quote:Heb je ook een foto van je piercing?
Op woensdag 6 augustus 2003 15:35 schreef ShadoW17 het volgende:
Ik heb een tepelpiercing en het bevalt me echt super... Af en toe blijf je wel es ergens achter hangen ofzo maar ik kijk nu wel een beetje uit.Ik zoek alelen nog leuke en vooral aparte piercings. Heeft misschien iemand een siteje?? En met apart bedoel ik niet van die grote en zieke piercings...
quote:Nee sorry
Op woensdag 6 augustus 2003 17:59 schreef Blaatje12345 het volgende:[..]
Heb je ook een foto van je piercing?
Zou je het piercen zelf en de nazorg willen beschrijven, of het zeer doet, etc, etc.
Ik denk er zelf ook aan er 1 te nemen, vandaar.
Het piercen zelf is gewoon even doorbijten. Het doet wel pijn maar het lijkt echt erger dan dat het is (vond ik) Nazorg is niet echt moeilijk. 3 keer op een dag chloorhexadine erop spuiten (krijg je als je je piercing laat zetten) en wassen met Uni Cura in de douche. En zeker niet in bad gaan!! Denazorg is echt gemakkelijk maar je moet je er wel aan houden. Ook adviseer ik je om eerst een staafje te laten zetten ipv een ringetje.. Ik zou zeggen veel succes als je hem gaat laten zetten, en ik wil dan wel een fototje zien he
Hieronder nog de nazorg uitgelegd (van een site afgeplukt)
quote:
Tepelpiercing
Gefeliciteerd met je zojuist aangebrachte piercing. Het spannendste is achter de
rug, maar het belangrijkste is nu dat de piercing zo snel en voorspoedig mogelijk
geneest. Daarom volgt hieronder een zo uitgebreid mogelijke uitleg. Heb je na het
lezen van dit formulier nog vragen, stel die dan gerust. Dit kan door ons te emailen
via onze internetsite of door even binnen te lopen in de studio aan de
Broekhovenseweg.
Wat te doen...
Er zijn 2 methoden om je piercing te verzorging. De genezing van methode 1 duurt
gemiddeld 6 tot 8 weken en de genezing van methode 2 4 tot 6 weken, maar het is
dan ook iets meer werk.
Methode 1
Je moet je piercing 2 maal daags (s ochtends en s avonds) wassen met
desinfecterende zeep (unic cura handzeep in een pompje).
Maak de piercing goed nat met lauw of warm water, verwijder eventuele korstjes
rond de piercing m.b.v. een wattenstaafje, vervolgens was je de piercing met uni
cura en beweeg je het ringetje of staafje heen en weer. Je spoelt de piercing goed
af met water en beweegt hem weer heen en weer. Let op dat alle zeepresten goed
verwijderd worden!!
Methode 2
Je moet je piercing 2 maal daags (s ochtends en s avonds) wassen met zeezout
(dit is in elke supermarkt verkrijgbaar).
Pak een glas vul dit voor driekwart met zo warm mogelijk water en een flinke
theelepel zeezout erin, even roeren tot het zeezout is opgelost. Vervolgens buk je
voorover en druk je het glas tegen de borst (over de piercing heen).
Leun achterover zodat het water constant in aanraking is met de piercing. Dit
herhaal s ochtends en s avonds 10 a 15 minuten. Het is belangrijk dat je bij deze
methode niet aan de piercing draait.
De genezing verloopt dan een stuk sneller doordat de korstjes binnen in de
piercing niet beschadigt worden door het draaien.
Verder is het van belang te weten dat je voordat je de piercing gaat aanraken eerst
je handen goed wast, ongewassen handen kunnen een nog niet genezen piercing
doen ontsteken.
Zorg dat de kleding die je draagt altijd schoon is. Vrouwen kunnen in hun b.h. een
schoon gaasje doen.
Draag als je gaat slapen altijd een schoon T-shrit of b.h.. De nog niet genezen
piercing mag namelijk nog niet in kontakt komen met beddegoed (in bed zit
huismijt en dit kan irritaties veroorzaken op een wondje).
Als laatste mag je niet zwemmen in chloor water totdat de piercing genezen is.
Wel mag je in zee of natuurwater(niet vervuild) zwemmen.
Uiteraard kun je gewoon douchen als je er maar voor zorgt dat je je goed afspoelt.
quote:Ik ben een man (wat voor het krijgen van een stijve tepel opzich niet erg veel verschilt t.o.v. een vrouw)
Op maandag 11 augustus 2003 00:22 schreef Babbelzz het volgende:
Ik was vandaag bij piercingshop, om mijn (4e) wenkbrauwpiercing te laten verwijderen. Ik heb besloten om geen wenkbrauwpiercing meer terug te laten plaatsen, omdat ze keer op keer, na diverse tijd, met uitgroeiden.
Ik wil graag toch weer een piercing.
Ik sprak daarover met de piercer (overigens een zeer goede zaak en piercer in Adam, ben er erg tevreden over, ondanks uitgroei).
Wat me nog steeds erg prachtig zou lijken zijn tepelpiercings. 2 subtiele staafjes, 1 door elke tepel.Hetgeen me er van weerhoudt is dat ik in de veronderstelling ben dat je ALTIJD stijve tepels zult houden en dit geen gezicht is (tenminste ik vind dit niet mooi bij vrouwen, stel je maar voor dat je in een zakelijke afspraak zit...).
Ik heb ook gesproken over uitgroeimogelijkheden, dat heeft hij in 7 jr nog nooit gezien, dus dat hoeft me er niet van te weerhouden.Maar:
Nu vertelde de piercer dat het wel of niet altijd stijve tepels hebben afhankelijk is, van de manier van plaatsen en dat je het niet/nauwelijks hoeft te zien als je het goed plaatst en als ze goed geplaatst worden (er schijnen 2 mogelijkheden te zijn) je dus niet per definitie altijd met stijve tepels rondloopt.Klopt dit??????
Ik ben erg benieuwd!
Voor de gevoelig opzich niet, maar bij het 'zacht' trekken aan de piercing kun je zeker wel extra stimulans oproepen
Bij mij is horizontaal gepierced, beide piercings lopen schuin naar beneden weg. (V-vormige dus).
Ik heb 2 staafjes met tussenruimte +/- 1 cm. Heb mijn 1e sinds 1996, toen een ringetje en de 2e vanaf vorig jaar. toen beide voorzien van een staafje.
Soms kan het ook vrij pijnlijk zijn, zo stap ik nog wel eens een '(mosh)pit' in aka hard dansen bij harde bands en een klap erop doet dan behoorlijk pijn, tenzij ik ze aftape.
quote:Zou kunnen, maar ik heb in elke tepel 1.
Op maandag 11 augustus 2003 00:35 schreef Babbelzz het volgende:
heb je 2 piercings in 1 tepel?????
quote:ow nu snap ik je 1cm ruimte
Op maandag 11 augustus 2003 00:36 schreef Coolgoza het volgende:[..]
Zou kunnen, maar ik heb in elke tepel 1.
Maar hoe zit het nu psies... met plaatsingsmethoden en t al dan niet houden van stijve tepels? Verschil tussen man en vrouw? Verschil tussen ringetje en stafaje? etc etc
Van plaatsingsmethoden zelf heb ik niet veel verstand, dat is aan de piercer zelf. Hij heeft bij mij zijn best gedaan om beiden in spiegelbeeld te zetten, dat is hem wel goed gelukt. Moeilijk is om precies op de zelfde plek de in en uitgang te positioneren. Daarom heeft mijn ene piercing wat meer speelruimte dan de andere. Valt het op, nee.
Ringetje kan draaien en ook beter schoon te maken dan een strak aangebracht staafje. Althans dat lijkt zo, ik heb nog geen infecties o.i.d. gehad.
Wat wel altijd blijft is dat er wat 'smurrie' op het staafje komt, maar dat is bij een oorbel volgens mij niet veel anders. Gewoon schoonmaken en niet aan het handje.
quote:Ik kon het niet, mijn piercer zet als eerste piercing alleen een ringetje
Op maandag 11 augustus 2003 12:29 schreef Babbelzz het volgende:
Vraag me af, kun je gelijk staafjes piercing, of niet?
Ben bang dat ik door de spanning flauw ga vallen ofzo haha, pijn kan ik wel tegen
quote:Vriendin heeft er eentje laten zetten en die had er niet al te veel last van, terwijl ze een enorm lage pijngrens heeft. Tepels deden veel meer pijn, maar de pijn is natuurlijk voor iedereen verschillend...
Op maandag 11 augustus 2003 19:11 schreef Ils het volgende:
Ik ben al 2 jaar van plan om 2 ringetjes door mn lip te laten piercen ( links en recht in mn onderlip dus) maar ik durf nietBen bang dat ik door de spanning flauw ga vallen ofzo haha, pijn kan ik wel tegen
Mijn tepelpiercings waren ook niet echt pijnlijk, maar de tweede heb ik een jaar later laten zetten en naar mijn idee deed die meer pijn..
Gewoon laten doen (als je het tenminste echt wil), want dat is de enige manier waarop je erachter komt hoe het echt is.
Laat even weten als je het gedaan hebt en hoe het was....
quote:Hoe zit het met stijve tepels en de plaatsingsmethode?
Op maandag 11 augustus 2003 15:15 schreef BadAssBitchSmut het volgende:[..]
Ik kon het niet, mijn piercer zet als eerste piercing alleen een ringetje
Is iig makkelijker schoon te maken
quote:Stijve tepels is voor iedereen anders, maar in het algemeen heb je er geen last van. BIJ dunne shirtjes zal je ze misschien zien, maar dan moeten mensen eerst gaan staren. Als je een vrouw bent is het helemaal makkelijk want in een BH zie je hem zowieso vrijwel niet zitten en in eentje met voorgevormde cups zie je echt niets...
Op maandag 11 augustus 2003 21:18 schreef Babbelzz het volgende:[..]
Hoe zit het met stijve tepels en de plaatsingsmethode?
En is er verschil of je ringetje of staafje hebt?
quote:Dat met stijve tepels is gewoon een fabeltje
Op maandag 11 augustus 2003 21:18 schreef Babbelzz het volgende:[..]
Hoe zit het met stijve tepels en de plaatsingsmethode?
En is er verschil of je ringetje of staafje hebt?
En plaatsingsmethode... gewoon een naald door je tepel meer (of minder) is het niet
Ehm staafje zie je niks van maar het ringetje zie je eigenlijk vrijwel altijd een beetje zitten door je shirt (als het wat strakker zit natuurlijk )
Standaard procedure. Onder douche goed je handen van te voren wassen met unicura zeep. Als er korstjes op zitten aan één kant losweken m.b.v. van stromend water. Op het moment dat deze er vanaf is (niet pulken), week je de andere kant ook los.
Je zou je ringetje kunnen draaien als hij aan één kant los zit, maar het korstje moet niet scheuren...
Op het moment dat het ringetje schoon is van korstjes e.d. neem je wat zeep (unicura) op je vingers en smeer je dat op ringetje. Het ringetje draai je dan een paar keer rond zodat de zeep goed ook in de piercing zit.
Richt daarna de straal op de piercing en spoel de zeep er vanaf door het ringetje zachtjes te bewegen. je weet dat hij schoon is op het moment dat het stroef gaat lopen...
Doe dit minstends één keer per dag en je piercing is gauw genezen.. Volgens mijn piercingshop is 2 keer op een dag beter zeker in het begin, maar ik moet zeggen dat ik daar de tijd niet voor heb...
Beetje late reactie..maarja!
Ik hoop dat het gaat werken...thnx!
ik heb een tongpiercing en 2 navel piercings. bevalt me goed
heb ook nog een in me neus gehad en van die oorbellen boven in je oor en in het midden maar vond ik weer saai.
kuss
sam
:w
quote:Maar daar zet je ze toch ook een beetje voor, het is toch een verfraaiing en dat doe je toch om gezien te worden? Of sla ik de plank mis?
Op dinsdag 12 augustus 2003 10:36 schreef WaSTeiL het volgende:[..]
Stijve tepels is voor iedereen anders, maar in het algemeen heb je er geen last van. BIJ dunne shirtjes zal je ze misschien zien, maar dan moeten mensen eerst gaan staren. Als je een vrouw bent is het helemaal makkelijk want in een BH zie je hem zowieso vrijwel niet zitten en in eentje met voorgevormde cups zie je echt niets...
quote:Je slaat de plank gedeeltelijk mis.
Op woensdag 13 augustus 2003 15:27 schreef BrokenToe het volgende:[..]
Maar daar zet je ze toch ook een beetje voor, het is toch een verfraaiing en dat doe je toch om gezien te worden? Of sla ik de plank mis?
quote:Nou ja, neem het me in iedergeval niet kwalijk mocht ik staren!
Op woensdag 13 augustus 2003 16:45 schreef Babbelzz het volgende:[..]
Je slaat de plank gedeeltelijk mis.
Verfraaiing, dat klopt. Ik kan piercings erg mooi vinden.
Piercings kunnen daarmee voor mijzelf ook heel intiem zijn, omdat ik ze echt voor mezelf zet...en niet voor de buitenwereld...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |