Je zou haar juist wel in de steek moeten laten, want hoe jij je leven beschrijft, ben je niet klaar voor een relatie. Laat staan voor een kind.quote:Op zondag 18 december 2011 16:58 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik begrijp heus wel dat het een moeilijke beslissing is voor haar maar toch, het is onverstandig om zo'n grote keuze te maken, wat heb je zo'n kind nou te bieden? Ik heb het kind niet veel te bieden anders. Ik kan amper echt goed voor mezelf zorgen. Ik vind het leuk om uit te gaan (drie keer per week), om met vrienden te zijn, reizen, leuk om met andere vrouwen bezig te zijn/flirten, leuk om gewoon te doen waar ikzelf zin in heb. Ik ben haast nooit thuis, altijd wel weg. Ik houd van mijn vrijheid. Daarbij heb ik gewoon nog zoveel twijfels over andere dingen en weet ik niet eens wat ik nou echt wil in het leven. Dat zal ik allemaal opzij moeten zetten (wat ik nu deels al doe trouwens), word ik daar gelukkig van? Nee, totaal niet. Is dat goed voor onze relatie? Ook niet. Het kan gewoon niet goed komen.
Ik praat niet respectloos over haar. Ik houd zeker van haar en zal haar nooit in de steek laten.
Dat je het kind op dit moment niets te bieden hebt: goed puntquote:Op zondag 18 december 2011 16:58 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik begrijp heus wel dat het een moeilijke beslissing is voor haar maar toch, het is onverstandig om zo'n grote keuze te maken, wat heb je zo'n kind nou te bieden? Ik heb het kind niet veel te bieden anders. Ik kan amper echt goed voor mezelf zorgen. Ik vind het leuk om uit te gaan (drie keer per week), om met vrienden te zijn, reizen, leuk om met andere vrouwen bezig te zijn/flirten, leuk om gewoon te doen waar ikzelf zin in heb. Ik ben haast nooit thuis, altijd wel weg. Ik houd van mijn vrijheid. Daarbij heb ik gewoon nog zoveel twijfels over andere dingen en weet ik niet eens wat ik nou echt wil in het leven. Dat zal ik allemaal opzij moeten zetten (wat ik nu deels al doe trouwens), word ik daar gelukkig van? Nee, totaal niet. Is dat goed voor onze relatie? Ook niet. Het kan gewoon niet goed komen.
Ik praat niet respectloos over haar. Ik houd zeker van haar en zal haar nooit in de steek laten.
Voor het kind is het het belangrijkste dat er van je gehouden word, en dat komt vast wel goed. Ze zal wel gesteund worden door omgeving. Het is zwaar, maar daar hoeft het kindje helemaal niet onder te lijden.quote:Op zondag 18 december 2011 16:57 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Uit het hoofd praten is juist wel verstandig. Denk ook een keer aan het kind ipv hoe moeilijk het voor haar is omdat: vrouwenhormonen blablablabla
Dat heb ik ook wel gezegd, maar ik blijf erbij dat het een hele hele hele onverstandige keuze is mocht ze het doen en dat ze niet alleen haar eigen leven overhoop gooit, maar de mijn net zo goed. Ik behandel mijn vriendin niet respectloos, het enige wat ik heb gedaan (waar ik spijt van heb) is vreemdgaan.quote:Op zondag 18 december 2011 16:51 schreef betyar het volgende:
[..]
het enige wat jij hebt te zeggen is: ik zal ervoor je zijn ongeacht welke keuze je maakt. Voor de rest heb je je mond te houden, al helemaal als ik al lees hoe jij je vriendin behandelt.
Ik neuk toch en jij neemt maar een morning-after-pil? Lekker makkelijk, je bent in mijn ogen een egoïstisch mannetje, dat nog geen greintje respect heeft voor vrouwen.
Wat deze man zegt.quote:Op zondag 18 december 2011 16:51 schreef betyar het volgende:
[..]
het enige wat jij hebt te zeggen is: ik zal ervoor je zijn ongeacht welke keuze je maakt. Voor de rest heb je je mond te houden, al helemaal als ik al lees hoe jij je vriendin behandelt.
Ik neuk toch en jij neemt maar een morning-after-pil? Lekker makkelijk, je bent in mijn ogen een egoïstisch mannetje, dat nog geen greintje respect heeft voor vrouwen.
Onverstandig omdat het jouw levenswijze zal gaan belemmeren.quote:Op zondag 18 december 2011 17:03 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel gezegd, maar ik blijf erbij dat het een hele hele hele onverstandige keuze is mocht ze het doen en dat ze niet alleen haar eigen leven overhoop gooit, maar de mijn net zo goed. Ik behandel mijn vriendin niet respectloos, het enige wat ik heb gedaan (waar ik spijt van heb) is vreemdgaan.
Zij was er zelf ook bij. Heeft niet veel met egoïsme te maken, dat gebeurt nou eenmaal zo. En dan kan zij inderdaad de morning after pill slikken, ik kan niet zwanger raken namelijk.
Zo werkt dat dus niet. Het is voor haar geen rationele beslissing. Als ze wel de beslissing zou nemen om voor een abortus te gaan gaat die zelfs lijnrecht tegen al haar emoties in. Een hoop vrouwen nemen op hun 20e dus wel die beslissing, ondanks hun emoties, maar een hoop dus ook niet.quote:Op zondag 18 december 2011 16:58 schreef -Nouvelles het volgende:
Ik begrijp heus wel dat het een moeilijke beslissing is voor haar maar toch, het is onverstandig om zo'n grote keuze te maken, wat heb je zo'n kind nou te bieden?
Zij was niet trouw met het slikken van de pil, dus waarom zou TS alleen schuld hebben?quote:Op zondag 18 december 2011 17:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Onverstandig omdat het jouw levenswijze zal gaan belemmeren.
Zij kan de morning afterpil slikken maar het lijkt me logischer als jij gewoon een condoom om had gedaan. Je verschuift de schuld, misselijk figuur dat je bent.
Ik vind het gewoon zonde van mijn leven en dat meen ik oprecht. Een kind zit heel veel tijd in. Ik zou pas een kind willen hebben als ik mijn leven zelf op orde heb, en dat heb ik gewoon niet.quote:Op zondag 18 december 2011 17:02 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Dat je het kind op dit moment niets te bieden hebt: goed punt
Al dat gejank over dat je graag leuke dingen doet: daar had je over na moeten denken toen je haar neukte zonder condoom.
Oplossing: Geen leuke dingen meer doen en ga eens werken voor je kind, zodat je het iets te bieden hebt. (ondanks dat ik niemand een man als jij als vader toewens)
Trouwens, zoas anderen al aankaartten redt jij het eind van de zwangerschap waarschijnlijk niet, misschien alleen maar beter ook als je alleen de alimentatie betaalt.
De vrouw kan toch een DNA test afdwingen?quote:Op zondag 18 december 2011 15:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Overigens ben je niet verplicht om dat kind te erkennen als zijnde van jou.
Als je dat niet doet dan hoef je ook geen alimentatie te betalen.
Als ik op die momenten een condoom bij me had gehad, had ik die heus wel omgedaan. Ik vind het trouwens vreemd om één iemand de schuld te geven, we hebben allebei schuld.quote:Op zondag 18 december 2011 17:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Onverstandig omdat het jouw levenswijze zal gaan belemmeren.
Zij kan de morning afterpil slikken maar het lijkt me logischer als jij gewoon een condoom om had gedaan. Je verschuift de schuld, misselijk figuur dat je bent.
Dat zeg ik ook niet, ooit gehoord van "voorkomen is beter dan genezen"?quote:Op zondag 18 december 2011 17:09 schreef dralion13 het volgende:
[..]
Zij was niet trouw met het slikken van de pil, dus waarom zou TS alleen schuld hebben?
Je hebt nog 8 maanden om volwassen te worden, succes!quote:Op zondag 18 december 2011 17:11 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon zonde van mijn leven en dat meen ik oprecht. Een kind zit heel veel tijd in. Ik zou pas een kind willen hebben als ik mijn leven zelf op orde heb, en dat heb ik gewoon niet.
Ik ga niet fulltime werken maar studeren. Financieel maakt dat niet uit, mijn ouders ondersteunen dat sowieso allemaal en haar ouders ook wel deels denk ik.
Tja, ik vind ook dat een vrouw de verantwoordelijkheid heeft om als ze aan de pil is en het misgaat, dit ook gewoon te melden. Als je in een relatie zit en je dus op alleen de pil overgaat na verloop van tijd, dan moet je als vrouw het wel ff melden als er iets misgegaan is, je 'em vergeten bent ofzo. Lekker makkelijk te claimen dat de kerel het met condoom moet doen als 'ie niet weet dat 't veilig is.quote:Op zondag 18 december 2011 17:09 schreef dralion13 het volgende:
Zij was niet trouw met het slikken van de pil, dus waarom zou TS alleen schuld hebben?
Yup. In nederland ben je verplicht om alimentatie te betalen ongeacht of je het kind erkent. Erkenning is ook weinig meer dan een formaliteit, het geeft je geen enkel recht als vader en ook geen niet minder plichten als je het niet doet.quote:Op zondag 18 december 2011 17:11 schreef Frag_adder het volgende:
De vrouw kan toch een DNA test afdwingen?
lol het is juist belangrijk dat dat kind gaat opgroeien in een stabiele omgeving. En dit gaat alles behalve stabiel worden.quote:Op zondag 18 december 2011 17:02 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Voor het kind is het het belangrijkste dat er van je gehouden word, en dat komt vast wel goed. Ze zal wel gesteund worden door omgeving. Het is zwaar, maar daar hoeft het kindje helemaal niet onder te lijden.
Beide schuld en beide heb je het te accepteren, maar de vrouw is ten alle tijden in het voordeel in haar beslissing want jij kan en mag niet verwachten dat jouw vriendin maar even dat ding uit haar baarmoeder laat trekken.quote:Op zondag 18 december 2011 17:12 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Als ik op die momenten een condoom bij me had gehad, had ik die heus wel omgedaan. Ik vind het trouwens vreemd om één iemand de schuld te geven, we hebben allebei schuld.
Dat weet je niet. Er gaat een grote knop om als je kind geboren wordt.quote:Op zondag 18 december 2011 17:13 schreef Soldier2000 het volgende:
lol het is juist belangrijk dat dat kind gaat opgroeien in een stabiele omgeving. En dit gaat alles behalve stabiel worden.
Hij verwacht dat ook niet? Hij zegt dat het rationeel de 'beste' keuze zou zijn voor hun beiden, maar hij snap ook best dat dat zo niet werkt zo te lezen.quote:Op zondag 18 december 2011 17:14 schreef betyar het volgende:
Beide schuld en beide heb je het te accepteren, maar de vrouw is ten alle tijden in het voordeel in haar beslissing want jij kan en mag niet verwachten dat jouw vriendin maar even dat ding uit haar baarmoeder laat trekken.
Ik laat haar sowieso niet in de steek, dat vind ik eigenlijk weer erg en dat kan ik ook niet eens trouwens. Ik ben inderdaad niet klaar voor een serieuze relatie, dat weet ik wel van mezelf. Maar toch vind ik mijn vriendin te leuk om kwijt te raken.quote:Op zondag 18 december 2011 17:02 schreef conleche het volgende:
[..]
Je zou haar juist wel in de steek moeten laten, want hoe jij je leven beschrijft, ben je niet klaar voor een relatie. Laat staan voor een kind.
En dat is geen verwijt, want als je er wel klaar voor zou zijn (en dan met name voor dat kind) op jouw leeftijd, dan zou ik dat veel raarder vinden.
Liefde is belangrijker, en deze situatie kan gewoon stabiel worden.quote:Op zondag 18 december 2011 17:13 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
lol het is juist belangrijk dat dat kind gaat opgroeien in een stabiele omgeving. En dit gaat alles behalve stabiel worden.
Nogmaals: al dat gejank over dat je het jammer vindt dat je leven verandert met dat kind, daar had je aan moeten denken voordat je haar neukte zonder condoom.quote:Op zondag 18 december 2011 17:11 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon zonde van mijn leven en dat meen ik oprecht. Een kind zit heel veel tijd in. Ik zou pas een kind willen hebben als ik mijn leven zelf op orde heb, en dat heb ik gewoon niet.
Ik ga niet fulltime werken maar studeren. Financieel maakt dat niet uit, mijn ouders ondersteunen dat sowieso allemaal en haar ouders ook wel deels denk ik.
Zeik niet zo zeg. Het is logisch dat hij op dit moment ff flink zit te balen. Al dat gejank van vrouwen "ja dan had je je pik er niet in moeten steken". Zij was er ook bij hoorquote:Op zondag 18 december 2011 17:16 schreef Sinosappel het volgende:
Nogmaals: al dat gejank over dat je het jammer vindt dat je leven verandert met dat kind, daar had je aan moeten denken voordat je haar neukte zonder condoom.
Zie je dan niet in dat je ongelooflijk egoistisch bezig bent? Je pusht je vriendin om iets te doen waar zij het ontzettend zwaar mee heeft. Hoe moeilijk zij het op dit moment heeft weegt echt niet op tegen "maar ik wil 3 x in de week uit en met vrouwen bezig zijn en ik ben niet vaak thuis waaawaaawaaa"
Dit dus.quote:Zie je dan niet in dat je ongelooflijk egoistisch bezig bent? Je pusht je vriendin om iets te doen waar zij het ontzettend zwaar mee heeft. Hoe moeilijk zij het op dit moment heeft weegt echt niet op tegen "maar ik wil 3 x in de week uit en met vrouwen bezig zijn en ik ben niet vaak thuis waaawaaawaaa"
Ik push mijn vriendin ten eerste niet. Ik heb alleen maar aangegeven dat het een hele onverstandige keuze is voor ons allebei. En ja, ik word er gewoon misselijk van als ik eraan denk, daar ben ik eerlijk in. Ik vermoed trouwens ook dat haar ouders hetzelfde gaan zeggen en mijn ouders sowieso. Ik begrijp sowieso wel dat mijn vriendin het moeilijk heeft. Ik vind het alleen zo onverstandig en dat weet ze zelf ook wel. Haar gevoel zegt alleen iets anders. We zijn jong, ik wil nog van alles doen, zij ook en we hebben nog alle tijd. Stel dat we over tien jaar nog steeds bij elkaar zijn, is het dan de tijd om inderdaad aan kinderen te beginnen. Nu gewoon niet.quote:Op zondag 18 december 2011 17:16 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Nogmaals: al dat gejank over dat je het jammer vindt dat je leven verandert met dat kind, daar had je aan moeten denken voordat je haar neukte zonder condoom.
Zie je dan niet in dat je ongelooflijk egoistisch bezig bent? Je pusht je vriendin om iets te doen waar zij het ontzettend zwaar mee heeft. Hoe moeilijk zij het op dit moment heeft weegt echt niet op tegen "maar ik wil 3 x in de week uit en met vrouwen bezig zijn en ik ben niet vaak thuis waaawaaawaaa"
Inderdaad.quote:Op zondag 18 december 2011 17:18 schreef TeenageDirtbag het volgende:
Met dit soort gejank heb ik echt geen medelijden..
Blijkbaar wel, om maar te blijven aandringen over wat de beste keuze zou zijn, de beste keuze voor hem ja, omdat hij niet van zijn levenswijze af wil stappen.quote:Op zondag 18 december 2011 17:14 schreef Catbert het volgende:
[..]
Hij verwacht dat ook niet? Hij zegt dat het rationeel de 'beste' keuze zou zijn voor hun beiden, maar hij snap ook best dat dat zo niet werkt zo te lezen.
Logisch dat hij baalt, jazeker. Maar in vergelijking met haar is hij héél wat beter af en dan komt het inderdaad egoïstisch over om te janken over een situatie waar hij zelf ook 50% bij betrokken is.quote:Op zondag 18 december 2011 17:17 schreef Catbert het volgende:
[..]
Zeik niet zo zeg. Het is logisch dat hij op dit moment ff flink zit te balen. Al dat gejank van vrouwen "ja dan had je je pik er niet in moeten steken". Zij was er ook bij hoor
Dit is geen mannen vs. vrouwen kwestie. Tuurlijk was zij er ook bij. Ze zijn beiden even verantwoordelijk. Daar gaat het hier niet over. Waar het wel over gaat: TS snapt niet hoe zwaar zij het er mee heeft en is ontzettend ongevoelig en egoistisch bezig, en heeft het zelf niet eens door, daarom probeert iedereen het hem uit te leggen hier.quote:Op zondag 18 december 2011 17:17 schreef Catbert het volgende:
[..]
Zeik niet zo zeg. Het is logisch dat hij op dit moment ff flink zit te balen. Al dat gejank van vrouwen "ja dan had je je pik er niet in moeten steken". Zij was er ook bij hoor
Staat niet klaar zijn voor een relatie gelijk aan niet klaar zijn voor kinderen? TS en zijn vriendin zijn 20 en 19, dat is een leeftijd om juist veel te leren met berekking tot relaties, rekening houden met elkaar etc. naast je studie, maar imo niet de ideale leeftijd om te settelen tegenwoordig.quote:Op zondag 18 december 2011 17:19 schreef Seven. het volgende:
Wat een klote situatie.
TS, hoe meer jij benadrukt dat ze het moet laten weghalen, hoe meer zij zich zal verzetten (ze krijgt het gevoel dat ze overal alleen voor moet vechten). Hoe meer zij zich gedwongen ziet om te vechten, hoe moeilijker het wordt om deze beslissing te nemen. Ze krijgt van jou niet eens de kans om er rustig over na te denken. Er rustig over na kunnen denken wil ook zeggen dat ze de kans krijgt om na te denken over de negatieve gevolgen voor zichzelf, in plaats van steeds het gevoel te hebben dat ze moet opkomen voor zichzelf en jullie kindje. Ik denk dat je beter af bent door te zeggen dat je haar hoe dan ook (financieel) zult steunen.
Trouwens, hulde dat je haar wel wil blijven steunen. Maar of ze het nu weg laat halen of niet, deze relatie is gedoemd te mislukken omdat jij gewoon niet klaar bent voor een relatie.
Ja tuurlijk, dat snap ik. Ik zou het ook enorm klote vinden.quote:Op zondag 18 december 2011 17:19 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Ik push mijn vriendin ten eerste niet. Ik heb alleen maar aangegeven dat het een hele onverstandige keuze is voor ons allebei. En ja, ik word er gewoon misselijk van als ik eraan denk, daar ben ik eerlijk in. Ik vermoed trouwens ook dat haar ouders hetzelfde gaan zeggen en mijn ouders sowieso. Ik begrijp sowieso wel dat mijn vriendin het moeilijk heeft. Ik vind het alleen zo onverstandig en dat weet ze zelf ook wel. Haar gevoel zegt alleen iets anders. We zijn jong, ik wil nog van alles doen, zij ook en we hebben nog alle tijd. Stel dat we over tien jaar nog steeds bij elkaar zijn, is het dan de tijd om inderdaad aan kinderen te beginnen. Nu gewoon niet.
Nee hoor, dat staat niet aan elkaar gelijk. Maar afgaande op TS zijn OP: als je nog perse 3 keer per week op stap wil, vreemd gaat etc etc etc, dan kom ik ook tot de conclusie dat je zelfs voor een relatie niet klaar bent. En als je niet klaar bent voor een relatie, dan is het ook niet reëel om te verwachten dat je dit soort situaties kunt handelen.quote:Op zondag 18 december 2011 17:22 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Staat niet klaar zijn voor een relatie gelijk aan niet klaar zijn voor kinderen? TS en zijn vriendin zijn 20 en 19, dat is een leeftijd om juist veel te leren met berekking tot relaties, rekening houden met elkaar etc. naast je studie, maar imo niet de ideale leeftijd om te settelen tegenwoordig.
Al snap ik de reactie van TS, vind ik het jammer dat hij niet eerst haar kant van het verhaal heeft aan gehoord voor er keihard op te klappen dat hij vind dat het weg gehaald moet worden. Hoe dan ook, ik ben bang dat dit voor zo veel frictie gaat zorgen dat het niet meer goed komt...
Het probleem is dat ik het gevoel krijg dat ze de keuze allang heeft gemaakt, zonder mij. Ze twijfelt, maar ik heb het vervelende gevoel dat ze er eigenlijk al zeker van is.quote:Op zondag 18 december 2011 17:19 schreef Seven. het volgende:
Wat een klote situatie.
TS, hoe meer jij benadrukt dat ze het moet laten weghalen, hoe meer zij zich zal verzetten (ze krijgt het gevoel dat ze overal alleen voor moet vechten). Hoe meer zij zich gedwongen ziet om te vechten, hoe moeilijker het wordt om deze beslissing te nemen. Ze krijgt van jou niet eens de kans om er rustig over na te denken. Er rustig over na kunnen denken wil ook zeggen dat ze de kans krijgt om na te denken over de negatieve gevolgen voor zichzelf, in plaats van steeds het gevoel te hebben dat ze moet opkomen voor zichzelf en jullie kindje. Ik denk dat je beter af bent door te zeggen dat je haar hoe dan ook (financieel) zult steunen.
Trouwens, hulde dat je haar wel wil blijven steunen. Maar of ze het nu weg laat halen of niet, deze relatie is gedoemd te mislukken omdat jij gewoon niet klaar bent voor een relatie.
Alleen jammer van dat verschrikkelijke lied "zelfs je naam is mooi"quote:
Wat een onzin zeg, zij was er ook bij plus 'jullie' denken alleen maar aan haar. Hoe zwaar en moeilijk ze het wel niet heeft. Wtf zeg, ze studeert nog, ze ambieert een carriere, ze is jong, ze moet steunen op haar ouders etc. met andere woorden de enige goede keuze is gewoon een abortus. Niet alleen voor het kind, maar ook voor haar zodat ze zichzelf ook in andere richting kan ontwikkelen dan in een 'tienermoeder'. Daarbij heeft ze nog een heel leven de kans om kinderen te krijgen --> in een situatie met een betrouwbare man, eigen huis, financiële zekerheid etc. waardoor het kind waarschijnlijk veel gelukkiger gaat worden.quote:Op zondag 18 december 2011 17:16 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Ah, dat lied ken ik niet. Maar herken wel het gevoel.quote:Op zondag 18 december 2011 17:28 schreef Sinosappel het volgende:
[..]
Alleen jammer van dat verschrikkelijke lied "zelfs je naam is mooi"![]()
![]()
![]()
Dat zou voor mij reden genoeg zijn om je kind niet Julia te noemen...Horrible
Jij moet gewoon lekker doen wat je altijd gedaan hebt, vervolgens daarom gedumpt worden, zodat je vriendin de alimentatie kan innen, een nieuwe vriend kan nemen en het kind opgroeit met een goede, stabiele vaderfiguur die niet vreemdgaat.quote:Op zondag 18 december 2011 17:27 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Het probleem is dat ik het gevoel krijg dat ze de keuze allang heeft gemaakt, zonder mij. Ze twijfelt, maar ik heb het vervelende gevoel dat ze er eigenlijk al zeker van is.
Ik vind dat zij helemaal niet logisch nadenkt en dat ze onze levens zo kapot maakt. Ik zal sowieso bij haar blijven, ongeacht de keuze. Ik weet van mezelf dat ik niet klaar ben voor een relatie maar ik vind haar te leuk om haar te laten vallen en ik zou het niet eens kunnen, nu al helemaal niet.
Al ben ik niet trouw geweest, ik houd wel van haar. Komt vast raar over, maar is wel zo.
Iemand heeft de rest van het topic niet gelezenquote:Op zondag 18 december 2011 17:29 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, zij was er ook bij plus 'jullie' denken alleen maar aan haar. Hoe zwaar en moeilijk ze het wel niet heeft. Wtf zeg, ze studeert nog, ze ambieert een carriere, ze is jong, ze moet steunen op haar ouders etc. met andere woorden de enige goede keuze is gewoon een abortus. Niet alleen voor het kind, maar ook voor haar zodat ze zichzelf ook in andere richting kan ontwikkelen dan in een 'tienermoeder'. Daarbij heeft ze nog een heel leven de kans om kinderen te krijgen --> in een situatie met een betrouwbare man, eigen huis, financiële zekerheid etc. waardoor het kind waarschijnlijk veel gelukkiger gaat worden.
Tienermoeder, ze is 19 jaar, volwassen noemen we dat hier.quote:Op zondag 18 december 2011 17:29 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, zij was er ook bij plus 'jullie' denken alleen maar aan haar. Hoe zwaar en moeilijk ze het wel niet heeft. Wtf zeg, ze studeert nog, ze ambieert een carriere, ze is jong, ze moet steunen op haar ouders etc. met andere woorden de enige goede keuze is gewoon een abortus. Niet alleen voor het kind, maar ook voor haar zodat ze zichzelf ook in andere richting kan ontwikkelen dan in een 'tienermoeder'. Daarbij heeft ze nog een heel leven de kans om kinderen te krijgen --> in een situatie met een betrouwbare man, eigen huis, financiële zekerheid etc. waardoor het kind waarschijnlijk veel gelukkiger gaat worden.
Deels mee eens aangezien TS blijkbaar ook niet werkt(?)quote:Op zondag 18 december 2011 17:31 schreef CaptainCookie het volgende:
De fuck man, iedereen die het opneemt voor die vriendin en zegt dat het haar keuze is waar de TS zich bij neer moet leggen.
Het is heel onverantwoordelijk om dat kind te houden, gezien de situatie waar ze zich in bevinden. Het is juist egoïstisch van haar om dat kind te houden en het leven van de TS te verpesten.
OK. Ik was ooit ook zeker dat ik het door wilde zetten, maar uiteindelijk heb ik het toch niet gedaan omdat ik alle ruimte kreeg om voor mezelf te beslissen of ik het wilde. Ik kwam op eigen kracht tot de conclusie dat ik het mezelf en mijn ouders niet aan wilde doen. Verder denk ik dat je, juist door in een relatie te blijven met haar, je eigen kaarten niet gunstig deelt... misschien heel naar om te zeggen, maar zij moet ook geconfronteerd worden met de wetenschap dat jij er hoogstwaarschijnlijk niet altijd bij zult zijn (reëel gezien is de kans dat jullie de rest van jullie leven saampjes gelukkig zijn gewoon niet zo groot, de kans is groter dat jullie de zwangerschap niet eens samen overleven....). Zolang zij er blind vertrouwen in heeft dat jullie dit samen gaan doen, is de kans dat ze doorzet aanzienlijk groter. En hoe hard het ook is, in de toekomst zal het waarschijnlijk niet zo gaan lopen, zelfs al is de wil er van beide kanten wel.quote:Op zondag 18 december 2011 17:27 schreef -Nouvelles het volgende:
[..]
Het probleem is dat ik het gevoel krijg dat ze de keuze allang heeft gemaakt, zonder mij. Ze twijfelt, maar ik heb het vervelende gevoel dat ze er eigenlijk al zeker van is.
Ik vind dat zij helemaal niet logisch nadenkt en dat ze onze levens zo kapot maakt. Ik zal sowieso bij haar blijven, ongeacht de keuze. Ik weet van mezelf dat ik niet klaar ben voor een relatie maar ik vind haar te leuk om haar te laten vallen en ik zou het niet eens kunnen, nu al helemaal niet.
Al ben ik niet trouw geweest, ik houd wel van haar.
zijn leven wordt niet verpest, het wordt alleen anders. Hij kan 3 keer per week uit en reist veel, dan heeft ie ook genoeg geld om een kind op te voeden als ie dat limiteert tot 1 keer per week uit en niet zo vaak op reisquote:Op zondag 18 december 2011 17:31 schreef CaptainCookie het volgende:
De fuck man, iedereen die het opneemt voor die vriendin en zegt dat het haar keuze is waar de TS zich bij neer moet leggen.
Het is heel onverantwoordelijk om dat kind te houden, gezien de situatie waar ze zich in bevinden. Het is juist egoïstisch van haar om dat kind te houden en het leven van de TS te verpesten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |