Ik ben nu 2 jaar gestopt, cold turkey werkte voor mij niet.
Ik heb het afgebouwd.
Ik mocht van mezelf precies tien sigaretten per dag. 2 weken lang.
Na twee weken mocht ik van mezelf 5 sigaretten per dag.
Na weer twee weken mocht ik er 3 van mezelf.
Na weer twee weken mocht ik er maar 1 per dag.
De volgorde of de verspreiding bepaalde ik zelf. Rookte ik ze in 1 keer op dan had ik pech en moest ik tot morgen wachten.
Na dat ik er twee weken nog maar 1 per dag rookte was de "gewoonte" voor mij weg. Toen nam ik de pleisters. De zware waren toen al veel te zwaar en ik begon met de een-na-lichtste.
Toen nam ik de lichtste en op een dag was ik die vergeten op te doen en merkte ik dat ik er dus gewoon vanaf was en het niet meer nodig had aangezien de gewoonte ook al helemaal was afgebouwd.
Ik heb nu nooit meer de drang naar een sigaret gehad, niet op feestjes niet na het eten, helemaal niet. Toen ik cold turkey stopte bleef het maar moeilijk etc.
TS moet dus bepalen of cold turkey meer jouw ding is, of afbouwen. Keuze maken en uitvoeren, als het grandioos faalt ( zoals cold turkey bij mij, waarvan ik dacht dat het zou lukken), dan probeer je het tegenovergestelde. Belangrijkste is dat je wil stoppen en niet "denkt te willen stoppen" . Oja en bij vrienden zie ik altijd dat als ze dan toch roken, meteen roepen dat het niet gelukt is om te stoppen en dan meteen een pakje halen

Als je er toch 1 op steekt, rook die dan op en ga dan verder met gestopt zijn en grijp dat niet als excuus om "niet meer gestopt te zijn tot nader te bepalen datum"
Succes, en als je de moeite doet om uit te proberen wat voor jou het beste werkt dan kan je het prima hoor. Zoveel mensen kunnen het, jij ook.
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+