TS is een kloon van michielos.quote:
Er zijn bepaalde figuren die ik op ieder moment kan aanvliegen om een paar corrigerende tikken uit te delen. Helaas zoeken deze figuren mij ook op, ondanks dat ik probeer mij van ze te distantiëren.quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:17 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
TS is een kloon van michielos.
Maar hoe groot is het probleem nu?
Kun je echt ieder moment iemand aanvliegen of is het slechts fantasie?
.quote:Op vrijdag 16 december 2011 09:55 schreef ioko het volgende:
Je geeft aan dat je je niet beter voelt dan anderen, maar volgens mij wil je op een bepaalde manier wel je gelijk halen. Je vindt dat bepaalde personen gestraft moeten worden omdat ze in jou ogen iets verkeerd doen.
Feitelijk gezien wil ik iemand de tanden uit zijn kankerporum trappen omdat hij mijn vader om 12 uur in de nacht op heeft gebeld en gedreigd heeft hem neer te steken of neer te schieten. Hij moest ook kenbaar maken dat hij wist waar zijn zoon (ik) woont en dat hij ook even bij mij op bezoek zou gaan. Mijn agressie is mijns inziens niet onbegrijpelijk. Het is een natuurlijke defensieve reactie. Nu begint het echter van defensief naar offensief over te slaan. Fck zelfverdediging, ik neem het heft in eigen handen.quote:Op vrijdag 16 december 2011 08:45 schreef SicSicSics het volgende:
Is het niet beter voor TS om de kern van het probleem aan te pakken? Uitvinden waarom je iemands 'tanden uit hun kankerporum wil trappen' en dan daar wat aan te doen in plaats van het zo ver laten komen dat je uiteindelijk ook echt een keer iemands 'tanden uit hun kankerporum trapt'?
Dan heb je nog niets meegemaakt in je leven. Wacht maar tot iemand een keer je vader of broer aanvliegt, je vriendin aanrandt o.i.d. Kijk dan maar of je het bij een belediging kunt houden.quote:Op vrijdag 16 december 2011 07:52 schreef Notizie- het volgende:
Ben jij verder wel helemaal goed in je hoofd verder? Ik kan me wel voorstellen dat je bepaalde mensen wil beledigen omdat ze je irriteren of wat dan ook, maar dit?
Dan reageer je op dat moment en doe je natuurlijk alles om diegene in veiligheid te krijgen, verschil zit em in het feit dat jij fantaseert over ''niet alleen moorden, maar ook martelen, kwellen en denigreren'' wat puur sadisme is. Vandaar dat anderen jouw manier van tegen dit soort dingen aankijken zullen wantrouwen; er is iets duidelijk iets in jouw waar je niet goed mee omgaat en dat uit zich in je agressie en het pijn willen doen van anderen. De rest staat in mijn eerdere posts.quote:Op vrijdag 16 december 2011 12:42 schreef Lijpe_Tjap het volgende:
Dan heb je nog niets meegemaakt in je leven. Wacht maar tot iemand een keer je vader of broer aanvliegt, je vriendin aanrandt o.i.d. Kijk dan maar of je het bij een belediging kunt houden.
hij zegt zelf dat hij een martelaar is en een offer aan de mensheid wil brengen om de wereld een stuk beter te maken. Hij lijkt Jezus wel.quote:Op vrijdag 16 december 2011 05:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je hoeft de wereld ook geen betere plaats te maken, dat is niet de doelstelling van iedereen op de wereld. soms is het gewoon al goed als je je inherente agressiviteit botviert op degenen die het verdienen.
Als je geen geweten hebt wellicht.quote:Op vrijdag 16 december 2011 01:19 schreef Skiddforever het volgende:
[..]
Nee, maar volgens mij voelt het wel goed.
Bepaalde figuren maken het mij moeilijk ja. Daar zijn ze niet per se op uit, hun drijfveer is voornamelijk persoonlijk gewin. Dat anderen de dupe zijn van hun gedrag deert hen niet. Dat moet veranderen. Ik heb ook geen psychotische gedachten dat de hele wereld tegen mij is.quote:Op vrijdag 16 december 2011 13:55 schreef Xennia het volgende:
[..]
TS: met narcist bedoel ik dat jij denkt dat mensen er speciaal op uit zijn om het jou moeilijk te maken en jou daarvoor opzoeken.
Vergelding is slechts één doel van een straf, maar het is een doel van straffen desalniettemin. Daarnaast is er ook simpelweg boetedoening voor het plegen van een strafbaar feit, waarbij ook de preventieve werking van een straf in acht moet worden genomen. Een hond leert bijvoorbeeld niet uit zichzelf af dat hij mensen niet kan bijten.quote:Alsof de wereld om jou draait. Narcist omdat je jezelf als een martelaar weg zet die de wereld moet redden (door kwaad met kwaad te vergelden). Narcist omdat jij denkt dat jij wel met moord weg zou komen, omdat jij wel zo slim bent al je sporen uit te wissen en de politie om de tuin te leiden.
Nee. Anderen zien mij vaak als een goede jongen en geven mij veel complimenten. Daar ben ik trots op. Mag dat?quote:Narcist omdat jij graag wilt dat anderen jou als goodguy zien en je daarvoor veel complimenten geven. Narcist omdat je wilt dat de wereld jou in alle facetten kent, omdat je zo interessant bent.
Dus even samengevat. Volgens jou wil ik een good guy zijn, probeer ik een good guy te zijn, maar heb ik niet de intrinsieke drijfveer om een good guy te zijn. Hoe vaag wil jij het proberen te maken? Het gegeven alleen al dat ik een goede jongen wil zijn en ook mijn best doe een goede jongen te zijn getuigt mijns inziens van een intrinsieke drijfveer naar het goede.quote:Je wilt aan de ene kant de good guy zijn en probeert je zo te gedragen, maar je lijkt geen intrinsieke drijfveer te hebben om een good guy te zijn. Je probeert je alleen zo te gedragen terwijl binnenin jou allemaal primairie instincten woeden die je nauwelijks kunt beheersen.
Slechter zou ik zijn als onschuldigen slachtoffer zouden worden van mijn daden. Mensen straffen voor gepleegde strafbare feiten is niet slecht, dat is rechtvaardig. Straffen is een essentieel onderdeel van ieder rechtssysteem. Daar waar mensen ongestraft strafbare feiten plegen, daar zit het probleem.quote:Jouw gewetensontwikkeling is niet sterk. Je zou een veel slechter mens zijn als je ermee weg zou kunnen komen. Je voelt van binnen niet de behoefte om een goed mens te zijn. Jouw normen en waarden zijn niet verinnerlijkt, maar hangen af van de straf die je ervoor krijgt als je betrapt wordt (celstraf, of familie en vrienden die jou dan niet meer als good guy kunnen zien.
Waar je eerder als een ware deskundige op het gebied van agressieproblemen mijn persoonlijkheid, bijna passief-agressief, uiteenzette, kom je nu met een poeslief advies. Schattig.quote:Ik zou voorzichtig zijn met die krachttraining, maar juist eerder iets zoeken in de richting van het vinden van meer innerlijke rust. Mediteren, wandelen, sporten als joggen of fietsen. Therapie lijkt me ook niet verkeerd.
Dan was ik op het verkeerde been gezet door ditquote:Op vrijdag 16 december 2011 15:25 schreef Lijpe_Tjap het volgende:
Bepaalde figuren maken het mij moeilijk ja. Daar zijn ze niet per se op uit, hun drijfveer is voornamelijk persoonlijk gewin. Dat anderen de dupe zijn van hun gedrag deert hen niet. Dat moet veranderen. Ik heb ook geen psychotische gedachten dat de hele wereld tegen mij is.
Over de volgende quotes wil ik ook nog wat kwijt:quote:Het lijkt echter erop dat hoe meer ik mij 'goed' gedraag, des te meer mensen proberen mij uit te dagen. Aan de andere kant denk ik: de wereld wilt blijkbaar deze kant van mij zien, dus dan kan je het krijgen ook.
Het is niet aan jou om te bepalen wie schuldig is en wie onschuldig. Dat is namelijk nogal subjectief en gekleurd door je emoties. Een rechter is een onafhankelijk buitenstaander, iemand die er geen direct persoonlijk belang bij heeft iemand te straffen, iemand die de zaken meer helder kan zien doordat hij er van een afstand naar kan kijken.quote:Vergelding is slechts één doel van een straf, maar het is een doel van straffen desalniettemin. Daarnaast is er ook simpelweg boetedoening voor het plegen van een strafbaar feit, waarbij ook de preventieve werking van een straf in acht moet worden genomen. Een hond leert bijvoorbeeld niet uit zichzelf af dat hij mensen niet kan bijten.
Stel dat die jongen wel gestraft wordt voor zijn daden en dan binnen het kader van het Nederlandse rechtssysteem. Wellicht, afhankelijk van antecedenten, hangt hem een paar maanden cel boven het hoofd. Die jongen wordt van zijn vrijheid ontnomen door de overheid. Vanuit het perspectief van die jongen doet de overheid hem kwaad. Wat ik hiermee bedoel is dat kwaad meestal met kwaad wordt vergolden. In sommige instanties is dat gerechtvaardigd en bij anderen weer niet.
Ter herinnering:quote:Nee. Anderen zien mij vaak als een goede jongen en geven mij veel complimenten. Daar ben ik trots op. Mag dat?
Ik wil niet dat de wereld al mijn facetten kent. Waarom probeer ik anders al mijn hele halve leven die agressie kwijt te raken? Als ik de wereld wilde laten zien hoe ik kan zijn zonder remmingen, zonder inachtneming van enige consequenties, dan had ik dat allang kunnen doen. Maar ik geef teveel om anderen en ik wil mijn familie geen kwaad doen. Ik neem volledig verantwoordelijkheid voor al mijn misstappen, maar zovelen doen dat niet. Ik kan daar niet meer tegen.
[..]
Dus even samengevat. Volgens jou wil ik een good guy zijn, probeer ik een good guy te zijn, maar heb ik niet de intrinsieke drijfveer om een good guy te zijn. Hoe vaag wil jij het proberen te maken? Het gegeven alleen al dat ik een goede jongen wil zijn en ook mijn best doe een goede jongen te zijn getuigt mijns inziens van een intrinsieke drijfveer naar het goede.
quote:Op donderdag 15 december 2011 23:19 schreef Lijpe_Tjap het volgende:
Ik heb het idee dat ik de laatste jaren een façade voor de buitenwereld heb gecreëerd, dat ik zogenaamd een goede jongen ben. Nu wil ik mensen alle facetten van mij laten zien, ook de slechte kant en ik heb mijn eerste doelwit gevonden.
Nogmaals het is niet aan jou om te bepalen wie schuldig is en wie niet en welke straf er toegepast moet worden.quote:Slechter zou ik zijn als onschuldigen slachtoffer zouden worden van mijn daden. Mensen straffen voor gepleegde strafbare feiten is niet slecht, dat is rechtvaardig. Straffen is een essentieel onderdeel van ieder rechtssysteem. Daar waar mensen ongestraft strafbare feiten plegen, daar zit het probleem.
Je hebt nog niks gedaan, maar je klinkt als een tikkende tijdbom en ik vind je martel- , kwel- en moordfantasietjes schokkend. Ik ben wel blij dat je hier zelf ook van schrikt en het feit dat je er een topic over opent en overweegt in therapie te gaan, zegt wel iets.quote:Weer zeg je dat ik niet de behoefte heb om een goed mens te zijn. Oordeel een mens op zijn daden en niets anders zou ik zeggen. Ondanks dat ik veel negatieve gedachten heb, heb ik zelden iemand kwaad gedaan en daarnaast veel goed gedaan. Ik heb mij sinds mijn 18de ingezet voor dakloze en verslaafde jongeren, naast mijn studie, werk en sociaal leven. Mensen die mij kennen weten dat ik een goede jongen ben, maar ook bereid ben tot de dood te vechten als iemand een dierbare kwaad doet. Ja, gebeurt dit laatste dan wil ik weleens doorschieten met mijn gedachten.
Dank je.quote:Waar je eerder als een ware deskundige op het gebied van agressieproblemen mijn persoonlijkheid, bijna passief-agressief, uiteenzette, kom je nu met een poeslief advies. Schattig.
Als iemand mijn vader en mij met de dood bedreigt om geld te cashen dan is diegene schuldig aan afpersing. Je zit de hele tijd te doen alsof mijn woede compleet blind is, gericht aan willekeurige personen waarvan niet duidelijk is wat die wel of niet gedaan hebben. In dit geval weet ik de feiten beter dan welke rechter ook. Feit is ook dat deze jongen ermee weg zal komen en hoogstwaarschijnlijk nieuwe slachtoffers zal maken zonder enige consequentie voor hem.quote:Op vrijdag 16 december 2011 18:47 schreef Xennia het volgende:
Het is niet aan jou om te bepalen wie schuldig is en wie onschuldig. Dat is namelijk nogal subjectief en gekleurd door je emoties. Een rechter is een onafhankelijk buitenstaander, iemand die er geen direct persoonlijk belang bij heeft iemand te straffen, iemand die de zaken meer helder kan zien doordat hij er van een afstand naar kan kijken.
Het is niet aan jou om de strafmaat te bepalen. Ook dat is namelijk subjectief.
Daarbij leidt een wraak-actie tot een nieuwe en weer een nieuwe wraakactie met nog een schepje er bovenop en beide partijen zullen (wederom subjectief) denken dat ze in hun recht staan door de rekening te vereffenen.
Nee.quote:Je bent God niet.
Het gaat mij niet zozeer om de zwaarte van de straf dan wel de inconsistentie waarmee straffen toegepast worden. Ik ben een tevreden mens als iedereen verantwoordelijkheid voor zijn daden neemt en gestraft wordt voor ieder misdrijf, zwaarte van de straf daargelaten. Teveel mensen komen weg met barbaars, primair gedrag die je eerder bij apen verwacht. Als deze mensen zich niet laten afschrikken door het strafrecht, wie moet hen dan stoppen? Of moet je de andere wang toekeren?quote:Ik ben het met je eens dat de strafmaat in Nederland soms te licht is, maar we wonen nou eenmaal in Nederland en hebben zo onze (grond)wetten. Als dit je zo aangrijpt, kun je bv ook de politiek in gaan.
Zelf geloof ik in karma. Uiteindelijk krijgen ook ''de slechten'' wat ze verdienen.
Zoals ik zei, oordeel een ander om zijn daden. Ik heb zelden iemand vuil behandeld en mijn vader al helemaal niet. Als jij denkt dat ik een aangeboren predispositie voor het slechte heb mag dat, maar geloof mij dat mijn vader nooit een vlieg kwaad zou kunnen doen. Hij is een lieve, vreedzame doch simpele boer van oorsprong. Hoe kan het dat wij dan te maken krijgen met de meest rotte appels uit de maatschappij? Wie goed doet goed ontmoet? Wat een onzin.quote:Ik geloof niet dat de maatschappij er leuker op wordt als we verder en verder verharden. En aangezien ieder individu de maatschappij is, is het aan ieder individu zich in te zetten voor een fijne wereld en een voorbeeld te zijn voor zichzelf en anderen. Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden. Of zoals je jouw moeder zou behandelen.
Als ik weet dat diegene schuldig is en diegene zal niet gestraft worden dan zal ik een passende straf voor diegene vinden. Mocht die straf excessief zijn dan heeft diegene pech, had hij maar geen problemen moeten zoeken in eerste instantie.quote:Nogmaals het is niet aan jou om te bepalen wie schuldig is en wie niet en welke straf er toegepast moet worden.
Ik kan mij voorstellen dat jij ze schokkend vind. Ik heb deze fantasieën niet gedurende mijn hele leven gehad. De laatste vier jaar deed ik het niet meer, totdat ik geconfronteerd werd met bepaalde figuren die de grenzen van mijn incasseringsvermogen wilde en willen opzoeken. Ik wil dat die mensen me verdomme met rust laten, dat heb ik ze ook laten weten. De politie beperkt zich tot het maken van een praatje met ze. Zoals ik eerder vroeg: moet ik mijn wang blijven keren? Wanneer houdt het op?quote:Je hebt nog niks gedaan, maar je klinkt als een tikkende tijdbom en ik vind je martel- , kwel- en moordfantasietjes schokkend. Ik ben wel blij dat je hier zelf ook van schrikt en het feit dat je er een topic over opent en overweegt in therapie te gaan, zegt wel iets.
Dan moet je aangifte doen.quote:Op vrijdag 16 december 2011 19:28 schreef Lijpe_Tjap het volgende:
[..]
Als iemand mijn vader en mij met de dood bedreigt om geld te cashen dan is diegene schuldig aan afpersing.
En je hebt er geen problemen met het feit dat jij op zo'n manier macht over iemand wil? Denk je wel eens na over waar een dergelijke drang vandaan komt?quote:Op zaterdag 17 december 2011 01:30 schreef Bombshell het volgende:
Je kan dan merken dat je sommige mensen ook in je macht krijgt voor eventjes. probeer dat anders, je traint ten slotte dus zal niet heel klein zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |