Klopt, is inderdaad het enige puntje.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:49 schreef Catch22- het volgende:
Via je receiver is het beste; alleen kan je dan geen digitale tv kijken zonder je HCS aan te hebben. Is ook een mogelijk nadeel.
Tja, wensen qua tv had ik genoeg. Full HD, minstens 42" en minimaal 3 hdmi poorten.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:57 schreef Catch22- het volgende:
Ik had mijn HCS eigenlijk nooit aan met TV kijken, dusja...
Een beetje tv heeft dan ook meer dan 2 HDMI ingangen en een optical-out.. Ik had mijn tv ook via optical out aan mijn receiver (die ook geen HDMI had).
Nee, dat klopt niet. TV's kregen vroeger (!) het predicaat 'HD ready' als ze over tenminste één HDMI of DVI ingang beschikten die 720p én 1080i signalen accepteerde. Het zegt niets over de resolutie van het gebruikte paneel, die was trouwens meestal 1366x768, en dan is de verticale resolutie van het paneel noch 720 noch 1080. Go figure ... Maar dit is ouwe meuk, elke moderne HDTV heeft een paneel met een resolutie van 1920x1080 pixels zodanig dat 1:1 pixelmapping mogelijk is bij 1080i of 1080p input.quote:Op woensdag 21 december 2011 12:00 schreef S1gnum het volgende:
Vreemd.. zit er niet een composiet aansluiting op die Cisco? Zou wel het geval moeten zijn. Normaal gesproken sluit je je decoder via HDMI aan op je TV en de decoder via composiet op je cinema set. Overigens is HD ready 720p en niet 1080p.
Zo simpel ligt dat niet. Er zijn verschillende categorieën HDMI kabels. Sinds HDMI 1.3 wordt onderscheid gemaakt tussen categorie I en categorie II, waarbij categorie I gecertificerd is voor 74,5 MHz (wat niet voldoende is voor 1080p) terwijl categorie II gecertificeerd is tot 340 MHz. Goedkope HDMI kabels zijn gewoonlijk niet of niet goed afgeschermd, waardoor onder bepaalde omstandigheden storingen kunnen optreden. Dat kunnen storingen zijn door elektromagnetische velden van buitenaf (in de buurt lopende lichtnetkabels of sterke RF velden van naburige zendmasten e.d.) of storingen die door overspraak tussen de niet-afgeschermde aderparen binnen in de kabel zelf ontstaan. Er zijn wel degelijk objectieve meetmethoden om de transmissiekwaliteit van een HDMI kabel te meten, bijvoorbeeld de eye-pattern test. Bij de certificatie wordt overigens ook van die meetmethoden gebruik gemaakt. Het is inderdaad waanzin veel geld uit te geven aan een HDMI kabel, maar een beetje fatsoenlijke (dubbel afgeschermde) HDMI kabel met goed passende connectors die er niet zomaar uitglijden is toch wel sterk aan te bevelen. Onder bepaalde omstandigheden (sterke RF velden van naburige zendmasten e.d.) kan het gebruik van HDMI kabels met ferrietkernen (die tot doel hebben RF mantelstromen in aardlussen tegen te gaan) ook nuttig zijn.quote:Oh en dat gelul over die dure kabels slaat inderdaad nergens op. Het signaal is digitaal en niet analoog, dus het maakt niet uit of je een 14 karaats gouden kabel gebruikt of zo een ding van 3 euro.
Zeker wel.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:04 schreef Catch22- het volgende:
Dat is mooi.
Je moet er maar niet aan denken dat je er ook een Panasonic P42S30 voor had kunnen kopen, of is een grote tv geen pré?
OK. Je begrijpt (mede uit mijn verhaal hierboven) dat je TV inmiddelds toch wel vrij hopeloos verouderd is?quote:Op woensdag 21 december 2011 14:51 schreef Sometimes het volgende:
[..]
De tv heeft juist weer geen optische aansluiting. Voor dat doeleinde (bij films is het wel prettig om het geluid door de cinema set te laten lopen) ligt er een gewoon tulpkabeltje.
Lijkt me niet, deze zal prima voldoen.quote:Ik haal de huidige optische verbinding tussen de decoder en de home cinema set in ieder geval weg.
De tweede hdmi ingang wil ik graag koppelen aan de hdmi out van de pc. Maar dat zal het volgende project worden denk ik, vermoed dat ik daar een wat betere grafische kaart voor nodig heb dan mijn huidige 8500GT.
ik klikte op je link en daar staat 499, die s30 is 450 oid.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:08 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Zeker wel.
Hoe kom je bij die vergelijking? Die is wel een paar stapjes duurder lijkt me.
Ja, maar dat besefte ik al toen ik er een bod op deed. Niettemin is het een stap vooruit ten opzichte van wat ik had.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:10 schreef Riparius het volgende:
[..]
OK. Je begrijpt (mede uit mijn verhaal hierboven) dat je TV inmiddelds toch wel vrij hopeloos verouderd is?
OK, dat scheelt dan weer.quote:Lijkt me niet, deze zal prima voldoen.
Klopt, die link heb ik gebruikt omdat daar wat fatsoenlijke specs staan.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:11 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik klikte op je link en daar staat 499, die s30 is 450 oid.
o wacht, zie nu pas dat hij al 4 jaar oud is, minimaal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |