http://www.nu.nl/binnenla(...)zekeraar-achmea.htmlquote:TILBURG - Het TweeSteden ziekenhuis in Tilburg en Waalwijk behandelt dit jaar geen patiënten meer die verzekerd zijn bij Achmea.
Het budget voor die verzekeraar is sinds vorige week op, zo laat een woordvoerder van het ziekenhuis weten.
Alleen mensen die bij de spoedeisende hulp aankloppen en patiënten die al stonden ingepland, worden nog geholpen.
Verzekeraars en ziekenhuizen spreken met elkaar af hoeveel behandelingen er worden vergoed. Nu dat aantal is bereikt, wil het TweeSteden ziekenhuis niet opdraaien voor de extra kosten. Achmea zou niet meer budget willen toekennen.
Mooie dichtwerk maar wat hebben de klanten misdaan?quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:42 schreef Tamashii het volgende:
Fout ligt hier bij driekanten, de zorgverzekeraar en het ziekenhuis, maar ook de klanten.
Ik wist niet dat de klanten betrokken zijn geweest in de afspraken tussen Achmea en het ziekenhuisquote:Op dinsdag 20 december 2011 11:42 schreef Tamashii het volgende:
Fout ligt hier bij drie kanten, de zorgverzekeraar en het ziekenhuis, maar ook de klanten. Het is absurd dat het ziekenhuis mensen weigert, maar de zorgverzekeraar zal het wel bont hebben gemaakt en door wie komt dat; de klanten.
Betaalbare of noodzakelijke zorg?quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:44 schreef Prospos het volgende:
Dit is het begin van de onbetaalbare zorgsector. Amerika als voorbeeld...
Dat dus...quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:45 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de klanten betrokken zijn geweest in de afspraken tussen Achmea en het ziekenhuis
Bedankt voor deze scherpe analyse!quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:42 schreef Tamashii het volgende:
Fout ligt hier bij drie kanten, de zorgverzekeraar en het ziekenhuis, maar ook de klanten. Het is absurd dat het ziekenhuis mensen weigert, maar de zorgverzekeraar zal het wel bont hebben gemaakt en door wie komt dat; de klanten.
Marktwerking?quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:39 schreef Psy-freak het volgende:
Ziekenhuis weigert klanten verzekeraar Achmea
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)zekeraar-achmea.html
Dit is toch te zot voor woorden? Leuk, die marktwerking.
en jij denkt dat die andere verzekeraars anders handelen?quote:Op dinsdag 20 december 2011 12:00 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Mooi, ik zit toch bij een andere verzekeraar.
En jij denkt alles te weten over mijn leven?quote:Op dinsdag 20 december 2011 12:04 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
en jij denkt dat die andere verzekeraars anders handelen?
wtf slaat dat nu weer opquote:Op dinsdag 20 december 2011 12:05 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
En jij denkt alles te weten over mijn leven?
Praat geen onzin. Ik zie het al voor me bij een verkeersongelukquote:Op dinsdag 20 december 2011 12:04 schreef Spatzmann het volgende:
Het ziekenhuis kom je alleen in na een doorverwijzing...dus waarom zou het de schuld zijn van de klanten?!! Ziek is niet iets waarje wat aan kan doen hoor...
Ja, als het dan geen spoedeisende hulp betreft word je toch gewoon geweigerd daarquote:Op dinsdag 20 december 2011 11:58 schreef Basp1 het volgende:
Dan klopt toch iedereen bij de spoedeisende hulp aan, dat dit 4* duurder is als normaal ingeplande afspraken maakt dan opeens niets meer uit. Wat een kromme logica hebben boekhouders met hun uitknijp gedachtes mbv budgetten toch.
als ik soms die ziekenhuis programma's zie op TV en zie waar sommige mensen mee bij de SEH komenquote:Op dinsdag 20 december 2011 12:08 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ja, als het dan geen spoedeisende hulp betreft word je toch gewoon geweigerd daar?
quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:58 schreef Basp1 het volgende:
Dan klopt toch iedereen bij de spoedeisende hulp aan, dat dit 4* duurder is als normaal ingeplande afspraken maakt dan opeens niets meer uit. Wat een kromme logica hebben boekhouders met hun uitknijp gedachtes mbv budgetten toch.
Dit dus, je kan wel aankloppen, of binnenlopen wat meer gebruikelijk isquote:Op dinsdag 20 december 2011 12:08 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ja, als het dan geen spoedeisende hulp betreft word je toch gewoon geweigerd daar?
mwah de fout ligt vind ik bij de zorgverzekeraar (toevallig ook de mijne maar ik woon niet meer in Brabant)quote:Op dinsdag 20 december 2011 11:42 schreef Tamashii het volgende:
http://www.brabantsdagbla(...)rt-Achmeaklanten.ecequote:DEN BOSCH - Het Tweesteden Ziekenhuis weigert de rest van het jaar Achmea-klanten. Alleen voor spoedeisende hulp kunnen deze patiënten nog terecht bij het ziekenhuis, dat vestigingen heeft in Tilburg en Waalwijk. Het aantal behandelingen dat het Tweesteden voor 2011 met zorgverzekeraar Achmea overeen kwam is begin deze maand overschreden.
Het ziekenhuis is niet bereid op te draaien voor de kosten die gepaard gaan met extra behandelingen. Achmea wil niet met extra geld over de brug komen.
Het Tweesteden zet Achmea-patiënten sinds begin deze maand op de wachtlijst voor volgend jaar of verwijst ze door naar een ander ziekenhuis. Volgens de woordvoerster gaat het om een relatief klein aantal. "De meeste mensen hier zijn verzekerd bij CZ en Uvit." Achmea heeft in Brabant een marktaandeel van ongeveer negen procent.
Blijkbaar niet als je goed nadenkt.quote:Op dinsdag 20 december 2011 12:22 schreef Casos het volgende:
Je hebt een zorgverzekering, je betaalt je helemaal scheel, als ik dan in het ziekenhuis kom, verwacht ik dat mijn verzekeraar dat bedrag gewoon betaalt, los van hoeveel ze al aan andere patiënten in dat ziekenhuis hebben uitgegeven. Als ik naar een ander ziekenhuis ga, kost het dezelfde verzekeraar net zo goed geld.
Claimen een leven te hebbenquote:Op dinsdag 20 december 2011 12:05 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
En jij denkt alles te weten over mijn leven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |