He, pff ik had helemaal niet door dat ik de laatste was in het vorige topic. hier maar even mijn laatste post, speciaal voor Annelotje:
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:25 schreef annelotje het volgende:
leuke bloem!
Ik ben net begonnen met heather the pony maar nu begin ik te twijfelen of ik wel genoeg wol heb... Dat staat namelijk niet vermeld in het patroon!
Ik had gedacht om het lijf en de kop, poten en oren van 1 bol royal van de zeeman te maken. En dan natuurlijk de snuit en de onderkant van de poten met een andere kleur.
Iemand enig idee??
Op zich zijn het aantal rondes niet eens zo veel. Het lijf heeft in totaal bijvoorbeeld maar 37 toeren. En voor het hoofd heb ik er ook ongeveer net zoveel nodig en dan nog de poten en oren.
Het probleem is dat ik m wil maken van een bol uit mn stash. Dat is een oude kleur die ze niet meer verkopen. Als ik dus te weinig heb dan heb ik echt vette pech en kan ik overnieuw beginnen want een andere kleur erbij is ook niet mooi...
Ik heb ook Heather gemaakt, maar dan niet met royal maar met acryl van Pengouin - Pingofine 50, 50gram per bol ongeveer 170m per bol. Maar dit garen is wel dunner dan Royal.
Ik heb 2 van die bollen gebruikt voor het bruine en voor een deel van de manen en staart.
Je zou de manen en staart ook van een andere kleur/kleuren kunnen maken, want daar gaat best veel garen inzitten.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.