abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105887544
Jammer dat er geen VI is vrijdag. -O-
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_105887567
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:51 schreef Gert het volgende:

[..]

:D O god, je beroepen op een studie om je gelijk te halen.
Nou studiebol, dit is een gevalletje noodweerexces.
Maar laat die mafkees rustig weer opstaan en 'm een mes trekken of zo. Tuurlijk.
Stoute keeper, ongelooflijk dat-ie opgefokt raakt als hij van achteren aangevallen wordt in een stadion van de tegenstander.
Nee, ik beroep me nergens op. Maar ik zal het ondanks je overdreven reactie toch even uitleggen:

Dat valt nog maar te bezien. Voor noodweer-exces moet er een noodweer-situatie zijn waarin de grenzen van de redelijke verdediging zijn overschreden. Wanneer een rechter niet kan komen tot een noodweer-situatie omdat Esteban gewoon weg had kunnen lopen of rennen na die eerste trap is er dus ook geen mogelijkheid tot het beroepen op noodweer-exces.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2011 21:55:02 ]
  Moderator woensdag 21 december 2011 @ 21:55:04 #78
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_105887636
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:52 schreef Platina het volgende:

[..]

Wat ben jij voor simpele ziel dan?
Iemand die het studeert heeft er volgens jou niks over te zeggen maar vervolgens ga jij wel beweren dat jij precies weet hoe het zit.

Doe toch normaal kerel.
Ja laten we aan de lippen gaan hangen van iemand die zegt dat-ie 4 jaar rechten gestudeerd heeft, want die heeft het alleenrecht op de juiste mening over wat er op het veld gebeurde.

Doe toch niet zo mal, vent.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_105887673
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:53 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ja, want Esteban was helemaal alleen en er waren niet binnen 5 seconden 10 stewards om die gast op te pakken :'(
Het is niet alsof hij daar 5 seconden op hem in staat te trappen. Kijk het eens terug...
pi_105887689
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:55 schreef Gert het volgende:

[..]

Ja laten we aan de lippen gaan hangen van iemand die zegt dat-ie 4 jaar rechten gestudeerd heeft, want die heeft het alleenrecht op de juiste mening over wat er op het veld gebeurde.

Dat beweer jij hier. Ik beweer alleen dat wat jij zegt niet per definitie zomaar gesteld kan worden. Probeer een beetje normaal te reageren man. :')

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:52 schreef Platina het volgende:

[..]

Wat ben jij voor simpele ziel dan?
Iemand die het studeert heeft er volgens jou niks over te zeggen maar vervolgens ga jij wel beweren dat jij precies weet hoe het zit.

Doe toch normaal kerel.
Dit.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2011 21:56:37 ]
  woensdag 21 december 2011 @ 21:56:52 #81
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_105887799
quote:

[..]

Het is gewoon voor de rechter geen noodweer. Klaar.
pi_105887839
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:55 schreef AMDB het volgende:

[..]

Het is niet alsof hij daar 5 seconden op hem in staat te trappen. Kijk het eens terug...
Nee hij kreeg de kans niet.
  Moderator woensdag 21 december 2011 @ 21:57:20 #83
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_105887841
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:54 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Nee, ik beroep me nergens op. Maar ik zal het ondanks je overdreven reactie toch even uitleggen:

Dat valt nog maar te bezien. Voor noodweer-exces moet er een noodweer-situatie zijn waarin de grenzen van de redelijke verdediging zijn overschreden. Wanneer een rechter niet kan komen tot een noodweer-situatie omdat Esteban gewoon weg had kunnen lopen of rennen na die eerste trap is er dus ook geen mogelijkheid tot het beroepen op noodweer-exces.
Bedankt dat je het even uitlegde. Je kunt nu toch wel echt merken dat je er kijk op hebt. :*
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_105887938
quote:

[..]

Nee, maar die zal ik eerder serieus nemen dan iemand die hard zit te schreeuwen dat hij het beter weet ook al weet hij er eigenlijk niets van. :')
  Moderator woensdag 21 december 2011 @ 21:59:11 #85
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_105887994
Ajax-trainer Frank de Boer nu op EL: "Ik heb tegen de scheidsrechter gezegd: waarom moet dat nou. Hij wordt toch aangevallen. Dadelijk heeft ie een mes bij zich."
  woensdag 21 december 2011 @ 21:59:52 #86
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_105888047
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:59 schreef Gert het volgende:
Ajax-trainer Frank de Boer nu op EL: "Ik heb tegen de scheidsrechter gezegd: waarom moet dat nou. Hij wordt toch aangevallen. Dadelijk heeft ie een mes bij zich."
fdb _O_
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
pi_105888051
de Boer "het is al zo rustig rond de club" :P
  Moderator woensdag 21 december 2011 @ 22:00:03 #88
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_105888066
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:58 schreef Platina het volgende:

[..]

Nee, maar die zal ik eerder serieus nemen dan iemand die hard zit te schreeuwen dat hij het beter weet ook al weet hij er eigenlijk niets van. :')
Dus je neemt me niet serieus. ;(

Ik jou wel hoor. :Y
pi_105888076
Het afweren van de trap en zelfs de eerste trap na kan je noodweer noemen. De tweede trap is echt geen noodweer meer. (wel begrijpelijk natuurlijk).
pi_105888108
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:59 schreef Gert het volgende:
Klopt, maar moet dat dan maar een algemene strafuitsluitingsgrond worden? Dan kan iedereen wel stellen dat hij dacht dat diegene die hem aanviel een mes of pistool bij zich had. Dat is niet werkbaar.
pi_105888153
Eigenlijk moet die supporter nu Esteban aanklagen voor excessief geweld. Esteban heeft al een historie wat betreft mishandeling en er zijn videobeelden. Kunnen we de discussie hier ook beslissen :+
pi_105888158
Ik heb het normaal niet zo op Verbeek, maar voor deze actie meer dan hulde! Zou best vaker mogen gebeuren dat een trainer gewoon zijn verantwoordelijkheid neemt!
pi_105888294
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 22:01 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik heb het normaal niet zo op Verbeek, maar voor deze actie meer dan hulde! Zou best vaker mogen gebeuren dat een trainer gewoon zijn verantwoordelijkheid neemt!
Waarom is dat zn geweldige actie van Verbeek dan? Als je een echte kerel bent dan vraag je de scheids om een tijdelijke stillegging van de wedstrijd zodat je even tot bezinning kunt komen. Vervolgens voetbal je gewoon verder.
pi_105888313
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 22:01 schreef Tha_Duck het volgende:
Groot gelijk, maar we moeten hier niet net doen alsof het maatschappelijk geaccepteerd moet worden wat die keeper doet. Maargoed, al die overdreven reacties passen wel weer prima in de tijdsgeest.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2011 22:03:27 ]
pi_105888326
Wie is Verbeek? Die keeper heet toch heel anders?

Jammer wat er van het voetbal geworden is. Niet meer kijken is de beste oplossing.
pi_105888407
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 22:03 schreef Platina het volgende:

[..]

Waarom is dat zn geweldige actie van Verbeek dan? Als je een echte kerel bent dan vraag je de scheids om een tijdelijke stillegging van de wedstrijd zodat je even tot bezinning kunt komen. Vervolgens voetbal je gewoon verder.
Met 10 man zeker?
Noot noot.
  woensdag 21 december 2011 @ 22:04:25 #97
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_105888408
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 22:03 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Groot gelijk, maar we moeten hier niet net doen alsof het maatschappelijk geaccepteerd moet worden wat die keeper doet. Maargoed, al die overdreven reacties passen wel weer prima in de tijdsgeest.
40 jaar geleden had men hetzelfde gedaan en gezegd.
  woensdag 21 december 2011 @ 22:04:27 #98
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_105888411
Verbeek _O_ _O_ _O_
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_105888451
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 22:00 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Klopt, maar moet dat dan maar een algemene strafuitsluitingsgrond worden? Dan kan iedereen wel stellen dat hij dacht dat diegene die hem aanviel een mes of pistool bij zich had. Dat is niet werkbaar.
:')_! dit is natuurlijk je reinste onzin
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator woensdag 21 december 2011 @ 22:05:35 #100
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_105888514
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 22:00 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Dit gaat helemaal niet voor de rechter komen in the first place. Maar een rechter met een beetje empathie zou dit beoordelen als noordweerexces. De plotselinge aanval, de hektiek van een stadion. Niet weten of er nog meer malloten aankomen. Niet weten of die idioot nog neer van plan is, misschien iets in zijn zakken heeft. "Uitschakelen", dacht zijn lichaam. Kijk maar eens hoe de keeper reageert als er een suppoost op hem afkomt, tien seconden later. Hij schiet weer even in de vechthouding, maar ziet op tijd dat het "goed volk" is.
Ik vind dus: de reactie van de keeper was niet noodzakelijk, maar volkomen begrijpelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')