abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105566060
Zwangerschap en geboorte deel 881

December
25 december 2011: Deepfreeze
30 december 2011: NotTheSame

----------------------------

2012

01 januari 2012: Octopussy (meisje)
***04 januari 2012: Soempie en Wiebelkont***
07 januari 2012: Kyara (jongen)
28 januari 2012: IslaBonita (meisje)
29 januari 2012: Fee-nix (jongen)

11 februari 2012: CrazyMoon
14 februari 2012: klavertje-4
*** 17 februari 2012: Tha_Duck en Ivetje ***

12 maart 2012: Webkim
20 maart 2012: PureEvil
***21 maart 2012: Kuukske en JDude*** (jongen)
27 maart 2012: Oeke
*** 31 maart 2012: flugeltje en Martijn_AR *** (jongen)

07 april 2012: Asyniur (jongen)
12 april 2012: Marrije (meisje)
13 april 2012: Rixtje (jongen)
26 april 2012: Roosje84 (jongen)

02 mei 2012: Zoë23
06 mei 2012: Soohr (papa)
07 mei 2012: Sproet-je (jongen)
17 mei 2012: Sam1993
24 mei 2012: Covie

16 juni 2012: adesse
23 juni 2012: Phaidra
26 juni 2012: KatyM
26 juni 2012: Marjolijntje
29 juni 2012: bijtje84
30 juni 2012: clauwheee

4 Juli 2012: Bodpa09
6 Juli 2012: Miss-jones25
*** 8 juli 2012: mereltje en Forno ***
12 juli 2012: Fenne
12 juli 2012: Kersjes
20 juli 2012: Sonnetje85
21 juli 2012: Orea
26 juli 2012: Troeta

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
  woensdag 14 december 2011 @ 09:20:46 #2
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_105566188
Wauw, wat een mooie mijlpalen vandaag van o.a. Zoë en Soempie *O*

Webkim, leuk joh! O+
KD :o :D

NTS, moeilijke keuze hoor! Ik denk dat ik ook zou neigen naar proberen voor stuitbevalling en anders keizersnee...

Zoë, hoe laat mag je? Heel veel succes en kijkplezier! Ben benieuwd naar het geslacht :D

Joehoe, Onverwacht? Hoe is het met jou?
pi_105566285
Ik ben ook wel benieuwd naar Onverwacht eigenlijk.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_105566293
Zoë spannend hoor vandaag! Veel plezier!! *O* En mijlpaal *O*

Soempie llm :D *O*
Volgens mij heb je toch gewoon meldplicht vanaf dat je llm'er bent?! Zo heb ik t altijd begrepen tenminste.

*O* Voor alle andere mijlpalen *O*
pi_105566408
Goedemorgen!

*O* voor mijlpalen woensdag *O*

met een speciale vermelding voor Soempie als LLM en Zoë vandaag 20 weken echo!

Gisteravond weer partneravond van de pufclub gehad. Was wel nuttig en leerzaam. Alleen te lang op harde stoeltjes gezeten dus vandaag is het weer waggeldag.

Ik hoop ook dat de hoge bloeddruk een incidentje was trouwens, vrijdag weten we meer. Maar we hadden gister natuurlijk ook een druk programma dus dat kan er ook mee te maken hebben. Iemand vroeg ook wat als het vrijdag nou weer te hoog is of dat er dan wel eiwit in de urine wordt aangetroffen. Als dat het geval is moet ik overgedragen worden aan het ziekenhuis ivm kans op zwangerschapsvergiftiging. Maar dat verwacht ik niet echt.
pi_105566477
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 12:35 schreef Fee-nix het volgende: Ja over die prik was ik dus ook in de veronderstelling dat ze die geven als de placenta er na een half uur ofzo nog niet is. Maar bij de cursus zeiden ze dus dat dat tegenwoordig niet meer zo gaat. Nog maar eens goed navragen in het eigen ziekenhuis. Ik had ook wel zoiets van: ja, vind ik dat dan erg? Maar een medecursiste maakte toen de opmerking dat oxytocine toch een hormoon is wat je beleving kan veranderen. Het is een wee-opwekker en kan stress in je lichaam geven. En hoe zit dat dan met je beleving na de geboorte? Misschien zit je op een roze wolk, krijg je zo'n prik en voel je je daarna heel anders. Zoiets zei ze. Ik weet ook niet wat ze hiervan zelf verzonnen heeft, maar dat hormonen iets met je gemoedstoestand kunnen doen is een feit. Daarom wil ik het toch graag eerst zelf proberen.
Late reactie, maar oxytocine is ook het hormoon dat de borstvoeding op gang brengt. Wellicht helpt zo'n prik ook nog voor een goede start? Als een positief side-effect zeg maar ;). Maar ik ben het wel met je eens hoor, liever niet als het niet nodig is!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 14 december 2011 @ 09:36:47 #7
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_105566514
*O* voor de mijlpalen

NTS, ik zou de stuitbevalling niet aangaan, maar ik heb sowieso al moeizame bevallingen.

Ja ik ben ook wel benieuwd naar overwacht.

En welkom & gefeliciteerd PE (goed onthouden?). -edit- nee dus, SE.

Zoe, veel plezier met de echo!
pi_105566559
Mooie mijlpalen vandaag! *O*

Soemp, meldplichtige met nesteldrang :D

Zoe, vandaag de SEO, spannend!

Kyara, hopelijk daalt je bloeddruk weer idd.

Over ruim een uurtje mag ik voor de nekplooimeting. Toch ook wel weer spannend...
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 14 december 2011 @ 09:42:37 #9
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_105566659
Kyara, dat snap ik ook nooit! Waarom er op pufclubjes geen fatsoenlijke stoelen staan... pfff.
Ik hoop dat alles meevalt met je bloeddruk/eiwitten de volgende keer.

Phaidra, ja dat hormoon doet heel veel dingen inderdaad.... Het blijft dus een beetje 'misschien doet het dit en misschien doet het dat met me'. Voor mij voelt het gewoon niet goed. Ik heb zelf trouwens ook weleens aan de rol van oxytocine bij bv gedacht, maar dan met betrekking tot mijn inleiding vorige keer. Toen ben ik helemaal volgepompt met dat hormoon en die borstvoeding... man, man, ik had een enorme overproductie. Misschien is dat ook wel gelinkt. Maarja, dan moeten meer moeders die zijn ingeleid hier last van hebben denk ik.

Dit net gevonden op een site: 'Een oxytocine-piek zorgt voor een gevoel van welbehagen en ontspanning. Als die piek wegvalt, kan dat voor een minder opgewekt gevoel zorgen.' Dus in mijn ogen kan je dan als die spuit is uitgewerkt somber worden. Maargoed ik ben ook geen expert :).
pi_105566671
Pff, ik heb een heel topic bijgelezen en nu vergeet ik van alles :o

SupremeEvil, gefeliciteerd met je zwangerschap! Welkom hier *O*

NTS, ik vind het dapper dat je een stuitbevalling overweegt. Een normale bevalling is al geen peanuts (denk ik), maar in stuit... Ik kan iig zeggen dat mijn zus 2x een keizersnede kreeg (spoed) en dat het herstel haar echt enorm meegevallen is. De laatste is nu 4 weken geleden en ze heeft al geen last meer van de wond. Ze verveelt zich nogal omdat ze tot 6 weken nauwelijks iets mag doen :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_105567087
Even een vraagje zijn die kersenpit zakken beter dan kruiken??
Zag ik ergens staan maar wie weet daar wat van?
pi_105567127
Ik ben ook geen expert wat betreft die oxytocine, maar ik vraag me wel af of zo'n 10 cc nou echt zo'n heftige reactie kan opwekken (volgens mij is niet veel meer dat je krijgt, plus dat je de hormonen van de bevalling ook nog in je heb zitten).
Hier iig geen somberheid gehad :)

NTS, lastige keuzes, hopelijk maak je de keuze die het fijst voor jou voelt!

Zoe, SEO vandaag, spannend joh!
Ben benieuwd wat het wordt, ga je dat ook hier vertellen?

En ik las nog een nieuwe zwangere, gefeliciteerd SE *O*

Bluh hier komt de misselijkheid geloof weer opzetten met 8 weken...Moest net echt moeite doen niet over te geven (zit op mn werk en hebben maar een klein pand, waar iedereen mee kan genieten, dus hopelijk hoef ik hier nooit over te geven).
Verder geen klachten gelukkig. Vorige keer had ik al weinig klachten, nu nog minder :D Hoop dus op net zo'n makkelijk zwangerschap als de vorige keer.
Oh ja alleen af en toe last van mn banden (denk ik), als ik draai in bed of opsta ofzo. Herken ik niet van de vorige keer, ook niet echt pijnlijk ofzo, gewoon gevoelig.
pi_105567232
Lekker Son, dat je niet veel last hebt. Wel balen van dat kotsgevoel -O-.
pi_105567262
SupremeEvil, wil jij eigenlijk al in de OP. Of nog even afwachten tot je een datum hebt?

Covie, geen idee. Heb nog 2 ouderwetse kruiken staan. Dacht dat die kersenpit wel lekker waren bij buikkrampjes, omdat het beter vormt. Maar voor in bed?
pi_105567271
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:02 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik ben ook geen expert wat betreft die oxytocine, maar ik vraag me wel af of zo'n 10 cc nou echt zo'n heftige reactie kan opwekken (volgens mij is niet veel meer dat je krijgt, plus dat je de hormonen van de bevalling ook nog in je heb zitten).
Al is het niet geheel hetzelfde,
toen ik in het ziekenhuis aan infuus lag vanwege een blindedarmontsteking stond na het wisselen van de infuuszak het druppelregelaartje iets teveel open, en gelijk wordt je wazig. Er hoeft dus maar heel weinig "vreemd" spul in je te worden gespoten om effect te hebben.
pi_105567289
Ja best wel :D Hoewel t nu wel een beetje weggetrokken is gelukkig. Had mn vest uitgedaan ivm warmte, dus dat heeft misschien ook wel geholpen, al heb ik t nu weer koud :')
pi_105567453
Oh warmte. Breek me de bek niet open :'). Iedereen zit hier te rillen van de kou en ik zit te puffen van de warmte. Terwijl ik normaal de grootste koukleum ben. Hormonen O+.
pi_105567492
Heerlijk die hormonen :Y .. Ik heb een winter zonder koude voeten in bed O+
pi_105567501
quote:
10s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:16 schreef Kuukske het volgende:
Oh warmte. Breek me de bek niet open :'). Iedereen zit hier te rillen van de kou en ik zit te puffen van de warmte. Terwijl ik normaal de grootste koukleum ben. Hormonen O+.
oh nou ik heb t de laatste tijd alleen maar koud (maar goed komt ook door afvallen, 25 kilo scheelt best wel :'))
Dus vandaag een warm vest aangedaan, met lange mouwen eronder, en toen had ik t net heeel warm en toen was ik ook misselijk. Zal er ook wel mee te maken hebben gehad :)

En ik wil ook jullie hormonen! Mijn voeten zijn zooooo koud s avonds, dat ik mn flanellen pyjama aanmoet met dikke sokken. En dan wordt t nog niet echt snel warm ofzo...
pi_105567591
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:18 schreef Deepfreeze het volgende:
Heerlijk die hormonen :Y .. Ik heb een winter zonder koude voeten in bed O+
Die heb ik dan wel nog steeds -O-.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:18 schreef Sonnetje85 het volgende:
oh nou ik heb t de laatste tijd alleen maar koud (maar goed komt ook door afvallen, 25 kilo scheelt best wel :'))
Dus vandaag een warm vest aangedaan, met lange mouwen eronder, en toen had ik t net heeel warm en toen was ik ook misselijk. Zal er ook wel mee te maken hebben gehad :)

En ik wil ook jullie hormonen! Mijn voeten zijn zooooo koud s avonds, dat ik mn flanellen pyjama aanmoet met dikke sokken. En dan wordt t nog niet echt snel warm ofzo...
25 kilo, wat knap! Goed bezig! :)
pi_105567648
Was ook wel nodig :)
Mn vriend is 40 kilo afgevallen, das helemaal erg :D
  woensdag 14 december 2011 @ 10:25:26 #22
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_105567685
quote:
2s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:00 schreef covie het volgende:
Even een vraagje zijn die kersenpit zakken beter dan kruiken??
Zag ik ergens staan maar wie weet daar wat van?
Ik vind zo'n kersenpitzakje een beetje eng eigenlijk... Mijn tante heeft in ieder geval meegemaakt dat zo'n ding brandend uit de magnetron kwam. En t enge is nog: dat hoef je niet direct te zien. Kan ook van binnen gaan smeulen. Hier een heel topic van mensen die zo'n ding in de fik hebben gestoken (per ongeluk):
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=867477

Daarbij blijven de 'gewone' kruiken volgens mij langer warm (stond in ieder geval iets over op de uitzetlijst van mijn kraambureau: dat het de bedoeling was om een gewone kruik te kopen, omdat anderen te snel afkoelen.
pi_105567699
Laat maar zitten die kersenpittenzak :{w

Overal staat ook pas op voor verstikking, brandwonden, dat ding niet vergeten te sproeien ivm uitdroging van de pitten en ga maar door.
Afgeschreven bij deze.

edit: wow fee-nix! Dat is helemaal bizar! Nu weet ik helemaaaaaal genoeg :+ :{w
pi_105567768
Het wordt sterk afgeraden bij baby's, een kersenpittenzak. ivm plaatselijke oververhitting
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_105568075
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:23 schreef Sonnetje85 het volgende:
Was ook wel nodig :)
Mn vriend is 40 kilo afgevallen, das helemaal erg :D
Wowie! Echt knap.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 10:28 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Het wordt sterk afgeraden bij baby's, een kersenpittenzak. ivm plaatselijke oververhitting
Dat is al jaren afgeraden toch? Wij hebben een aluminium kruik gekocht voor Smurf. Of nouja, voor in zn bed dan. Volgende week donderdag komt z'n kamer *draait blij rondje*. En dan kan ik gaan wassen O+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')