abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105729166
Hoi mensen,

Dit wordt een lang verhaal, maar ga het proberen kort te houden :). Voor een samenvatting zie onder!

Sinds 6 jaar heb ik een relatie met mijn vriend, waarvan we 4 jaar samenwonen. Hij is 28 jaar, ik ben 22.
Nu heeft mijn vriend sinds 6 maanden een nieuwe (vrouwelijke) collega, waar hij me al regelmatig over verteld heeft. Ze kunnen het goed met elkaar vinden en praten veel met elkaar op het werk. Hij heeft mij ook al verteld dat hij haar een leuk meisje vindt, maar dan in de zin van grappig en niet aantrekkelijk (zijn woorden natuurlijk...).
Nu heb ik nooit iets achter deze vriendschap gedacht ofzo, en ook geen reden toe gehad. Maar afgelopen vrijdag was er een etentje met zijn werk, waar ik ook bij was uitgenodigd. Toen heb ik dat meisje voor het eerst ontmoet, en nu komt het vreemde; toen mijn vriend ons aan elkaar voorstelde gedroeg hij zich opeens heel verlegen en ongemakkelijk. Ik kan het niet echt goed omschrijven, maar het voelde gewoon heel raar. Het leek alsof hij zich betrapt voelde, had ik het idee.. Ik voelde me alsof ik een ex van hem ontmoette. Ik heb al eerder vriendinnen van mijn vriend ontmoet, en toen gedroeg hij zich nooit zo.

Na afloop heb ik hem er natuurlijk op aangesproken, en hem verteld dat ik het idee had dat er iets speelde tussen hen. Hij heeft bij hoog en laag ontkend dat er ook maar iets van chemie tussen hen was. Ook als hij vrijgezel was geweest had hij geen intresse gehad in haar, omdat ze altijd ziek is en haar neus moet snuiten ( :') zijn woorden). Ik heb 100% vertrouwen in hem, en geloof ook niet dat hij vreemd zou gaan. Maar ik ben misschien wel naïef, maar niet blind, en hoe hij zich gedroeg bij dat etentje was gewoon opmerkelijk.

Daarnaast heb ik misschien onderschat hoeveel ze met elkaar omgingen. Blijkbaar brengt zij hem bijvoorbeeld ook regelmatig naar het station ('s avonds na het werk), en hij heeft me dat nooit verteld.

Maar goed, psychologen en relatietherapeuten van Fok!, hier komt het vreemde:
Ik heb dit weekend de tijd gehad om over dit hele gebeuren na te denken, en nu kom ik tot de conclusie dat ik het eigenlijk wel zou begrijpen als hij iets met zijn college zou willen beginnen. Het is allemaal eigenlijk heel logisch. Hij zit in een heel andere levensfase als ik; hij werkt, is ouder dan ik en ziet zichzelf graag vader worden, ergens in de komende jaren. Dat meisje is volgens mij even oud als hij, of misschien iets ouder. Ik ben dus pas 22 en studeer nog. Ik voel me nog heel jong en gedraag me ook zo, en het stichten van een gezin ligt voor mij nog zo ver weg dat ik er niet eens over na wil denken.
Ik heb het idee dat hij de afgelopen 6 jaar heel erg is veranderd, veel volwassener is geworden, en dat ik stil ben blijven staan. Ik voel me nog steeds dat 16 jarige meisje, terwijl hij nu een volwassen man is die misschien wel verder wil met zijn leven.

Hoe raar is het dat ik zo denk? Betekent dit dat ik mezelf niet goed genoeg vind voor hem, en wil dat hij een leukere/volwassenere vriendin vindt? Of heb ik (onbewust) genoeg van deze relatie, en wil ik daarom dat hij het uitmaakt en gelukkig wordt met iemand anders?

Samenvatting: Ik heb het idee dat mijn vriend een oogje heeft op zijn collega, en misschien ook vice versa. Vreemd genoeg voel ik me hier niet zo verdrietig/machteloos bij als wellicht zou moeten, en heb ik er juist begrip voor. Is dit raar?

Bedankt voor het lezen! :) Ik ben benieuwd naar jullie opinies/advies.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_105729532
Ik snap je wel :Y Dat je het idee hebt dat die andere vrouw misschien geschikter is voor hem, ook al is hij perfect geschikt voor jou
pi_105729702
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:29 schreef HappyGirl91 het volgende:
Ik snap je wel :Y Dat je het idee hebt dat die andere vrouw misschien geschikter is voor hem, ook al is hij perfect geschikt voor jou
Ja, dat is precies wat ik bedoel inderdaad. En ik voel me zo schuldig dat ik zo denk, ik durf het hem ook niet te zeggen want ik weet zeker dat hij het verkeerd op zou vatten.
pi_105729805
Maar voel je bovenal dat schuldgevoel of is er niet verdriet dat overheerst? Of valt het wel mee met dat verdriet?
pi_105729930
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:35 schreef HappyGirl91 het volgende:
Maar voel je bovenal dat schuldgevoel of is er niet verdriet dat overheerst? Of valt het wel mee met dat verdriet?
Nee ik voel met niet echt verdrietig, alleen schuldig. Maar misschien dat ik ergens ook niet geloof dat het echt uit zou gaan, en dat ik daarom niet verdrietig ben? Hij heeft immers gezegd dat hij niks voor haar voelt (hoewel ik dat dus wel betwijfel).
pi_105730013
Je kraakt jezelf nogal (onnodig) af is niet raar of zo maar je hebt er niks aan en bereikt er niks mee. Daarbij denk je voor hem wat het beste is, wat nooit goed uitpakt omdat je dat onmogelijk altijd kan weten. Als hij je niet wil of iemand anders leuker vind, komt die er zelf wel mee. Hij zegt dat die haar niet leuk vind, meer kan die niet doen toch? Hij kan ook niet alles vertellen wat die doet met iedereen, dat zou je ook niet moeten willen :)
pi_105730025
Ik zou iig niet teveel gaan pushen of wat dan ook, als hij vreemd wil gaan doet hij dat toch wel. Verder moet je er gewoon zorgen dat je leuke dingen blijft doen met zijn twee, zodat hij zijn aandacht op jouw gaat richten en niet zijn 'gedachte' buiten de relatie gaat besteden.

Succes en als het niet meer gaat, dan gaat het niet, dan kun je beter uit elkaar :).
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_105730159
Bedankt voor jullie reacties :)
Dus ik moet hem niet vertellen hoe ik er over denk enzo?
Ja, dingen met zijn 2en doen is wel een goed punt, ik ben de laatste tijd heel druk met mijn studie dus het schiet er wel eens bij in.
  zondag 18 december 2011 @ 16:51:58 #9
277627 Seven.
We are Borg.
pi_105730515
Op zich niet gek. Maar naar mijn mening, als jullie het de afgelopen jaren leuk hebben gehad en goed bij elkaar bleken te passen.. de meeste mensen met zo'n leeftijdsverschil groeien uit elkaar, dan blijkt dat ze in eerste instantie bij elkaar pasten maar na een jaar of 5 zijn de levensfases zo verschillend dat ze te ver uit elkaar gegroeid zijn.

Als jullie daar tot nu toe eigenlijk maar weinig problemen mee hadden, waarom er dan vanuit gaan dat jij niet de juiste voor hem bent? Als jij niet meer studeert, kom je in dezelfde levensfase als hem.

Ik zou zeggen, beetje meer vertrouwen in jezelf want je komt heel volwassen over op mij. De belangrijkste vragen hier zijn denk ik niet of jij de juiste bent voor hem, want dat kan hij alleen beantwoorden. De vraag is misschien eerder of jullie sowieso goed bij elkaar passen.

Die andere chick zou ik me niet te druk over maken. Iedereen kan wel eens gevoelens hebben voor een ander binnen een relatie, het is maar net de vraag hoe je daarmee omgaat. Ga je in zo'n geval vreemd of niet? Probeer je er alles aan te doen om de problemen in je relatie op te lossen of niet? Jij vertrouwt dat hij niet vreemdgaat en dan is het nu dus tijd om te kijken of er een probleem is in jullie relatie.

Is hij de juiste voor jou? Zo ja: ervoor gaan. Jullie zijn niet voor niets 6 jaar samen.
Resistance is futile.
  zondag 18 december 2011 @ 17:32:00 #10
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_105732102
Niet zo onzeker zijn meid :) hij heeft voor jou gekozen, en hij zal zelf wel aangeven als hij niet tevreden is met die keuze.
Dit soort gedachtes kunnen een hele gezonde, positieve relatie omzeep helpen, en dat zou zonde zijn
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  zondag 18 december 2011 @ 18:29:48 #11
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_105734364
Bij mij ging het precies andersom, grappig :)

Alles kan. Daarom hoef je je nergens druk om te maken.
'Cos boys don't cry.
pi_105743621
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2011 16:51 schreef Seven. het volgende:
Op zich niet gek. Maar naar mijn mening, als jullie het de afgelopen jaren leuk hebben gehad en goed bij elkaar bleken te passen.. de meeste mensen met zo'n leeftijdsverschil groeien uit elkaar, dan blijkt dat ze in eerste instantie bij elkaar pasten maar na een jaar of 5 zijn de levensfases zo verschillend dat ze te ver uit elkaar gegroeid zijn.

Als jullie daar tot nu toe eigenlijk maar weinig problemen mee hadden, waarom er dan vanuit gaan dat jij niet de juiste voor hem bent? Als jij niet meer studeert, kom je in dezelfde levensfase als hem.

Ik zou zeggen, beetje meer vertrouwen in jezelf want je komt heel volwassen over op mij. De belangrijkste vragen hier zijn denk ik niet of jij de juiste bent voor hem, want dat kan hij alleen beantwoorden. De vraag is misschien eerder of jullie sowieso goed bij elkaar passen.

Die andere chick zou ik me niet te druk over maken. Iedereen kan wel eens gevoelens hebben voor een ander binnen een relatie, het is maar net de vraag hoe je daarmee omgaat. Ga je in zo'n geval vreemd of niet? Probeer je er alles aan te doen om de problemen in je relatie op te lossen of niet? Jij vertrouwt dat hij niet vreemdgaat en dan is het nu dus tijd om te kijken of er een probleem is in jullie relatie.

Is hij de juiste voor jou? Zo ja: ervoor gaan. Jullie zijn niet voor niets 6 jaar samen.
Dankje voor je reactie, Seven :*
Wat betreft of we bij elkaar passen; ik vind van wel, en ik wil verder met hem. Maar ik ben bang dat hij het anders ziet.
We hebben er net wel over gepraat, en hij zegt dat ik me echt geen zorgen moet maken. Dus dat probeer ik dan maar niet meer te doen. Hopelijk stelt het met die collega echt niks voor en beeld ik het me allemaal in.

quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 17:32 schreef Tanin het volgende:
Niet zo onzeker zijn meid :) hij heeft voor jou gekozen, en hij zal zelf wel aangeven als hij niet tevreden is met die keuze.
Dit soort gedachtes kunnen een hele gezonde, positieve relatie omzeep helpen, en dat zou zonde zijn
Dat realiseer ik me ook inderdaad.. eerder hebben mijn twijfels ook al voor wat problemen gezorgd. Hij lijkt juist nooit onzeker over ons, maar misschien dat mannen (of alleen hij) dat gewoon minder uitspreken.
pi_105748747
TS, je klinkt alsof je het zomaar accepteert. Volgens mij moet je jezelf niet zo makkelijk uit het veld laten slaan, aan de andere kant klink je alsof je er ook niet meer 100% voor wil gaan.
  maandag 19 december 2011 @ 01:40:31 #14
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_105756160
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 21:30 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Dankje voor je reactie, Seven :*
Wat betreft of we bij elkaar passen; ik vind van wel, en ik wil verder met hem. Maar ik ben bang dat hij het anders ziet.
We hebben er net wel over gepraat, en hij zegt dat ik me echt geen zorgen moet maken. Dus dat probeer ik dan maar niet meer te doen. Hopelijk stelt het met die collega echt niks voor en beeld ik het me allemaal in.

[..]

Dat realiseer ik me ook inderdaad.. eerder hebben mijn twijfels ook al voor wat problemen gezorgd. Hij lijkt juist nooit onzeker over ons, maar misschien dat mannen (of alleen hij) dat gewoon minder uitspreken.
Als jij zonder dat hij dat uitspreekt al gaat twijfelen, dan begrijp ik best dat hij enig mogelijke twijfel voor zich houdt ;)

Daarnaast hebben sommige jongens (ik in ieder geval, dus misschien hij ook) wel eens momenten van twijfel waarvan we weten dat ze irreëel zijn, die hoeven we niet met anderen te bespreken en kunnen we prima zelf onderdrukken :)

Niet zo twijfelen, geniet lekker! ^)
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  maandag 19 december 2011 @ 06:32:00 #15
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_105759954
quote:
15s.gif Op zondag 18 december 2011 16:22 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik heb het idee dat mijn vriend een oogje heeft op zijn collega, en misschien ook vice versa. Vreemd genoeg voel ik me hier niet zo verdrietig/machteloos bij als wellicht zou moeten, en heb ik er juist begrip voor. Is dit raar?
Je blijft er wel erg koeltjes onder. Sta je nog steeds voor 100% achter de relatie?
De waarheid is hard, maar dat maakt het niet minder waar
pi_105763739
In mijn ervaring komt het maar weinig voor dat relaties die je als tiener begint stand houden tot na je 30e. Jullie zijn uit elkaar gegroeid, zoveel lijkt me wel duidelijk. Volgens mij besef je dit ook, je bent er namelijk wel héél rationeel onder.
pi_105763979
Hij lag dus op zijn 22ste een 16 jarige te duwen. Nice *)

Maar goed, je moet jezelf niet zo omlaag lullen. En eh, je zegt dat je hem 100% vertrouwd, dat valt nog wel mee zo te lezen. Hij heeft een relatie met jou, niet met haar.
  maandag 19 december 2011 @ 11:08:36 #18
360589 1boefje
I love pk's!
pi_105764109
TS, je moet jezelf niet teveel wegcijferen. Zeg hem wel dat je je er ongemakkelijk bij voelt, maar denk NOOIT dat je minder te bieden hebt!!!
Het gras lijkt altijd groener aan de overkant, geldt voor jou ook net zo goed!
En niet elke vent duwt zn snikkel in een andere vrouw zodra hij de kans krijgt, ook mannen hebben soms nog wel iets van fatsoen of verstand!
En wat betreft bij elkaar passen, meisje, ik ben het bewijs dat 2 tegenpolen het prima met elkaar kunnen vinden. Ik ben bijna 12 jaar samen met mn man en ook al passen we totaal niet bij elkaar, ik weet heel goed wat ik aan hem heb en er zijn genoeg dingen waarin je wel het kan vinden met elkaar!
pi_110239638
Update
We zijn inmiddels een paar maanden verder. Over die collega hoor ik nooit meer iets, dus dat zal wel overgewaaid zijn. Echter, onze relatie is niet echt verbeterd en ik heb steeds meer het idee dat ik er een beetje klaar mee ben. Ik realiseer me nu ook dat ik misschien hoop dat hij iemand anders ontmoet en dat hij het dan uitmaakt met mij :? . Ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet, ik heb er al een paar keer met hem over gepraat maar hij wil dat we het echt blijven proberen. En eigenlijk wil ik het ook niet uitmaken want ik weet dat ik er spijt van ga krijgen, en dan is het te laat.

Ik denk dat het gewoon geen goed plan was om meteen vanuit mijn ouderlijk huis over te gaan op samenwonen. Destijds leek het allemaal leuk, en dat was het ook. Ik heb er nooit serieus over nagedacht, het was een beetje een impulsieve actie en ik heb er ook nooit spijt van gehad. Maar nu begin ik dus te denken dat ik een stukje zelfontplooiing heb gemist. En eigenlijk wil ik graag een tijdje alleen wonen, in een studentenflat ofzo, een beetje tot mezelf komen, onafhankelijk zijn..

Hebben jullie advies over wat ik hiermee moet?
  donderdag 12 april 2012 @ 18:10:15 #20
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_110239852
Hmmm zeggen "ik wil niet meer samenwonen maar even op mijzelf wonen" kan gauw worden opgevat als "ik weet niet of ik nog met je verder wilt"

is het geen optie op eens alleen op vakantie te gaan en te kijken hoe dat bevalt? :) Probeer een gulden middenweg te vinden, want ik ben bang dat het direct zeggen je relatie veel schade toe kan brengen.

Aan de andere kant moet ik toegeven dat ik erg bij ben dat ik nu een tijdje op mijzelf woon, je leert er zo ontzettend veel van, niet dat er iets mis is met meteen samen wonen, maar voor je zelfstandigheid is dit een goede stap.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2012 @ 18:14:06 #21
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110239961
quote:
15s.gif Op donderdag 12 april 2012 18:01 schreef Njosnavelin het volgende:
Update
We zijn inmiddels een paar maanden verder. Over die collega hoor ik nooit meer iets, dus dat zal wel overgewaaid zijn. Echter, onze relatie is niet echt verbeterd en ik heb steeds meer het idee dat ik er een beetje klaar mee ben. Ik realiseer me nu ook dat ik misschien hoop dat hij iemand anders ontmoet en dat hij het dan uitmaakt met mij :? . Ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet, ik heb er al een paar keer met hem over gepraat maar hij wil dat we het echt blijven proberen. En eigenlijk wil ik het ook niet uitmaken want ik weet dat ik er spijt van ga krijgen, en dan is het te laat.

Ik denk dat het gewoon geen goed plan was om meteen vanuit mijn ouderlijk huis over te gaan op samenwonen. Destijds leek het allemaal leuk, en dat was het ook. Ik heb er nooit serieus over nagedacht, het was een beetje een impulsieve actie en ik heb er ook nooit spijt van gehad. Maar nu begin ik dus te denken dat ik een stukje zelfontplooiing heb gemist. En eigenlijk wil ik graag een tijdje alleen wonen, in een studentenflat ofzo, een beetje tot mezelf komen, onafhankelijk zijn..

Hebben jullie advies over wat ik hiermee moet?
Ja, een keer tegen hem je twijfels zeggen ipv hier?
pi_110240038
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 18:10 schreef Frag_adder het volgende:
Hmmm zeggen "ik wil niet meer samenwonen maar even op mijzelf wonen" kan gauw worden opgevat als "ik weet niet of ik nog met je verder wilt"

is het geen optie op eens alleen op vakantie te gaan en te kijken hoe dat bevalt? :) Probeer een gulden middenweg te vinden, want ik ben bang dat het direct zeggen je relatie veel schade toe kan brengen.
Tja, die schade heb ik al toegebracht door hem hier mee lastig te vallen.. Hij wil dus ook niet apart gaan wonen, dan wil hij gewoon uit elkaar gaan. Maar ik wil wel wat meer dingen alleen doen inderdaad, en in het algemeen wat meer dingen doen en niet zoveel thuis zitten want dat is ook niet echt bevorderlijk voor onze relatie.

quote:
Aan de andere kant moet ik toegeven dat ik erg bij ben dat ik nu een tijdje op mijzelf woon, je leert er zo ontzettend veel van, niet dat er iets mis is met meteen samen wonen, maar voor je zelfstandigheid is dit een goede stap.
Ja precies, en dat mis ik dus. Mijn vriend is wel eens een paar dagen weg en dan vind ik het helemaal niet erg om alleen te zijn.

Dank voor je reactie iig :)
pi_110240125
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 18:14 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ja, een keer tegen hem je twijfels zeggen ipv hier?
Zoals ik al zei heb ik het er al vaak over gehad en hij wil gewoon blijven werken aan onze relatie. Voor hem is er geen probleem, hij is gelukkig zoals het nu is. Maar hij heeft ook veel meegemaakt voordat we elkaar ontmoetten, andere relaties gehad, op zichzelf gewoond ed. En ik dus niet, en dat begin ik nu te missen.
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2012 @ 18:22:33 #24
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110240215
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 18:19 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Zoals ik al zei heb ik het er al vaak over gehad en hij wil gewoon blijven werken aan onze relatie. Voor hem is er geen probleem, hij is gelukkig zoals het nu is. Maar hij heeft ook veel meegemaakt voordat we elkaar ontmoetten, andere relaties gehad, op zichzelf gewoond ed. En ik dus niet, en dat begin ik nu te missen.
Hij vindt het wel best, jij dus niet. Werken aan je relatie dat werkt maar in bepaalde mate hoor.
  donderdag 12 april 2012 @ 18:26:29 #25
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_110240344
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 18:16 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Tja, die schade heb ik al toegebracht door hem hier mee lastig te vallen.. Hij wil dus ook niet apart gaan wonen, dan wil hij gewoon uit elkaar gaan. Maar ik wil wel wat meer dingen alleen doen inderdaad, en in het algemeen wat meer dingen doen en niet zoveel thuis zitten want dat is ook niet echt bevorderlijk voor onze relatie.

[..]

Ja precies, en dat mis ik dus. Mijn vriend is wel eens een paar dagen weg en dan vind ik het helemaal niet erg om alleen te zijn.

Dank voor je reactie iig :)
dit is best herkenbaar voor mij. Wat jij moet doen is naast dingen met hem samen, ook je eigen leven opbouwen :) ga sporten (ZONDER HEM!) ga een weekendje weg met vriendinnen dat soort dingen :) zorg dat je naast dingen samen ook je eigen leven meer ontplooit en je zal zien, je wordt al gauw veel gelukkiger :D en dat is weer positief voor je relatie!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')