quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:36 schreef Quantic het volgende:
Zweten bij 21 graden... TS is dik en zweet stiekem al de hele dag door
Je denkt dat ik dit commercieel promoot of zo?quote:
oquote:Op vrijdag 16 december 2011 12:48 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Je denkt dat ik dit commercieel promoot of zo?
Nee, ik snap serieus niet dat het zo weinig voorkomt in Nederland.
Het huis van mijn ouders uit 1980 heeft ook luchtverwarming. Heeft 10 jaar gewerkt maar is eruit gesloopt vanwege hoge kosten en altijd op de tocht zitten. Luchtverwarming heeft een groot verlies doordat warme lucht door plastic buizen onder het huis moet worden vervoerd naar elke luchtopening. Gevolg: je verwarmt onder het huis gratis mee waar je dus niets aan hebt.quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:44 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Misschien in 1960. Mijn installatie (bouwjaar 2009) niet. Ik wil nooit meer zonder.
Jij brengt zeker nog water aan de kook met een fluitketel? Ook zo lekker 19-eeuws...quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:49 schreef pervertedhermit het volgende:
Nou hou gewoon je bek en laat iedereen gebruiken wat ze willen. Je druk maken om hoe andere mensen hun huis verwarmen.
Tja, ik heb nooit last van tocht. Tenzij je de warme lucht die uit de roosters komt als tocht ziet.quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:50 schreef Fokkingvet het volgende:
[..]
Het huis van mijn ouders uit 1980 heeft ook luchtverwarming. Heeft 10 jaar gewerkt maar is eruit gesloopt vanwege hoge kosten en altijd op de tocht zitten. Luchtverwarming heeft een groot verlies doordat warme lucht door plastic buizen onder het huis moet worden vervoerd naar elke luchtopening. Gevolg: je verwarmt onder het huis gratis mee waar je dus niets aan hebt.
Bij een CV lopen de kleine leidingen tenminste nog door de leefruimte heen waardoor het verlies aan warmte een stuk minder is.
Bluray is ook een gefaalde technologie.quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:57 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Tja, ik heb nooit last van tocht. Tenzij je de warme lucht die uit de roosters komt als tocht ziet.En dat kleine beetje warmteverlies van de buizen onder de vloeren beschouw ik dan maar als vloerverwarming.
Je ouders hebben gefaald en zijn qua technologie terug gegaan in de tijd. Alsof je een BluRay-spelert inruilt voor een videorecorder.
Wat is daar mis mee? Spullen verwarmen met gas is goedkoper dan met elektriciteit. Moet je eens je meterkast in de gaten houden als je moderne waterkoker aangaat en weer afslaatquote:Op vrijdag 16 december 2011 12:51 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Jij brengt zeker nog water aan de kook met een fluitketel? Ook zo lekker 19-eeuws...
Ik doelde natuurlijk op de tijdsduur, niet op het verbruik.quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:00 schreef Henno het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Spullen verwarmen met gas is goedkoper dan met elektriciteit. Moet je eens je meterkast in de gaten houden als je moderne waterkoker aangaat en weer afslaat
Hoezo laag rendement? Waar haalt iedereen dat toch vandaan?quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:36 schreef nosmo_king het volgende:
heel ouderwets juist, luchtverwarming.
laag rendement, veel stof in huis en om de haverklap je plafond witten bij de blaasroosters.
eerst lucht verwarmen, die dan door koude kanalen word geblazen in een koude ruimte.
nee, doe mij maar radiatoren
Ja, als je op zolder gaat frituren naast de verwarmingsinstallatie misschien wel ja.quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:53 schreef S1nn3rz het volgende:
Heteluchtverwarming met van die roostertjes die na verloop van tijd vies worden
Ik zit op een stoffen bank die nooit koud aanvoelt. Misschien dat jij een stuk graniet hebt in de woonkamer waar je op zit? Ik niet...quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:51 schreef mvt het volgende:
Je bedoelt zo iets als wat je ook in de auto gebruikt? Lekkere warme lucht die door je auto heen laat stromen en je auto in een ijspegel laat veranderen omdat je auto zo koud is?
Een radiator heeft als voordeel dat hij je oppervlakten verwarmt door straling en met vloerverwarming via geleiding. Heerlijk een warme vloer + warme stoel
Bij luchtverwarming heb je alleen warme lucht, en de rest van de ruimte is en blijft lange tijd steenkoud.
Gemaakt door Apple zekerquote:Op vrijdag 16 december 2011 12:45 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Het voelt warmer aan. Omdat het een superieur systeem is...
Hehe,dat is wel beter ja.quote:Op vrijdag 16 december 2011 14:05 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Blokverwarming
Als mijn boven en benedenburen de verwarming aan hebben (en dat hebben ze!) hoef ik niet meer de stoken in het hele huis. Hooguit een keertje de woonkamer de kachel op 2.5 van de thermostaatknop.
Die heeft TS ook, voor de romantische avonden met miss Tukker...quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:38 schreef pinine het volgende:
echt genieten doe ik van m'n houtkachel, da's pas echt behagelijke warmte
[ afbeelding ]
Het soort Mensquote:Op vrijdag 16 december 2011 14:21 schreef Kreator het volgende:
Ik heb thuis een koude-kernfusiecentrale.
[ afbeelding ]
Het kost wel wat ruimte en onderhoud, maar het houdt de boel goed op temperatuur en zo ben ik ook niet afhankelijk van een kachel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |