Nee, ik beroep me nergens op. Maar ik zal het ondanks je overdreven reactie toch even uitleggen:quote:Op woensdag 21 december 2011 21:51 schreef Gert het volgende:
[..]O god, je beroepen op een studie om je gelijk te halen.
Nou studiebol, dit is een gevalletje noodweerexces.
Maar laat die mafkees rustig weer opstaan en 'm een mes trekken of zo. Tuurlijk.
Stoute keeper, ongelooflijk dat-ie opgefokt raakt als hij van achteren aangevallen wordt in een stadion van de tegenstander.
Ja laten we aan de lippen gaan hangen van iemand die zegt dat-ie 4 jaar rechten gestudeerd heeft, want die heeft het alleenrecht op de juiste mening over wat er op het veld gebeurde.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:52 schreef Platina het volgende:
[..]
Wat ben jij voor simpele ziel dan?
Iemand die het studeert heeft er volgens jou niks over te zeggen maar vervolgens ga jij wel beweren dat jij precies weet hoe het zit.
Doe toch normaal kerel.
Het is niet alsof hij daar 5 seconden op hem in staat te trappen. Kijk het eens terug...quote:Op woensdag 21 december 2011 21:53 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ja, want Esteban was helemaal alleen en er waren niet binnen 5 seconden 10 stewards om die gast op te pakken
Dat beweer jij hier. Ik beweer alleen dat wat jij zegt niet per definitie zomaar gesteld kan worden. Probeer een beetje normaal te reageren man.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:55 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja laten we aan de lippen gaan hangen van iemand die zegt dat-ie 4 jaar rechten gestudeerd heeft, want die heeft het alleenrecht op de juiste mening over wat er op het veld gebeurde.
Doe toch niet zo mal, vent.
Dit.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:52 schreef Platina het volgende:
[..]
Wat ben jij voor simpele ziel dan?
Iemand die het studeert heeft er volgens jou niks over te zeggen maar vervolgens ga jij wel beweren dat jij precies weet hoe het zit.
Doe toch normaal kerel.
Het is gewoon voor de rechter geen noodweer. Klaar.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:55 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja laten we aan de lippen gaan hangen van iemand die zegt dat-ie 4 jaar rechten gestudeerd heeft, want die heeft het alleenrecht op de juiste mening over wat er op het veld gebeurde.
Nee hij kreeg de kans niet.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:55 schreef AMDB het volgende:
[..]
Het is niet alsof hij daar 5 seconden op hem in staat te trappen. Kijk het eens terug...
Bedankt dat je het even uitlegde. Je kunt nu toch wel echt merken dat je er kijk op hebt.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:54 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Nee, ik beroep me nergens op. Maar ik zal het ondanks je overdreven reactie toch even uitleggen:
Dat valt nog maar te bezien. Voor noodweer-exces moet er een noodweer-situatie zijn waarin de grenzen van de redelijke verdediging zijn overschreden. Wanneer een rechter niet kan komen tot een noodweer-situatie omdat Esteban gewoon weg had kunnen lopen of rennen na die eerste trap is er dus ook geen mogelijkheid tot het beroepen op noodweer-exces.
Nee, maar die zal ik eerder serieus nemen dan iemand die hard zit te schreeuwen dat hij het beter weet ook al weet hij er eigenlijk niets van.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:55 schreef Gert het volgende:
[..]
fdbquote:Op woensdag 21 december 2011 21:59 schreef Gert het volgende:
Ajax-trainer Frank de Boer nu op EL: "Ik heb tegen de scheidsrechter gezegd: waarom moet dat nou. Hij wordt toch aangevallen. Dadelijk heeft ie een mes bij zich."
Dus je neemt me niet serieus.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:58 schreef Platina het volgende:
[..]
Nee, maar die zal ik eerder serieus nemen dan iemand die hard zit te schreeuwen dat hij het beter weet ook al weet hij er eigenlijk niets van.
Klopt, maar moet dat dan maar een algemene strafuitsluitingsgrond worden? Dan kan iedereen wel stellen dat hij dacht dat diegene die hem aanviel een mes of pistool bij zich had. Dat is niet werkbaar.quote:Op woensdag 21 december 2011 21:59 schreef Gert het volgende:
Ajax-trainer Frank de Boer nu op EL: "Ik heb tegen de scheidsrechter gezegd: waarom moet dat nou. Hij wordt toch aangevallen. Dadelijk heeft ie een mes bij zich."
Waarom is dat zn geweldige actie van Verbeek dan? Als je een echte kerel bent dan vraag je de scheids om een tijdelijke stillegging van de wedstrijd zodat je even tot bezinning kunt komen. Vervolgens voetbal je gewoon verder.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:01 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik heb het normaal niet zo op Verbeek, maar voor deze actie meer dan hulde! Zou best vaker mogen gebeuren dat een trainer gewoon zijn verantwoordelijkheid neemt!
Groot gelijk, maar we moeten hier niet net doen alsof het maatschappelijk geaccepteerd moet worden wat die keeper doet. Maargoed, al die overdreven reacties passen wel weer prima in de tijdsgeest.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:01 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik heb het normaal niet zo op Verbeek, maar voor deze actie meer dan hulde! Zou best vaker mogen gebeuren dat een trainer gewoon zijn verantwoordelijkheid neemt!
Met 10 man zeker?quote:Op woensdag 21 december 2011 22:03 schreef Platina het volgende:
[..]
Waarom is dat zn geweldige actie van Verbeek dan? Als je een echte kerel bent dan vraag je de scheids om een tijdelijke stillegging van de wedstrijd zodat je even tot bezinning kunt komen. Vervolgens voetbal je gewoon verder.
40 jaar geleden had men hetzelfde gedaan en gezegd.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:03 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Groot gelijk, maar we moeten hier niet net doen alsof het maatschappelijk geaccepteerd moet worden wat die keeper doet. Maargoed, al die overdreven reacties passen wel weer prima in de tijdsgeest.
quote:Op woensdag 21 december 2011 22:00 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Klopt, maar moet dat dan maar een algemene strafuitsluitingsgrond worden? Dan kan iedereen wel stellen dat hij dacht dat diegene die hem aanviel een mes of pistool bij zich had. Dat is niet werkbaar.
Dit gaat helemaal niet voor de rechter komen in the first place. Maar een rechter met een beetje empathie zou dit beoordelen als noordweerexces. De plotselinge aanval, de hektiek van een stadion. Niet weten of er nog meer malloten aankomen. Niet weten of die idioot nog neer van plan is, misschien iets in zijn zakken heeft. "Uitschakelen", dacht zijn lichaam. Kijk maar eens hoe de keeper reageert als er een suppoost op hem afkomt, tien seconden later. Hij schiet weer even in de vechthouding, maar ziet op tijd dat het "goed volk" is.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:00 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Klopt, maar moet dat dan maar een algemene strafuitsluitingsgrond worden? Dan kan iedereen wel stellen dat hij dacht dat diegene die hem aanviel een mes of pistool bij zich had. Dat is niet werkbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |