Eind 2006 is de drugsoorlog echt geëscaleerd dus 2004 is geen goede graadmeter. Eind 2006 ben ik nog zonder problemen in Juarez geweest, maar daar ga ik nu echt niet meer heen.quote:Op zondag 18 december 2011 21:13 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Ik ben er ook eens geweest. 2004 geloof ik alweer.
Ik kom maar haf voor de zon zeg maar, half voor het land mexicoquote:Op maandag 19 december 2011 02:49 schreef Rnnz het volgende:
Ik woon op dit moment in Guadalajara (4-5 uurtjes rijden) en ben enkele weken nog in Puerto Vallarta geweest. Ik kan je niet zo veel zeggen over de clubs daar, wel dat het er veilig is. Je hebt als toerist niet zo veel te maken met het drugsgeweld en sowieso is Puerto Vallarta geen onveilige stad (tenzij je het opzoekt, uiteraard).
Weet je zeker dat je naar Vallarta wilt overigens? Er zijn in Mexico mooiere plekken (denk aan de Riviera Maya, met badplaatsen als Playa del Carmen en Cancun..).
Dat vinden mensen in de (sub)tropen koud. Als je 30 graden gewend bent, voelt 28 al koud aan.quote:Op dinsdag 20 december 2011 20:07 schreef casper019 het volgende:
http://www.winterzon.net/mexico.htm
daar staat dat het zeewater nu 25 gradne is??
Ja, er is in de buurt ook genoeg te doen. San Blas op 3.5 uur, Mexcaltitán iets verder schijnen mooi te zijn. Ik ben er nooit geweest, maar Mexcaltitán ziet er op de foto's bizar uit.quote:Op woensdag 21 december 2011 00:18 schreef casper019 het volgende:
maar ik neem aan dat er ook in de buurt van PV ook leuke dingen te doen zijn zonder zolang te hoeven reizen?
Ik zie nu trouwens ook een leuke trip naar yutucan voor een aanbiedings prijs..
begin nu te twijfelen of ik nu naar PV of yutacan ga
PV is kwa vertrek datum makkelijker voor mij.....
dus als PV genoeg te bieden heeft (ook in de buurt daar - dus niet met tripjes van 6 uur) ga ik daarheen
anders miss yutcan....
tips aub!!
en jalisco ligt dat bij PV of bij yutacan?? en die pueblos waar ligt dat (bij pv of yutucan?)quote:Op woensdag 21 december 2011 22:06 schreef Rnnz het volgende:
Je kunt bijvoorbeeld een paar nachten in Guadalajara overnachten, om van daaruit de stad zelf te zien en Tequila te bezoeken (klein uurtje rijden).
Qua weer scheelt het op dit moment niet veel, is allebei tegen de 25 graden. Voor een relaxte vakantie zou ik zelf persoonlijk naar de Yucatan gaan, maar Puerto Vallarta zal je ook goed bevallen. Zoals gezegd is Jalisco de meest Mexicaanse provincie.. plus je kunt ook nog de 'pueblos magicos' zoals Tapalpa.bezoeken.
Ja, dat moet je eens in je leven gedaan hebben. Gelukkig dook ik nog niet toen ik in Mexico was, en nu wel. Ik heb nu een échte reden om nog eens terug te keren. Ook naar Galapagos trouwens, ook nog niet gedoken...quote:Op donderdag 22 december 2011 21:27 schreef jack4ya het volgende:
En cenotes ook... Ik zou serieus alleen daarvoor al gaan. Unieke beleving, volgens mij redelijk uniek in de wereld. Ik kon alleen snorkelen, vriend heeft 'caverne' gedoken. (Dat is iets anders dan 'cave' en mag zonder de extra papieren die je voor 'cave' wel nodig hebt.)
Voor die paar vissies doe je het niet, maar wel voor het licht, het 'magische'... wow...
[ afbeelding ]
Sorry ik ben wat over enthousiast geloof ik.
Vulkanen zijn er juist niet he, het is vrijwel vlak daar. Cenotes en Maya spul dus wel.quote:Op donderdag 22 december 2011 21:39 schreef casper019 het volgende:
auch dan begint mijn voorkeur toch te gaan naar een trip naar yucatan, en dan waarsch het plaatste playa del carman (ligt dat plaatje een beetje gunstigvoor al die tripjes?)
want wil die vulkanen en die maya dingen ne die cenotes wel erg graag zien waar jullie het over hebben!!!
...
Het is dan hoogseizoen, dus voor drukte zit je er prima. Je zult absoluut niet de enige zijn. Wil je de ergste drukte ontwijken, is het beter ná Pasen te gaan (maar dan is het al wel benauwder).quote:Op donderdag 22 december 2011 21:46 schreef casper019 het volgende:
maya spul geweldig!
en uitgestorven stranden moet ik niet aan denken!
hoe voller het strand hoebeter haha.....
maar is yutucan nu dan ook goed voor een zon/strand vakantie naast wat het te bieden heeft kwa cultuur? en zijn er eigenlijk meer mensen dienu in yutucan lekker in zee liggen rond deze tijd?
of zijn er betere tijden om naar yutucan te gaan dan januari?
nee, bij bewolking is 26 graden hartstikke koud..quote:Op donderdag 22 december 2011 21:52 schreef casper019 het volgende:
ok dan ga ik boeken denk ik!!
maar ook voor strand en zwemmen zit ik daar goed??
ik beodle als het daar 26 graden en bewolkt is is het daar dan alsnog warm?
Ja, omdat de zon door de wolken schijnt. En een krachtiger zon voelt dan warmer aan dan het laffe zonnetjes in Nederland.quote:Op donderdag 22 december 2011 23:11 schreef casper019 het volgende:
nja als het in NL 26 graden en bewolkt is kan het best fris zijn
terwijl als je in grieksnland 26 graden en bewolking heb is het alsnoig ongelooflijk warm...
de t en de c even omdraaienquote:Op zaterdag 24 december 2011 16:46 schreef casper019 het volgende:
thx voor al jullie replys, ben er nu wel uit dat ik naar YUTUCAN wil!!!
die maya dingen daar en alles moet ik gewoon zien
Nu heb ik een hotel gezien in playa del carmen..... is dat een beetje gunstige plaats tov alle bezienswaardigheden??
http://www.weeronline.nl/(...)a-del-Carmen/3819457
en dat is het weer daar momenteel, hoe is het met de zonskracht in mexico.. als het daar dat weer is dat het nu aangeeft hoe ''warm'' is het daar dan? (lekker genoeg om te zwemmen dan met bewolking???)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |