abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 december 2011 @ 18:32:16 #1
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_105780836
Mijn zoon van 14 is een, wat je noemt, lastige leerling. Hij zit op het speciaal onderwijs waar ze toch redelijk weten wat ze met lastige leerlingen moeten, maar ook daar zijn ze een beetje uitgedokterd. Hij doet namelijk regelmatig niets, ligt dan de hele dag op zijn tafel of op een tafel in de gang, gaat tegen de regels in toch gewoon de pauzes naar buiten, huiswerk neemt hij gewoon niet mee naar huis, leren doet hij zelden en beleefd tegen de leraren is hij al helemaal niet. Het rare is dat het niet continu is, het is een soort van golfbeweging waarin hij een week of anderhalf prima, hoewel minimaal, werkt en dan opeens is er zo'n dag waarop hij niets doet. Lijkt niet zo vreselijk maar het is natuurlijk niet acceptabel.
Ik heb hier thuis al alles geprobeerd wat ik kon bedenken (belonen, straffen, praten, juist niet praten en hopen dat het overgaat ... ) maar niets werkt langer dan een dag of twee. Nu kreeg ik vandaag wéér een mailtje van zijn juf en ik ben er zó klaar mee.
Iemand suggesties hoe ik in hemelsnaam dit kind ga overtuigen dat hij er echt slimmer aan doet zijn werk gewoon te doen?
Prrrrr
pi_105780953
Heeft hij ADD?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 19 december 2011 @ 18:35:39 #3
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_105781008
Nee PDD.
Prrrrr
pi_105781071
Compleet negeren al geprobeerd?
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_105781082
"dit kind" Jezus, volg een opvoedcursus. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_105781164
Ik kon mij vroeger heel slechts concentreren in de schoolbanken en ben een vakgerichte opleiding gaan. Dat pakte zeer goed uit. Of een fatsoenlijk gedragsonderzoek aan te raden is?. Je weet maar nooit...
Hier staat niets.
pi_105781198
Trouwens, dat speciaal onderwijs is ook van goede kwaliteit als ze er geen raad meer mee weten. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_105781340
Mag ik vragen wat de rol van de vader hierin is?
  maandag 19 december 2011 @ 18:46:04 #9
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_105781498
De vader woont niet bij ons, maar die doet op de momenten dat hij onze zoon ziet erg zijn best hem te motiveren. Gisteren hebben ze nog uitgebreid over school gepraat toen hij de kinderen thuisbracht.
Prrrrr
pi_105781628
quote:
2s.gif Op maandag 19 december 2011 18:39 schreef Rezania het volgende:
Trouwens, dat speciaal onderwijs is ook van goede kwaliteit als ze er geen raad meer mee weten. :')
kan je net zo goed op een normale school zetten idd als het geen verschil maakt.
  maandag 19 december 2011 @ 18:50:30 #11
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_105781683
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 18:38 schreef Prospos het volgende:
Ik kon mij vroeger heel slechts concentreren in de schoolbanken en ben een vakgerichte opleiding gaan. Dat pakte zeer goed uit. Of een fatsoenlijk gedragsonderzoek aan te raden is?. Je weet maar nooit...
Zijn die er in het REC4? Hij kan echt nog niet naar een reguliere school, dat redt hij niet met zijn gedrag. Wel bedankt voor het meedenken.
Een gedragsonderzoek, wat bedoel je daarmee?
Prrrrr
  maandag 19 december 2011 @ 18:56:29 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_105781957
Het lijkt wel een PUB of ONZ topic door de reacties, erg jammer.

Het is telkens een dag dat hij zo'n bui heeft, of ook meerdere dagen? Is het op dezelfde dagen in de week, is het wellicht verwijtbaar aan iets wat hij de dag ervoor heeft gedaan, gegeten, noem maar op.

(Dag ervoor zijn vader gesproken, gezien, of misschien juist wel niet. Broers, zusjes, noem maar op)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105781990
Is er iets in zijn leven waardoor hij zo kan zijn? bijv dat de vader er niet meer is?
pi_105782702
Als de lerares het niet aan kan en jij het ook niet meer zo ziet zitten is het tijd voor professionele hulp. FoK valt daar niet onder.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  maandag 19 december 2011 @ 19:15:01 #15
35189 Troel
scherp en bot
pi_105782965
(ouders van) jonge kinderen met autisme deel 23
PDD [Autisme, Asperger, PDD-NOS] #92 - nieuwe kabinetsplannen

Wellicht heb je trouwens wat aan een van deze topics. Soms kunnen ervaringen van anderen wel degelijk beter helpen dan professionele hulp :) Bovendien krijgt zoon van TS zo te horen al professionele hulp :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 19 december 2011 @ 19:22:16 #16
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_105783349
Zoon krijgt inderdaad al hulp, ben ook druk bezig met een JPPtraject in gang te zetten. Het gaat me er nu even om of er wellicht ervaringsdeskundigen zijn die me tips kunnen geven.

Dankjewel Troel voor de topics, heb al wel in dat ouders-van-auti's-topic gelezen en soms ook gereageerd maar de kinderen waar het in die topics over gaat zijn meestal wat jonger dan de mijne, vandaar. Dat andere had ik nog niet gezien, ik ga denk ik daar mijn post maar even in plakken.
Prrrrr
  maandag 19 december 2011 @ 19:36:29 #17
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_105784242
sommige kinderen met dat soort stoornissen, zijn eigenlijk niet te sturen door dwang etcetera...
het kan wel helpen ze zelf het nut van iets in te zien. rustige uitleggen waarom iets van hem wordt verwacht, wat voor hem het nut is. (je krijgt diploma etcetera.)

positieve stimulatie is altijd goed! je zegt het is een golfbeweging dit houdt in dat er genoeg mometnen zijn waarop je complimenten kan geven. Complimenten geven en vooral complimenten op gedrag waardoor hij weet waar het om gaat kunnen helpen.

anyway blijft altijd lastig
(werk op een reguliere middelbare school af en toe wel een pdd-nos tegen gekomen)
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_105784569
Ik heb hier thuis al alles geprobeerd wat ik kon bedenken (belonen, straffen, praten, juist niet praten en hopen dat het overgaat ... ) maar niets werkt langer dan een dag of twee.

----

Langer volhouden? Je moet een goede manier van aanpakken vinden en deze consequent voor een lange tijd volgen. Al die verschillende manieren van opvoeden, daar wordt je kind niet wijzer van.
pi_105784628
Als het niet mogelijk is om hem uit zo'n dal te krijgen, is het dan misschien mogelijk om de pieken langer te laten duren?
pi_105784696
Positief blijven en kind ervan proberen te overtuigen wat voor nut het heeft om lekker op school bezig te zijn.

Waarom is hij zo ongemotiveerd? Kan hij dit zelf aangeven?
Wellicht dat praktijkonderwijs beter bij hem past?

Heb zelf het VBO (toen heette dat nog zo) gedaan op een agrarische school.. Veel praktijk naast de verplichte vakken!

En ook met een VBO diploma kan je het ver schoppen! Dat wordt nog wel eens vergeten..
  maandag 19 december 2011 @ 19:46:49 #21
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_105784854
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:36 schreef Angst het volgende:
sommige kinderen met dat soort stoornissen, zijn eigenlijk niet te sturen door dwang etcetera...
het kan wel helpen ze zelf het nut van iets in te zien. rustige uitleggen waarom iets van hem wordt verwacht, wat voor hem het nut is. (je krijgt diploma etcetera.)

positieve stimulatie is altijd goed! je zegt het is een golfbeweging dit houdt in dat er genoeg mometnen zijn waarop je complimenten kan geven. Complimenten geven en vooral complimenten op gedrag waardoor hij weet waar het om gaat kunnen helpen.

anyway blijft altijd lastig
(werk op een reguliere middelbare school af en toe wel een pdd-nos tegen gekomen)
Dank je wel.
Ik complimenteer me suf, alle kleine dingen die hij goed doet benoem ik mét wat het met mij doet en waarom ik blij ben dat hij het doet. Maar het blijft regelmatig misgaan...

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:41 schreef TheHappyPrince het volgende:
Ik heb hier thuis al alles geprobeerd wat ik kon bedenken (belonen, straffen, praten, juist niet praten en hopen dat het overgaat ... ) maar niets werkt langer dan een dag of twee.
----

Langer volhouden? Je moet een goede manier van aanpakken vinden en deze consequent voor een lange tijd volgen. Al die verschillende manieren van opvoeden, daar wordt je kind niet wijzer van.
Beloningssysteem heb ik eigenlijk altijd gehanteerd, vanaf dat hij klein was, maar dat werkt dus niet meer. Straffen wil ik eigenlijk niet. Praten of het er juist niet over hebben heeft niets te maken met een opvoedingsmethode, vind jij van wel?
Prrrrr
  maandag 19 december 2011 @ 19:48:32 #22
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_105784956
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 19:44 schreef Twinkle20 het volgende:
Positief blijven en kind ervan proberen te overtuigen wat voor nut het heeft om lekker op school bezig te zijn.

Waarom is hij zo ongemotiveerd? Kan hij dit zelf aangeven?
Wellicht dat praktijkonderwijs beter bij hem past?

Heb zelf het VBO (toen heette dat nog zo) gedaan op een agrarische school.. Veel praktijk naast de verplichte vakken!

En ook met een VBO diploma kan je het ver schoppen! Dat wordt nog wel eens vergeten..
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 18:50 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Zijn die er in het REC4? Hij kan echt nog niet naar een reguliere school, dat redt hij niet met zijn gedrag. Wel bedankt voor het meedenken.
Plus dat hij een HAVO/VWOniveau heeft. Ik denk dat als hij onder zijn niveau gaat zitten dat hij dan helemáál niets meer doet.
Prrrrr
pi_105927477
Ik weet van een ouder met een PDD kind dat nu al over de 20 is en nog steeds soms tegen dit soort dingen oploopt. Z'n kamer schoonhouden kreeg ze er maar niet in. Als er dan uiteindelijk paddenstoelen uit het toetsenbord komen, wat moet je dan?

Dwang hielp ook niet bij haar. Straffen werkten allemaal voor geen meter. Ze is doorgegaan met consequent uitleggen waarom het moest. Elke dag. Soms wel 20x. Uiteindelijk zit het er nu voor zo'n 75% in.

Ik zal nog wel ff vragen of ze nog andere tips heeft.
  donderdag 22 december 2011 @ 19:06:01 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_105927552
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:04 schreef kahlie het volgende:
Ik weet van een ouder met een PDD kind dat nu al over de 20 is en nog steeds soms tegen dit soort dingen oploopt. Z'n kamer schoonhouden kreeg ze er maar niet in. Als er dan uiteindelijk paddenstoelen uit het toetsenbord komen, wat moet je dan?

Dwang hielp ook niet bij haar. Straffen werkten allemaal voor geen meter. Ze is doorgegaan met consequent uitleggen waarom het moest. Elke dag. Soms wel 20x. Uiteindelijk zit het er nu voor zo'n 75% in.

Ik zal nog wel ff vragen of ze nog andere tips heeft.
Dan is het tijd voor een sociaal psychiatrisch verpleegkundige die gaat leren hoe dat allemaal gaat, of een andere hulp :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105927616
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:06 schreef Troel het volgende:

[..]

Dan is het tijd voor een sociaal psychiatrisch verpleegkundige die gaat leren hoe dat allemaal gaat, of een andere hulp :)
Het zit er voor zo'n 75% in, dus ze is nu tevreden. De rest van de dingen zijn ook allemaal opgepakt. Hij werkt en heeft z'n MBO 4 studie afgerond. Uit huis is de volgende stap. Gaat best goed dus :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')