kan je net zo goed op een normale school zetten idd als het geen verschil maakt.quote:Op maandag 19 december 2011 18:39 schreef Rezania het volgende:
Trouwens, dat speciaal onderwijs is ook van goede kwaliteit als ze er geen raad meer mee weten.
Zijn die er in het REC4? Hij kan echt nog niet naar een reguliere school, dat redt hij niet met zijn gedrag. Wel bedankt voor het meedenken.quote:Op maandag 19 december 2011 18:38 schreef Prospos het volgende:
Ik kon mij vroeger heel slechts concentreren in de schoolbanken en ben een vakgerichte opleiding gaan. Dat pakte zeer goed uit. Of een fatsoenlijk gedragsonderzoek aan te raden is?. Je weet maar nooit...
Dank je wel.quote:Op maandag 19 december 2011 19:36 schreef Angst het volgende:
sommige kinderen met dat soort stoornissen, zijn eigenlijk niet te sturen door dwang etcetera...
het kan wel helpen ze zelf het nut van iets in te zien. rustige uitleggen waarom iets van hem wordt verwacht, wat voor hem het nut is. (je krijgt diploma etcetera.)
positieve stimulatie is altijd goed! je zegt het is een golfbeweging dit houdt in dat er genoeg mometnen zijn waarop je complimenten kan geven. Complimenten geven en vooral complimenten op gedrag waardoor hij weet waar het om gaat kunnen helpen.
anyway blijft altijd lastig
(werk op een reguliere middelbare school af en toe wel een pdd-nos tegen gekomen)
Beloningssysteem heb ik eigenlijk altijd gehanteerd, vanaf dat hij klein was, maar dat werkt dus niet meer. Straffen wil ik eigenlijk niet. Praten of het er juist niet over hebben heeft niets te maken met een opvoedingsmethode, vind jij van wel?quote:Op maandag 19 december 2011 19:41 schreef TheHappyPrince het volgende:
Ik heb hier thuis al alles geprobeerd wat ik kon bedenken (belonen, straffen, praten, juist niet praten en hopen dat het overgaat ... ) maar niets werkt langer dan een dag of twee.
----
Langer volhouden? Je moet een goede manier van aanpakken vinden en deze consequent voor een lange tijd volgen. Al die verschillende manieren van opvoeden, daar wordt je kind niet wijzer van.
quote:Op maandag 19 december 2011 19:44 schreef Twinkle20 het volgende:
Positief blijven en kind ervan proberen te overtuigen wat voor nut het heeft om lekker op school bezig te zijn.
Waarom is hij zo ongemotiveerd? Kan hij dit zelf aangeven?
Wellicht dat praktijkonderwijs beter bij hem past?
Heb zelf het VBO (toen heette dat nog zo) gedaan op een agrarische school.. Veel praktijk naast de verplichte vakken!
En ook met een VBO diploma kan je het ver schoppen! Dat wordt nog wel eens vergeten..
Plus dat hij een HAVO/VWOniveau heeft. Ik denk dat als hij onder zijn niveau gaat zitten dat hij dan helemáál niets meer doet.quote:Op maandag 19 december 2011 18:50 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Zijn die er in het REC4? Hij kan echt nog niet naar een reguliere school, dat redt hij niet met zijn gedrag. Wel bedankt voor het meedenken.
Dan is het tijd voor een sociaal psychiatrisch verpleegkundige die gaat leren hoe dat allemaal gaat, of een andere hulpquote:Op donderdag 22 december 2011 19:04 schreef kahlie het volgende:
Ik weet van een ouder met een PDD kind dat nu al over de 20 is en nog steeds soms tegen dit soort dingen oploopt. Z'n kamer schoonhouden kreeg ze er maar niet in. Als er dan uiteindelijk paddenstoelen uit het toetsenbord komen, wat moet je dan?
Dwang hielp ook niet bij haar. Straffen werkten allemaal voor geen meter. Ze is doorgegaan met consequent uitleggen waarom het moest. Elke dag. Soms wel 20x. Uiteindelijk zit het er nu voor zo'n 75% in.
Ik zal nog wel ff vragen of ze nog andere tips heeft.
Het zit er voor zo'n 75% in, dus ze is nu tevreden. De rest van de dingen zijn ook allemaal opgepakt. Hij werkt en heeft z'n MBO 4 studie afgerond. Uit huis is de volgende stap. Gaat best goed dusquote:Op donderdag 22 december 2011 19:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan is het tijd voor een sociaal psychiatrisch verpleegkundige die gaat leren hoe dat allemaal gaat, of een andere hulp
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |