quote:Een medische commissie die door het Noorse gerecht is aangesteld, heeft donderdag de eerdere psychiatrische diagnose van massamoordenaar Anders Behring Breivik bevestigd. Hij is ontoerekeningsvatbaar.
'Er is geen enkele grote tegenwerping op het besluit van het psychiatrische rapport van 29 november waarin staat dat Breivik lijdt aan paranoïde schizofrenie', zegt de voorzitter van de commissie, Karl Heinrik Melle.
Breivik zit in voorlopige hechtenis en wacht op zijn proces dat op 16 april 2012 van start gaat. Als het gerecht met het psychiatrische onderzoek rekening houdt, dan zal hij aan een celstraf ontsnappen en veroordeeld worden tot verzorging in een gesloten psychiatrische instelling.
De Noor pleegde op 22 juli een aanslag met een bomauto in de regeringswijk van Oslo en richtte vervolgens op het eiland Utøya een bloedbad aan onder jonge mensen. Daarbij vielen in totaal 77 doden.
Breivik heeft de feiten bekend, maar weigert schuldig te pleiten.
Toch opvallend dat er destijds op FOK! een groot aantal blanken beweerden dat deze knaap gezien zijn verrichtingen bijzonder intelligent zou moeten zijnquote:HAMBURG (ANP) - De vader van de Noorse extremist Anders Behring Breivik noemt zijn zoon de ,,ergste terrorist sinds de Tweede Wereldoorlog''. Door twee aanslagen van Breivik kwamen in juli in totaal 77 mensen om.
Of er nu een jarenlange planning aan voorafgaat of dat een spontane actie was, er moet altijd worden vastgesteld of je strafbare feiten kunt toerekenen aan een dader. En dat is een vraag naar de psychische gesteldheid van de dader.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:41 schreef Specularium het volgende:
Volgens mij is hij juist 100% toerekeningsvatbaar, gezien zijn planning.
Maar voor gek verklaren is veel makkelijker en minder eng.
Oke. En waar staat nu dan vastgesteld dat hij niet intelligent is?quote:Op donderdag 22 december 2011 13:30 schreef DRidder het volgende:
[..]
Toch opvallend dat er destijds op FOK! een groot aantal blanken beweerden dat deze knaap gezien zijn verrichtingen bijzonder intelligent zou moeten zijn![]()
![]()
Dit mag je ondersteunen met bewijs.quote:En daarbij graag hadden gezien dat de slachtoffers van een andere etniciteit/religie zouden zijn.
Ik snap jouw reactie niet zo. Dat iemand lijdt aan paranoïde schizofrenie, zegt toch niets over iemands intelligentie?quote:Op donderdag 22 december 2011 13:30 schreef DRidder het volgende:
[..]
[..]
Toch opvallend dat er destijds op FOK! een groot aantal blanken beweerden dat deze knaap gezien zijn verrichtingen bijzonder intelligent zou moeten zijn![]()
![]()
En daarbij graag hadden gezien dat de slachtoffers van een andere etniciteit/religie zouden zijn.
Lijkt er wel op ja.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:47 schreef Leandra het volgende:
Dus als iemand niet toerekeningsvatbaar is dan zou hij volgens TS ook niet intelligent kunnen zijn?
Dit dus. Het zou hun heel slecht uitkomen als hij WEL toerekeningsvatbaar zou worden verklaard, want dan zouden ze zijn gedachtegoed (kritiek op de regering, multiculturele samenleving, massa import van moslims) ook serieus moeten nemen.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:41 schreef Specularium het volgende:
Volgens mij is hij juist 100% toerekeningsvatbaar, gezien zijn planning.
Maar voor gek verklaren is veel makkelijker en minder eng.
Wel grappig om te zien dat zo'n massamoordenaar met zijn pdf'je vol waanzin en waanideeën (letterlijk) op basis daar van meteen door bepaalde figuren bestempeld werd als hoogbegaafd en bijzonder intelligent.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:47 schreef soklos het volgende:
[..]
Ik snap jouw reactie niet zo. Dat iemand lijdt aan paranoïde schizofrenie, zegt toch niets over iemands intelligentie?
Ik ben benieuwd of dat dan (volgens TS) ook andersom werkt: iemand die (zeer) intelligent is, is altijd toerekeningsvatbaar en doet nooit iets doms in een vlaag van verstandsverbijsterig?quote:
Je kunt heel goed begaafd zijn en toch een geestesziekte hebben. Die twee sluiten elkaar helemaal niet uit.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:30 schreef DRidder het volgende:
[..]
[..]
![]()
En daarbij graag hadden gezien dat de slachtoffers van een andere etniciteit/religie zouden zijn.
Idd, Breivik kwam tenminste pas echt op voor de blanken en wordt wederom tegengewerkt door de linksen en de moslims.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:49 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
En mensen zoals TS trappen en gewoon in![]()
Precies. En dat allemaal zonder aluminiumfolie.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:49 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dit dus. Het zou hun heel slecht uitkomen als hij WEL toerekeningsvatbaar zou worden verklaard, want dan zouden ze zijn gedachtegoed (kritiek op de regering, multiculturele samenleving, massa import van moslims) ook serieus moeten nemen.
Nu kunnen ze gewoon zeggen: hij is gek en alles wat hij heeft geschreven is BS. Case closed, doorlopen aub, nix te zien.
Sterker nog, ze gaan vaak hand in hand.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je kunt heel goed begaafd zijn en toch een geestesziekte hebben. Die twee sluiten elkaar helemaal niet uit.
Ben ik het helemaal mee eens. Maar vertel mij eens, hoeveel van deze superieure blanken hadden Bin Laden direct als hoogbegaafd en als bijzonder intelligent bestempeld?quote:Op donderdag 22 december 2011 13:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je kunt heel goed begaafd zijn en toch een geestesziekte hebben. Die twee sluiten elkaar helemaal niet uit.
Pardon? Ben je wel goed wijs?quote:Op donderdag 22 december 2011 13:55 schreef DRidder het volgende:
[..]
Idd, Breivik kwam tenminste pas echt op voor de blanken en wordt wederom tegengewerkt door de linksen en de moslims.
Ik denk dat veel mensen het best met je eens zullen zijn als je stelt dat het geen domme man was.. Maar eigenlijk begrijp ik je punt niet helemaal.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:59 schreef DRidder het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal mee eens. Maar vertel mij eens, hoeveel van deze superieure blanken hadden Bin Laden direct als hoogbegaafd en als bijzonder intelligent bestempeld?![]()
Als je zijn manifest hebt gelezen dan kan je niet zeggen dat hij racist is. Hij is doorgeslagen in een gevaarlijke combinatie van vergaand cynisme, romanticisme, groepsdenken, idealisme. Dat hij geestesziek was/is is dus nu ook officieel geworden, dit had ongetwijfeld zijn denkbeelden in hoge mate verscherpt.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:55 schreef DRidder het volgende:
[..]
Idd, Breivik kwam tenminste pas echt op voor de blanken en wordt wederom tegengewerkt door de linksen en de moslims.
Ik begrijp jou niet wie heeft gezegd dat bin laden dom is?quote:Op donderdag 22 december 2011 13:59 schreef DRidder het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal mee eens. Maar vertel mij eens, hoeveel van deze superieure blanken hadden Bin Laden direct als hoogbegaafd en als bijzonder intelligent bestempeld?![]()
Mijn punt is dat Breivik bestempelen als intelligent en hoogbegaafd een eufemisme is en hier een soort steun of begrip achter schuilt. En het is hypocriet: Die gasten die de twin towers doorboorden hadden een soortgelijke ideologie en daar ging ook jaren van planning aan vooraf. Er is niet 1 superieure blanke die hen hoog begaafd wilt noemenquote:Op donderdag 22 december 2011 14:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen het best met je eens zullen zijn als je stelt dat het geen domme man was.. Maar eigenlijk begrijp ik je punt niet helemaal.
De grens tussen krankzinnig en zeer intelligent schijnt een zeer dunne te zijn.quote:Op donderdag 22 december 2011 13:30 schreef DRidder het volgende:
[..]
[..]
![]()
Correct. TS haalt wat zaken door elkaar. Je kan 'gek' en 'slim' zijn, simpel gezegd.quote:Op donderdag 22 december 2011 14:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
De grens tussen krankzinnig en zeer intelligent schijnt een zeer dunne te zijn.
Oh dat heb jij even bepaald? Je praat onzin. Genoeg 'blanken' die het opereren van de losse organisatie 'al Qaida' als slim hebben bestempeld. Dus hou maar op met je verwijten.quote:Op donderdag 22 december 2011 14:07 schreef DRidder het volgende:
[..]
Mijn punt is dat Breivik bestempelen als intelligent en hoogbegaafd een eufemisme is en hier een soort steun of begrip achter schuilt. En het is hypocriet: Die gasten die de twin towers doorboorden hadden een soortgelijke ideologie en daar ging ook jaren van planning aan vooraf. Er is niet 1 superieure blanke geweest die hen hoog begaafd wilt noemen
Onzin! je hoeft jezelf niet als "superieure blanke" te kwalificeren als je constateert dat Breivik of een hoger dan gemiddeld begaafdheid, vervuilde hersens zijn vervuilde hersens hoe 'intelligent' je ook bent.quote:Op donderdag 22 december 2011 14:07 schreef DRidder het volgende:
[..]
Mijn punt is dat Breivik bestempelen als intelligent en hoogbegaafd een eufemisme is en hier een soort steun of begrip achter schuilt. En het is hypocriet: Die gasten die de twin towers doorboorden hadden een soortgelijke ideologie en daar ging ook jaren van planning aan vooraf. Er is niet 1 superieure blanke die hen hoog begaafd wilt noemen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |