Heb je het filmpje gezien? die jongen had niet eens kans om weg te rennen....quote:Op woensdag 21 december 2011 22:53 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Als je wegrent wordt je ook niet in elkaar geschopt hoor. Maar blijkbaar is dat niet 'macho' genoeg en kun je beter iemand anders helemaal de tering in schoppen. Het liefst nog zodat hij nooit meer kan lopen, want ja...dat verdient hij op z'n minst wel na die ene trap die hij jou gaf.
Ben bang dat je vanavond bezig blijft met uitleggen wat nu noodweer en noodweer-exces zijn. Ze willen het maar niet snappen.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:53 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Als je wegrent wordt je ook niet in elkaar geschopt hoor. Maar blijkbaar is dat niet 'macho' genoeg en kun je beter iemand anders helemaal de tering in schoppen. Het liefst nog zodat hij nooit meer kan lopen, want ja...dat verdient hij op z'n minst wel na die ene trap die hij jou gaf.
Nope..tis een keeper die wel graag pijn wilde toebrengen maar niet bij machte was zijn wensen in daden om te zetten.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:54 schreef TheGreatHooD het volgende:
En ohja, die mensen die zitten te zeiken over letsel toebrengen.
Ten eerste is dit zelfverdediging, en ten tweede schopt hij hem op de benen. Niet dodelijk en hoogstens wat kneuzingen. Dit is zelfverdediging in optima forma om de man op de grond te laten liggen totdat hij werd overgenomen door de stewards.
Dat is iets anders dan aangifte doen.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:52 schreef Jappie het volgende:
[..]
Ook in dat geval moet dus eerst iemand (OM) een aanzet geven om het voor de rechter te brengen
Ik stop er nu dan ook gewoon maar mee, want mijn ervaring leert dat mensen het vaak niet eens wíllen begrijpen doordat ze tjokvol emotie zitten en alleen maar willen horen dat die gast 90kg op voetbalnoppen op z'n bek had moeten krijgen.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:56 schreef Platina het volgende:
[..]
Ben bang dat je vanavond bezig blijft met uitleggen wat nu noodweer en noodweer-exces zijn. Ze willen het maar niet snappen.
Ik denk niet dat er wordt gelet op waar er is geschopt.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:54 schreef TheGreatHooD het volgende:
Ten eerste is dit zelfverdediging, en ten tweede schopt hij hem op de benen. Niet dodelijk en hoogstens wat kneuzingen. Dit is zelfverdediging in optima forma om de man op de grond te laten liggen totdat hij werd overgenomen door de stewards.
De aanval van de supporter is niet gewelddadig?quote:Op woensdag 21 december 2011 22:58 schreef Platina het volgende:
Ik ga slapen. Ik blijf bezig hier.
Ik zal nogmaals herhalen dat de rode kaart voor Esteban volledig terecht is op basis van artikel 12: Een speler maakt zich schuldig aan een gewelddadige handeling als hij buitensporige inzet of geweld gebruikt, zonder dat dit in strijd om de bal is. Hij is ook schudig aan een gewelddadige handeling als hij buitensporige inzet of geweld gebruikt ten opzichte van een ploeggenoot, toeschouwer, wedstrijdofficial of enig ander persoon. (zie ook de frontpage).
Ik zelf zet in op 1 wedstrijd.
Nou jongens...jullie horen het. Stop maar met al die juridische kut-opleidingen en steek die rechtbanken maar in de fik. Het is gewoon heel simpel.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:54 schreef TheGreatHooD het volgende:
quote:Op woensdag 21 december 2011 22:58 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik stop er nu dan ook gewoon maar mee, want mijn ervaring leert dat mensen het vaak niet eens wíllen begrijpen doordat ze tjokvol emotie zitten en alleen maar willen horen dat die gast 90kg op voetbalnoppen op z'n bek had moeten krijgen.
quote:Op woensdag 21 december 2011 23:00 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Nou jongens...jullie horen het. Stop maar met al die juridische kut-opleidingen en steek die rechtbanken maar in de fik. Het is gewoon heel simpel.
Dit. Dankjewel....het is gewoon vechten tegen de bierkaai hier. Je gaat je bijna schamen om te zeggen hoe de zaken nu werkelijk zitten.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:00 schreef snabbi het volgende:
[..]![]()
Er is alleen een excuus denkbaar voor de eerste trap waarmee hij de aanval heeft afgeweerd. De twee er na zijn geen noodweer. Hij had weg moeten lopen na het afweren.
Tssskk..draaien kan ik ook...dat was het punt niet.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:56 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan aangifte doen.
Maar ik mag aannemen dat iedereen toch wel weet dat een rechter niet uitzichzelf lukraak zaken kan gaan beoordelen? Je probeert me hier op vreemde wijze in het nauw te drijven. Je denkt toch niet dat ik over de overige kennis beschik, maar dergelijke basale kennis niet heb meegekregen?quote:Op woensdag 21 december 2011 23:02 schreef Jappie het volgende:
[..]
Tssskk..draaien kan ik ook...dat was het punt niet.
Je claimde dat je uitleg gaf over hoe het Juridisch in elkaar zat....vervolgens daagde je uit om te vertellen waar je fout zat en wat je nog nergens vermeldt had was dat een rechter uit zichzelf nooit uitspraak kan doen. Een zaak moet wel eerst voorkomen natuurlijk.
Of ik dan de juiste terminologie gebruik of volledig ben in mijn bewoordingen en uitleg is niet zo belangrijk..op het moment dat ik over aangifte begin wist je wat ik bedoelde.
Hij had hem ook op zijn gezicht kunnen trappen, op de benen kan al aanzienlijk minder kwaad.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja, ik zou ook me de tyfus schrikken en hem een trap verkopen. Maar het gaat denk ik vooral om deze trap, waarbij er dus een steward was verschenen om de knaap in te rekenen en Esteban best geschrokken kan zijn, maar dat nog niet uithalen op een liggend, ongewapende man, billijkt.
[ afbeelding ]
Ene Hans schijnt het geweest te zijn. Kort lontje die manquote:Op woensdag 21 december 2011 22:55 schreef ZuidGrens het volgende:
Is er al wat bekend over de dader? Naam of zo?
Je haalt nogal eens door elkaar wat iemand er persoonlijk van vindt en hoe het volgens jouw juridische wijsheid in elkaar steekt. En mensen die het aanvaardbaar vinden wat de keeper deed, zet je weg als jannen met petten die het gelukkig in de rechtzaal niet voor het zeggen hebben.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:41 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik zit hier dan ook niet voor jouw gerief. Verder antwoordde ik gewoon op jouw reactie, waarin je me vroeg op basis waarvan ik zou weten hoe het dan wél zit.
Nogmaals: Dat is geen PERSOONLIJK oordeel.
Hoewel de keeper wsl vol adrenaline zit en ik z'n actie wel kan begrijpen gaat ie inderdaad wel erg hard door op die man.. Kan ook wel gedeeltelijk begrijpen dat de scheids hier rood voor geeft, maar die keeper wordt wel gewoon keihard belaagd en voor hetzelfde geldt is die man gewapend.. Uiteindelijk geen hele gekke reactie van de keeper, hij gaat alleen een beetje hard doorquote:Op woensdag 21 december 2011 22:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja, ik zou ook me de tyfus schrikken en hem een trap verkopen. Maar het gaat denk ik vooral om deze trap, waarbij er dus een steward was verschenen om de knaap in te rekenen en Esteban best geschrokken kan zijn, maar dat nog niet uithalen op een liggend, ongewapende man, billijkt.
[ afbeelding ]
Ik geloof inderdaad wel dat ie door die rode kaart van het veld ipv die actie... Wel een goede actie van Verbeek alleen jammer dat ie het denk ik om de rode kaart doet..quote:Op woensdag 21 december 2011 22:37 schreef Platina het volgende:
[..]![]()
Verbeek loopt weg omdat hij het niet eens is met een rode kaart. ONZE HELD!!!!
Strafrechtelijk gezien zal het allemaal wel loslopen. Maak me meer zorgen wat de KNVB gaat doen.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:02 schreef Jappie het volgende:
[..]
Tssskk..draaien kan ik ook...dat was het punt niet.
Je claimde dat je uitleg gaf over hoe het Juridisch in elkaar zat....vervolgens daagde je uit om te vertellen waar je fout zat en wat je nog nergens vermeldt had was dat een rechter uit zichzelf nooit uitspraak kan doen. Een zaak moet wel eerst voorkomen natuurlijk.
Of ik dan de juiste terminologie gebruik of volledig ben in mijn bewoordingen en uitleg is niet zo belangrijk..op het moment dat ik over aangifte begin wist je wat ik bedoelde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |