abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? woensdag 14 december 2011 @ 14:25:18 #1
70532 loveli
N
pi_105575150

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
crap in = crap out
pi_105575402
Bedenk me net dat ik iemand 8 jaar geleden voor gek had verklaard, als die had gezegd dat ik op m'n 26e me helemaal verdiept zou hebben in de werking van voedingsstoffen en sport :')
Waar die realisatie ook in ene wegkomt :?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_105575468
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 14:32 schreef V1z0R het volgende:
Bedenk me net dat ik iemand 8 jaar geleden voor gek had verklaard, als die had gezegd dat ik op m'n 26e me helemaal verdiept zou hebben in de werking van voedingsstoffen en sport :')
Ja mensen kunnen inderdaad zo veranderen! Ik hield in mn tienerjaren echt niet van sport. En nu kan ik me niet voorstellen dat ik dat niet doe :)

Oh en nu hou ik vooral van gezond eten, terwijl ik toen voornamelijk zakken snoep en vettigheid zat weg te werken :)
Be someone that makes you happy
  Vis een optie? woensdag 14 december 2011 @ 14:34:55 #4
70532 loveli
N
pi_105575482
Oi. Stel je voor wat je over 8 jaar voor rare dingen kunt doen!
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 14 december 2011 @ 14:37:28 #6
70532 loveli
N
pi_105575577
quote:
quote:
Strijkservice Carla beëindigt haar diensten per 1-12-2011
crap in = crap out
pi_105575611
ahwww maar er zijn wel andere strijkservices :) gewoon stomerijen doen dat ook.

* MarMar haat strijken

ik heb niet eens een strijkplank :P
  woensdag 14 december 2011 @ 14:38:48 #8
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105575627
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 14:17 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Als je een combi hebt niet hoor :). Zit maar 1 stekker aan.
Dat ja :+ Wij hebben 1 mini-vriesvakje, ingebouwd in de koelkast. Dus het hele ding staat nu uit. (werd tijd ook, er was in het vriesvakje nog maar bar weinig ruimte vanwege de dikke ijslaag die erin vast zit :') )

quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 14:32 schreef V1z0R het volgende:
Ha, inderdaad! Ik was een sportnoobje :+ ben ik trouwens nog steeds op veel gebieden. Ik vind dat ze op scholen gewoon dansles moeten aanbieden als gym :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_105575665
3000 woorden max, met 10% uitloop. Ik zit al op 2997 en moet nog een paragraaf afmaken en een conclusie uitschrijven.... :')

Maar m'n bibliografie is wel 3 pagina's lang :')
Ja doei.
  woensdag 14 december 2011 @ 14:40:43 #10
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105575701
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 14:39 schreef motorbloempje het volgende:
3000 woorden max, met 10% uitloop. Ik zit al op 2997 en moet nog een paragraaf afmaken en een conclusie uitschrijven.... :')
Conclusie: Just read the f#ing paper, you lazy git.

:Y)
pi_105575736
Ik vind steeds meer geweldige informatie die ik 'moet' delen :') _O- straks maar schrappen ;(
Ja doei.
pi_105575737
Chicos y chicas, ik ga zo paragliden.
Het was leuk jullie te kennen. :W
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_105575828
Oeh gaaf henk!!!! Have fun!
  Vis een optie? woensdag 14 december 2011 @ 14:44:40 #14
70532 loveli
N
pi_105575864
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 14:41 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
:W _O_
crap in = crap out
pi_105575891
Henk, wat ubertof! Veel plezier *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_105576298
Tof Henk!!

Lijstje:

O: appel, kiwi, yoghurt, muesli
T: koffie verkeerd, 2 mandarijnen, 1 gele paprika
L: 2 speltboterhammen met leverworst en een gekookt eitje
T: halve komkommer en handje nootjes
T: 5 abrikozen
D: bij ouders, geen idee
T: iets lekkers bij de koffie, mn broertje is jarig :)
pi_105576569
Goed lijstje denk ik :) en gefeliciteerd!
pi_105576751
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 14:41 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Eensgelijks van dat kennen en jaloers en ga je filmen?
pi_105576833
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 15:02 schreef MarMar het volgende:
Goed lijstje denk ik :) en gefeliciteerd!
Dank u :)
pi_105576976
Nallie eet je wel vleesvervangers? Al denk ik dat die vol zitten met lactose, maar dat is maar een gevoel....

En in bijv. noten zitten ook eiwitten :Y En eet je wel eitjes?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  woensdag 14 december 2011 @ 15:15:29 #21
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105577044
Bwaaa! Iemand heeft mijn enige gepubliceerde paper genoemd in een boek, als een soort van 'voor meer info over zusenzo, zie paper X door persoontje Y', maar hij heeft mijn voornaam verkeerd genoemd _O- :')

Ik heb hem maar een mailtje gestuurd :+

[ Bericht 15% gewijzigd door MariaEtcetera op 14-12-2011 15:25:29 ]
pi_105577217
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 15:13 schreef _aurum_ het volgende:
Nallie eet je wel vleesvervangers? Al denk ik dat die vol zitten met lactose, maar dat is maar een gevoel....

Ja vleesvervangers eet ik af en toe, die zonder kaas dus, maar die zijn er wel. probeer ook vaker bonen/linzen etc te eten. En minimaal 4 eieren per week op advies van de dietiste! En noten bijna elke dag!

Alleen ik zat net naar dat eiwitpoeder te kijken en bijna alles is op whey basis.. en dat mag ik ook weer niet :') is restproduct van kaas maken. Geloof dat ze bij de tuinen wel op plantaardige basis hebben.
  Vis een optie? woensdag 14 december 2011 @ 15:22:24 #23
70532 loveli
N
pi_105577308
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 15:13 schreef _aurum_ het volgende:

Vleesvervangers zijn op zuivel gebaseerd (Valess), schimmels (Quorn) of soja (Tivall).
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 14 december 2011 @ 15:25:43 #24
70532 loveli
N
pi_105577428
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 15:20 schreef Nallie het volgende:
Alleen ik zat net naar dat eiwitpoeder te kijken en bijna alles is op whey basis.. en dat mag ik ook weer niet :') is restproduct van kaas maken. Geloof dat ze bij de tuinen wel op plantaardige basis hebben.
Gaat het om lactose of koemelkeiwit? Voor zover ik weet bevat whey niet exact de eiwitten van koemelk, maar is het wat makkelijker te verteren. Misschien weten ze er op het BB-forum meer over, er zal vast wel een bodybuilder met koemelkallergie zijn. Kijk eens wat die als vervanging gebruikt.
crap in = crap out
  woensdag 14 december 2011 @ 15:27:04 #25
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_105577489
O: kwarkcombi
L: dubbele boterham kaas
T: handje pepernoten (de laatsten, goddank)
D: ? nog boodschappen doen, denk een stamppot ofzo
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')