abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105625151
Vraagje aan de mannen, of zij dit herkennen..

Uit mijn eigen ervaring met mannen, zijn zij vaak binnenvetters. Als ze emotie tonen is dat eerder woede dan verdriet en als ze zich gekwetst voelen laten ze dat niet zien. Waarschijnlijk omdat het niet mannelijk is om je gevoelig op te stellen. Mannen huilen (meestal) niet zo vaak als vrouwen maar de mannen die wel best emotioneel ingesteld zijn hebben het zo geleerd uit hun opvoeding en de maatschappij dat ze dat niet moeten laten zien. Dat idee heb ik.

Ik heb een broertje die 19 is maar hij is echt de gevoeligste jongen die ik ken, ook erg onzeker en zit met zichzelf in de knoop. Maar de laatste tijd verbaas ik me over hoe gevoelig hij wel niet is, hij is erg snel gekwetst en beledigt als er bijvoorbeeld alleen maar een grapje wordt gemaakt. Hij reageert meteen boos en agressief. Ik woon nog steeds met hem onder 1 dak en ik word echt gek want ik moet steeds op mn tenen lopen en steeds oppassen met wat ik zeg, alleen raakt mijn geduld soms op en krijgen we knallende ruzie en dan geeft mijn moeder mij de schuld en krijg ik weer ruzie met haar.
De mannen die ik ken of waar ik mee omga die zijn niet zo. Ik ben zelf ook gevoelig maar ik ben ook een vrouw en ik ben veel harder dan hem, ik weet ook niet of ik juist moet oppassen met wat ik zeg of ook gewoon mezelf zijn want niet iedereen die hij tegenkomt in zijn leven gaat rekening houden met zijn gevoelens. Ik vind dat hij aan zichzelf moet werken maar mijn moeder vindt dat de harde aanpak niet bij hem werkt.

Herkennen sommige mannen zich hierin? Zou het de leeftijd zijn?
pi_105625224
Genen man

En iedereen heeft een onzekere periode.[puberteit]
Ik begin er nu al aardig uit te klimmen

99% and climbing
Signed, Sealed, Delivered.
pi_105625249
Ik ben ook een heel emotioneel en gevoelig mens en ik zou graag je broertje willen ontmoeten.
ADHD-C
pi_105625301
Dat heeft niks met gevoeligheid te maken, hij is gewoon gek.
pi_105625316
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:02 schreef sthomass het volgende:
flikker op
pi_105625411
Op bepaalde gebieden ben ik best wel gevoelig, maar op andere gebieden kan ik ook weer heel hard zijn...
pi_105625510
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:04 schreef babipangang het volgende:
Op bepaalde gebieden ben ik best wel gevoelig, maar op andere gebieden kan ik ook weer heel hard zijn...
deze is te makkelijk
pi_105625535
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:02 schreef sthomass het volgende:
:')
pi_105625557
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:02 schreef Speciman. het volgende:

[..]

flikker op
Flikker zelf op, ik vind het niet normaal als iemand gelijk boos wordt omdat er een grapje o.i.d. gemaakt wordt. Hij is gewoon gek in z'n hoofd net als jij..
pi_105625559
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:00 schreef Speciman. het volgende:
Genen man

En iedereen heeft een onzekere periode.[puberteit]
Ik begin er nu al aardig uit te klimmen

99% and climbing
Hoe oud ben je dan?
pi_105625596
het is de leeftijd...
de stress van school-werk keuzes maken, serieus worden en volwassen gedragen komt om de hoek kijken.
ik heb ook een jongere broer en die kon echt helemaal niks hebben.. echter kreeg hij juist woede aanvallen en moest iedereen het ontgelden in huis :P
misschien zit hij ook wel met wat persoonlijke problemen, het onbereikbare meisje, zichzelf vergelijken met vrienden ect.
het klinkt lullig, maar ik denk dat je het een jaartje moet aankijken en hopen dat het beter zal worden :@
pi_105625649
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:07 schreef sthomass het volgende:

[..]

Flikker zelf op, ik vind het niet normaal als iemand gelijk boos wordt omdat er een grapje o.i.d. gemaakt wordt. Hij is gewoon gek in z'n hoofd net als jij..
ik maakte ook een grapje en jij word ook boos.
Hunter got hunted + and offense is taken not given.
pi_105625721
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:09 schreef Speciman. het volgende:

[..]

ik maakte ook een grapje en jij word ook boos.
Hunter got hunted + and offense is taken not given.
Alsof ik boos werd :'), ik gebruikte alleen jouw worden, ik ben eigenlijk nooit boos, woedend o.i.d.
pi_105625774
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:07 schreef deadly_kiss het volgende:
het is de leeftijd...
de stress van school-werk keuzes maken, serieus worden en volwassen gedragen komt om de hoek kijken.
ik heb ook een jongere broer en die kon echt helemaal niks hebben.. echter kreeg hij juist woede aanvallen en moest iedereen het ontgelden in huis :P
misschien zit hij ook wel met wat persoonlijke problemen, het onbereikbare meisje, zichzelf vergelijken met vrienden ect.
het klinkt lullig, maar ik denk dat je het een jaartje moet aankijken en hopen dat het beter zal worden :@
Nee is niet lullig, verder zit er niks op, hulp zoeken wilt hij niet (dat doen mannen ook al niet zo snel }:| ) hij moet het zelf leren maar hij is zoooo lichtgeraakt en depressief soms dat het ook wel zorgwekkend kan zijn.

Maar wel herkenbaar verhaal van jouw broertje
pi_105625777
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:10 schreef sthomass het volgende:

[..]

Alsof ik boos werd :'), ik gebruikte alleen jouw worden, ik ben eigenlijk nooit boos, woedend o.i.d.
*;
pi_105625785
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:07 schreef sthomass het volgende:

[..]

alsof je gelijk gek in je hoofd bent als je boos word van een geintje, daar kunnen zoveel redenen achter zitten. :')
pi_105625795
Ik voel me soms ziek van emoties, waardoor ik besloten heb op emotie te bannen. Wat een klote chemisch troepje in me hersenen is dat, zeg. Het is wel de reden waarom ik in God kan geloven, want moeder natuur kan toch niet zo sadistisch zijn?
pi_105625909
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:11 schreef Xetran het volgende:

[..]

alsof je gelijk gek in je hoofd bent als je boos word van een geintje, daar kunnen zoveel redenen achter zitten. :')
'
En wat zijn die redenen dan wel? Al die dingen zijn ontstaan doordat zijn hersenen niet helemaal soepeltjes werken.
pi_105626164
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:13 schreef sthomass het volgende:

[..]

'
En wat zijn die redenen dan wel? Al die dingen zijn ontstaan doordat zijn hersenen niet helemaal soepeltjes werken.
Zie [groot] gedeelte FOK!
pi_105626182
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:11 schreef FreckleSs het volgende:

[..]

Nee is niet lullig, verder zit er niks op, hulp zoeken wilt hij niet (dat doen mannen ook al niet zo snel }:| ) hij moet het zelf leren maar hij is zoooo lichtgeraakt en depressief soms dat het ook wel zorgwekkend kan zijn.

Maar wel herkenbaar verhaal van jouw broertje
je herkent het zelf ook vast wel, zoveel dingen gaan veranderen in je leven en mensen verwachten ineens heel veel van je.
hij zegt waarschijnlijk ook weleens dingen waar hij niks van meent.
of zijn ouders jutten hem op over het maken van beslissingen of te hoge eisen..
begint te schelden of zegt dat hij het huis uitgaat en niet meer terugkomt ect..
probeer er gewoon zo min mogenlijk tegenin te gaan, dan is alles zo snel mogenlijk weer de oude.
hulp zoeken is niet zozeer nodig want als hij dit echt niet wil voelt hij dit als verplichting, dus stress.
alleen zodra er levensbedreigende dingen gaan voorkomen natuurlijk wel.
  donderdag 15 december 2011 @ 19:19:43 #21
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_105626272
mannen die snel huilen of gevoelig zijn :')
We zullen zien, zei de blinde.
pi_105626310
quote:
13s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:19 schreef Doodloper het volgende:
mannen die snel huilen of gevoelig zijn :')
Homo's inderdaad.
pi_105626652
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:18 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

je herkent het zelf ook vast wel, zoveel dingen gaan veranderen in je leven en mensen verwachten ineens heel veel van je.
hij zegt waarschijnlijk ook weleens dingen waar hij niks van meent.
of zijn ouders jutten hem op over het maken van beslissingen of te hoge eisen..
begint te schelden of zegt dat hij het huis uitgaat en niet meer terugkomt ect..
probeer er gewoon zo min mogenlijk tegenin te gaan, dan is alles zo snel mogenlijk weer de oude.
hulp zoeken is niet zozeer nodig want als hij dit echt niet wil voelt hij dit als verplichting, dus stress.
alleen zodra er levensbedreigende dingen gaan voorkomen natuurlijk wel.
Ja sommige mensen hebben meer moeite met volwassen worden dan andere mensen, sommige mensen hebben ook meer tegenslagen maar het gaat om de manier hoe je ermee omgaat. Hij blijft te lang in de slachtoffer rol zitten en hij maakt het alleen maar zwaarder voor zichzelf door hoe hij naar het leven kijkt.
Mijn ouders stellen juist geen hoge eisen vind ik maar ik bemoei me er zo min mogelijk mee en ik ga binnenkort uit huis dus dan heb ik er ook minder last van.

Ik irriteer me alleen aan die overgevoeligheid |:(
pi_105626932
Denk dat ook meespeelt dat jij z'n zus bent en hij dus zich makkelijker laat gaan tegenover jou dan tegenover andere mensen (z'n vrienden en vriendinnen bv)
Heaven is a place on earth with you
pi_105628090
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:32 schreef Sinosappel het volgende:
Denk dat ook meespeelt dat jij z'n zus bent en hij dus zich makkelijker laat gaan tegenover jou dan tegenover andere mensen (z'n vrienden en vriendinnen bv)
Ja tuurlijk maar het is toch een feit dat hij zo snel gekwetst is, dat vind ik juist zo apart
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')