abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 december 2011 @ 23:59:07 #1
351594 Haifisch
thom de vries - homo
pi_105560354
Wie heeft er hier aparte huisdieren?
Hierbij bedoel ik niet een labrador die zijn eigen staart probeert te pakken of een kat die een relatie heeft met een konijn, maar aparte diersoorten.

Ik heb nu 3 rode rattenslangen (2 vrouwtjes en een onbekende die hoogstwaarschijnlijk een mannetje is)

Daarnaast heb ik interesses voor schorpioenen, eenden, kerkuiltjes, garnalen, kwallen en piranha's

En jullie?
Ice Cream Sandwich [x] Chromebook [x] Gmail [x] Google + [x] Google Docs [x] Picasa [x] Youtube [x] Google TV [ ]
  dinsdag 13 december 2011 @ 23:59:24 #2
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_105560444
Garnalen (gehad)..nee niet opgegeten. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 14 december 2011 @ 00:05:47 #4
351594 Haifisch
thom de vries - homo
pi_105560586
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:01 schreef trovey het volgende:
Garnalen (gehad)..nee niet opgegeten. :')
Garnalen zijn wel lekker
Ice Cream Sandwich [x] Chromebook [x] Gmail [x] Google + [x] Google Docs [x] Picasa [x] Youtube [x] Google TV [ ]
  woensdag 14 december 2011 @ 00:07:42 #5
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_105560650
Hoor ik erbij met mijn dwerg papagaaitje ;(
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  woensdag 14 december 2011 @ 00:11:17 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_105560763
Willen hier graag nog kerkuiltjes aan de beestenboel toevoegen! Beestenboel die o.a bestaat uit alpaca's, emoes, herten, ezels, eenden, ganzen, zwanen, dwergvarkentjes, slangen en nog wat meer gebruikelijke dieren als paarden, geiten en knaagdieren. Ook veelvuldig contact gehad met de gemeente of we een koppeltje elanden mochten maar die wilde dat niet hebben omdat er dan een hek van 2 meter hoog moest komen in niemandsland :')

Droom blijft de eland! ;(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_105560784
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:05 schreef Haifisch het volgende:

[..]

Garnalen zijn wel lekker
Geen idee, ik lust niets zonder ruggengraat. :P
quote:
14s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:07 schreef cherrycoke het volgende:
Hoor ik erbij met mijn dwerg papagaaitje ;(
:N
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 14 december 2011 @ 00:14:00 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_105560849
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:11 schreef trovey het volgende:

[..]

Geen idee, ik lust niets zonder ruggengraat. :P

* Dven maakt zich zorgen :o
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 14 december 2011 @ 00:17:14 #9
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_105560932
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:11 schreef trovey het volgende:

[..]

Geen idee, ik lust niets zonder ruggengraat. :P

[..]

:N
:'(
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_105561025
Mijn broertje werkt in de opvang voor exotische dieren. Inmiddels heeft hij vele dieren mogen hebben in huis waaronder een heuse tijger pup van 6 weken oud talloze papegaaien een antilope krokodil vleermuizen capibara kangoeroe enzovoorts... Waren allemaal jonge dieren die zonder zijn hulp niet zouden overleven het is wel altijd leuk om te zien wat hij soms in huis heeft zitten.
  woensdag 14 december 2011 @ 00:25:35 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_105561115
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:21 schreef Song-Hye-rim het volgende:
Mijn broertje werkt in de opvang voor exotische dieren. Inmiddels heeft hij vele dieren mogen hebben in huis waaronder een heuse tijger pup van 6 weken oud talloze papegaaien een antilope krokodil vleermuizen capibara kangoeroe enzovoorts... Waren allemaal jonge dieren die zonder zijn hulp niet zouden overleven het is wel altijd leuk om te zien wat hij soms in huis heeft zitten.
Waar kan ik solliciteren :o
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 14 december 2011 @ 00:36:15 #12
351594 Haifisch
thom de vries - homo
pi_105561380
Mij lijkt het geweldig een vogel te hebben die ik kan trainen (en nee, ik wil geen pokémon).
Ice Cream Sandwich [x] Chromebook [x] Gmail [x] Google + [x] Google Docs [x] Picasa [x] Youtube [x] Google TV [ ]
  woensdag 14 december 2011 @ 00:42:00 #13
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_105561508
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:36 schreef Haifisch het volgende:
Mij lijkt het geweldig een vogel te hebben die ik kan trainen (en nee, ik wil geen pokémon).
Kauwtje vangen, zoals onze overgrootouders deden! Inmiddels niet meer legaal maar je hebt wel een vriend (of beter, geliefde) voor het leven. Trouw, bijzonder kwiek en gegarandeerd een mooie vriend!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_105561524
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:25 schreef Dven het volgende:

[..]

Waar kan ik solliciteren :o
Nergens eigenlijk zit al sinds kind in de dier en heeft binnen de benelux overal al gewerkt en meestal gaat het op een vrijwillige basis. In principe werkt hij met alle dieren en heeft al bijna alle soorten in zijn handen gehad paarden zijn echt zijn ding trouwens.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:36 schreef Haifisch het volgende:
Mij lijkt het geweldig een vogel te hebben die ik kan trainen (en nee, ik wil geen pokémon).
broertje had een handtamme kwartel... Enorm tof beestje!
pi_105561572
Boeroendoekjes en Chinchilla's
  woensdag 14 december 2011 @ 00:44:54 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_105561573
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:42 schreef Song-Hye-rim het volgende:

[..]

Nergens eigenlijk zit al sinds kind in de dier en heeft binnen de benelux overal al gewerkt en meestal gaat het op een vrijwillige basis. In principe werkt hij met alle dieren en heeft al bijna alle soorten in zijn handen gehad paarden zijn echt zijn ding trouwens.

[..]

broertje had een handtamme kwartel... Enorm tof beestje!
Maar hoe is hij dan in het wereldje terecht gekomen :o.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 14 december 2011 @ 00:50:08 #17
351594 Haifisch
thom de vries - homo
pi_105561705
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:42 schreef Dven het volgende:

[..]

Kauwtje vangen, zoals onze overgrootouders deden! Inmiddels niet meer legaal maar je hebt wel een vriend (of beter, geliefde) voor het leven. Trouw, bijzonder kwiek en gegarandeerd een mooie vriend!
Ja, die optie ken ik. Alleen moet ik dan wachten tot over een jaar of 2. We wonen nu in een flat (geen problemen mee) en dat is geen geschikte plek voor dat dier. Als ik in Duitsland ga wonen zal ik de hele kelder inrichten als terrariumruimte, en zal ik zeker overwegen een vogel te nemen.
Ice Cream Sandwich [x] Chromebook [x] Gmail [x] Google + [x] Google Docs [x] Picasa [x] Youtube [x] Google TV [ ]
  woensdag 14 december 2011 @ 00:53:04 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_105561780
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:50 schreef Haifisch het volgende:

[..]

Ja, die optie ken ik. Alleen moet ik dan wachten tot over een jaar of 2. We wonen nu in een flat (geen problemen mee) en dat is geen geschikte plek voor dat dier. Als ik in Duitsland ga wonen zal ik de hele kelder inrichten als terrariumruimte, en zal ik zeker overwegen een vogel te nemen.
Vanwaar de verhuisplannen over twee jaar?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 14 december 2011 @ 00:55:26 #19
351594 Haifisch
thom de vries - homo
pi_105561834
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:53 schreef Dven het volgende:

[..]

Vanwaar de verhuisplannen over twee jaar?
Het is 5km van mijn huidige woonplek af, maar met lagere huizen- en grondprijzen.
Ice Cream Sandwich [x] Chromebook [x] Gmail [x] Google + [x] Google Docs [x] Picasa [x] Youtube [x] Google TV [ ]
  woensdag 14 december 2011 @ 01:05:45 #20
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_105562158
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:55 schreef Haifisch het volgende:

[..]

Het is 5km van mijn huidige woonplek af, maar met lagere huizen- en grondprijzen.
Morgen nog doen! :D

Waar zit je buiten kerkuiltjes aan te denken? Zijn toch vrij lastige beestjes die veel vrijheid nodig hebben, iets wat in een kelder lastig zal zijn!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 14 december 2011 @ 01:09:22 #21
351594 Haifisch
thom de vries - homo
pi_105562242
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 01:05 schreef Dven het volgende:

[..]

Morgen nog doen! :D

Waar zit je buiten kerkuiltjes aan te denken? Zijn toch vrij lastige beestjes die veel vrijheid nodig hebben, iets wat in een kelder lastig zal zijn!
Oh nee, in de kelder wil ik dan een aantal slangen en schorpioenen zetten.
Buiten wil ik dan een voličre maken, 5x5x3 meter of iets dergelijks
Ice Cream Sandwich [x] Chromebook [x] Gmail [x] Google + [x] Google Docs [x] Picasa [x] Youtube [x] Google TV [ ]
  woensdag 14 december 2011 @ 01:18:01 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_105562467
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 01:09 schreef Haifisch het volgende:

[..]

Oh nee, in de kelder wil ik dan een aantal slangen en schorpioenen zetten.
Buiten wil ik dan een voličre maken, 5x5x3 meter of iets dergelijks
Iets hoger en breder zal beter zijn, afhankelijk van wat voor resultaat je kweken wil. Het liefst zie ik mijn dieren zoveel mogelijk als in hun natuurlijke omgevingen dan is ruimte en setting het verschil tussen alles en niets. Wanneer je ze persoonlijk houden wil dan zijn dan is het wel een goede maat :). Al komt ook in een gigantische omgeving de persoonlijkheid vanzelf. Kost alleen iets meer tijd, aandacht, vertrouwen en nogmaals tijd.. Hoop binnenkort hier een groepje stokstaartjes te krijgen, na een jaar voorbereiding!

(Ja, ik blijf het verschrikkelijk vinden om dat soort dieren te houden maar als ze toch al hier in Nederland zitten dan heb ik ze liever bij mezelf dan ergens anders, want ik weet dat ze hier veel meer mogelijkheden hebben dan dat ze ergens anders zullen krijgen) :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 14 december 2011 @ 01:24:31 #23
351594 Haifisch
thom de vries - homo
pi_105562626
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 01:18 schreef Dven het volgende:

[..]

Iets hoger en breder zal beter zijn, afhankelijk van wat voor resultaat je kweken wil. Het liefst zie ik mijn dieren zoveel mogelijk als in hun natuurlijke omgevingen dan is ruimte en setting het verschil tussen alles en niets. Wanneer je ze persoonlijk houden wil dan zijn dan is het wel een goede maat :). Al komt ook in een gigantische omgeving de persoonlijkheid vanzelf. Kost alleen iets meer tijd, aandacht, vertrouwen en nogmaals tijd.. Hoop binnenkort hier een groepje stokstaartjes te krijgen, na een jaar voorbereiding!

(Ja, ik blijf het verschrikkelijk vinden om dat soort dieren te houden maar als ze toch al hier in Nederland zitten dan heb ik ze liever bij mezelf dan ergens anders, want ik weet dat ze hier veel meer mogelijkheden hebben dan dat ze ergens anders zullen krijgen) :)
Oke, bedankt voor de tip. Als de tijd rijp is ga ik wel eerst langs bij mensen die ervaring hebben met deze dieren, zodat ze niet hoeven te lijden onder mijn gebrek aan praktijkervaring met ze.
Ice Cream Sandwich [x] Chromebook [x] Gmail [x] Google + [x] Google Docs [x] Picasa [x] Youtube [x] Google TV [ ]
pi_105562680
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:44 schreef Dven het volgende:

[..]

Maar hoe is hij dan in het wereldje terecht gekomen :o.
Zit heel zijn leven in de dieren heeft niet veel op met mensen en langzaam gewoon omhoog gewerkt naar de top met veel toewijding en komt ook overal en zijn toewijding valt gewoon keihard op. Elk gesprek gaat ook over dieren en niets anders...
  woensdag 14 december 2011 @ 01:28:04 #25
351594 Haifisch
thom de vries - homo
pi_105562710
Stokstaartjes, was daar trouwens geen probleem bij met hun poep of pis?
Iets dat het heel erg zou stinken?
Ice Cream Sandwich [x] Chromebook [x] Gmail [x] Google + [x] Google Docs [x] Picasa [x] Youtube [x] Google TV [ ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')