Ik hou zelf in het algemeen ook niet van trage films, maar ik vond deze film echt niet traag. Misschien word je minder aan het handje genomen dan bij een actiefilm van Jason Statham, maar het verhaal is prima te volgen, ook als je de film voor de eerste keer ziet. Het leuke is juist dat op het einde alle puzzelstukjes in elkaar vallen en je dan opeens alles wat er eerder gebeurd is begrijpt. Niks mis met een intelligent verhaal dat ook nog eens prima geacteerd wordt en toewerkt naar een bloedstollende finale.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 21:21 schreef Symer het volgende:
Door de wirwar aan ongerelateerde scènes in de eerste helft zit er geen enkel tempo in de film. En dan is er ineens alwéér een nieuw personage aan het woord zonder introductie, duidelijke relatie met de rest van het verhaal of schijnbare motivatie en dus geen enkele binding voor de kijker.
Ik hoor en lees overal dat je TTSS twee keer moet kijken. Als je eerst het einde gezien moet hebben om het begin te waarderen, maar daarvoor de hele film opnieuw moet kijken omdat er zoveel (onuitgesproken) verhaal in zit dat je dat tegen het einde niet meer op waarde kunt schatten heb je iets fout gedaan als filmmaker.
Die vond ik dan weer overrated. Zo zie je maar weer dat smaken verschillen.quote:Op zaterdag 7 januari 2012 21:58 schreef Symer het volgende:
Kan me niet voorstellen dat ik de finale bloedstollend had gevonden aangezien ik niks om de personages geef, en daar gaat het mij om. Geen binding = geen interesse. Dat deed een Memento bijvoorbeeld veel beter.
Goh, ik ben het een keer met je eensquote:Op zondag 8 januari 2012 01:40 schreef Mainport het volgende:
Waarom eet je zalm als je niet van vis houdt. Cinema als Drive en TTSP vereisen inzet en interesse van de kijker, en zijn niet geschikt als achteloos amusement. Ik denk dat de intelligente film tegenwoordig een groter publiek bereikt door exposure op het internet en de media en het gemak waarmee je eraan kunt komen, terwijl veel mensen er niet mee om kunnen gaan. Arthouse is hip, kijk hoeveel geld the tree of life heeft opgebracht. Het blijft acquired taste, je kunt high culture niet democratiseren omdat het per definitie vernieuwend, origineel en afwijkend is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |