fout die je hebt gemaakt en dan accepteer je de consequenties. En vervolgens ga je je stinkende best doen om die kleine een fijn leven te bezorgen. Alles wat je daarin te kort schiet staat gelijk aan het niet nemen van je verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:28 schreef Bleie het volgende:
Misschien lees ik het verkeerd hoor, maar hoezo staat abortus plegen gelijk aan niet nemen van verantwoordelijkheid?
Als we het hebben over een gezonde vrucht met een goed vooruitzicht op een normale kwaliteit van leven, dan kan en mag abortus geen optie zijn. Abortus kan dan immers alleen meer in het belang van de ouders plaatsvinden die het gebruiken als ´anti-conceptie´ achteraf. Ouders die geen zin hebben in een kind, maar op jacht naar een korte termijn pleziertje dat risico toch hebben genomen. Als het risico dan intreedt dan heb je de consequenties maar te nemen zoals ze zijn. Waar is hier de noodsituatie als bedoeld in de Wet afbreking zwangerschap?quote:Als je een ongepland en ongewenst kindje niet de toekomst kan bieden die elk kind verdient, en adoptie geen optie vindt (wat ik me heel goed kan voorstellen), dan is het volgens mij verantwoordelijker om abortus te plegen dan het toch maar te laten komen. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor het kind.
Ware het niet dat de man die hier voor abortus zou willen kiezen niets te kiezen heeft, dat is aan zijn vriendin, en als die niet voor abortus kiest dan zal het gewoon zijn verantwoordelijkheid moeten nemen.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:28 schreef Bleie het volgende:
Misschien lees ik het verkeerd hoor, maar hoezo staat abortus plegen gelijk aan niet nemen van verantwoordelijkheid? Als je een ongepland en ongewenst kindje niet de toekomst kan bieden die elk kind verdient, en adoptie geen optie vindt (wat ik me heel goed kan voorstellen), dan is het volgens mij verantwoordelijker om abortus te plegen dan het toch maar te laten komen. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor het kind.
Betekent het feit dat de zwangerschap niet gepland en gewenst is dat het kind dat daaruit ontstaat geen liefde zal krijgen? Ik vind dat een te simpele gevolgtrekking. In dit topic hebben al meerdere mensen het tegendeel laten zien. Blijkbaar kun je heel goed van een kind houden waar je in eerste instantie niet voor gekozen had.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:05 schreef Oognip het volgende:
Iets zwart-wit bekijken IS kortzichtig
En ik vind ook dat je de verantwoordelijkheid moet nemen, maar als het kind toch komt maar geen liefde van de ouders krijgt omdat het niet gewenst was, zou het ook heel jammer zijn.
Neuh, maar toch beter dan maar als embryo te worden afgevoerd omdat je ouders wel zo slim waren om je te verwekken maar te dom om de consequenties tijdig te overzien.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:50 schreef Oognip het volgende:
@argento, denk je echt dat het voor een kind leuk is om afgestaan te worden?
Tja, als je dat allemaal omstandigheden vindt waarom er dan toch maar beter geaborteerd had kunnen worden, dan zijn we uitgesproken. Dit soort geneuzel gaat mijn belevingswereld ver te boven.quote:Dat kind weet donders goed dat het niet gewenst was door zijn biologische ouders, dat het wel gewenst is bij het adoptiegezin is leuk maar vaak houdt een kind er 1000 vragen op na en nare gevoelens.
Absoluut, RockbeIIa omschreef het als een cadeautje en dat vond ik een hele mooie omschrijvingquote:Op dinsdag 27 december 2011 16:50 schreef Cantare het volgende:
[..]
Betekent het feit dat de zwangerschap niet gepland en gewenst is dat het kind dat daaruit ontstaat geen liefde zal krijgen? Ik vind dat een te simpele gevolgtrekking. In dit topic hebben al meerdere mensen het tegendeel laten zien. Blijkbaar kun je heel goed van een kind houden waar je in eerste instantie niet voor gekozen had.
Whutquote:Op dinsdag 27 december 2011 16:55 schreef Argento het volgende:
[..]
Neuh, maar toch beter dan maar als embryo te worden afgevoerd omdat je ouders wel zo slim waren om je te verwekken maar te dom om de consequenties tijdig te overzien.
[..]
Tja, als je dat allemaal omstandigheden vindt waarom er dan toch maar beter geaborteerd had kunnen worden, dan zijn we uitgesproken. Dit soort geneuzel gaat mijn belevingswereld ver te boven.
Wat maakt jou de aangewezen persoon om dat voor een ander te bepalen?quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:44 schreef Argento het volgende:
Als we het hebben over een gezonde vrucht met een goed vooruitzicht op een normale kwaliteit van leven, dan kan en mag abortus geen optie zijn.
En ik zeg niet dat die kinderen beter geaborteerd hadden kunnen worden, ik bedoel alleen maar dat je adoptie niet moet verheerlijken want dat deed je een beetje in mijn ogenquote:Op dinsdag 27 december 2011 16:55 schreef Argento het volgende:
[..]
Neuh, maar toch beter dan maar als embryo te worden afgevoerd omdat je ouders wel zo slim waren om je te verwekken maar te dom om de consequenties tijdig te overzien.
[..]
Tja, als je dat allemaal omstandigheden vindt waarom er dan toch maar beter geaborteerd had kunnen worden, dan zijn we uitgesproken. Dit soort geneuzel gaat mijn belevingswereld ver te boven.
Het verschil is alleen dat het geaborteerde kind zich daar nooit bewust van zal zijn.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:55 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik zie geen feiten, ik zie een standpunt. Een standpunt dat in mijn ogen de kwalificatie ´geneuzel´ verdient. Jij zult daar anders over denken, en dat is prima, maar verkoop het niet als feit. Althans, niet aan mij.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:00 schreef Oognip het volgende:
[..]
WhutWaarom nou weer geneuzel? Dat zijn toch gewoon feiten.
Ik bepaal helemaal niks. Ik geef weer hoe ik erover denk. En ook de wetgever blijkt enige rechtvaardiging voor een abortus te vereisen, zodat een abortus ´omdat het ouderschap mij vanwege mn losbandige levensstijl niet zo goed uitkomt´ nog wel eens in strijd met de wet zou kunnen worden uitgevoerd. Ik hoop dat de betreffende arts zich dat tijdig realiseert.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat maakt jou de aangewezen persoon om dat voor een ander te bepalen?
Ahem... Het is een feit dat geadopteerde kinderen er last van KUNNEN krijgen dat ze afgestaan zijn. Je kan zeggen wat je wil maar dat is gewoon zo.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:11 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik zie geen feiten, ik zie een standpunt. Een standpunt dat in mijn ogen de kwalificatie ´geneuzel´ verdient. Jij zult daar anders over denken, en dat is prima, maar verkoop het niet als feit. Althans, niet aan mij.
Even voor de duidelijkheid: TS en zijn vriendin zijn niet degenen die abortus overwegen, dat is de vraag waar een andere user voor staat.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:10 schreef Cantare het volgende:
[..]
Het verschil is alleen dat het geaborteerde kind zich daar nooit bewust van zal zijn.
In de kern van de zaak is dit een morele kwestie die draait de vraag of abortus überhaupt een optie voor je is. Zo nee, dan zijn de argumenten van de TS nooit steekhoudend. Zo ja, dan heb je een heel andere discussie.
Wat voor mij persoonlijk een tenenkrommende gedachtengang vind, is dat de TS en zijn vriendin geen goede ouders zouden kunnen zijn of te weinig middelen zouden hebben, en daardoor geen [b]keuze[\b] zouden hebben. Die heb je namelijk wel degelijk.
Ja, en ik vind het geneuzel dat dat als argument wordt aangedragen voor de stelling dat abortus boven adoptie te prefereren zou zijn. Volgens mij heb ik dat ook gewoon zo omschreven.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:14 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ahem... Het is een feit dat geadopteerde kinderen er last van KUNNEN krijgen dat ze afgestaan zijn. Je kan zeggen wat je wil maar dat is gewoon zo.
Absoluut niet waar. In ieder geval niet in mijn gemeente. In mijn geval was het zelfs zo erg dat ik pas bij mijn ouders weg kon als mijn dochter een jaar of 6 zou zijn. Toen dus maar voor particuliere huur gekozen, al heeft dat ook wel een paar jaar geduurd.quote:Op donderdag 22 december 2011 18:41 schreef Cavalinho het volgende:
Ik neem aan dat je voor een huurwoning wel bovenaan de urgentie lijst komt in zo'n situatie dus dat gaat vast lukken. Ik weet zeker dat als het er eenmaal is, twijfels wegvallen.
Ik zag het na mijn post, heb ' m intussen gewijzigd.quote:Op dinsdag 27 december 2011 17:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: TS en zijn vriendin zijn niet degenen die abortus overwegen, dat is de vraag waar een andere user voor staat.
Het topic van TS wordt met de wel/geen abortusdiscussie die betrekking heeft op die ander user dus vakkundig om zeep geholpen (gelijk een abortus zeg maar).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |