Je kan beter een dunne nemen. Gaat sneller en makkelijker.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:44 schreef RemcoDelft het volgende:
Slijptol met een dikke steenschijf?
Voor de ruimte maakt het niet uit of het uit de muur of uit het laminaat komt...
Past ook zo lekker tussen je vloer en de radiator.quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:01 schreef densmee het volgende:
[ afbeelding ]
daar heb je dit voor
saburr
die drie weken valt mee, ik heb hier hetzelfde gedaan. Hij glijdt er echt doorheen. Die zaagjes die je er op kunt zetten zijn echt vlijmscherp (gebruik wel echte, geen imitatie blaadjes). Probeer het gewoon eens, het kost je de kop niet.quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:55 schreef error_404 het volgende:
Hout / laminaat met een slijptol is een absolute don't.
Met een dremel gaat het makkelijk, probleem is wel dat je 3 weken bezig bent.... Je zou het met de hand kunnen doen, met een goede scherpe beitel, maar geen succes gegarandeerd.
Persoonlijk zou ik de boel eruit halen, inkorten en terugleggen. Dat lijkt meer werk, maar ik denk dat je vanwege de werkruimte en -snelheid beter en sneller resultaat hebt. Met veel andere oplossingen loop je toch te klooien omdat het niet makkelijk gaat.
Die zijn ook heel erg handig. En als schuurmachine is 'ie echt ongekend goed. Machine draait ook heel erg rustig, je merkt bijna niet dat 'ie aan staat. Alleen zijn ze enorm duur en de accessoires ook.quote:Op woensdag 23 november 2011 08:31 schreef CafeRoker het volgende:
Maar die ziet er handig uit. Hebben!
SSIINTT!!!
Ik zag het, er is zelfs een accuversie van rond de 400 euro. Maartoch. Ik ga vanavond eens even kijken hoe het precies zit met dat ding. Ik klus de laatste tijd veel aan een oldtimer waar je bij sommige kleine hoekjes heel slecht bijkomt als je de rot eruit moet zagen. Dremel is dan ook niet alles omdat die slijpschijfjes veel te snel weggevreten worden. Een kleine reciprozaag met variabele hoek zou ideaal zijn. Als ik het goed zie zou dat ding dat kunnen.quote:Op woensdag 23 november 2011 08:39 schreef Conflict het volgende:
[..]
Die zijn ook heel erg handig. En als schuurmachine is 'ie echt ongekend goed. Machine draait ook heel erg rustig, je merkt bijna niet dat 'ie aan staat. Alleen zijn ze enorm duur en de accessoires ook.
Je zou eens een bouwmarkt op moeten zoeken die die dingen verkopen. De Fixet heeft het in ieder geval in zijn assortiment. Bij gangbare zaken als Karwei, Gamma en Praxis en zelfs de Hornbach verkopen ze het niet. Bij de Fixet hebben ze dan ook al die honderden accessoires. Er bestaat ook een Bosch versie, maar die haalt het niet bij de echte Fein.quote:Op woensdag 23 november 2011 08:46 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik zag het, er is zelfs een accuversie van rond de 400 euro. Maartoch. Ik ga vanavond eens even kijken hoe het precies zit met dat ding. Ik klus de laatste tijd veel aan een oldtimer waar je bij sommige kleine hoekjes heel slecht bijkomt als je de rot eruit moet zagen. Dremel is dan ook niet alles omdat die slijpschijfjes veel te snel weggevreten worden. Een kleine reciprozaag met variabele hoek zou ideaal zijn. Als ik het goed zie zou dat ding dat kunnen.
quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:55 schreef CafeRoker het volgende:
Dremel, met een klein cirkelzaagje erop.
zit er een rosetje omheen? zo ja, dan zou je kunnen beginnen met wat vaseline...werkte bij mij ook...is wel een korte termijn oplossing...quote:Op woensdag 23 november 2011 09:04 schreef Gripper het volgende:
Even een ordinaire TVP, want ik moet nog een stuk laminaat rondom een verwarmingsleiding weghakken. Het zit zo strak eromheen dat de vloer knerpt als de buis uitzet...
quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:55 schreef CafeRoker het volgende:
Dremel, met een klein cirkelzaagje erop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |