Daarom haakte die studieadviseur daar natuurlijk ook op in. Die ziet de vragen al weer komenquote:Op woensdag 21 december 2011 23:19 schreef DaDude1987 het volgende:
1 ECTS zou voor 28 uur moeten staan, als het goede studies zouden zijn zou 120 ECTS niet kunnen.
Dit punt heb ik dan ook nooit begrepen, want als je voor een vak van 6 punten daadwerkelijk 168 uur college volgt en leert dan vind ik het onbegrijpelijk als je niet een 10 haalt. Tenminste voor de twee studies die ik volg dan, voor studies als econometrie, wiskunde, natuurkunde etc. zou dat anders kunnen liggen. Al vraag ik me het dan alsnog af.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:19 schreef DaDude1987 het volgende:
1 ECTS zou voor 28 uur moeten staan, als het goede studies zouden zijn zou 120 ECTS niet kunnen.
Kan je ook voor beide een stage lopen bij één bedrijf en dan daar twee verschillende scripties over schrijven met twee verschillende onderzoeksvragen?quote:Op donderdag 22 december 2011 12:39 schreef GlowMouse het volgende:
Het kan, gewoon 2 scripties schrijven. Zeker een bachelorscriptie, waarvan de omvang beperkt is.
Dat zal ongetwijfeld kunnen, maar heb ik nooit stage gelopen.quote:Op donderdag 22 december 2011 17:33 schreef ASR.N het volgende:
[..]
Kan je ook voor beide een stage lopen bij één bedrijf en dan daar twee verschillende scripties over schrijven met twee verschillende onderzoeksvragen?
Ik heb per semester drie tentamenweken, 2 weken met 4 tentamens en 1 week met 2 tentamens. Dus dat is nog wel te doen, 10 tentamens in 2 weken zou te ver gaan.quote:Op vrijdag 23 december 2011 12:07 schreef Ryon het volgende:
De tentamenweken (10 vakken = 10 tentamens in twee weken tijd) lijken mij een groter probleem dan de scriptie. Natuurlijk hangt het van je scriptiebegeleider af, maar vaak is het wel mogelijk om dat met elkaar te combineren. Anders doe je in maart/april scriptie 1 en in mei/juni scriptie 2. Probleem ook opgelost.
Mijn vertrouwen in de UvA is uitermate gering, dus hier ging ik al vanuit. Ik had mezelf al ingesteld op het schrijven van twee scripties, één in semester 1 en de andere in semester 2. Verder zie ik geen problemen, aangezien het om bachelorscripties gaat.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 21:43 schreef De_Vries het volgende:
Dit zal op alle universiteiten anders geregeld zijn, maar ik zit in precies hetzelfde schuitje als jij (alleen accountancy&control ipv finance). Een paar maanden terug heb ik aan de beide opleidingsdirecteuren én de secretaris van de examencommissie gevraagd of het combineren van scripties toegestaan is en of ik eerder met het schrijven daarvan mag beginnen (bijv. al in januari 2013). Het antwoord op beide vragen luiden nee. Dus 2 aparte scripties schrijven en in maart een scriptiebegeleider toegewezen krijgen. Hopelijk maakt deze post alles duidelijker. Eventueel kan je natuurlijk even aan de opleidingsdirecteur van financiering&organisatie vragen hoe het zit; je weet het maar nooit. Maar goed, de examencommissie van onze faculteit heeft mij gezegd dat het schrijven van een scriptie niet meer mogelijk is. Succes ermee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |