Dan wordt het tijd dat TS zich anders op gaat stellen, is best makkelijk.quote:Op zondag 18 december 2011 17:50 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Die situatie is er niet, alleen al omdat de TS daar nog lang niet aan toe is. Ik voorspel dat de relatie binnen twee jaar voorbij is en dat de TS dan lekker verder gaat scharrelen, tot hij over zo'n tien jaar wat volwassener is.
Zoiets forceren voor een kind is ongelooflijk stom om te doen.
Denken vrouwen die zwanger zijn altijd rationeel dan ?quote:Op zondag 18 december 2011 17:38 schreef Sinosappel het volgende:
Vrouwen zijn nu eenmaal geen rationale wezens en hebben daarom geen recht op beslissingen nemen over hun eigen lichaam.
Eens.quote:Op zondag 18 december 2011 17:54 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
De relatie gaat de zwangerschap niet overleven. TS zal de komende 18 jaar alimentatie moeten betalen.
Moet de vriendin hierdoor gedwongen worden abortus te plegen? Een beslissing die ze de rest van haar leven mee zal dragen en die voor veel vrouwen als traumatiserend wordt ervaren? Met een enorme psychische nasleep? Nee. Het is haar beslissing.
Trouwens ik snap uberhaubt niet waarom het een discussie is over of vriendin gedwongen moet worden of niet? Dit is toch duidelijk. De discussie moet gaan over hoe TS om moet gaat met de beslissing van zijn vriendin.
Nee, als jij bij haar weggaat, dan kan zij EERLIJK naar de toekomst die ze tegemoet gaat kijken. DAN kan ze tot een weloverwogen beslissing komen, maar niet zolang zij gelooft (en ook wil geloven) dat jullie dit samen wel eventjes doen.quote:Op zondag 18 december 2011 17:57 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Volgens jou zadel ik haar dus sowieso met alles op. Of ik nou bij haar blijf of wegga.
Ik krijg hier een RUN FOREST RUN gevoel bij.quote:Op zondag 18 december 2011 18:00 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nee, als jij bij haar weggaat, dan kan zij EERLIJK naar de toekomst die ze tegemoet gaat kijken. DAN kan ze tot een weloverwogen beslissing komen, maar niet zolang zij gelooft (en ook wil geloven) dat jullie dit samen wel eventjes doen.
Ik weet het, het hardste dat je kunt doen is nu de benen nemen. Maar het alternatief is dat zij er alleen voor komt te staan als de baby nog niet eens kan lopen..
Lees het nog eens goed.quote:Op zondag 18 december 2011 17:59 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Denken vrouwen die zwanger zijn altijd rationeel dan ?
Is zij dan niet egoïstisch bezig door a) de pil slordig te slikken en b) zijn toekomst op het spel te zetten? Die selectieve verontwaardiging is vermoeiend.quote:Op zondag 18 december 2011 17:16 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Nogmaals: al dat gejank over dat je het jammer vindt dat je leven verandert met dat kind, daar had je aan moeten denken voordat je haar neukte zonder condoom.
Zie je dan niet in dat je ongelooflijk egoistisch bezig bent? Je pusht je vriendin om iets te doen waar zij het ontzettend zwaar mee heeft. Hoe moeilijk zij het op dit moment heeft weegt echt niet op tegen "maar ik wil 3 x in de week uit en met vrouwen bezig zijn en ik ben niet vaak thuis waaawaaawaaa"
hij hoeft zijn studie helemaal niet op te geven, hij kan hem ook in de avonduren af makenquote:Op zondag 18 december 2011 18:02 schreef CaptainCookie het volgende:
Trouwens, aan alle huilies hier: roepen dat de TS zijn studie op moet geven en fulltime moet gaan werken is net zo erg als zeggen dat die vriendin abortus moet plegen.
Dus inderdaad TS, je vriendin niet de illusie geven dat jullie het kind samen op gaan voeden.
Klopt. Dit betreft een meisje van 19 die hem al heel veel vergeven heeft omdat ze zo graag bij hem wil zijn. Zij WIL denk ik gewoon geloven dat ze dit samen doen, dat hij wel verandert als er een baby is. Ze staat misschien niet eens stil bij het feit dat ze hoogstwaarschijnlijk alleenstaande moeder zal zijn voor ze zelfs op zichzelf woont.quote:Op zondag 18 december 2011 17:56 schreef loveli het volgende:
Geen enkele situatie is perfect om kinderen te krijgen, de van relatie van TS en zijn vriendin lijkt me zeker geen goede basis. Maar zijn vriendin is nu al zwanger en dat brengt keuzes met zich mee. Ze kan ervoor kiezen om de zwangerschap te beeindigen, alleenstaande moeder te worden of een tussenvorm waar zij en TS het over eens worden. Ze zijn niet verplicht om de rest van hun leven samen te blijven alleen omdat er mogelijk een kind komt.
Zo is mijn gevoel niet.quote:Op zondag 18 december 2011 18:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik krijg hier een RUN FOREST RUN gevoel bij.
quote:Op zondag 18 december 2011 18:02 schreef CaptainCookie het volgende:
Trouwens, aan alle huilies hier: roepen dat de TS zijn studie op moet geven en fulltime moet gaan werken is net zo erg als zeggen dat die vriendin abortus moet plegen.
Dus inderdaad TS, je vriendin niet de illusie geven dat jullie het kind samen op gaan voeden.
Yep.quote:Op zondag 18 december 2011 18:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hij hoeft zijn studie helemaal niet op te geven, hij kan hem ook in de avonduren af maken.
Jij wilt dat je leven makkelijk is dmv een abortus. Je kan bv ook deeltijd studerenquote:
Zij dachten het met een morning after pil op te lossen die ze uiteindelijk niet gebruikenquote:Op zondag 18 december 2011 18:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Is zij dan niet egoïstisch bezig door a) de pil slordig te slikken en b) zijn toekomst op het spel te zetten? Die selectieve verontwaardiging is vermoeiend.
Dat gaat ook wel gebeuren. Ik vind het nou niet echt spetterend om op mijn 20e een vader te zijn van een ongewenst kind. Ik heb andere dingen die ik graag wil doen.quote:Op zondag 18 december 2011 18:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat is het ook, jij praat ontzettend moeilijk en praat jezelf een falend leven aan.
Nou:quote:
Vind jij dat?quote:Op zondag 18 december 2011 18:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Is zij dan niet egoïstisch bezig door a) de pil slordig te slikken en b) zijn toekomst op het spel te zetten? Die selectieve verontwaardiging is vermoeiend.
Helaas loopt het leven niet altijd zoals je wil of gepland had. Welkom in de wereld van volwassen mensen.quote:Op zondag 18 december 2011 18:04 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Dat gaat ook wel gebeuren. Ik vind het nou niet echt spetterend om op mijn 20e een vader te zijn van een ongewenst kind. Ik heb andere dingen die ik graag wil doen.
Ik wist niet dat dit een wedstrijdje was, wie is het slechtste?quote:Op zondag 18 december 2011 18:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Tja, welkom in de realiteit!quote:Op zondag 18 december 2011 18:04 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Dat gaat ook wel gebeuren. Ik vind het nou niet echt spetterend om op mijn 20e een vader te zijn van een ongewenst kind. Ik heb andere dingen die ik graag wil doen.
Niet run, Forrest, run... absoluut niet. Maar wees eerlijk: zij baseert deze keuze waarschijnlijk op de hoop dat ze dit samen doen. Dat kan ook, TS kan haar zeker steunen, maar dat hoeft hij zeker niet te doen als partner, alleen als vader van het kind.quote:Op zondag 18 december 2011 18:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik krijg hier een RUN FOREST RUN gevoel bij.
a) Daar wist TS van. Ze zijn beiden even verantwoordelijk.quote:Op zondag 18 december 2011 18:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Jouw advies is: neem de benen, steun haar financieel en doe je ding. Nou, nee, dat vind ik weer niet kunnen al is dat opzich wel wat ik zou willen.quote:Op zondag 18 december 2011 18:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Klopt. Dit betreft een meisje van 19 die hem al heel veel vergeven heeft omdat ze zo graag bij hem wil zijn. Zij WIL denk ik gewoon geloven dat ze dit samen doen, dat hij wel verandert als er een baby is. Ze staat misschien niet eens stil bij het feit dat ze hoogstwaarschijnlijk alleenstaande moeder zal zijn voor ze zelfs op zichzelf woont.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |