Wat reacties:quote:Zwolle - Commotie dinsdagavond laat in en rond Zwolle, en met name via het social mediakanaal Twitter meldingen over oorverdovend lawaai van laagvliegende straaljagers in de lucht. Boven Zwolle waren er vanaf 21.45 uur voor een periode van een kwartier diverse vluchten van F-16 jagers die betrokken waren bij een avondoefening van de Koninklijke Luchtmacht.
Vooral het late tijdstip van de oefening was een bron van ergernis voor veel Zwollenaren. Volgens de luchtvaartinformatie ging het over een zogenaamde polly 4ship formation F-16 van Vliegbasis Leeuwarden die een oefening hielden boven Oost Nederland. Er werd onder andere geoefend met nachtzichtapparatuur en er werden zogenaamde dogfights getraind. De straaljagers werden in korte tijd boven Zwolle, Kampen, Enschede en Erica gehoord. De straaljagers waren 22.25 uur weer terug in Leeuwarden.
Het uitvoeren van oefenmissies bij duisternis is noodzakelijk voor een optimale training van de F-16 vliegers. De inzet van F-16´s boven onder meer Afghanistan vindt ook bij nacht plaats. Na de modernisering van de F-16 (MLU F-16) zijn de mogelijkheden om in het donker te opereren aanzienlijk verbeterd. Zo heeft de vlieger onder andere zeer geavanceerde nachtzichtapparatuur en doelaanwijsapparatuur ter beschikking gekregen. Het trainen hiermee is pas zinvol wanneer de duisternis volledig is ingetreden.
Vliegbasis Leeuwarden is voor de invulling van het avondvliegprogramma afhankelijk van externe factoren, zoals de beschikbaarheid van het luchtruim (vooral boven zee). Hierover is nauw contact met de luchtverkeersleiding van het Air Operations and Control Station in Nieuw- Milligen. Vanwege operationele redenen of onvoorziene omstandigheden kan van bovenstaande planning worden afgeweken.
Voor informatie over vliegbewegingen zie www.defensie.nl/actueel/vliegbewegingen of NOS teletekst pagina 766.
Voor nadere vragen en eventuele klachten kan worden gebeld met Sectie Communicatie vliegbasis Leeuwarden 058- 2346700. Voor klachten kan eveneens worden gebeld met het gratis nummer 0800-0226033.
Bron
quote:Bericht door stilo, op 13 december 2011 om 22:29
Ik heb naast Schiphol gewoond maar dit heb ik nog nooit gehoord. Leek wel een battlefield!
Wat een ophef om niets. Ik hoorde de straaljagers ook en merkte op dat ze inderdaad redelijk laag vlogen, maar echt last van ze had ik niet. En de mensen die de politie meteen bellen.quote:Bericht door Barry, op 13 december 2011 om 22:28
Als het een oefening is prima. Maar waarom zo laat en zo laag en het leek wel of ze boven Zwolle aan het rond cirkelen waren.
Dan zie je wat voor verschrikkelijke krenten sommige mensen in Nederland zijn.quote:Op woensdag 14 december 2011 05:29 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat reacties:
[..]
[..]
En de mensen die de politie meteen bellen.Deze week overigens nog meer van dergelijke vluchten.
Ik hoorde ze ook en vond het vreemd, normaal gesproken hoor je ze nooit en zeker niet in die aantallen en op dat tijdstip (tenminste, in Zwolle, in Almere hoorde ik zoveel vliegtuigen dat je nergens meer van opkeek). De angst van 11 september zit er nog goed in, dat is wel duidelijk.quote:Op woensdag 14 december 2011 05:29 schreef AryaMehr het volgende:
Wat een ophef om niets. Ik hoorde de straaljagers ook en merkte op dat ze inderdaad redelijk laag vlogen, maar echt last van ze had ik niet. En de mensen die de politie meteen bellen.Deze week overigens nog meer van dergelijke vluchten.
Die heb ik ook nooit begrepen: Je hoort en ziet vliegtuigen van je eigen krijgsmacht over vliegen en je gaat de politie bellen. Wat verwacht je dan?quote:Op woensdag 14 december 2011 05:29 schreef AryaMehr het volgende:
Wat een ophef om niets. Ik hoorde de straaljagers ook en merkte op dat ze inderdaad redelijk laag vlogen, maar echt last van ze had ik niet. En de mensen die de politie meteen bellen.Deze week overigens nog meer van dergelijke vluchten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 14 december 2011 11:53 schreef demspec het volgende:
[..]
Die heb ik ook nooit begrepen: Je hoort en ziet vliegtuigen van je eigen krijgsmacht over vliegen en je gaat de politie bellen. Wat verwacht je dan?Sowieso zie je ze niet, het is behoorlijk donker 's avonds, of is je dat niet opgevallen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En je wil informatie, waar kan je die anders halen? Is er iets aan de hand, is het een oefening, men is benieuwd en ongerust.
Helemaal in Zwolle waar je normaal gesproken geen enkel vliegtuig hoort overvliegen, laat staan een zooi straaljagers 's avonds.
Jullie spreken wel behoorlijk denigrerend over burgers trouwens, is dat normaal voor jullie?Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
Als de tolerantiegrens tot een dusdanig lachwekkend laag niveau gedaald is, ja. Maar ja, in een tijd dat er al wordt gejankt als men SYTYCD harder moet zetten als een politie heli langs vliegt is het ook weer niet heel verbazend.quote:Op woensdag 14 december 2011 13:43 schreef Dagonet het volgende:
Jullie spreken wel behoorlijk denigrerend over burgers trouwens, is dat normaal voor jullie?
Om in Afghanistan te mogen vliegen moeten ze hier in de nacht trainen om met hun NVG equiment te kunnen vliegen.quote:Op woensdag 14 december 2011 05:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
Beetje nutteloos ook hier, laat die dingen in Afganistan vliegen ofzo.
De angst van 11 september. Stel je niet aan man. Misschien een idee om eerst op de website van de luchtmacht te kijken?quote:Op woensdag 14 december 2011 08:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik hoorde ze ook en vond het vreemd, normaal gesproken hoor je ze nooit en zeker niet in die aantallen en op dat tijdstip (tenminste, in Zwolle, in Almere hoorde ik zoveel vliegtuigen dat je nergens meer van opkeek). De angst van 11 september zit er nog goed in, dat is wel duidelijk.
Ik heb ook niet gezien dat ze aangekondigd waren, al waren ze dat blijkbaar wel. Volgende keer kunnen ze daar iets meer aandacht aan schenken, dat scheelt weer onrust.
En waar staat dat?quote:Op woensdag 14 december 2011 16:48 schreef Esses het volgende:
[..]
De angst van 11 september. Stel je niet aan man. Misschien een idee om eerst op de website van de luchtmacht te kijken?
Volgens mij is jullie tolerantieniveau een stuk lager. Mensen vragen zich dingen af en worden al zeikerds genoemd. Beetje lange tenen.quote:Op woensdag 14 december 2011 16:26 schreef Druid het volgende:
[..]
Als de tolerantiegrens tot een dusdanig lachwekkend laag niveau gedaald is, ja.
Dingen afvragen is niet hetzelfde als klagen en/of paniek schoppen over zoiets kleins.quote:Op woensdag 14 december 2011 18:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Volgens mij is jullie tolerantieniveau een stuk lager. Mensen vragen zich dingen af en worden al zeikerds genoemd. Beetje lange tenen..
Beetje kansloze opmerkingen van je. Anders ga jij toch effe in Afghanistan zitten Fok!ken?quote:Op woensdag 14 december 2011 05:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
Beetje nutteloos ook hier, laat die dingen in Afganistan vliegen ofzo.
Moest je huilen?quote:Op woensdag 14 december 2011 06:11 schreef ueberduitser het volgende:
Hier gingen ze echt ook flink tekeer, gewoon niet leuk meer. Maandagavond trouwens ook.
quote:Op woensdag 14 december 2011 08:24 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik hoorde ze ook en vond het vreemd, normaal gesproken hoor je ze nooit en zeker niet in die aantallen en op dat tijdstip (tenminste, in Zwolle, in Almere hoorde ik zoveel vliegtuigen dat je nergens meer van opkeek). De angst van 11 september zit er nog goed in, dat is wel duidelijk.
Ik heb ook niet gezien dat ze aangekondigd waren, al waren ze dat blijkbaar wel. Volgende keer kunnen ze daar iets meer aandacht aan schenken, dat scheelt weer onrust.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |