abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105914119
quote:
Een medische commissie die door het Noorse gerecht is aangesteld, heeft donderdag de eerdere psychiatrische diagnose van massamoordenaar Anders Behring Breivik bevestigd. Hij is ontoerekeningsvatbaar.
'Er is geen enkele grote tegenwerping op het besluit van het psychiatrische rapport van 29 november waarin staat dat Breivik lijdt aan paranoïde schizofrenie', zegt de voorzitter van de commissie, Karl Heinrik Melle.

Breivik zit in voorlopige hechtenis en wacht op zijn proces dat op 16 april 2012 van start gaat. Als het gerecht met het psychiatrische onderzoek rekening houdt, dan zal hij aan een celstraf ontsnappen en veroordeeld worden tot verzorging in een gesloten psychiatrische instelling.

De Noor pleegde op 22 juli een aanslag met een bomauto in de regeringswijk van Oslo en richtte vervolgens op het eiland Utøya een bloedbad aan onder jonge mensen. Daarbij vielen in totaal 77 doden.

Breivik heeft de feiten bekend, maar weigert schuldig te pleiten.
quote:
HAMBURG (ANP) - De vader van de Noorse extremist Anders Behring Breivik noemt zijn zoon de ,,ergste terrorist sinds de Tweede Wereldoorlog''. Door twee aanslagen van Breivik kwamen in juli in totaal 77 mensen om.
Toch opvallend dat er destijds op FOK! een groot aantal blanken beweerden dat deze knaap gezien zijn verrichtingen bijzonder intelligent zou moeten zijn :') _O-

En daarbij graag hadden gezien dat de slachtoffers van een andere etniciteit/religie zouden zijn.
  donderdag 22 december 2011 @ 13:31:23 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_105914168
Als de maatschappij maar voor de rest van zijn leven beschermd blijft voor 'm is het goed.
pi_105914298
Ik stem zoutzuur.
pi_105914307
Nou ja, deze hoogbegaafde knaap ( :') _O- ) had het alleen gemunt op marxisten. Een gevaar voor de gehele maatschappij valt wel mee toch :')
pi_105914582
Volgens mij is hij juist 100% toerekeningsvatbaar, gezien zijn planning.

Maar voor gek verklaren is veel makkelijker en minder eng.
  donderdag 22 december 2011 @ 13:43:18 #6
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_105914690
Hij wist anders aardig goed waar ie mee bezig was.
Doodstraf is het enige juiste voor zo iemand.
pi_105914741
quote:
9s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:41 schreef Specularium het volgende:

Of er nu een jarenlange planning aan voorafgaat of dat een spontane actie was, er moet altijd worden vastgesteld of je strafbare feiten kunt toerekenen aan een dader. En dat is een vraag naar de psychische gesteldheid van de dader.

[ Bericht 12% gewijzigd door DRidder op 22-12-2011 13:52:43 ]
  donderdag 22 december 2011 @ 13:47:02 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_105914839
quote:
10s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:30 schreef DRidder het volgende:

[..]

Toch opvallend dat er destijds op FOK! een groot aantal blanken beweerden dat deze knaap gezien zijn verrichtingen bijzonder intelligent zou moeten zijn :') _O-
Oke. En waar staat nu dan vastgesteld dat hij niet intelligent is?

quote:
En daarbij graag hadden gezien dat de slachtoffers van een andere etniciteit/religie zouden zijn.
Dit mag je ondersteunen met bewijs.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_105914843
quote:

[..]

[..]

Ik snap jouw reactie niet zo. Dat iemand lijdt aan paranoïde schizofrenie, zegt toch niets over iemands intelligentie?
pi_105914861
Dus als iemand niet toerekeningsvatbaar is dan zou hij volgens TS ook niet intelligent kunnen zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_105914881
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:47 schreef Leandra het volgende:
Dus als iemand niet toerekeningsvatbaar is dan zou hij volgens TS ook niet intelligent kunnen zijn?
Lijkt er wel op ja.
  donderdag 22 december 2011 @ 13:49:23 #12
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_105914951
quote:
9s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:41 schreef Specularium het volgende:
Dit dus. Het zou hun heel slecht uitkomen als hij WEL toerekeningsvatbaar zou worden verklaard, want dan zouden ze zijn gedachtegoed (kritiek op de regering, multiculturele samenleving, massa import van moslims) ook serieus moeten nemen.

Nu kunnen ze gewoon zeggen: hij is gek en alles wat hij heeft geschreven is BS. Case closed, doorlopen aub, nix te zien.

En mensen zoals TS trappen en gewoon in _O-
pi_105915043
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:47 schreef soklos het volgende:

[..]

Ik snap jouw reactie niet zo. Dat iemand lijdt aan paranoïde schizofrenie, zegt toch niets over iemands intelligentie?
Wel grappig om te zien dat zo'n massamoordenaar met zijn pdf'je vol waanzin en waanideeën (letterlijk) op basis daar van meteen door bepaalde figuren bestempeld werd als hoogbegaafd en bijzonder intelligent.

Terwijl ze gewoon de overtuiging van hun witte superioriteit herkennen in deze knaap _O-
pi_105915078
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:48 schreef soklos het volgende:

[..]

Lijkt er wel op ja.
Ik ben benieuwd of dat dan (volgens TS) ook andersom werkt: iemand die (zeer) intelligent is, is altijd toerekeningsvatbaar en doet nooit iets doms in een vlaag van verstandsverbijsterig?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105915184
quote:

[..]

[..]

Je kunt heel goed begaafd zijn en toch een geestesziekte hebben. Die twee sluiten elkaar helemaal niet uit.
pi_105915236
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:49 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

En mensen zoals TS trappen en gewoon in _O-
Idd, Breivik kwam tenminste pas echt op voor de blanken en wordt wederom tegengewerkt door de linksen en de moslims.
pi_105915345
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:49 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Dit dus. Het zou hun heel slecht uitkomen als hij WEL toerekeningsvatbaar zou worden verklaard, want dan zouden ze zijn gedachtegoed (kritiek op de regering, multiculturele samenleving, massa import van moslims) ook serieus moeten nemen.

Nu kunnen ze gewoon zeggen: hij is gek en alles wat hij heeft geschreven is BS. Case closed, doorlopen aub, nix te zien.
Precies. En dat allemaal zonder aluminiumfolie.
pi_105915381
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je kunt heel goed begaafd zijn en toch een geestesziekte hebben. Die twee sluiten elkaar helemaal niet uit.
Sterker nog, ze gaan vaak hand in hand.
pi_105915389
Toerekeningsvatbaar of niet is eigenlijk helemaal niet interessant, punt is dat we van deze man beschermd moeten worden en dat de slachtoffers een voldoende gevoel van vergelding krijgen.
pi_105915414
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ben ik het helemaal mee eens. Maar vertel mij eens, hoeveel van deze superieure blanken hadden Bin Laden direct als hoogbegaafd en als bijzonder intelligent bestempeld? :') _O-
pi_105915438
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:55 schreef DRidder het volgende:

[..]

Idd, Breivik kwam tenminste pas echt op voor de blanken en wordt wederom tegengewerkt door de linksen en de moslims.
Pardon? Ben je wel goed wijs?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105915562
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Pardon? Ben je wel goed wijs?
TS verneukt graag zijn eigen topic :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_105915579
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:59 schreef DRidder het volgende:

[..]

Ben ik het helemaal mee eens. Maar vertel mij eens, hoeveel van deze superieure blanken hadden Bin Laden direct als hoogbegaafd en als bijzonder intelligent bestempeld? :') _O-
Ik denk dat veel mensen het best met je eens zullen zijn als je stelt dat het geen domme man was.. Maar eigenlijk begrijp ik je punt niet helemaal.
pi_105915727
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:55 schreef DRidder het volgende:

[..]

Als je zijn manifest hebt gelezen dan kan je niet zeggen dat hij racist is. Hij is doorgeslagen in een gevaarlijke combinatie van vergaand cynisme, romanticisme, groepsdenken, idealisme. Dat hij geestesziek was/is is dus nu ook officieel geworden, dit had ongetwijfeld zijn denkbeelden in hoge mate verscherpt.

[ Bericht 8% gewijzigd door NDAsilenced op 22-12-2011 14:19:09 ]
pi_105915743
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:59 schreef DRidder het volgende:

[..]

Ik begrijp jou niet wie heeft gezegd dat bin laden dom is?
Misleid door geloof misschien maar dom zal hij niet zijn.
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_105915792
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen het best met je eens zullen zijn als je stelt dat het geen domme man was.. Maar eigenlijk begrijp ik je punt niet helemaal.
Mijn punt is dat Breivik bestempelen als intelligent en hoogbegaafd een eufemisme is en hier een soort steun of begrip achter schuilt. En het is hypocriet: Die gasten die de twin towers doorboorden hadden een soortgelijke ideologie en daar ging ook jaren van planning aan vooraf. Er is niet 1 superieure blanke die hen hoog begaafd wilt noemen ;)
pi_105915793
quote:

[..]

[..]

De grens tussen krankzinnig en zeer intelligent schijnt een zeer dunne te zijn.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_105915822
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:07 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

De grens tussen krankzinnig en zeer intelligent schijnt een zeer dunne te zijn.
Correct. TS haalt wat zaken door elkaar. Je kan 'gek' en 'slim' zijn, simpel gezegd.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_105915866
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:07 schreef DRidder het volgende:

[..]

Mijn punt is dat Breivik bestempelen als intelligent en hoogbegaafd een eufemisme is en hier een soort steun of begrip achter schuilt. En het is hypocriet: Die gasten die de twin towers doorboorden hadden een soortgelijke ideologie en daar ging ook jaren van planning aan vooraf. Er is niet 1 superieure blanke geweest die hen hoog begaafd wilt noemen ;)
Oh dat heb jij even bepaald? Je praat onzin. Genoeg 'blanken' die het opereren van de losse organisatie 'al Qaida' als slim hebben bestempeld. Dus hou maar op met je verwijten.

Dat heeft niets met steun of begrip te maken, hoe graag jij dat ook wilt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_105915937
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 14:07 schreef DRidder het volgende:

[..]

Mijn punt is dat Breivik bestempelen als intelligent en hoogbegaafd een eufemisme is en hier een soort steun of begrip achter schuilt. En het is hypocriet: Die gasten die de twin towers doorboorden hadden een soortgelijke ideologie en daar ging ook jaren van planning aan vooraf. Er is niet 1 superieure blanke die hen hoog begaafd wilt noemen ;)
Onzin! je hoeft jezelf niet als "superieure blanke" te kwalificeren als je constateert dat Breivik of een hoger dan gemiddeld begaafdheid, vervuilde hersens zijn vervuilde hersens hoe 'intelligent' je ook bent.
Daarnaast is natuurlijk niet duidelijk met wat de 9/11 aanslagplegers voor 'vlees in de kuip' hadden, daar gewoon weinig van bekend is geworden, minder iig dan Breivik.
Overigens kunnen moslimextremisten prima over een hogere intelligentie bezitten. Dat ljikt mij ook duidelijk uit het recente interview met de sharia4belgium beweging door Grenswetenschap (op youtube te vinden).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')