abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105524388
quote:
Het einde van de hypotheekrenteaftrek in zijn huidige vorm lijkt nabij. Dat meldt het AD vandaag op basis van betrouwbare bronnen. Er liggen plannen om de aftrek in te perken voor aflossingsvrije hypotheken. Binnen de coalitie rust er geen taboe meer op de omstreden maatregel.

De beperking van de hypotheekrenteaftrek is bespreekbaar geworden nu het kabinet waarschijnlijk extra moet bezuinigen vanwege de tegenvallende economie.

Cijfers CPB
Politiek Den Haag heeft sombere verwachtingen over de economische cijfers die het Centraal Plan Bureau vandaag zal openbaren. Een extra bezuiniging van 8 miljard euro zou nodig zijn.

De discussie binnen het kabinet spitst zich toe op het afschaffen van de aflossingsvrije hypotheken. Een mogelijkheid is dat die gaan vallen onder de zogenoemde 'forfaitair annuïtaire hypotheekrenteaftrek'. De belastingdienst gaat er dan van uit dat de woning in 30 jaar wordt afgelost, ook al is dat in de praktijk niet zo. De aftrek wordt daardoor elk jaar iets minder.

Bronnen in Den Haag verwachten dat er behalve een aanpassing van de hypotheekrente ook andere bezuinigingen in het vat zitten. Er zou een 'package deal' in de maak zijn, met daarin ook kortingen op de WW en de ontwikkelingssamenwerking, aanpassing van het ontslagrecht en verhoging van de pensioenleeftijd.

Weerstand
Binnen grote delen van de VVD bestaat forse weerstand tegen gemorrel aan de hypotheekrenteaftrek. Er wordt bij de partij ontkend dat zo'n maatregel op de agenda staat. Een van de angsten is dat de huizenprijzen verder wegzakken als er aan de aftrek wordt gemorreld.

Lees het complete artikel vandaag in het AD
(Redactie)
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)hypotheekrente.dhtml
Dit gaat het kabinet de kop kosten :)
Verder had de timing stukken beter gekund :')
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_105524398
Dus de volledig aflossingsvrije hypotheken krijgen straks geen aftrek meer? Goed plan, dat zijn namelijk de babyboomers die lang niet hard genoeg worden aangepakt.
pi_105524412
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 07:43 schreef Scorpie het volgende:
Dus de volledig aflossingsvrije hypotheken krijgen straks geen aftrek meer? Goed plan, dat zijn namelijk de babyboomers die lang niet hard genoeg worden aangepakt.
Veel van die gasten helpen hun eigen kroost weer aan een woning door deze deels mee te subsidiëren of anderzijds garant te staan.
Kan me voorstellen dat dat ook niet meer mogelijk is of veel moeilijker gaat worden.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 13 december 2011 @ 07:46:17 #4
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105524420
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 07:45 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Veel van die gasten helpen hun eigen kroost weer aan een woning door deze deels mee te subsidiëren of anderzijds garant te staan.
Kan me voorstellen dat dat ook niet meer mogelijk is of veel moeilijker gaat worden.
Dus.... Beperken tot de NHG.
pi_105524503
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 07:43 schreef Scorpie het volgende:
Juist, en niet de jongeren die het toch al moeilijk genoeg hebben met woningen die zwaar onder water zitten, overwaarde genoeg in die jongeren-woningen. Babyboomers, die hebben het pas moeilijk!
For great justice!
  dinsdag 13 december 2011 @ 07:58:15 #6
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105524530
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 07:55 schreef Q. het volgende:

[..]

Juist, en niet de jongeren die het toch al moeilijk genoeg hebben met woningen die zwaar onder water zitten, overwaarde genoeg in die jongeren-woningen. Babyboomers, die hebben het pas moeilijk!
Jongeren die het moeilijk hebben? Wijs ze eens aan!
  dinsdag 13 december 2011 @ 08:04:19 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_105524571
Goede zaak, slechte uitvoering.
censuur :O
pi_105524577
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 08:04 schreef RemcoDelft het volgende:
Goede zaak, slechte uitvoering timing.
pi_105524579
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 07:58 schreef betyar het volgende:

[..]

Jongeren die het moeilijk hebben? Wijs ze eens aan!
Als je al iets kunt kopen moet je vaak tot je max gaan om iets te bemachtigen. Voorbeelden zijn er genoeg.
Niet voor niets komen jongeren die relatief weinig verdienen zo moeilijk aan een woning en staan ze vaak jaren op een lijst voor een huurwoning.
Groetjes, Ezio.
pi_105524597
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 08:06 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Als je al iets kunt kopen moet je vaak tot je max gaan om iets te bemachtigen. Voorbeelden zijn er genoeg.
Niet voor niets komen jongeren die relatief weinig verdienen zo moeilijk aan een woning en staan ze vaak jaren op een lijst voor een huurwoning.
Dat heeft vrij weinig te maken met jongeren die weinig verdienen hoor. Vraag maar eens aan je ouders wanneer zij hun eerste huis kochten, ik durf te wedden dat ze ouder dan 26 a 27 waren. Tegenwoordig wil elke 23 jarige met MBO opleiding en 1 jaar werkervaring een vrijstaand huis kopen in de Randstad voor 3.5 ton :|W
  dinsdag 13 december 2011 @ 08:10:12 #11
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105524601
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 08:06 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Er is zoiets als sparen, jongeren sparen niet, een stelletje verwende snotapen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en zich teveel mee laten slepen in het wereldje van het materialisme.
pi_105524624
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 08:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat heeft vrij weinig te maken met jongeren die weinig verdienen hoor. Vraag maar eens aan je ouders wanneer zij hun eerste huis kochten, ik durf te wedden dat ze ouder dan 26 a 27 waren. Tegenwoordig wil elke 23 jarige met MBO opleiding en 1 jaar werkervaring een vrijstaand huis kopen in de Randstad voor 3.5 ton :|W
Toen hadden ze al 3 kinderen :P
Vroeger trouwde je toch voor je mocht samenwonen? En dan vaak op relatief jonge leeftijd?
Dus niet eerst 4 jaar verkering, jaartje samenwonen en een beetje reizen, jaartje sparen etc.

Verder ben ik het wel met je eens dat de generatie jongeren van nu deels verpest is :Y Ze willen vaak ook splinternieuwe meubels, luxe apparatuur en dan ook nog eens leven als god in Frankrijk.
Groetjes, Ezio.
pi_105524649
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_105524666
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 december 2011 08:17 schreef Jarno het volgende:
Nou, de GBL is alvast tegen...

http://www.nu.nl/geldzake(...)oluut-handhaven.html
Tja, ik ben op dit moment er ook geen fan van, dit hadden ze of 10 jaar eerder moeten doen of over 5 jaar als de economie weer wat aangetrokken is en mensen het makkelijker kunnen missen.
pi_105524677
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 december 2011 08:17 schreef Jarno het volgende:
Nou, de GBL is alvast tegen...

http://www.nu.nl/geldzake(...)oluut-handhaven.html
Goh, verrassend.
Al vraag ik me af of de gemiddelde Henk & Ingrid een eigen woning bezit.
Groetjes, Ezio.
pi_105524682
Al met al wordt het voor de VVD en het CDA dus een makkie dit nog ff uit te stellen. Wederom.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  dinsdag 13 december 2011 @ 08:22:33 #17
37248 BertV
Klei indiaan
pi_105524700
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 08:20 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Goh, verrassend.
Al vraag ik me af of de gemiddelde Henk & Ingrid een eigen woning bezit.
Dat is juist het probleem. Tegenwoordig MOET je een eigen huis met tuin bezitten als Bert & Bianca. Sociale druk om de piramide in stand te houden. Keeping up appearances. :r Schoonouders :r
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_105524766
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 08:10 schreef betyar het volgende:

[..]

Er is zoiets als sparen, jongeren sparen niet, een stelletje verwende snotapen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en zich teveel mee laten slepen in het wereldje van het materialisme.
Wat een onzin... Voor dat ik mijn appartement kocht heb ik echt een serieus groot bedrag bij elkaar gespaard, maar met de belachelijke huidige huizenprijzen zetten zelfs bedragen van meer dan 20.000 euro amper zoden aan de dijk.

M'n ouders kochten hun huis, een mooie twee onder één kap-woning aan de rand van een dorp, overigens toen ze vooraan in de twintig waren. Niks aflossingsvrije hypotheek, maar wel op één MBO-salaris en met twee opgroeiende kinderen. Ik mag blij zijn dat ik me een appartementje kan permiteren op de door en door rotte Nederlandse woningmarkt. Als het mes in de HRA gaat is dat de doodsteek voor de Nederlandse woningmarkt en de doodsteek voor de koopkracht van heel veel Nederlanders. De krimpende Nederlandse economie krijgt op deze manier alleen nog maar een nóg grotere klap.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_105524807
Mijn ouders kochten hun huis toen ze gingen trouwen, direct uit het ouderlijk huis, voor een gulden (!) of 80.000 dacht ik... Is nu een euro of 230.000 (giver or take) waard en allang afbetaald natuurlijk. Zucht.
  dinsdag 13 december 2011 @ 08:32:27 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_105524819
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2011 08:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
M'n ouders kochten hun huis, een mooie twee onder één kap-woning aan de rand van een dorp, overigens toen ze vooraan in de twintig waren. Niks aflossingsvrije hypotheek, maar wel op één MBO-salaris en met twee opgroeiende kinderen.
^^ Dat dus. En HRA helpt daar niets voor, HRA houdt hooguit de gevestigde belangen in stand.
Het ENIGE wat de woningmarkt serieus kan redden, is veel meer bouwgrond, en veel betaalbaarder. De huidige prijzen voor alleen een stukje zand zijn (na inflatie) al enkele malen hoger dan de prijs van een heel huis 40 jaar geleden! Van de zotte natuurlijk :r
In het beste geval komt er langzaam meer betaalbare bouwgrond, waardoor de factor 5 prijsstijging van de afgelopen tijd langzaam ongedaan wordt gemaakt. Combineer dat met opnieuw een factor 6 inflatie, en de prijzen blijven grofweg gelijk. Dat betekent dat die 3 ton schuld die je nu aflossingsvrij hebt over 30 jaar nog steeds geen overwaarde is, en dat elke baby die nu geboren wordt nog steeds zal moeten meebetalen aan dit verziekte systeem.

Ander voorstel van mij: geef ELK kind dat 18 wordt een bouwkavel met bouwvergunning.

Die advertenties bij dit topic zeggen ook wel weer hoe ziek het systeem is:
quote:
¤ 150.000 hypotheek va ¤ 259,- pm ¤ 300.000 hypotheek va ¤ 518,- pm
Ze adverteren nog steeds met 2% rentekosten per jaar!
  dinsdag 13 december 2011 @ 08:33:42 #21
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_105524833
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2011 08:27 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Wat een onzin... Voor dat ik mijn appartement kocht heb ik echt een serieus groot bedrag bij elkaar gespaard, maar met de belachelijke huidige huizenprijzen zetten zelfs bedragen van meer dan 20.000 euro amper zoden aan de dijk.

M'n ouders kochten hun huis, een mooie twee onder één kap-woning aan de rand van een dorp, overigens toen ze vooraan in de twintig waren. Niks aflossingsvrije hypotheek, maar wel op één MBO-salaris en met twee opgroeiende kinderen. Ik mag blij zijn dat ik me een appartementje kan permiteren op de door en door rotte Nederlandse woningmarkt. Als het mes in de HRA gaat is dat de doodsteek voor de Nederlandse woningmarkt en de doodsteek voor de koopkracht van heel veel Nederlanders. De krimpende Nederlandse economie krijgt op deze manier alleen nog maar een nóg grotere klap.
Ik, mijn.....kijk eens wat verder dan jezelf, er gaat wereld voor je open.

Kijk eens wat "men" vroeger bezat.
Kijk eens waar "men" op vakante ging.
Kijk eens hoeveel uur "men" werkte.
Kijk eens hoeveel rente "men" betaalde.

Schei toch uit. De "jongeren" van tegenwoordig zijn verwende apen die op hun 25ste hun veters nog niet kunnen strikken.
pi_105524889
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 08:33 schreef betyar het volgende:

[..]

Schei toch uit. De "jongeren" van tegenwoordig zijn verwende apen die op hun 25ste hun veters nog niet kunnen strikken.
En dan beschuldig je mij van kortzichtigheid... :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 13 december 2011 @ 08:38:10 #23
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_105524892
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 07:42 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dit gaat het kabinet de kop kosten :)
Verder had de timing stukken beter gekund :')
Ach, iedereen kan inzien dat het crisis is. Niemand had dit kunnen voorspellen.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  dinsdag 13 december 2011 @ 08:38:50 #24
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_105524901
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 december 2011 08:31 schreef Jarno het volgende:
Mijn ouders kochten hun huis toen ze gingen trouwen, direct uit het ouderlijk huis, voor een gulden (!) of 80.000 dacht ik... Is nu een euro of 230.000 (giver or take) waard en allang afbetaald natuurlijk. Zucht.
Ja, HRA zit al lang in de huizenprijs en heeft vooral babyboomers rijk gemaakt. Over de rug van andere generaties.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  dinsdag 13 december 2011 @ 08:38:57 #25
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_105524904
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 08:33 schreef betyar het volgende:

[..]

Jij past in het kamp van de ouderen, die hun huisje voor veel te veel geld straks weer willen slijten aan jongeren.
Vergeet ook niet dat het de OUDEREN zijn geweest die "eigen geld meebrengen" hebben vervangen door "leen maar meer dan het huisje waard is", zodat de prijzen konden exploderen en de ouderen uiteindelijk rijk het bejaardehuis ingaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')