Precies. Als het nog 1,5 duurt voor je uberhaupt gaat beginnen met zoeken hoef je nu nog niets te doen inderdaad.quote:Op donderdag 15 december 2011 20:30 schreef Lienekien het volgende:
Kortom, je hoeft nu nog niks te doen.
dit vind ik een waardeloze reactie. ik begin een opleiding waarbij ik meteen een baan heb en gewoon salaris krijg(ideaal he..) binnen 3 jaar studeer ik af en wil daarna intern doorleren tot leidinggevende waarbij het salaris boven de 3500 uit komt per maand. dus zo gek is dat niet. ik wil niet te lang thuis blijven omdat ik dit dorp niks vind en ik vind het saai omdat ik alleen met mn moeder woon en die overdag werkt en ik leer. en savonds werk.quote:Op donderdag 15 december 2011 20:28 schreef Eelcotje84 het volgende:
Je hebt 3 maand een relatie met een jongen, 100Km verderop. Je begint een opleiding...
Je wilt gaan kopen?
Klinkt niet als realistisch. Over 2 jaar heb je een ander
dus we laten ons oog vallen op een huis dat we leuk vinden, we gaan daar kijken. dan doen we een bod?? moeten we dan niet weten wat we ons kunnen veroorlozen? iemand moet je toch een hypotheek willen geven?? hoe zit dat dan?quote:Op donderdag 15 december 2011 20:27 schreef Lienekien het volgende:
Eerst maar eens een huis om in samen te wonen. Een gezamenlijke rekening zou je zelfs nu al kunnen afsluiten. Het is wel handig om tzt bij bijv . een bank je voor te laten rekenen wat je aan hypotheek kunt betalen. Een zoekopdracht bij een makelaar kan, maar je kunt ook Funda in de gaten houden. Een samenlevingscontract moet wel bij een notaris. Dit zou ik pas doen als je eenmaal samenwoont en als je gaat kopen in ieder geval voor de koop/ overdracht bij de notaris.
Dat staat er toch, dat je eerst bij een bank gaat informeren?quote:Op donderdag 15 december 2011 20:35 schreef hartjedave het volgende:
[..]
dus we laten ons oog vallen op een huis dat we leuk vinden, we gaan daar kijken. dan doen we een bod?? moeten we dan niet weten wat we ons kunnen veroorlozen? iemand moet je toch een hypotheek willen geven?? hoe zit dat dan?
en wat is het nut van die gezamelijke rekning nu al dan? ik ga nooit mn geld van allebei bij elkaar gooien zodat ik zelf niks meer heb.
Je gaat naar een hyptheekverstrekker en laat berekenen hoeveel hypotheek je kunt krijgen.quote:Op donderdag 15 december 2011 20:35 schreef hartjedave het volgende:
[..]
dus we laten ons oog vallen op een huis dat we leuk vinden, we gaan daar kijken. dan doen we een bod?? moeten we dan niet weten wat we ons kunnen veroorlozen? iemand moet je toch een hypotheek willen geven?? hoe zit dat dan?
en wat is het nut van die gezamelijke rekning nu al dan? ik ga nooit mn geld van allebei bij elkaar gooien zodat ik zelf niks meer heb.
bedankt! fijn dat er een positieve reactie komt! ik ben ook niet gestresst ofzo erover.. ik hou alleen niet van dingen waar ik totaal niks vanaf weet. dus als ik eenmaal een beetje weet hoe en wat dan is dat voor mij voldoende om dat verder voor nu op een laag pitje te zetten en inderdaad eerst lekker mn opleiding te beginnen en daarna verder te kijken me tmn vriend.quote:Op donderdag 15 december 2011 20:34 schreef Tha_Duck het volgende:
Volgens mij heb je het allemaal wel onder controle.
Mijn complimenten voor het feit dat je ruim van te voren rustig en serieus de tijd neemt om na te denken over je toekomst, een hoop mensen hebben daar geen zin in en zitten jaren later met de gebakken peren.
Mijn advies: doe lekker rustig aan, begin aan je opleiding en maak je verder niet al te druk op dit moment.
en die hypotheekverstrekker 'leent' ons dan zeg maar dat geld voor het huis als ze het bod aannemen, en wij betalen in termijnen terug aan de hypotheekverstrekker. met rente. heb ik het dan goed? en als je alles op orde hebt en je woont samen dan stel je met de notaris een samenlevingscontract samen. hoe zit dat met pensionpartners? is dat verstandig of niet? wanneer kun je dat het beste doen? ik las dat als de vrouw ouder is als de man ofzo en die een bepaalde leeftijd bereikt ofzo dat t pension van de man dan stopt?? geen idee!!quote:Op donderdag 15 december 2011 20:37 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je gaat naar een hyptheekverstrekker en laat berekenen hoeveel hypotheek je kunt krijgen.
zoals hierboven vermeldt, ik kan niet bij hem intrekken ivm verplichtingen in mijn eigen dorp. en ik niet elke dag 100 km ga reizen. en het is niet voor nu maar voor over 1.5 jaar. dan zijn we bijna 2 jaar samen. dus is het risico dat t fout gaat minder. en ik kan altijd terug naar mn moeder.quote:Op donderdag 15 december 2011 20:40 schreef Spanky78 het volgende:
Als je 1 ding niet moet doen is het nu een huis kopen. Zeker niet als je relatie nog pril is, met alle risico van dien. Als je het dan toch doet: trek dan bij hem in. Dan kun je als de relatie niet blijkt te werken zo weer terug naar je ouders.
Sowieso vind ik eigenlijk dat je zelf een tijdje alleen moet wonen voordat je een huishouden deelt. Waarom? Omdat je dan beiden voor jezelf kunt zorgen, een gezondere basis dan een relatie waarin 1 van beiden of allebei van toeten noch blazen weet. Met daarbij de nodige wrijving en ruzies.
maar wat heeft een partner pensioen voor voordeel?quote:Op donderdag 15 december 2011 20:41 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt kijken wat de voorwaarden zijn om je bij je vriend aan te melden voor partnerpensioen. Soms is een samenlevingscontract een voorwaarde.
Dan krijg jij een maandelijks pensioen als hij doodgaat.quote:Op donderdag 15 december 2011 20:45 schreef hartjedave het volgende:
[..]
maar wat heeft een partner pensioen voor voordeel?
oké. laten we het niet hopen.quote:Op donderdag 15 december 2011 20:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan krijg jij een maandelijks pensioen als hij doodgaat.
1 van jullie zal toch echt als eerste doodgaan...quote:Op donderdag 15 december 2011 20:46 schreef hartjedave het volgende:
[..]
oké. laten we het niet hopen.
maar verder heeft dit geen voordelen.
Gewoon een kwestie van een keer aanmelden. En omgekeerd als jij eenmaal werkt.quote:Op donderdag 15 december 2011 20:46 schreef hartjedave het volgende:
[..]
oké. laten we het niet hopen.
maar verder heeft dit geen voordelen.
okéé en stel we willen ooit trouwen, dan kan dit ook zonder dat we het samenlevingscontract moeten verbreken en een nieuwe op moeten stelllen?quote:Op donderdag 15 december 2011 20:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gewoon een kwestie van een keer aanmelden. En omgekeerd als jij eenmaal werkt.
Het samenlevingscontract vervalt gewoon zodra je trouwt. En dan geef je aan de pensioenfondsen door dat je bent getrouwd.quote:Op donderdag 15 december 2011 20:49 schreef hartjedave het volgende:
[..]
okéé en stel we willen ooit trouwen, dan kan dit ook zonder dat we het samenlevingscontract moeten verbreken en een nieuwe op moeten stelllen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |