abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106078098
quote:
18s.gif Op dinsdag 27 december 2011 06:39 schreef damirovic het volgende:

[..]

Wacht, jij gelooft niet? Hmm ik dacht te kunnen aannemen dat jij gelovig was. Zeker een misread op dit tijdstip.
Misreading van wat? Ik zeg de hele tijd dat ik het poetische wel weet te waarderen, op grond waarvan zou je aannemen dat ik geloof?
pi_106078109
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 06:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Misreading van wat? Ik zeg de hele tijd dat ik het poetische wel weet te waarderen, op grond waarvan zou je aannemen dat ik geloof?
ik verwar je met iemand anders denk ik lolol
pi_106111266
quote:
3s.gif Op maandag 26 december 2011 20:04 schreef Triggershot het volgende:
De Koran is een prachtig stuk literatuur en onmeetbaar poëtisch in het Arabisch, in haar schrijf-spreekwijze. Tevens in het geschreven in een span van 23 jaar, in verschillende omstandigheden en gericht op verschillende groepen, zijn sommige delen figuurlijk en andere delen letterlijk geopenbaard in haar vorm. Mijn ervaring met het lezen van de Koran is dat het een levend document is over de wereld en één van de puurste vormen van monotheïsme, dan wel meest pure vorm.
Het lijkt me wel interessant om de Koran te lezen vanwege de verhalen, maar ik kan geen Arabisch. In hoeverre komen de vertalingen overeen met het origineel? Zelf ga ik er vanuit dat dat wel redelijk nakeurig gedaan wordt. Tenminste, dat werd vroeger ook met de Thora gedaan. Echter hoor ik vaak dat moslims liever het origineel lezen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_106111425
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 00:17 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Het lijkt me wel interessant om de Koran te lezen vanwege de verhalen, maar ik kan geen Arabisch. In hoeverre komen de vertalingen overeen met het origineel? Zelf ga ik er vanuit dat dat wel redelijk nakeurig gedaan wordt. Tenminste, dat werd vroeger ook met de Thora gedaan. Echter hoor ik vaak dat moslims liever het origineel lezen.
Als je enkel geinteresseerd bent in de verhalen zou ik je dit aanraden, voor de verhalen uit de Koran is elk vertaling wel deugdelijk denk ik.
  woensdag 28 december 2011 @ 00:28:19 #80
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_106111626
Een christen zij mij dat de Koran en de islam en het ontstaan ervan samenhingen met het katholicisme, dat er in ieder geval iets niet pluis zou zijn. Het viel mij op dat er inderdaad veel zaken uit de Bijbel zijn overgenomen in de Koran, zij het in een iets andere vorm, zo is het verhaal van de Tuin van Eden minder uitgebreid in de Koran ten opzichte van de Bijbel.

Weet iemand hier meer van af, van een vermeende relatie met het katholicisme? Dat is ook de reden dat veel christenen de islam en de koran als duivels opvatten, omdat er dus ook die relatie met het katholicisme zou zijn en Allah eigenlijk een maangod of vruchtbaarheidsgod zou zijn geweest, hoewel ik hier zelf te weinig verstand van heb om daar een oordeel over te kunnen doen. Ik ben echter wel benieuwd naar of het klopt wat deze mensen zeggen en wat dan de eventuele tegenargumentatie is.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_106111766
quote:
3s.gif Op woensdag 28 december 2011 00:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als je enkel geinteresseerd bent in de verhalen zou ik je dit aanraden, voor de verhalen uit de Koran is elk vertaling wel deugdelijk denk ik.
bedankt voor de tip ^O^
ROBODEMONS..................|:(
pi_106112142
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 00:28 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Een christen zij mij dat de Koran en de islam en het ontstaan ervan samenhingen met het katholicisme, dat er in ieder geval iets niet pluis zou zijn. Het viel mij op dat er inderdaad veel zaken uit de Bijbel zijn overgenomen in de Koran, zij het in een iets andere vorm, zo is het verhaal van de Tuin van Eden minder uitgebreid in de Koran ten opzichte van de Bijbel.

Weet iemand hier meer van af, van een vermeende relatie met het katholicisme? Dat is ook de reden dat veel christenen de islam en de koran als duivels opvatten, omdat er dus ook die relatie met het katholicisme zou zijn en Allah eigenlijk een maangod of vruchtbaarheidsgod zou zijn geweest, hoewel ik hier zelf te weinig verstand van heb om daar een oordeel over te kunnen doen. Ik ben echter wel benieuwd naar of het klopt wat deze mensen zeggen en wat dan de eventuele tegenargumentatie is.
Mja, eerlijk gezegd heb ik dat nooit echt begrepen, het zou hetzelfde zijn als : Dawkins heeft veel van Darwin overgenomen... terwijl Dawkins dit ook zelf in zijn boek aangeeft. Dit is ook zo met de Bijbel en Koran, De Koran spreekt over de Bijbel ( OT / NT ) als een voorganger van de Koran van dezelfde God.

Ik zou niet willen zeggen dat de Islam is geïnspireerd door het Katholicisme, zij is namelijk één interpretatie van het Christendom, wat in verloop van de middeleeuwen meest dominante vorm van het Christendom werd, historisch gezien had het ook anders kunnen blijken. Persoonlijk geloof ik dat gewoon als argument wordt gegeven om de Islam te diskwalificeren en onderuit te halen.

Theologisch gezien staat het Jodendom dichterbij de Islam dan Jodendom en Christendom met elkaar of Christendom met de Islam, met name wanneer de Koran over Joodse profeten spreekt, daar vrijwel de helft van het boek aan besteed en het helemaal terugvoert naar de 2 zonen van Abraham.

Wat betreft dat Allah een maangod(in) zou zijn? Neuh, onverdedigbaar. Al voor dat Mohammed überhaupt geboren was noemden Arabische christenen en Joden hun God 'Allah'.

Verder verwerpt de Koran zelf dat de maan een goddelijk entiteit is in welk vorm dan ook :

quote:
" En onder Zijn tekenen zijn de dag en de nacht, de zon en de maan; derhalve werpt u niet neder voor de zon of de maan maar werpt u neder voor God Die hen schiep, indien gij Hem wilt aanbidden."
pi_106112147
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 00:31 schreef Morrigan het volgende:

[..]

bedankt voor de tip ^O^
Alstu! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')