abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105613048
In het volgende jaar wil ik een bedrijf(je) opstarten in een Aziatisch land. Met dat doel zal ik een tijd in dat land verblijven en kosten maken aldaar. Helaas is de euro echter flink gedaald ten aanzien van de munt daar, sinds ik er voor het laatst ben geweest en ik verwacht dat deze trend zal doorzetten. Vandaar dat ik er over nadenk om een deel van mijn geld (plusminus 10.000 euro) om te zetten in een vreemde valuta, waarvan ik niet verwacht dat deze zal dalen, zoals bijvoorbeeld dollars.

Helaas ben ik een leek op dit gebied en zou niet weten hoe ik dit het meest voordelig kan regelen. Ik zou natuurlijk naar een GWK kunnen gaan en het daar omwisselen maar ben je dan niet veel kwijt aan commissies en dergelijke? Bieden Nederlandse banken de mogelijkheid aan vreemde valuta te kopen?

Wat ook kan, natuurlijk, is mijn geld omzetten in de lokale munt van dat land, de Filipijnse pesos, Dit lijkt me echter meer risicovol, bovendien verwacht ik dat de dollar wel zal stijgen als de euro daalt.

Graag hoor ik van de mensen hier hoe zij het zouden aanpakken.
pi_105613079
hier omzeten krijg je slechte koersen.
  donderdag 15 december 2011 @ 13:18:39 #3
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_105613519
ik heb daar recentelijk ook eens naar geinformeerd, hier het topic: Vreemde valutarekening/Dollarrekening openen
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_105613538
Waarom niet gelijk omzetten in de valuta van het betreffende land?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')