Dat is wel zo, maar TS heeft denk ik een ander idee van zíjn ideale vakantie. Dus in dat opzicht lijkt me Yucatan (of PV) een prima bestemming voor hém, met af en toe leuk uitje.quote:Op zondag 25 december 2011 21:19 schreef ednet94 het volgende:
Overigens, Mexico is eigenlijk meer een land om rond te reizen. Zowel vanuit PV als Yucatan. Vanuit Yucatan kun je inderdaad sneller bij enkele interessante bezienswaardigheden komen, maar wil je echt wat zien zul je toch meer moeten reizen, Mexico is zoveel meer dan alleen de kust en de enkele bezienswaardigheden die op 2 uur rijden liggen. 2 weken echt rondreizen over het gehele schiereiland van Yucatan (En niet alleen de staat Yucatan dus) of het midden van Mexico vanuit PV/Mexico stad en dan een weekje strandvakantie is eigenlijk meer raadzaam dan af en toe een dagtrip doen.
iemand aub? wil gaan boekeeennnquote:Op maandag 26 december 2011 11:46 schreef casper019 het volgende:
ik heb helaas geen rijbewijs maar ik neem aan dat je vanaf playa dat je daar genoeg trips kan boeken of openbaar vervoer naar de hotspots zeg maar?
en is playa del carmen zelf een leuke plek om savonds beetje rond te banjeren? (leuke winkeltjes enzo???)
en @ jack maar ideale vakantie wat ik nu zoek is dus 2 weken weg
en dan om de dag wat doen ofzo
dus 1 dag strand chillen 1 dag weg...
en 1x een wat langer tripje van 2 dagen ofzo....
In Mexcio is fluiten en vooral sissen nogal geaccepteerd. Erger nog, het lijkt op prijs te worden gesteld. Maarja, daar doe je als Europeaan natuurlijk niet aan mee.quote:Op maandag 26 december 2011 20:52 schreef lezzer het volgende:
Playa del Carmen is prima op toeristen in gericht. Vergelijk het met de faciliteiten op de Canarische Eilanden o.i.d.
Plaatsje PdC stikt van de winkeltjes en er is 's avonds genoeg te doen.
Wel veel Zuid-Amerikaanse mannen (obviously) met het bijbehorende machogedrag. Daar heb je voornamelijk last van als vrouw, en maakte dat wij (twee vrouwen) het na één keer gezien hadden.
Nou, behalve dat ook gewoon flink opdringerig. Maar goed, al doende leert men hèquote:Op maandag 26 december 2011 20:55 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
In Mexcio is fluiten en vooral sissen nogal geaccepteerd. Erger nog, het lijkt op prijs te worden gesteld. Maarja, daar doe je als Europeaan natuurlijk niet aan mee.
Die vulkanen liggen niet in de buurt van het Yucatan schiereiland nee (en dat heb ik pas twee keer eerder geschreven...). De dichtstbijzijnde mooie vulkaan is in Chiapas (el Chichon) en dat is 1000 km van Playa del Carmen. Kun je wel combineren met Palenque (één van de grootste maya ruïnes), als je er een dag of vier voor uittrekt.quote:Op dinsdag 27 december 2011 00:41 schreef casper019 het volgende:
nja dan ga ik de bronnebeozken maar niet erin zwemmen haha ben een koukleun!
vulkanen mis ikdan denkik
is tever weg van playa del carmen niet?
maar het maya gedeelte omg zo vet!
is het dan zo als je een wetstuit draagt dat je warm blijft?quote:Op dinsdag 27 december 2011 01:09 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die vulkanen liggen niet in de buurt van het Yucatan schiereiland nee (en dat heb ik pas twee keer eerder geschreven...). De dichtstbijzijnde mooie vulkaan is in Chiapas (el Chichon) en dat is 1000 km van Playa del Carmen. Kun je wel combineren met Palenque (één van de grootste maya ruïnes), als je er een dag of vier voor uittrekt.
En wat betreft het koukleum zijn: huur een wetsuit, want je gaat toch niet alleen kijken naar dat water? Het bijzondere zit onder het wateroppervlakte.
Palenque is ongeveer 1000 km.quote:Op dinsdag 27 december 2011 16:35 schreef McCandless het volgende:
Ik zit ook 11 dagen in Mexico begin januari, nu er toch een topic over loopt ben ik ook wel benieuwd naar het een en ander. Ik land in Cancun en we hebben daar eigenlijk alleen een overnachting voor de eerste nacht, zodat we ter plekke kunnen zien waar we heen gaan.
Zijn alle bezienswaardigheden in de regio Yucatan goed te bereizen vanaf Cancun of is het dan echt nodig om te overnachten? Palenque moet je dus enkele dagen voor uit trekken begrijp ik, hoe ver is dat ongeveer reizen vanaf Cancun?
Ik hoor graag!.
De temperatuur van het zeewater heeft nou niet echt invloed of jij bruin wordt of niet hoor.quote:Op donderdag 29 december 2011 18:58 schreef casper019 het volgende:
weet je ook miss hoe warm het zeewater nu is??
want wil ook een beetje een bruin kleurtje opdoen als het kan in mexico?
Ja, ik snap het ook niet echt. Mexico is volgens mij zo'n beetje de meest zonzekere bestemming ter wereld waar ze ook nog prettige voorzieningen hebben (iig in Yucatan). Zeker als je buiten het orkaanseizoen gaat.quote:
maar wil ook kunnen zwemmen in zee!!!quote:Op vrijdag 30 december 2011 08:36 schreef McCandless het volgende:
[..]
De temperatuur van het zeewater heeft nou niet echt invloed of jij bruin wordt of niet hoor..
Maak je niet zo druk, het weer is prima en er zijn genoeg dingen te zien en leuke dingen te doen. Waarom twijfel je zo?
Dat kan prima daar.quote:Op vrijdag 30 december 2011 11:23 schreef casper019 het volgende:
[..]
maar wil ook kunnen zwemmen in zee!!!
Het is hoogseizoen, dus retedruk.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:18 schreef casper019 het volgende:
miss dat ik komende week naar playa ga!! zit eraan te denken een lastminute te boeken, begin januari ging niet door dus...
wat ik me wel afvraagis er rond deze tijd nu begin februari ''leven'' in mexico?
ik bedoel tis geen vakantieweek ofzo.. dus zijn alle dingen en attrecties zeg maar open en zijn er eigenlijk oo kveel andere toeristen>>>
Amerika, allemaal geile Amerikaanse vrouwen die wachten op jouw jongeheer.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:12 schreef casper019 het volgende:
ok en uit welke landen komende touristen nu vooral dan ? (want in NL geen vakantie...)
Nee, het is in Nederland inderdaad een stuk beter! Ik zou lekker hier blijven.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:41 schreef casper019 het volgende:
bah tis volgens mij niet het beste jaar voor mexico (playa del armen)
het weer is er maar bewolkt en tis al maart =(
Ben je er nou nog niet geweest? Waarom zo onzeker, Mexico is ALTIJD een bezoek waard. Er staat in de tropen (bijna) ALTIJD dat het regent en onweert, maar dat is meestal maar een uur per dag.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:41 schreef casper019 het volgende:
Ja, nog nooit zo'n onzeker iemand meegemaakt op een travelforum.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:33 schreef Rnnz het volgende:
Volgens mij wil TS gewoon geen vakantie vieren.
Het is 99% van de tijd heerlijk weer in Mexico. Net als nu.
Aan de andere kant: ik was in de droge tijd op Borneo en het was verschrikkelijk rampzalig nat. Heb me nooit zo ellendig gevoeld als enkele dagen daar tijdens hiken en duiken (koud!). La Niña kreeg de schuld.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:08 schreef Individual het volgende:
Ik ben tijdens het 'regenseizoen' in verschillende landen geweest en soms is er een dagje regen en soms een uurtje.Ik vind het wel wat hebben die (sub)tropische regenbuien en/of stormen.
Wij waren in het regenseizoen in PdC (september) en je kon er de klok op gelijk zetten. Iedere dag om 16:00 een buitje van ca. 15 minuten. Lekker verfrissend in het zwembad iigquote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:08 schreef Individual het volgende:
Ik ben tijdens het 'regenseizoen' in verschillende landen geweest en soms is er een dagje regen en soms een uurtje.Ik vind het wel wat hebben die (sub)tropische regenbuien en/of stormen.
Voor de meest constante zon kan je denk ik het beste naar de Sahara, Gobi, Atacama of andere woestijnen.
http://www.webcamsdemexico.com/webcam-playa-del-carmen.htmlquote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:41 schreef casper019 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |