quote:Op woensdag 14 december 2011 10:52 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
1.
Hemel is een weg in Asten.
Hel is een stad in Polen
2.
Denk niet dat deze in de bijbel bekend zijn
3
Beetje een domme vraag vind jezelf ook niet.
4.
Hemel- Zoals iedere willekeurige straat in Nederland
Hel- Zoals iedere plaats in Polen.
5.
Ik denk er niet over.
Ga je hier nou echt je spreekbeurt over houden?quote:Op woensdag 14 december 2011 10:45 schreef dekoenman het volgende:
Vijf levensvragen over hemel en hel:
1. Wat is hemel/hel?
2. Hoe worden deze door de bijbel voorgesteld?
3. Is er een hemel/hel?
4. Hoe ziet de hemel/hel eruit?
5. Hoe denken we er tegenwoordig over?
wat is uw mening?
Daar dacht ik ook al aan ja zeker omdat dit topic TS eerste post ooit is.quote:Op woensdag 14 december 2011 11:53 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Ga je hier nou echt je spreekbeurt over houden?
Het ergste is dat het nog steeds enorme hiaten overlaat: is het goed omdat God het goed vindt, of vindt God het goed omdat het goed is? En waar baseert God zijn oordeel op?quote:Op woensdag 14 december 2011 10:57 schreef Molurus het volgende:
Hemel en hel zijn door religieuzen bedachte begrippen die het doel hebben "goed" en "slecht" te rechtvaardigen zonder filosofische onderbouwing. De gods gebod theorie: dingen zijn goed omdat god ze goed vindt, dingen zijn slecht omdat god ze slecht vindt. Geen verdere onderbouwing vereist. (Makkelijk, nietwaar?)
God is maar een god hoor, niet te benijden in zijn verwijderende trots en onwetend van zijn sterfelijkheid.quote:Op woensdag 14 december 2011 13:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het ergste is dat het nog steeds enorme hiaten overlaat: is het goed omdat God het goed vindt, of vindt God het goed omdat het goed is? En waar baseert God zijn oordeel op?
Mensen die wel denken te onderbouwen dat vliegende kabouters op planeet x niet bestaan, maar geen antwoord op de vraag hebben hoe het god is ontstaan.quote:Op donderdag 15 december 2011 16:39 schreef S1nn3rz het volgende:
Mensen die wel denken te onderbouwen dat de hemel niet bestaat, maar geen antwoord op de vraag hebben hoe het heelal is ontstaan en waarin het uitdijt.
Duidelijk, god is volgens de definitie een complex wezen. En dus is hij het resultaat van evolutie, dus wat was er voor god?quote:Op donderdag 15 december 2011 16:44 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Mensen die wel denken te onderbouwen dat vliegende kabouters op planeet x niet bestaan, maar geen antwoord op de vraag hebben hoe het god is ontstaan.
Chaos en duisternis. Dat staat zo in de Bijbel.quote:Op donderdag 15 december 2011 23:19 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Duidelijk, god is volgens de definitie een complex wezen. En dus is hij het resultaat van evolutie, dus wat was er voor god?
Nee dat was voor de aarde, niet voor god, dat staat er niet.quote:Op donderdag 15 december 2011 23:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Chaos en duisternis. Dat staat zo in de Bijbel.
Dat is ook altijd het rare aan de redenatie van gelovigen. Het universum moet wel een begin hebben waarop het ontstaan is, maar voor god telt die logica dan ineens weer niet.quote:Op donderdag 15 december 2011 23:19 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Duidelijk, god is volgens de definitie een complex wezen. En dus is hij het resultaat van evolutie, dus wat was er voor god?
Ja dat is toch de bekende drogreden van de aarde staat op een schildpad, ja maar waar staat die schildpad dan op, op de rug van een andere schildpad etc etc.quote:Op donderdag 15 december 2011 23:23 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Dat is ook altijd het rare aan de redenatie van gelovigen. Het universum moet wel een begin hebben waarop het ontstaan is, maar voor god telt die logica dan ineens weer niet.
Ik heb er toevallig juist college over gehad, en de prof vertelde dat er tegelijk met God, in den beginne, duisternis en chaos waren, en dat die er altijd zijn geweest met God.quote:Op donderdag 15 december 2011 23:22 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nee dat was voor de aarde, niet voor god, dat staat er niet.
quote:Op donderdag 15 december 2011 23:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik heb er toevallig juist college over gehad, en de prof vertelde dat er tegelijk met God, in den beginne, duisternis en chaos waren, en dat die er altijd zijn geweest met God.
Anyhow, ik zou er niet teveel waarde aan hechten, maar het leek me leuk om dat in dit kader te delen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |