abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105892579
Hallo iedereen,

Na enige tijd meerdere oude topics te hebben doorgelezen in de hoop om informatie te vinden over het combineren van scripties ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het niet kon vinden. Vandaar deze nieuwe topic.

Op het moment studeer ik fiscale economie en bedrijfseconomie, waarbij ik bij beide studies in het tweede jaar van mijn bachelor verkeer. Per semester volg ik 10 vakken, wat gelijk staat aan 60 ECTS. Dus het plan is om dit jaar 120 ECTS te halen en ik zie mezelf de 120 punten ook halen. Daardoor ben ik tot de conclusie gekomen dat ik volgend jaar in staat ben om beide studies af te ronden, alleen vraag ik mij af hoe het zit met de twee scripties. Omtrent dit punt heb ik al met de studieadviseur gesproken, al ben ik tot de conclusie gekomen dat ze me niet echt kon helpen. Haar opmerking was namelijk dat 120 ECTS in een jaar halen eigenlijk niet kan en dat ze dat sterk afraadt, om maar te zwijgen over het combineren van scripties. Het enige wat ze me kon zeggen, was dat ik beide coördinatoren moest vragen. Dit is ook zeker iets wat ik ga doen, maar ik wil eerst alle punten in semester 1 wil halen zodat ik aantoon dat ik het aankan.

Nu is mijn vraag of er hier mensen zijn die de combinatie van twee studies al hebben afgerond en hoe zij het hebben gedaan met de scripties.

Alvast bedankt,

ASR.N.
pi_105893235
Mmmmmm..... normaal heeft de gemiddelde fokker allang een heel bijdehand commentaar gegeven......
60 HRC
pi_105894129
Mmmm, ik denk dat het iets is waar je universiteit uitspraak over zal moeten doen. Ik zou verwachten dat de scripties combineren niet mag om de simpele reden dat je een x-aantal ects krijgt voor het werk dat in een scriptie zit. Het lijkt me onlogisch dat ze je scriptie dan ook meteen laten gelden voor een andere opleiding. Maar ik zei al dat de universiteit daar waarschijnlijk beter wat van kan vinden dan dat ik dat kan. Ik heb al moeite genoeg met één opleiding tegelijkertijd :Y
pi_105894297
1 ECTS zou voor 28 uur moeten staan, als het goede studies zouden zijn zou 120 ECTS niet kunnen.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_105895313
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 23:19 schreef DaDude1987 het volgende:
1 ECTS zou voor 28 uur moeten staan, als het goede studies zouden zijn zou 120 ECTS niet kunnen.
Daarom haakte die studieadviseur daar natuurlijk ook op in. Die ziet de vragen al weer komen :(
pi_105897610
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 23:19 schreef DaDude1987 het volgende:
Dit punt heb ik dan ook nooit begrepen, want als je voor een vak van 6 punten daadwerkelijk 168 uur college volgt en leert dan vind ik het onbegrijpelijk als je niet een 10 haalt. Tenminste voor de twee studies die ik volg dan, voor studies als econometrie, wiskunde, natuurkunde etc. zou dat anders kunnen liggen. Al vraag ik me het dan alsnog af.

Een scriptie staat gelijk aan 12 ECTS, dus 336 uur. Het punt is niet dat ik 24 punten wil krijgen voor 1 scriptie, maar dat ik door een combinatie van de scripties te doen er meer tijd in stop dus daardoor de 24 ECTS verdien. Daarnaast gaat het me niet om die punten, eerder of een gecombineerde scriptie mogelijk is en het liefst in combinatie met een stage. Dus als iemand hier informatie over heeft dan hoor ik het graag.
pi_105904954
Normaal gesproken zou ik adviseren om een van de twee volgend jaar te doen aangezien je dat best aardig kan combineren met een gewone baan (voor het grootste deel moet je dat toch zelfstandig uitwerken).
Ik vermoed dat je het wil combineren omwille van die Zijlstraboete?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_105910343
Nee ik wil het combineren om zo snel mogelijk aan mijn master te kunnen beginnen. Zelfs als het niet mogelijk is om het volgend jaar te doen, dan heb ik nog een jaar te tijd om het te halen zonder de zijlstraboete.
pi_105910518
Het grote 2 studies topic - deel V Neem hier eens een kijkje, misschien kunnen zij je er meer over vertellen :)
  donderdag 22 december 2011 @ 12:39:24 #10
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_105912473
Het kan, gewoon 2 scripties schrijven. Zeker een bachelorscriptie, waarvan de omvang beperkt is.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_105923736
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2011 12:39 schreef GlowMouse het volgende:
Het kan, gewoon 2 scripties schrijven. Zeker een bachelorscriptie, waarvan de omvang beperkt is.
Kan je ook voor beide een stage lopen bij één bedrijf en dan daar twee verschillende scripties over schrijven met twee verschillende onderzoeksvragen?
  donderdag 22 december 2011 @ 18:50:37 #12
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_105926779
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 17:33 schreef ASR.N het volgende:

[..]

Kan je ook voor beide een stage lopen bij één bedrijf en dan daar twee verschillende scripties over schrijven met twee verschillende onderzoeksvragen?
Dat zal ongetwijfeld kunnen, maar heb ik nooit stage gelopen.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_105930883
Ik studeer zowel Accountancy als Bedrijfseconomie op HBO niveau. Natuurlijk lijken deze studies iets meer op elkaar dan Fiscale Economie en Bedrijfseconomie. Maar ik ken ook een meisje dat Financial Services Management en Bedrijfseconomie heeft kunnen combineren met 1 scriptie.
Bij ons zijn er eisen verbonden aan scripties qua wat voor soort opdracht het dient te zijn. Als je die 2 dingen weet te combineren in 1 opdracht kan je in ieder geval bij ons je scriptie voor beide studies laten tellen.
pi_105940402
Met de combinatie BE/FE zou je onderwerpen als transfer pricing of tax control framework o.i.d kunnen bedenken.
  vrijdag 23 december 2011 @ 12:07:43 #15
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_105957594
De tentamenweken (10 vakken = 10 tentamens in twee weken tijd) lijken mij een groter probleem dan de scriptie. Natuurlijk hangt het van je scriptiebegeleider af, maar vaak is het wel mogelijk om dat met elkaar te combineren. Anders doe je in maart/april scriptie 1 en in mei/juni scriptie 2. Probleem ook opgelost.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_105958283
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 12:07 schreef Ryon het volgende:
De tentamenweken (10 vakken = 10 tentamens in twee weken tijd) lijken mij een groter probleem dan de scriptie. Natuurlijk hangt het van je scriptiebegeleider af, maar vaak is het wel mogelijk om dat met elkaar te combineren. Anders doe je in maart/april scriptie 1 en in mei/juni scriptie 2. Probleem ook opgelost.
Ik heb per semester drie tentamenweken, 2 weken met 4 tentamens en 1 week met 2 tentamens. Dus dat is nog wel te doen, 10 tentamens in 2 weken zou te ver gaan.
pi_112034134
Dit zal op alle universiteiten anders geregeld zijn, maar ik zit in precies hetzelfde schuitje als jij (alleen accountancy&control ipv finance). Een paar maanden terug heb ik aan de beide opleidingsdirecteuren én de secretaris van de examencommissie gevraagd of het combineren van scripties toegestaan is en of ik eerder met het schrijven daarvan mag beginnen (bijv. al in januari 2013). Het antwoord op beide vragen luiden nee. Dus 2 aparte scripties schrijven en in maart een scriptiebegeleider toegewezen krijgen. Hopelijk maakt deze post alles duidelijker. Eventueel kan je natuurlijk even aan de opleidingsdirecteur van financiering&organisatie vragen hoe het zit; je weet het maar nooit. Maar goed, de examencommissie van onze faculteit heeft mij gezegd dat het schrijven van een scriptie niet meer mogelijk is. Succes ermee.
pi_112037339
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 21:43 schreef De_Vries het volgende:
Dit zal op alle universiteiten anders geregeld zijn, maar ik zit in precies hetzelfde schuitje als jij (alleen accountancy&control ipv finance). Een paar maanden terug heb ik aan de beide opleidingsdirecteuren én de secretaris van de examencommissie gevraagd of het combineren van scripties toegestaan is en of ik eerder met het schrijven daarvan mag beginnen (bijv. al in januari 2013). Het antwoord op beide vragen luiden nee. Dus 2 aparte scripties schrijven en in maart een scriptiebegeleider toegewezen krijgen. Hopelijk maakt deze post alles duidelijker. Eventueel kan je natuurlijk even aan de opleidingsdirecteur van financiering&organisatie vragen hoe het zit; je weet het maar nooit. Maar goed, de examencommissie van onze faculteit heeft mij gezegd dat het schrijven van een scriptie niet meer mogelijk is. Succes ermee.
Mijn vertrouwen in de UvA is uitermate gering, dus hier ging ik al vanuit. Ik had mezelf al ingesteld op het schrijven van twee scripties, één in semester 1 en de andere in semester 2. Verder zie ik geen problemen, aangezien het om bachelorscripties gaat.
pi_112037725
Maar hoe weet je in semester 1 of de hoofdvraag goed is? Ik bedoel, als je scriptiebegeleider er niet mee eens is, heb je veel onderzoeks-/schrijfwerk voor niets gedaan...Daar zit ik op dit moment een beetje mee.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 23:54:05 #20
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_112039306
UvA doet enorm stom over ambitieuze studenten die 2 studies (willen) volgen. Vrij jammer altijd ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')