abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105864794
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Waarom zou dat nou weer, echt iedereen spreekt zichzelf tegen :').

"zo'n mac heeft dezelfde hardware als een windows laptop, daar ga je toch geen geld aan uitgeven" Maar het zou wel langzaam draaien op diezelfde i7 processor :').
Ehm, ik spreek mezelf helemaal niet tegen. Een mac heeft helemaal niet dezelfde hardware, tenminste niet voor dezelfde prijs. Op een i7 draait Windows niet langzaam, maar op een willekeurige laptop van bedrag x draait Windows wel sneller dan op een Mac van hetzelfde bedrag, omdat je voor dat bedrag minder processorkracht koopt. Het argument wat ik altijd van fanboys zoals jij hoor is juist dat dat niet uitmaakt omdat OS X minder zwaar is. Dat zal best wel kloppen, maar als je er Windows op zet heb je daar natuurlijk niets aan.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_105865009
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:46 schreef draaijer het volgende:
Ik zou prive niks anders meer willen dan een MAC.
Stabiliteit en snel opstarten / afsluiten is toch wel erg fijn. Gamen doe ik nooit, dus prima alternatief
Dit. Vaak heb ik het idee dat die Mac-haters nog nooit met een Mac gewerkt hebben. Of 10 minuten, en dan klagen dat het niet fijn werkt en alle knoppen onvindbaar zijn.

Nee jóh! :') als je 15 jaar lang Windows heb gebruikt :') hoe zou 't toch komen?!
pi_105865050
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:49 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ehm, ik spreek mezelf helemaal niet tegen. Een mac heeft helemaal niet dezelfde hardware, tenminste niet voor dezelfde prijs. Op een i7 draait Windows niet langzaam, maar op een willekeurige laptop van bedrag x draait Windows wel sneller dan op een Mac van hetzelfde bedrag, omdat je voor dat bedrag minder processorkracht koopt. Het argument wat ik altijd van fanboys zoals jij hoor is juist dat dat niet uitmaakt omdat OS X minder zwaar is. Dat zal best wel kloppen, maar als je er Windows op zet heb je daar natuurlijk niets aan.
JIj hebt het over "hartstikke langzaam" dat is gewoon bullshit, klaar.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_105865122
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

JIj hebt het over "hartstikke langzaam" dat is gewoon bullshit, klaar.

Heb je dit ding, wat aan het einde van mijn zin stond, wel eens eerder gezien?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_105865242
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 12:38 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat is niet waar, de MBA heeft een groter touchpad, dat kan je gaan opmeten bij de Media Markt. Daarnaast is multi-touch zoals het ondersteund wordt in OS X vele malen beter dan in Windows (meer gestures, vloeiender). Dat heeft Windows niet, en ook dat is een feit.

[..]

Dat kan hij zelf toch wel bedenken? Ik geef aan dat een MBA licht is en een goede accuduur heeft, als hij dat belangrijk vindt kan hij dan een MBA kopen, zo niet: dan niet. Lekker belangrijk. Ik gewoon aan op welke punten een MBA goed is en waarom dat in het algemeen handig zou zijn. Als hij het niet belangrijk vindt, moet hij iets anders kopen.

Ik heb zelf ook een 15" Dell gekocht en geen MBA, omdat ik de prijs te hoog vond en ik bepaalde dingen niet belangrijk vond.
Ik vind die Macjes zeker fijn werken, de opslagruimte maak ik me niet zo druk om, omdat ik 2 EHD's heb met in totaal 2,5 TB..
Verslagen maakte ik altijd op mn Dell Studio, en mocht ik het per se op een desktop doen, dan kan ik dat ook op een PC op de universiteit.
Verder is het zwaarste dat ik moet kunnen draaien voor m'n studie SPSS.

Maar 400 euro voor de totaalprijs is maar 200 voor mij, vergis je niet. Dus ik wil dat best extra neerleggen voor een laptop die licht is, fijn werkt, lange accuduur heeft, maar toch wel iets kan.

Met andere woorden, als iemand een windows alternatief heeft met deze "eisen", dan zal ik er nog eens heel goed over na moeten denken.

Hoe zit het trouwens met het warm worden van de apparaten als je hem bijvoorbeeld in bed op schoot hebt liggen? Mijn Dell werd gloeiend heet en begon herrie te maken...
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_105865380
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:54 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Dit. Vaak heb ik het idee dat die Mac-haters nog nooit met een Mac gewerkt hebben. Of 10 minuten, en dan klagen dat het niet fijn werkt en alle knoppen onvindbaar zijn.

Nee jóh! :') als je 15 jaar lang Windows heb gebruikt :') hoe zou 't toch komen?!
Ik heb mijn "hele" leven windows gebruikt. Daarom kan ik ook zeggen dat ik nu enorm blij ben dat ik MAC gebruiker ben. Zakelijk zit ik helaas nog op windows. Des te meer ga je mac waarderen. Tevens heb ik thuis Apple TV (¤ 129,-) aangesloten op tv en stream ik muziek, filmpjes en foto's van de mac naar de tv's. Super handig ook met de iPhones en iPads.. Heerlijk
pi_105865677
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:02 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik heb mijn "hele" leven windows gebruikt. Daarom kan ik ook zeggen dat ik nu enorm blij ben dat ik MAC gebruiker ben. Zakelijk zit ik helaas nog op windows. Des te meer ga je mac waarderen. Tevens heb ik thuis Apple TV (¤ 129,-) aangesloten op tv en stream ik muziek, filmpjes en foto's van de mac naar de tv's. Super handig ook met de iPhones en iPads.. Heerlijk
Ik heb nog een Harman/Kardon aangesloten, speelt ie muziek dan ook daarop? Nu zet ik dat ding op Video en dan speelt ie het geluid af wat op dat moment op de tv te zien is. Want dat klinkt zeer aantrekkelijk.
pi_105865784
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:08 schreef DuTank het volgende:

[..]

Ik heb nog een Harman/Kardon aangesloten, speelt ie muziek dan ook daarop? Nu zet ik dat ding op Video en dan speelt ie het geluid af wat op dat moment op de tv te zien is. Want dat klinkt zeer aantrekkelijk.
Alles wat je op tv zal afspelen zal door je zelfde installatie in dit geval je harman/kardon afgespeeld worden. Heb je een iPad2? Dan kan je echt alles besturen met je iPad en Apple TV / Mac dikke shizzle
  woensdag 21 december 2011 @ 14:25:01 #99
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_105866569
Ja leuk speelgoed, maar je kan alleen media vanuit itunes airplayen .. Das wel jammer
pi_105866735
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:10 schreef draaijer het volgende:

[..]

Alles wat je op tv zal afspelen zal door je zelfde installatie in dit geval je harman/kardon afgespeeld worden. Heb je een iPad2? Dan kan je echt alles besturen met je iPad en Apple TV / Mac dikke shizzle
dat niet, maar kan je dat ook via de mac dan? Dus mocht ik een feestje geven, dan kan ik gewoon met mn iTunes al mn muziek afspelen?
pi_105866787
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:28 schreef DuTank het volgende:

[..]

dat niet, maar kan je dat ook via de mac dan? Dus mocht ik een feestje geven, dan kan ik gewoon met mn iTunes al mn muziek afspelen?
yes (weet alleen niet of er dolby surround ofzo in een mac zit)
pi_105866830
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:25 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja leuk speelgoed, maar je kan alleen media vanuit itunes airplayen .. Das wel jammer
Je hebt ook andere (gratis) apps die je kan gebruiken om andere zaken te streamen zonder iTunes
pi_105866831
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:29 schreef draaijer het volgende:

[..]

yes (weet alleen niet of er dolby surround ofzo in een mac zit)
Aangezien muziek toch stereo is, maakt dat niets uit.
pi_105867016
Ik denk dat het een Mac gaat worden dan! Want in principe zou het ook kunnen met Windows, dat afspelen, maar dan met bijvoorbeeld Sonos, aangezien dat weer duurder is dan die Apple TV. Correct me if I'm wrong :P
pi_105867037
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:30 schreef Dimens het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:30 schreef Dimens het volgende:

[..]

true
pi_105867273
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:34 schreef DuTank het volgende:
Ik denk dat het een Mac gaat worden dan! Want in principe zou het ook kunnen met Windows, dat afspelen, maar dan met bijvoorbeeld Sonos, aangezien dat weer duurder is dan die Apple TV. Correct me if I'm wrong :P
Met Sonos heb je weer een heel ander systeem en de speakers van Sonos zelf.
Daarnaast zou Airport ook geschikt moeten zijn voor alleen het geluid.
pi_105867521
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:41 schreef Dimens het volgende:

[..]

Met Sonos heb je weer een heel ander systeem en de speakers van Sonos zelf.
Daarnaast zou Airport ook geschikt moeten zijn voor alleen het geluid.
Nja dat zoek ik tegen die tijd wel uit.. Eerst maar de MB aanschaffen en dan kijk ik wel verder
  woensdag 21 december 2011 @ 15:28:32 #108
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_105869033
quote:
Je moet een Airport Express of Apple TV gebruiken om gebruik te maken van AirPlay. AirPlay werkt standaard alleen i.c.m. iTunes. Wil je ook andere programma's gebruiken om met AirPlay audio af te spelen, dan moet je dat via AirFoil doen (ook geschikt voor Windows).

Als je een feestje hebt, gebruik je in het ideale geval een iPhone i.c.m. een Airport Express die je aansluit op je versterker. Dan kan je gewoon met je iPhone bedienen welke muziek er af gespeeld wordt.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_105869093
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:28 schreef TC03 het volgende:

[..]

Je moet een Airport Express of Apple TV gebruiken om gebruik te maken van AirPlay. Als je Windows op een Mac zet kan je AirFoil gebruiken om audio via AirPlay af te spelen.

Als je een feestje hebt, gebruik je in het ideale geval een iPhone i.c.m. een Airport Express die je aansluit op je versterker. Dan kan je gewoon met je iPhone bedienen welke muziek er af gespeeld wordt.
Nja dat wordt dan gewoon via de MB, omdat ik verder alleen een iPod Touch heb ;) Of het moet daar ook mee kunnen?
  woensdag 21 december 2011 @ 15:30:41 #110
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_105869123
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:30 schreef DuTank het volgende:

[..]

Nja dat wordt dan gewoon via de MB, omdat ik verder alleen een iPod Touch heb ;) Of het moet daar ook mee kunnen?
Daar kan het ook mee. Koop een Airport Express en sluit die aan op jouw Harman Kardon, dat is ideaal.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_105869132
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:30 schreef DuTank het volgende:

[..]

iPod Touch kan dit natuurlijk ook, dat is bijna een iPhone.
pi_105869179
quote:
Prima keuze.
pi_105869283
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:30 schreef TC03 het volgende:

[..]

Daar kan het ook mee. Koop een Airport Express en sluit die aan op jouw Harman Kardon, dat is ideaal.
Ik zal dat zeker even onthouden! Maar is dat ook goedkoper dan Apple TV? Want het is voor mij even niet duidelijk wat het verschil is..
pi_105869380
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:02 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ook dit inderdaad ^O^ Een user die precies de grote voordelen opnoemt. Apple heeft producten die precies doen wat je er van verwacht en waarvoor het bedoeld is. Gewoon gebruiksgemak.

Als ik in de avond wat relaxte muziek wil horen op de bank, pak ik de iPhone erbij en verbind ik de iPhone met de Apple TV, terwijl ik lig op de bank. De Apple TV is weer verbonden met het geluidssysteem. Wanneer men van nummer wil switchen - geen probleem - pak de iPhone en druk op een willekeurige functie.

Zonder Apple TV moet je - of een laptop gebruiken en deze aansluiten op het systeem - of 5 meter draad kopen en deze op je iPhone aansluiten. Dan maar 100 euro uitgeven :)
pi_105869621
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:35 schreef DuTank het volgende:

[..]

Ik zal dat zeker even onthouden! Maar is dat ook goedkoper dan Apple TV? Want het is voor mij even niet duidelijk wat het verschil is..
Trouwens, Harman Kardon komt zelf met een Dock voor de iPod en iPhone, The Bridge (II of III). Dan kun je gewoon de iPod in de dock zetten en de muziek en ook video's afspelen op je Harman Kardon set en dit alles bedienen met de AB van de Harman Kardon.

Ook bladeren door je muziek bibliotheek gaat dan via de Harman Kardon en dit zul je dan zien op de televisie.

Let wel op dat niet elke Harman Kardon geschikt is voor The Bridge.
pi_105869746
Als je trouwens wat centjes over hebt, kan je ook eens kijken naar de B&O BeoSound 8 (Airplay).

woensdag 21 december 2011 @ 15:52:08 #117
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_105869888
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:30 schreef draaijer het volgende:

[..]

Je hebt ook andere (gratis) apps die je kan gebruiken om andere zaken te streamen zonder iTunes
Nee ik bedoel het anders, dat ik niet met bv met winanp kan airplayen .. ..

Itunes is gewoon kut .. En t ziet er niet uit
pi_105871743
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 15:38 schreef Lindstrøm. het volgende:

[..]

Ook dit inderdaad ^O^ Een user die precies de grote voordelen opnoemt. Apple heeft producten die precies doen wat je er van verwacht en waarvoor het bedoeld is. Gewoon gebruiksgemak.

Als ik in de avond wat relaxte muziek wil horen op de bank, pak ik de iPhone erbij en verbind ik de iPhone met de Apple TV, terwijl ik lig op de bank. De Apple TV is weer verbonden met het geluidssysteem. Wanneer men van nummer wil switchen - geen probleem - pak de iPhone en druk op een willekeurige functie.

Zonder Apple TV moet je - of een laptop gebruiken en deze aansluiten op het systeem - of 5 meter draad kopen en deze op je iPhone aansluiten. Dan maar 100 euro uitgeven :)
Ik vind Itunes niet echt het toppunt van gebruikersgemak. Daarbij komt dat die apple TV geen 1080P weergave heeft. Dit is dus niet precies doen waarvoor het bedoeld is, want naar mijn mening loopt ie achter.
Ik heb zelf de AC ryan, en die doet toch echt alles wat jij hierboven beschrijft, en zelfs nog meer. Jij hebt nog een extra apparaat nodig, zoals je Iphone. Ik heb alle muziek gewoon op mijn apparaat staan. En zonder draden. Daar leg ik dan weer 100 euro extra voor neer.

Dus jouw veronderstelling dat dat alleen met apple mogelijk is klopt niet. Het gaat zelfs beter met andere merken/producten.
  woensdag 21 december 2011 @ 16:41:25 #119
333374 Lithia
Too serious
pi_105871837
Hey, hallo, ik dacht dat dit over Mac en Windows ging en niet over alle Apple producten vs. de rest.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_105871844
oeps
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')