Als je Windows gaat draaien ga je toch niet een Mac kopen voor zo veel geld? Behalve het uiterlijk en imago/merk is toch juist het OS het hetgeen wat mensen prettig vinden? Windows zal toch hartstikke langzaam draaien op zo'n ding?quote:Op woensdag 21 december 2011 12:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Onzin. Soms zijn er gewoon programma's die niet lekker lopen op een MAC, of niet bestaan. Dan kan je gewoon even rebooten.
Wat een onzin! ik stond er juist van te kijken hoe mooi dat werkt.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:54 schreef Adames het volgende:
[..]
driver ondersteuning is een beetje bagger, maar verder prima.
Ook dat nog.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:54 schreef Adames het volgende:
[..]
driver ondersteuning is een beetje bagger, maar verder prima.
Windows draait er vlekkeloos op zelfsquote:Op woensdag 21 december 2011 12:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als je Windows gaat draaien ga je toch niet een Mac kopen voor zo veel geld? Behalve het uiterlijk en imago/merk is toch juist het OS het hetgeen wat mensen prettig vinden? Windows zal toch hartstikke langzaam draaien op zo'n ding?
Onzinquote:Op woensdag 21 december 2011 12:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Als je Windows gaat draaien ga je toch niet een Mac kopen voor zo veel geld? Behalve het uiterlijk en imago/merk is toch juist het OS het hetgeen wat mensen prettig vinden? Windows zal toch hartstikke langzaam draaien op zo'n ding?
Ik wil niet als een of andere applefan overkomen, maar Windows draait er als een tierelier op, enige waar die problemen mee had was de driver van de bluetooth muis, Zoveel duurder is apple ook niet kwa hardware die je er voor terug krijgt en het OS is niet het enige waarom mensen een mac kopen.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
"Overpriced" is onwaar. De Zenbook is die jij aanhaalt is zelfs duurder dan de MBA maar heeft wel een heel matig toetsenbord. Heb je wel nagedacht over wat je zegt? De Acer is goedkoper maar is kwalitatief gezien veel minder.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:41 schreef heiden6 het volgende:
Koop gewoon een mooie laptop met een SSD-schijf erin, dan heb je minder gewicht en veel power, een normaal OS, en ben je net zo veel kwijt als voor zo'n pauperige Apple-laptop, misschien nog wel minder.
http://www.laptopshop.nl/(...)ok-ux21e-kx008v.html
http://www.laptopshop.nl/(...)-951-2464g34iss.html
@HW Ik vind het pauperig, en juist omdat het zo overpriced is en mensen er mee lopen te pronken. Net zoiets als merkkleding met grote logo's. Waar maak je je druk om zeg.
Ja, maar je hebt geen benul van de werking van Mac. En schreeuw je vervolgens dat Windows ook wat te bieden heeft tov Mac, hoe weet je nou als je niet weet hoe het werkt?quote:Op woensdag 21 december 2011 12:30 schreef mschol het volgende:
[..]
ik weerleg de argumenten van iemand die mac "verkoopt" door mijn ervaring met windows laptops
Waarom zou dat nou weer, echt iedereen spreekt zichzelf tegenquote:Op woensdag 21 december 2011 12:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik was gewoon voor de lol aan het kijken wat het zou kosten als ik een desktop met dezelfde (ongeveer gelijkbare) specs zou samenstellen als de iMac 27" die ik hier heb staan, geloof me het scheelt minder dan 100 euro.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:20 schreef vosss het volgende:
Altijd mooi om even de discussie aan te zwengelen door te roepen dat er altijd betere producten voor minder geld te koop zijn dan Apple
Idd, gebrek aan logisch nadenken. Net zoals mensen die zeggen dat een Mac overpriced is omdat een plastic Acer veel goedkoper is. Vervolgens zeg je dat Macs heel mooi afgewerkt zijn, komen ze met een Windows-laptop die ook heel mooi afgewerkt is, maar die is dan weer duurder maar dat is dan ineens niet overpriced. Tja, zo lust ik er nog wel een paar.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom zou dat nou weer, echt iedereen spreekt zichzelf tegen.
"zo'n mac heeft dezelfde hardware als een windows laptop, daar ga je toch geen geld aan uitgeven" Maar het zou wel langzaam draaien op diezelfde i7 processor.
Mijn ervaring is dat Windows 7 iets vlotter draait dan OS X op mijn MBP, maar de trackpad, audio en backlights werken beter op OS X.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
"zo'n mac heeft dezelfde hardware als een windows laptop, daar ga je toch geen geld aan uitgeven" Maar het zou wel langzaam draaien op diezelfde i7 processor.
Acer is niet geweldig maar zo'n Asus Zenbook is topkwaliteit. Net zo licht en handzaam als een MacBook Air, qua hardware gewoon beter en de prijs is volgens mij vergelijkbaar maar dat verschilt per model en specificaties. Tenzij TS de voorkeur geeft aan Mac OS ten opzichte van Windows is dat dus de beste optie, anders moet hij inderdaad een Macbook Air kopen. En als hij minder wil uitgeven moet hij een grotere laptop kopen (dus niet met een SSD) of aan kwaliteit inboeten en zo'n Acer nemen.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:07 schreef TC03 het volgende:
[..]
"Overpriced" is onwaar. De Zenbook is die jij aanhaalt is zelfs duurder dan de MBA maar heeft wel een heel matig toetsenbord. Heb je wel nagedacht over wat je zegt? De Acer is goedkoper maar is kwalitatief gezien veel minder.
Ehm, ik spreek mezelf helemaal niet tegen. Een mac heeft helemaal niet dezelfde hardware, tenminste niet voor dezelfde prijs. Op een i7 draait Windows niet langzaam, maar op een willekeurige laptop van bedrag x draait Windows wel sneller dan op een Mac van hetzelfde bedrag, omdat je voor dat bedrag minder processorkracht koopt. Het argument wat ik altijd van fanboys zoals jij hoor is juist dat dat niet uitmaakt omdat OS X minder zwaar is. Dat zal best wel kloppen, maar als je er Windows op zet heb je daar natuurlijk niets aan.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit. Vaak heb ik het idee dat die Mac-haters nog nooit met een Mac gewerkt hebben. Of 10 minuten, en dan klagen dat het niet fijn werkt en alle knoppen onvindbaar zijn.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:46 schreef draaijer het volgende:
Ik zou prive niks anders meer willen dan een MAC.
Stabiliteit en snel opstarten / afsluiten is toch wel erg fijn. Gamen doe ik nooit, dus prima alternatief
JIj hebt het over "hartstikke langzaam" dat is gewoon bullshit, klaar.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:49 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ehm, ik spreek mezelf helemaal niet tegen. Een mac heeft helemaal niet dezelfde hardware, tenminste niet voor dezelfde prijs. Op een i7 draait Windows niet langzaam, maar op een willekeurige laptop van bedrag x draait Windows wel sneller dan op een Mac van hetzelfde bedrag, omdat je voor dat bedrag minder processorkracht koopt. Het argument wat ik altijd van fanboys zoals jij hoor is juist dat dat niet uitmaakt omdat OS X minder zwaar is. Dat zal best wel kloppen, maar als je er Windows op zet heb je daar natuurlijk niets aan.
quote:Op woensdag 21 december 2011 13:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
JIj hebt het over "hartstikke langzaam" dat is gewoon bullshit, klaar.
Ik vind die Macjes zeker fijn werken, de opslagruimte maak ik me niet zo druk om, omdat ik 2 EHD's heb met in totaal 2,5 TB..quote:Op woensdag 21 december 2011 12:38 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is niet waar, de MBA heeft een groter touchpad, dat kan je gaan opmeten bij de Media Markt. Daarnaast is multi-touch zoals het ondersteund wordt in OS X vele malen beter dan in Windows (meer gestures, vloeiender). Dat heeft Windows niet, en ook dat is een feit.
[..]
Dat kan hij zelf toch wel bedenken? Ik geef aan dat een MBA licht is en een goede accuduur heeft, als hij dat belangrijk vindt kan hij dan een MBA kopen, zo niet: dan niet. Lekker belangrijk. Ik gewoon aan op welke punten een MBA goed is en waarom dat in het algemeen handig zou zijn. Als hij het niet belangrijk vindt, moet hij iets anders kopen.
Ik heb zelf ook een 15" Dell gekocht en geen MBA, omdat ik de prijs te hoog vond en ik bepaalde dingen niet belangrijk vond.
Ik heb mijn "hele" leven windows gebruikt. Daarom kan ik ook zeggen dat ik nu enorm blij ben dat ik MAC gebruiker ben. Zakelijk zit ik helaas nog op windows. Des te meer ga je mac waarderen. Tevens heb ik thuis Apple TV (¤ 129,-) aangesloten op tv en stream ik muziek, filmpjes en foto's van de mac naar de tv's. Super handig ook met de iPhones en iPads.. Heerlijkquote:Op woensdag 21 december 2011 13:54 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Dit. Vaak heb ik het idee dat die Mac-haters nog nooit met een Mac gewerkt hebben. Of 10 minuten, en dan klagen dat het niet fijn werkt en alle knoppen onvindbaar zijn.
Nee jóh!als je 15 jaar lang Windows heb gebruikt
hoe zou 't toch komen?!
Ik heb nog een Harman/Kardon aangesloten, speelt ie muziek dan ook daarop? Nu zet ik dat ding op Video en dan speelt ie het geluid af wat op dat moment op de tv te zien is. Want dat klinkt zeer aantrekkelijk.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:02 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik heb mijn "hele" leven windows gebruikt. Daarom kan ik ook zeggen dat ik nu enorm blij ben dat ik MAC gebruiker ben. Zakelijk zit ik helaas nog op windows. Des te meer ga je mac waarderen. Tevens heb ik thuis Apple TV (¤ 129,-) aangesloten op tv en stream ik muziek, filmpjes en foto's van de mac naar de tv's. Super handig ook met de iPhones en iPads.. Heerlijk
Alles wat je op tv zal afspelen zal door je zelfde installatie in dit geval je harman/kardon afgespeeld worden. Heb je een iPad2? Dan kan je echt alles besturen met je iPad en Apple TV / Mac dikke shizzlequote:Op woensdag 21 december 2011 14:08 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ik heb nog een Harman/Kardon aangesloten, speelt ie muziek dan ook daarop? Nu zet ik dat ding op Video en dan speelt ie het geluid af wat op dat moment op de tv te zien is. Want dat klinkt zeer aantrekkelijk.
dat niet, maar kan je dat ook via de mac dan? Dus mocht ik een feestje geven, dan kan ik gewoon met mn iTunes al mn muziek afspelen?quote:Op woensdag 21 december 2011 14:10 schreef draaijer het volgende:
[..]
Alles wat je op tv zal afspelen zal door je zelfde installatie in dit geval je harman/kardon afgespeeld worden. Heb je een iPad2? Dan kan je echt alles besturen met je iPad en Apple TV / Mac dikke shizzle
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |