Is het niet een gipswandje tegen een bestaande stenen wand, hoewel het kan, lijkt het me sterk dat er een gipswandje als scheidingswand met de buren is gebruikt.quote:Op donderdag 15 december 2011 13:59 schreef M1983V het volgende:
Het is idd een gipswand. Deze gipswand staat alleen in contact met mijn buren. Deze kan ik dus niet zomaar verwijderen.
Ik wil deze vloer eruit halen om daarna zwaluwstaartplaten te monteren en er een cementdekvloer van te maken voor de badkamer.
Lijkt mij ook sterk.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:05 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Is het niet een gipswandje tegen een bestaande stenen wand, hoewel het kan, lijkt het me sterk dat er een gipswandje als scheidingswand met de buren is gebruikt.
Ja die dus, daarmee kun je mooi langs de muur zagen. Ik heb er bv. laminaat mee gezaagd dat door onverlaten strak tegen de muur was gelegd. Het gaat niet heel snel, maar ik denk wel veel sneller dan met een beitel.quote:Op donderdag 15 december 2011 14:04 schreef refro het volgende:
Met een bosch trilding zou het ook moeten kunnen maar is het nog steeds vrij veel werk.
Je kunt nog een stukje lager gaat door je lewisplaat tussen je balken te leggen. Scheelt je weer 16mm.quote:Op donderdag 15 december 2011 15:40 schreef M1983V het volgende:
Waarom ik de betonnen vloer niet maak op de houten vloer? Dat is omdat de rest van de verdieping wel gewoon hout blijft. En wanneer ik dit op het hout ga plaatsen wordt het hoogte verschil me te groot en dat vind ik niet mooi.
Als je een plaat over meerdere velden legt dan zijn de momenten en vervormingen kleiner. Ik betwist ook niet dat het niet kan/magquote:De plaat ligt nog steeds op een zelfde veldbreedte, dus dat maakt niets uit.
lewisplaat kun je zelfs beter helemaal niet gelijk op de vloerbalken schroeven.quote:Op donderdag 15 december 2011 18:32 schreef koffielepel het volgende:
Ik zou er een cirkelzaag langs halen. Ribbetje 45x70 aan de draagbalk schroeven voor opligging van de lewisplaat.
Het hele nut ontgaat me trouwens, waarom de vloer verwijderen, leg de zwaluwstaart er gewoon op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |