abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105596477
Ik vraag me zo af, he. Zal tijdreizen ooit mogelijk zijn? Aan de ene kant is het goed mogelijk dat tijdreizen inderdaad bestaat, aan de andere kant zouden we altijd al tijdreizigers gezien moeten hebben. Die zijn er niet, of ze maken zich niet bekend, dat kan natuurlijk ook.

En hoe kan je de beinvloedingsparadox vermijden als je tijdreist? Denk bijvoorbeeld aan het voorbeeld van de tijdreiziger die naar het verleden gaat en zijn opa vermoordt. Waardoor hijzelf ook nooit geboren zou kunnen worden en dus ook niet naar het verleden terug zou kunnen gaan om zijn opa te vermoorden. Elke tijdreis zou het verleden en daarmee de toekomst beinvloeden. Alleen al vanwege die paradox lijkt tijdreizen me onmogelijk.

Originele post: tijdreizen

Laatste post:
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 22:22 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Zoveel trager gaat dat telefoon gesprek ook niet...

[..]

Wat snap je niet?

[ Bericht 3% gewijzigd door vogeltjesdans op 15-12-2011 01:35:31 (link naar originele topic toegevoegd) ]
Rustig aan.
pi_105596810
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 22:22 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Zoveel trager gaat dat telefoon gesprek ook niet...

Maar je communiceert met iemand voor wie het tijdsverloop toch anders is.. Dat is een maf idee.
Natuurlijk worden de verschillen extremer naarmate iemand zich sneller van je af of naar je toe beweegt...
  donderdag 15 december 2011 @ 08:25:41 #3
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105606439
Tijdsbeleving is iets bizars. Als je met een leuke vrouw aan het praten bent dan lijkt een uur maar 10 minuten en als je je adem inhoud dan lijkt iedere seconde bijna een minuut.

Momenteel lees ik een boek (fictie) waarin reizen in de tijd centraal staat, daarin word gebruik gemaakt van een portal waarbij je iedere keer als je er doorheen gaat op precies hetzelfde tijdstip 60 jaar terug in de tijd terecht komt.
Het is dan wel mogelijk om veranderingen aan te brengen maar je krijgt heel snel te maken met het 'butterfly effect', alles heeft weer gevolgen op het volgende en het volgende en het volgende en zo kan de hele wereld helemaal anders worden door een kleine verschuiving.
The truth was in here.
pi_105610457
Tijdreizen is in mijn ogen niet mogelijk, of in feite wel maar......

Mocht je gaan tijdreizen en terug gaat zal alleen jou aanwezigheid al de gehele toekomst veranderen, al trap je maar 1 mier dood geeft dat al een kettingreactie waardoor de toekomst waar jij vandaan komt niet meer zal bestaan(en jij dus ook in feite niet omdat je ouders niet meer die daad hebben gedaan om jou te maken op dat juiste moment waarop dat alles al gebeurd is)...
Dus jij eigenlijk in een parallelle wereld zit, en dus niet meer naar de toekomst kan gaan waar jij vandaan kwam.

Of dan is tijdreizen eigenlijk een verkeerd woord en zul je tussen oneindig veel parallelle werelden moeten kunnen reizen, met elk een eigen waarheid en tijdslijn....
Echte mannen eten geen honing , die kauwen op bijen.....
  donderdag 15 december 2011 @ 13:23:25 #5
362990 Dr-Anderson
In haar hoedanigheid
pi_105613732
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 22:17 schreef Gray het volgende:

[..]

Het is niet zo dat een deel van je hersenen er dood bij liggen, elke cel is levend en actief. Alleen is het zo dat wanneer je de hersenen zou vergelijken met een computer (wat overigens geen goede vergelijking is), de hersenen van de gemiddelde mens niet het maximaal theoretisch haalbare bereiken, maar slechts een deel daarvan. ;)
Ja neem ik meteen van je aan!

Maar dan nog heb ik het gevoel dat heen of terug reizen in tijd mogelijk is in je eigen parallelle wereld. Om te beginnen moet je jezelf losmaken van alle ideeën over de mensheid zoals je die altijd al heb gekend. Dit is al haast onmogelijk. Inherent hieraan moet je een bepaalde intelligentieniveau bereiken op multidimensionaal niveau.

Ik geloof ook niet in een beïnvloedingsparadox. Het is slechts mogelijk als observant.

Ik hoop in ieder geval dat ik ooit kom te weten of ik goed zit of niet. Maar vrees van niet...
Graag je reactie
  zondag 18 december 2011 @ 10:19:07 #6
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_105716400
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 22:17 schreef Gray het volgende:

[..]

Het is niet zo dat een deel van je hersenen er dood bij liggen, elke cel is levend en actief. Alleen is het zo dat wanneer je de hersenen zou vergelijken met een computer (wat overigens geen goede vergelijking is), de hersenen van de gemiddelde mens niet het maximaal theoretisch haalbare bereiken, maar slechts een deel daarvan. ;)
Hier moet ik toch even ingrijpen :')

Uit MRI scans is gebleken dat we 100% van onze hersenen benutten. Alleen gebruiken we niet de 100% tegelijk.
Elk deel van de hersenen heeft een eigen specifieke taak. Het is alleen niet nuttig om al die taken tegelijk uit te voeren.
Dus jouw stelling is onwaar :)

linkje met onderaan referenties naar de onderzoeken die gebruikt zijn voor de totstandkoming van het stukje. Mooi systeem van TRU overigens. De fantasten hoeven nooit met bewijs aan te komen omdat zij dat voelen, ervaren, weten. Maar de mensen die iets anders beweren dan zij dit kunnen beargumenteren moeten toch weer meer bewijs leveren;

http://www.spring.org.uk/(...)it-to-only-using.php
:-)
pi_105716860
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 10:19 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Hier moet ik toch even ingrijpen :')

Uit MRI scans is gebleken dat we 100% van onze hersenen benutten. Alleen gebruiken we niet de 100% tegelijk.
Elk deel van de hersenen heeft een eigen specifieke taak. Het is alleen niet nuttig om al die taken tegelijk uit te voeren.
Dus jouw stelling is onwaar :)

linkje met onderaan referenties naar de onderzoeken die gebruikt zijn voor de totstandkoming van het stukje. Mooi systeem van TRU overigens. De fantasten hoeven nooit met bewijs aan te komen omdat zij dat voelen, ervaren, weten. Maar de mensen die iets anders beweren dan zij dit kunnen beargumenteren moeten toch weer meer bewijs leveren;

http://www.spring.org.uk/(...)it-to-only-using.php
Na hersenbeschadiging gaan andere delen van je hersenen de functie van het verloren weefsel overnemen... Hoe werkt dat dan? Verliest die dan zijn oude oorspronkelijke functie?
Rustig aan.
  zondag 18 december 2011 @ 22:57:22 #8
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_105749552
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 10:53 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Na hersenbeschadiging gaan andere delen van je hersenen de functie van het verloren weefsel overnemen... Hoe werkt dat dan? Verliest die dan zijn oude oorspronkelijke functie?
Dat stel jij te letterlijk. Maar dat deel verliest inderdaad zijn oude functie en zal zich op de nieuwe toeleggen.
:-)
pi_105759915
net als wanneer iemand ziek is in het werk toch gedaan moet, zullen er gedeeltes van de hersenen het overnemen, en in de meeste gevallen komen de oude functies op minder dan 100% te werken. of het werk van de aangedane gedeeltes kan helemaal niet meer functioneren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')