abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 december 2011 @ 09:56:17 #1
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105607846
Bere-interessant: in Opsporing Verzocht van 6 december werd de moord op G. Völker uit Tiel behandeld.

Even kort de gegevens van Opsporing Verzocht:

In de nacht van woensdag 19 op donderdag 20 oktober wordt Guus Völker (57) uit Tiel in zijn woning aan de Adriaan van Ostadestraat doodgestoken. Rustige man, gepensioneerd, veel thuis, weinig sociale contacten, hobby: modelvliegtuigjes en motorrijden.

“Zijn vrouw hoorde gestommel en een schreeuw. Dat was rond 04.00 uur die nacht. Ze heeft eigenlijk meteen de deur van de logeerkamer op slot gedraaid en daarna 112 gebeld. Verschillende scenario’s staan nog open: het kan iets persoonlijks zijn geweest, maar het kan ook om een uit de hand gelopen inbraak zijn gegaan waarbij de dader of daders gestoord zijn en Guus Völker hebben neergestoken.”

Bron: http://www.misdaadjournal(...)er-geen-rechte-soep/ dd. 12 december.



Klasina

Update van gisteren 15 december: de echtgenote is aangehouden.

Vanmorgen staat er: “Zojuist de uitzending van Opsporing Verzocht bekeken en beluisterd. Wat zegt de echtgenote die de politie belt?

“Ze zijn bij ons in huis”

Ze?! Hoe kan mevrouw weten dat er meerdere mensen in huis zijn als zij direct haar logeerkamerdeur op slot heeft gedaan? En waarom is er op de achtergrond niets te horen van de geluiden waar mevrouw wakker van werd waarop zij ‘direct’ de politie belde? ‘Ze’ waren tenslotte nog in huis?

Inderdaad, geen lekkere soep.”


:o

Wat nou zo vervelend is: ik kan die uitzending van 6 december van Opsporing Verzocht nergens terugkijken. Overal vermeldingen, maar video's doen het niet of zijn weggehaald. Kan iemand 'm nog ergens vinden?

[ Bericht 2% gewijzigd door Danny op 24-10-2017 07:31:56 ]
pi_105607868
> MIS
Misdaad
pi_105608068
Overigens snap ik dat de politie het achterdochtig vindt dat die vrouw 'ze' zegt aan de telefoon maar als iemand in paniek is omdat er wellicht wel echt mensen in haar zijn 's nachts kan dit toch reden genoeg zijn voor irrationele uitspraken?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  donderdag 15 december 2011 @ 10:13:02 #4
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_105608536
quote:
5s.gif Op donderdag 15 december 2011 09:56 schreef Boca_Raton het volgende:


Wat nou zo vervelend is: ik kan die uitzending van 6 december van Opsporing Verzocht nergens terugkijken. Overal vermeldingen, maar video's doen het niet of zijn weggehaald. Kan iemand 'm nog ergens vinden?

bevat de reconstructie van Opsoring Verzocht inclusief schijnbaar de originele 112-aanroep


idd een beetje vreemd verhaal, de vrouw sluit gelijk de slaapkamerdeur _als_ ze wat hoort en lijkt gelijk te weten dat er meerdere andere personen (ze) in haar huis zijn en lijkt volledig in paniek te zijn, maar tegelijkertijd lijkt ze ook behoorlijk luid te spreken (terwijl je, als je vreest voor mensen in je huis meestal bang zult zijn al te luid te praten).

Als dat niet gespeeld is lijkt het me enkel geloofwaardig als er voorheen kennelijk al een dreiging was en het geen 'verrassing' was dat er ingebroken werd en die personen geweld aangedaan zou kunnen worden

[ Bericht 20% gewijzigd door RM-rf op 15-12-2011 10:35:35 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 15 december 2011 @ 11:10:05 #6
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105609667
Gaaf zeg dat je 'm nog gevonden hebt. Ik kon 'm nergens vinden. ^O^

Ze praat inderdaad hard voor iemand die bang is voor inbrekers. En inderdaad, ze denkt gelijk aan meer personen, ook vreemd.

In ieder geval: die vrouw is inmiddels aangehouden, geeft aan dat ze verdachte is.

Toen ik via Google probeerde om een werkende link van Opsporing Verzocht te vinden, vond ik ook dit: (http://www.topix.com/foru(...)T16HO22NL1F8UV4MQ/p5) Hierin vraagt ze op een forum of ze een echte brief heeft ontvangen of dat het een oplichtingsbrief is van het Amerikaanse leger. Over een of andere verloofde, die ze naar Nederland wil halen.



  donderdag 15 december 2011 @ 11:14:46 #7
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105609803
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2011 10:06 schreef boem-dikkie het volgende:
Overigens snap ik dat de politie het achterdochtig vindt dat die vrouw 'ze' zegt aan de telefoon maar als iemand in paniek is omdat er wellicht wel echt mensen in haar zijn 's nachts kan dit toch reden genoeg zijn voor irrationele uitspraken?
Blijft staan dat het vreemd is, vind ik althans, dat ze zo luid praat. Als je bang bent, dan fluister je toch? Ook draait ze de deur onmiddellijk op slot, terwijl ze niet weet hoe het met haar man is.
pi_105611059
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 11:10 schreef Boca_Raton het volgende:
Gaaf zeg dat je 'm nog gevonden hebt. Ik kon 'm nergens vinden. ^O^

Ze praat inderdaad hard voor iemand die bang is voor inbrekers. En inderdaad, ze denkt gelijk aan meer personen, ook vreemd.

In ieder geval: die vrouw is inmiddels aangehouden, geeft aan dat ze verdachte is.

Toen ik via Google probeerde om een werkende link van Opsporing Verzocht te vinden, vond ik ook dit: (http://www.topix.com/foru(...)T16HO22NL1F8UV4MQ/p5) Hierin vraagt ze op een forum of ze een echte brief heeft ontvangen of dat het een oplichtingsbrief is van het Amerikaanse leger. Over een of andere verloofde, die ze naar Nederland wil halen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
wow, dat komt inderdaad over alsof die vrouw slachtoffer geworden is van een erg overduidelijke 419-scam. (maar dan eentje die gebruikt maakt van dating-sites)
zeker als ze idd begonnen is om geld over te maken, zullen die oplichters steeds sterker en meer gaan proberen haar te laten overboeken en dat is een negatieve spiraal
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 15 december 2011 @ 12:03:31 #9
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105611291
Nee, dat bedoelde ik niet. Ze vraagt zich af of het een nep-brief is, maar twijfelt kennelijk niet aan de gegevens die er in staan. Dat ze een verloofde heeft die ze naar Nederland wil halen.

Ach, kan iemand even meelezen en -denken? Ik kom er zelf niet meer uit. :?
  donderdag 15 december 2011 @ 12:05:53 #10
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105611334
Het is al enigszins opgelost: Ik had vanmorgen H.J. Korterink gemaild met deze vraag en de link. Nu staat er op zijn site:

http://www.misdaadjournal(...)-date-met-verloofde/

Ik snap die Facebook nooit.
pi_105611394
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 12:03 schreef Boca_Raton het volgende:
Nee, dat bedoelde ik niet. Ze vraagt zich af of het een nep-brief is, maar twijfelt kennelijk niet aan de gegevens die er in staan. Dat ze een verloofde heeft die ze naar Nederland wil halen.

Ach, kan iemand even meelezen en -denken? Ik kom er zelf niet meer uit. :?
Natuurlijk is het een nepbrief die ze kreeg...

dat topic gaat over scammers die op datingsite Match-com aanwezig zijn en gegevens gebruiken van amerikaanse soldaten...
Schijnbaar is ze slachtoffer ervan geworden, van een scammer die zich voordeed als amerikaanse soldaat en zelf geeft ze aan dat ze al 2000 dollar overgemaakt heeft 'zodat die man naar nederland kan komen.'

iig een teken ervoor dat ze minimaal redelijk kort voordat haar man stierf of misschien zelfs al daarvoor op datingssites actief was

quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 12:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Het is al enigszins opgelost: Ik had vanmorgen H.J. Korterink gemaild met deze vraag en de link. Nu staat er op zijn site:

http://www.misdaadjournal(...)-date-met-verloofde/

Ik snap die Facebook nooit.
http://www.facebook.com/unpeacekeeping/posts/262408950476955

ik denk dat ze toen al contact had met die man, schijnbaar een: "captain richard victor", waaranaar ze informeert (dat mensen werkelijk daarin trappen, die naam is natuurlijk bewust gekozen zodat die niet te vinden is met een zoekmachine)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 15 december 2011 @ 12:13:17 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105611531
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2011 12:08 schreef RM-rf het volgende:
[...] en zelf geeft ze aan dat ze al 2000 dollar overgemaakt heeft 'zodat die man naar nederland kan komen.
Dus inderdaad actief op liefdesgebied, pleit niet in haar voordeel!
  donderdag 15 december 2011 @ 12:47:49 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105612487
Hr. Korterink leest mee want even geattendeerd op de volledigheid van alle posts op Topix :)


Klasina Völker: Date met verloofde? Nee. Of toch?

Aanvulling:

Klasina had in november via haar facebook een bericht achtergelaten op een website waarin ze ‘onze jongens in Darfur’ een hart onder de riem stak. Kennelijk zijn veel van de accounts van zulke reageerders later benaderd door oplichters die probeerden hen geld af te troggelen. Zie hier.

Maar… Ze was kennelijk toch wel actief op datinggebied en ze had al 2000 dollar overgemaakt om iemand over te laten komen. Blijkt uit deze link
[link naar dit topic op FOK!]

Ze was in de veronderstelling dat ze een verloofde had die ze graag naar Nederland wilde halen. Dat het oplichting betrof doet niet zoveel terzake. En de teleurgestelde post (#94) dateert van 14 november terwijl haar man is overleden op 20 oktober. Dat geeft natuurlijk wel te denken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Boca_Raton op 15-12-2011 13:01:14 ]
  vrijdag 16 december 2011 @ 10:47:48 #14
363299 Witch6
Blond maar niet dom
pi_105649141
Wij zeiden het gelijk al tijdens de uitzending..waarom gaat ze niet eerst kijken en doet gelijk de deur op slot!!! Als ik toch wat in mijn huis hoor en ik hoor mijn man kreunen ga ik gelijk kijken desnoods met een honkbal knuppel of iets dergelijks.Ze wist niet eens wat zich beneden afspeelde maar deed gelijk de deur op slot..en dat nagemaakt gejammer van der daarbij kwam ze ook niet goed uit der woorden..als ze het gedaan heeft of zou hebben laten doen mag ze de hoogste straf krijgen want laten we wel wezen als je huwelijk ^) op is ga dan uit elkaar maar ga dan niet iemand van het leven beroven... })
  vrijdag 16 december 2011 @ 17:15:21 #15
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105662302
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 10:47 schreef Witch6 het volgende:
Wij zeiden het gelijk al tijdens de uitzending..waarom gaat ze niet eerst kijken en doet gelijk de deur op slot!!! Als ik toch wat in mijn huis hoor en ik hoor mijn man kreunen ga ik gelijk kijken desnoods met een honkbal knuppel of iets dergelijks.Ze wist niet eens wat zich beneden afspeelde maar deed gelijk de deur op slot..en dat nagemaakt gejammer van der daarbij kwam ze ook niet goed uit der woorden..
Ik wou dat ik het net als jij op het moment van de uitzending had gehoord. Dan is je eerste reactie gelijk zo treffend. Ik keek het fragment later terug nadat ik er over gelezen had. Dan is het veel moeilijker onbevooroordeeld te luisteren.
pi_105734049
Wow, shocking -O-
  dinsdag 31 januari 2012 @ 09:18:01 #17
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_107431091
Bericht in De Gelderlander van 5 januari:

TIEL - De 55-jarige echtgenote van Guus Völker (57) uit Tiel, die in de nacht van woensdag 19 oktober op donderdag 20 oktober 2011 dood werd aangetroffen, blijft negentig dagen langer in voorarrest.

http://www.gelderlander.n(...)orlopig-nog-vast.ece
  dinsdag 10 april 2012 @ 17:57:52 #18
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_110144632
Die vrouw zit nog steeds vast.


Bericht dd. 7 maart 2012 op de site van Omroep Gelderland:


Zoekactie naar moordwapen in Tiel

TIEL - Duikers hebben woensdag in een sloot aan de Rivierenlandlaan in Tiel gezocht naar onder meer het wapen waarmee Guus Völker is omgebracht.

De 57-jarige Völker werd in de nacht van 19 op 20 oktober dood in zijn woning gevonden nadat zijn vrouw een inbraak had gemeld. Het steekwapen waarmee hij om het leven is gebracht, is tot op heden niet gevonden.

Zijn 55-jarige vrouw zit vast op verdenking van moord of doodslag op haar man. Het onderzoek naar wat zich heeft afgespeeld, loopt nog. Over het resultaat van de zoektocht doet de politie geen mededelingen.


http://www.omroepgelderla(...)ordwapen-in-Tiel.htm

----------------------------

Uit De Gelderlander dd. 31 maart 2012:


Voorarrest echtgenote vermoorde Guus Völker verlengd

TIEL - Het voorarrest van de 55-jarige echtgenote van de in oktober vermoorde Tielenaar Guus Völker (57) is verlengd met negentig dagen. De Tielse zit sinds medio december in de cel.

De vrouw wordt ervan verdacht haar man in de nacht van woensdag 19 op donderdag 20 oktober 2011 om het leven te hebben gebracht. De politie kreeg 's nachts een inbraakmelding van de vrouw en trof bij aankomst bij hun woning in de Adriaan van Ostadestraat de 57-jarige Tielenaar levenloos aan. Hij was om het leven gekomen door meerdere messteken.

Begin maart dit jaar werd door duikers in een vijver nabij de woning van het echtpaar gezocht naar het moordwapen. Dit is echter nog niet gevonden.

"De negentig dagen voorarrest worden gebruikt om het onderzoek zo ver mogelijk af te ronden", zegt Jaap Otten van het Openbaar Ministerie. "Binnen deze termijn moet ze weer voor de rechter verschijnen. Die bepaalt dan hoe het proces verder verloopt."


http://www.gelderlander.n(...)%B6lker-verlengd.ece

[ Bericht 20% gewijzigd door Boca_Raton op 10-04-2012 18:04:10 ]
pi_110159540
Ik vind haar wel realistisch klinken aan de telefoon
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  woensdag 11 april 2012 @ 22:37:19 #20
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_110208672
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:07 schreef 9611Niels het volgende:
Ik vind haar wel realistisch klinken aan de telefoon
Je bedoelt dat ze écht in paniek lijkt?
pi_110211220
Ja, dat bedoel ik. Knap gefaket anders.
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  donderdag 12 april 2012 @ 00:32:10 #22
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_110214080
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:24 schreef 9611Niels het volgende:
Ja, dat bedoel ik. Knap gefaket anders.
Ik denk dat die paniek voortkomt uit het feit dat ze weet dat haar man nu vermoord gaat worden. Dat 'ze' er zijn zoals ze zelf roept. Want het blijft vreemd dat ze haar eigen kamerdeur op slot heeft gedaan terwijl ze niet wist hoe het met haar man was.
pi_110735657
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:32 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik denk dat die paniek voortkomt uit het feit dat ze weet dat haar man nu vermoord gaat worden. Dat 'ze' er zijn zoals ze zelf roept. Want het blijft vreemd dat ze haar eigen kamerdeur op slot heeft gedaan terwijl ze niet wist hoe het met haar man was.
of ze heeft hem zelf al vermoord op dat moment. lijkt me waarschijnlijker.
pi_110735767
Dat je eigen vrouw zichzelf opsluit en niks doet

Met de mogelijkheid dat er iets met je man kan gebeuren
pi_110736033
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 20:00 schreef Ga.aguyim het volgende:
Dat je eigen vrouw zichzelf opsluit en niks doet

Met de mogelijkheid dat er iets met je man kan gebeuren
nou ja je weet niet de exacte context.
pi_110895472
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 00:32 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik denk dat die paniek voortkomt uit het feit dat ze weet dat haar man nu vermoord gaat worden. Dat 'ze' er zijn zoals ze zelf roept. Want het blijft vreemd dat ze haar eigen kamerdeur op slot heeft gedaan terwijl ze niet wist hoe het met haar man was.
Ik snap niet wat er zo raar is aan 'ze'. Op dat moment ben je in paniek en kan je nogal snel 'ze' zeggen. Wat moet je dan zeggen? Er is 'iemand'? Dat kan dan ook weer als raar worden bestempeld want misschien zijn er wel meerdere mensen in huis. :') Ik begrijp dat daar achterdochtig over wordt gedaan maar toch vind ik het niet super vreemd dat je zoiets zegt aangezien je dan in paniek bent en je echt niet weet wat er allemaal aan de hand is.

Ik weet niet of het vreemd is dat ze haar eigen kamerdeur op slot heeft gedaan. Als ik me inleef in haar en me bedenk dat er iemand dit huis binnensluipt en ik hoor rare geluiden, ik geen idee heb of ik d'r wel heenga aangezien d'r misschien een moord plaatsvindt. Misschien draai ik dan óók mijn deur op slot omdat ik niet dood wil en ga ik later pas kijken zodra ik zeker weet dat de kust veilig is. Tja. :') Maar goed, ik weet niet hoe ik op dat moment ga reageren, dat kan niemand zeggen denk ik.

Dat van het daten, dát vind ik dan wel weer vreemd.
  zondag 29 april 2012 @ 23:30:44 #27
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_110951001
Volgens mij zei ze in haar paniek iets van: 'ze zijn er' of iets dergelijks. Dat op zich is een vreemde uitdrukking als je geluiden in huis hoort. Het heeft iets van er al van op de hoogte zijn. Verder sliep zij in een andere kamer, dus niet bij haar man. En ik denk dat je als je dierbare in gevaar kan zijn, niet je eigen deur op slot draait.

(De precieze tekst weet ik niet meer, luister anders het fragment even terug.)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')