Nouja, volgens de wet wél, áls de rechter vindt dat er sprake is van noodweerexces.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:01 schreef Dr.Horrible het volgende:
De reactie van Esteban is begrijpelijk, maar strijdig met de regels. Dit valt niet meer onder noodzakelijke zelfverdediging.
Da's niet civielrechtelijk en ik heb m'n twijfels of een beroep op noodweerexces ingewilligd zal worden in dit geval.quote:Civielrechtelijk gezien is het noodweerexces en waarschijnlijk niets aan het handje voor Esteban.
Strafrechtelijk dan...quote:Op woensdag 21 december 2011 23:02 schreef Dr.Horrible het volgende:
[..]
Da's niet civielrechtelijk en ik heb m'n twijfels of een beroep op noodweerexces ingewilligd zal worden in dit geval.
Civielrechtelijk m'n reet. Als Esteban die jongen niet had zien aankomen had je kans op Nesu nummertje twee. Ongelofelijk, dit.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:00 schreef starla het volgende:
Civielrechtelijk gezien is het noodweerexces en waarschijnlijk niets aan het handje voor Esteban.
Waar ben je het nu precies niet mee eens?quote:Op woensdag 21 december 2011 23:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Civielrechtelijk m'n reet. Als Esteban die jongen niet had zien aankomen had je kans op Nesu nummertje twee. Ongelofelijk, dit.
Noodweerexces is een rechtvaardigingsgrond. De gedraging is wederrechtelijk, maar te rechtvaardigen. True, het is z'n best bet, maar ik wil niet één twee drie zeggen dat 't aangenomen wordt.quote:Nouja, volgens de wet wél, áls de rechter vindt dat er sprake is van noodweerexces.
Hiermee. Die jongen is ontsnapt aan mogelijk zwaar letsel. Maar waar we ons op richten zijn de 2 trappen tegen die jongen z'n schenen.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:00 schreef starla het volgende:
Voetbaltechnisch gezien is het gewoon een rode kaart. Als 2 spelers met elkaar op de vuist gaan omdat de ene begint, krijgen ze ook allebei rood.
Maar dat zijn de regels. Of je het er mee eens bent of niet. Voor hetzelfde geld had natuurlijk Esteban die supporter een dwarsleasie getrapt.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hiermee. Die jongen is ontsnapt aan mogelijk zwaar letsel. Maar waar we ons op richten zijn de 2 trappen tegen die jongen z'n schenen.
Er zijn regels betreft ontsnappen aan mogelijk dwarslaesie?!quote:Op woensdag 21 december 2011 23:06 schreef starla het volgende:
[..]
Maar dat zijn de regels. Of je het er mee eens bent of niet.
Ik vind het prima, maar dan is het dus geen noodzakelijke zelfverdediging meer. Da's al wat ik probeer te zeggen. Dat is al wat ik probeer te zeggen.quote:Zoiets heet noodweerexces....
Loopt EL bij jou anderhalf uur achter of zo?quote:Op woensdag 21 december 2011 23:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
kapt het hele team ermee
voelen zich te stoer om verder te gaan!!! wat voor kansloos team is dat
Helden, als ajax hun publiek niet in bedwang kan houden, de knvb jouw team ervoor straft, dan hou je de eer aan jezelf!quote:Op woensdag 21 december 2011 23:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
kapt het hele team ermee
voelen zich te stoer om verder te gaan!!! wat voor kansloos team is dat
Noodweerexces impliceert dat het geen noodzakelijke zelfverdediging is, dus een beetje dubbelopquote:Op woensdag 21 december 2011 23:11 schreef Dr.Horrible het volgende:
[..]
Ik vind het prima, maar dan is het dus geen noodzakelijke zelfverdediging meer. Da's al wat ik probeer te zeggen. Dat is al wat ik probeer te zeggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |