abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105659309
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 15:07 schreef Chan het volgende:
Freecell wat ideaal, een kind dat níet van de stofzuiger houdt. Stofzuigen is hier een groot drama, omdat peuterlief continu met het ding wil spelen. En als je dan klaar bent met stofzuigen is het opruimen van het ding een nóg groter drama. En als hij dan eenmaal opgeruimd is staat hij nog een paar dagen continu voor de kast te jengelen dat hij de stofzuiger hebben wil..

Spannend Miss, de eerste open les van peuterdansen :D
Een paar dagen? :D
pi_105659418
Is er hier toevallig iemand die met zijn kind naar muziekles gaat?
Mijn zoontje gaat in januari voor het eerst naar muziekles voor peuters.. ben zoooo benieuwd wat hij ervan gaat vinden!
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_105659487
quote:
16s.gif Op vrijdag 16 december 2011 15:52 schreef JaleesaJoia het volgende:
Mijn zoontje gaat in januari voor het eerst naar muziekles voor peuters.. ben zoooo benieuwd wat hij ervan gaat vinden!
Dat lijkt me ontzettend leuk!!
Ik had het graag willen doen, maar ik zou niet weten wanneer enzo ;)
pi_105660166
mijn zoontje gaat op vrijdagochtend.. met zn oma.. ik heb zelf doordeweeks helaas ook geen tijd om mee te gaan :(
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_105661069
quote:
16s.gif Op vrijdag 16 december 2011 15:52 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ik heb met mijn zoon dreumes muzieklessen gevolgd toen hij ongeveer 18 maanden was. Was erg leuk! Simpele liedjes zingen (kinderen zingen nog niet mee dan natuurlijk) en met allerlei muziekinstrumenten zoals xylofoon en belletjes muziek maken. En liedjes zingen terwijl kinderen zich verstoppen e.d, heel leuk. Onze muziekjuf begon en sloot de les altijd met een welkoms en afscheid liedje en speelde hierbij op de dwarsfluit, geweldig vond mijn zoon dat, stond echt met open mond te luisteren
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_105663554
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2011 15:49 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Een paar dagen? :D
Ja.. }:| Maar natuurlijk niet aan één stuk door hoor.. Hij eet en slaapt ook nog tussendoor :P .. Maar wel lang en vaak genoeg om mij helemaal gek te krijgen :X Daarom stofzuig ik dus nooit waar hij bij is, maar dweil ik altijd. Met de dweil wil hij ook altijd spelen, maar dat is wel handig, want daar maakt hij dan ook écht mee schoon :+
Tot voor kort kon ik de voorraadkast ook niet open doen zonder een complete driftbui over me heen te krijgen (want daar staat de stofzuiger in). Dat gaat nu wel beter gelukkig, door hem gauw wat anders in zn handen te duwen dat hij mee mag nemen naar de keuken.
pi_105668294
Chan: kan je hem niet (bijv. voor kerst, als jullie dan cadeautjes doen) een speelgoedstofzuigertje cadeau doen? Mijn neefje heeft er een (knalroze :D), en is daar zielsgelukkig mee.

Wij gaan toch maar proberen om B. te leren iets langer te leren slapen, volgens de methode van the nanny, dus elke keer terug in bed leggen tot het wel tijd is om op te staan. Hopen dat het werkt, want ze trekt het dus echt niet om maar 10 uur per dag te slapen.
pi_105681714
Mijn kleine moppie werd wakker met oorpijn.. Heb haar nog nooit over oorpijn gehoord. Nu ara gegeven en neusspray en ze slaapt weer maar ze was wel heel zielig..
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_105685588
Wat sneu MamaPurk, hoe is het nu?

Gefeliciteerd en welkom lieve Vlindur en Rienk *O* Rienk alweer 2!

Moet effe van me afpraten hoor, had toch laatst verteld dat Wolf naar de peuterspeelzaal gaat binnenkort? Dat gaat dus niet door. Ben best wel teleurgesteld
Blijkt de stad hier een voorloper te zijn op iets wat uiteindelijk in heel NL zal gebeuren volgens de mevrouw aan de telefoon: peuteropvang komt voor rekening van KDV. Houd hier in dat ik Wolf minimaal 2x een ochtend a 5 uur per keer moet brengen! Een andere optie is er niet in de stad, bij geen enkel kdv (ja ik kon hem zelf wat later brengen en eerder ophalen maar ik betaalde wel volle mep..) Vind ik dus echt veel te lang en klinkt mij gewoon als een dagdeel kinderdagverblijf in de oren, en dat is mijn bedoeling helemaal niet.
Een peuterspeelzaal heeft een behoorlijk ander concept naar mijn idee, maar ok.
Ik probeer nu uit te wijken naar een naastgelegen dorp,hopelijk ''mag'' dat van de gemeente waarin ik woon,in dat dorp daar bestaat mijn idee van een peuterspeelzaal nog wel
(gewoon 1 ochtend en 1 middagje a 3,5 uur per keer oid, samen spelen, leren in kring zitten, fruit eten e.d)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zaterdag 17 december 2011 @ 09:30:56 #160
35189 Troel
scherp en bot
pi_105685681
Rienk gefeliciteerd!!

Hier in Haaksbergen dus ook helemaal geen peuterspeelzaal meer. Simpelweg omdat er op subsidies gekort wordt door de gemeente. Heel fijn hoor, dat ze dan naar peuteropvang kunnen, dezelfde uren, maar dan wel met kinderopvangtoeslag, maar voor de mensen die daar geen recht op hebben, is het maar de vraag of ze ook op de subsidie van de gemeente wel hun kind naar de psz kunnen doen, want de kindjes met een taalachterstand en dergelijke gaan uiteraard voor.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105685738
gefeliciteerd rienk *O* *O* *O*

hier hebben we een gewone ouderwetse peuterSPEELzaal. met 1 juf die elke sessie een hulpouder heeft. schoonmaken ook per toerbeurt door de ouders, koekjes verkopen om geld voor speelgoed op te brengen en geen noemenswaardig ontwikkelingsbijhoudsysteem. wel zit eens per maand ofzo de wijkverpleegkundige erbij om ontwikkelingsachterstanden te spotten. eens per paar jaar hebben we mazzel en is er een stagair
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 17 december 2011 @ 09:38:24 #162
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_105685741
Wat bizar, Poppejans :? En vreselijk irritant ook, mi is een psz echt wel een ander concept idd.. Hoop dat het lukt qua uitwijken naar een buurtgemeente :*

Chan, hahaha, lekker ding met de stofzuiger O+ Stef vind stofzuigen ook enorm leuk, dus om te voorkomen dat het één groot drama is omdat hij constant de stang uit je handen staat te trekken krijgt hij altijd de swiffer van ons met één an de stangetjes ertussenuit, dus die is dan op de goede hoogte. Daar 'stofzuigt' hij dan mee en hij vind het geweldig en doet dan ook echt zijn best, zo ontzettend lief O+ dan zeg ik (om hem uit de weg te krijgen, want hij wil altijd zijn waar ik ook bezig ben :')) "Stef, die hoek daar moet ook nog!" en dan rent hij erheen en gaat de betreffende plek keihard staan swifferen :D Als beloning gaan we dan als alles klaar is nog even met de slang spelen en hanekammen maken :D

MP, oorpijn, crap, wat sneu -O- Veel beterschap! :*

Rienk en Vlindurtje, welkom hier!! *O* *O*

Ennuhm, hoi maar weer eens :) hier alles goed, al is Stef op het moment echt behoorlijk dwars.. Maarja, die voelt ws gewoon aan dat er iets aan de hand is, dus ik snap best dat hij daarop reageert. Hij lijkt ook gewoon zijn ritme kwijt te zijn, hij is na een lang weekend weg met mijn schoonouders meegegaan voor mijn bevalling en dat is alles bij elkaar ook best lang geweest. Hij heeft net voor het eerst muesli geproefd en weer eens wat zuivel op, dus ik ben heel trots dat hij weer een beetje uit zijn schulpje lijkt te kruipen..
3!
  zaterdag 17 december 2011 @ 09:50:52 #163
35189 Troel
scherp en bot
pi_105685871
Ow en mag ik even ontzettend trots doen :@

Ruben heeft gisteren op school een appel MET SCHIL gegeten :o O+

*O* *O* *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105686027
Rienk en VLindur welkom en gefeliciteerd *O*

Poppejans wat een vreemde regeling. In mijn ogen is een peuterspeelzaal ook heel iets anders dan een KDV. Als het goed is gaat Jaël per 1 maart hier nar de peuterspeelzaal, hoop toch dat ik niet net zo een telefoontje krijg als jij, ze is er zo aan toe om met andere kindjes te spelen enzo :)

Hier lijkt het nu wel weer beter te gaan. Ze werd wel piepend wakker omdat ze moe was, maar ze had geen pijn meer zei ze. Verder nog snipverkouden dus maar even blijven neussprayen om de boel een beetje open te houden. Wel vervelend voor haar hoor, ze heeft nog nooit zoveel tijd op de bank doorgebracht als de afgelopen dagen, maar ze weigert gewoon naar bed te gaan voerdag of te slapen op de bank. Dan zie ik haar wegzakken en dan springt ze op en gaat actief spelen om 10 minuten later weer op de bank te gaan liggen, maar zo gauw ze weer in slaap dreigt te vallen gaat ze weer stuiteren..
pi_105686142
Ik post niet of nauwelijks in dit topic maar ik ga toch wel even afscheid nemen en een topic doorschuiven dames en heren. Mijn middelste is vandaag 4 geworden.
pi_105686177
Faja-Lobi gefeliciteerd *O*
pi_105686278
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 10:02 schreef MamaPurk het volgende:
Poppejans wat een vreemde regeling. In mijn ogen is een peuterspeelzaal ook heel iets anders dan een KDV. Als het goed is gaat Jaël per 1 maart hier nar de peuterspeelzaal, hoop toch dat ik niet net zo een telefoontje krijg als jij, ze is er zo aan toe om met andere kindjes te spelen enzo :)
Ja he, toen ik dat zei kreeg ik (helaas)ook geen weerwoord, ze draaien dus echt gewoon een half dagdeel mee met een KDV. Nogal raar en jammerrrr
Maar komt vast goed na wat telefoontjes! Ik zal het maandag nog wel even komen vertellen hier

Sneu dat je meisje niet helemaal lekker is de afgelopen tijd, hopelijk is ze gauw weer helemaal de oude

Knap Troel! Dan kauwt hij behoorlijk goed

Gefeliciteerd Faja-Lobi! en binnenkort hoort je kleinste kereltje hier ook alweer thuis! dus tot ziens haha
pi_105686515
Rienk gefeliciteerd kleine, grote man met je verjaardag! *O*

Chan ik moest zo lachen om Timo en zijn stofzuigerliefde O+

En Poppejans vervelend van de psz. Die van mij gaat naar een kdv dus geen idee wat gewoon is bij een psz, maar ik hoop dat het je in het andere dorp wel gaat lukken.

Ruben *O* Esmee kreeg laatst een peer en die wilde ze ook perse met schil eten. We letten even niet op en ineens had ze alleen nog het steeltje in haar hand :D De rest had ze met klokhuis en al opgegeten...
pi_105686562
Poppejans, is dat een voorschoolprogramma? Volgens mij hebben ze hier in Amsterdam ook alleen nog maar voorscholen, maar weet het niet zeker. Omdat ons kdv met een voorschoolprogramma werkt, gaat B. niet ook nog naar een psz of zo. Ik vind dit wel genoeg. Ben er trouwens wel heel enthousiast over, het is zo goed voor haar! Het maakt echt dat het kdv meer is dan alleen maar opvangen.

En gefeliciteerd aan de jarigen!
pi_105687532
Wat belachelijk Poppejans :( Ze dwingen je kind dus om 2 x 5 uur te komen en anders moet je het alsnog betalen. Ook als je kind helemaal geen ontwikkelingsachterstand heeft. En de andere keuze is je kind helemaal niet naar een psz te laten gaan. Geen goede ontwikkeling, lijkt me.
Ze kijken helemaal niet naar het individuele kind wat hier misschien nog helemaal niet toe is en beter kan beginnen met 1 x 2 uur. Op de website van de gemeente staat de oude regeling nog (terwijl in de linkjes van de peuterspeelzalen wel al over de nieuwe regeling wordt gesproken) en dan zou een kind maar 1 uur komen spelen.
Het heet toch ook een peuterSPEELzaal :?
Misschien als Niels 3 is, en echt toe aan school, dat het wel leuk is voor hem om 2 x 5 uur te gaan, maar nu zie ik dat nog niet gebeuren. Dan zou hij daar moeten slapen of hij zou oververmoeid terugkomen.
Ik ben benieuwd of het in een ander dorp wel gaat lukken, wellicht dat dat dan ook een optie voor ons is (als het niet te ver fietsen is :+ ). Maar op dit moment is de psz voor ons sowieso te duur.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_105688828
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 10:08 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik post niet of nauwelijks in dit topic maar ik ga toch wel even afscheid nemen en een topic doorschuiven dames en heren. Mijn middelste is vandaag 4 geworden.
gefeliciteerd jullie *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_105689287
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 10:16 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Gefeliciteerd Faja-Lobi! en binnenkort hoort je kleinste kereltje hier ook alweer thuis! dus tot ziens haha
Ja idd nog 4 weken en dan is die weer 2, wat gaat het toch vreselijk hard.
pi_105689291
Dank voor de felicitaties dames
pi_105689648
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 11:21 schreef Twinkly het volgende:
Wat belachelijk Poppejans :( Ze dwingen je kind dus om 2 x 5 uur te komen en anders moet je het alsnog betalen. Ook als je kind helemaal geen ontwikkelingsachterstand heeft. En de andere keuze is je kind helemaal niet naar een psz te laten gaan. Geen goede ontwikkeling, lijkt me.
Ze kijken helemaal niet naar het individuele kind wat hier misschien nog helemaal niet toe is en beter kan beginnen met 1 x 2 uur. Op de website van de gemeente staat de oude regeling nog (terwijl in de linkjes van de peuterspeelzalen wel al over de nieuwe regeling wordt gesproken) en dan zou een kind maar 1 uur komen spelen.
Het heet toch ook een peuterSPEELzaal :?
Misschien als Niels 3 is, en echt toe aan school, dat het wel leuk is voor hem om 2 x 5 uur te gaan, maar nu zie ik dat nog niet gebeuren. Dan zou hij daar moeten slapen of hij zou oververmoeid terugkomen.
Ik ben benieuwd of het in een ander dorp wel gaat lukken, wellicht dat dat dan ook een optie voor ons is (als het niet te ver fietsen is :+ ). Maar op dit moment is de psz voor ons sowieso te duur.
Ik PM je even met een linkje. Er zit in het dorp waar we die kledingbeurs hadden 1 peuterspeelzaal en ook veel gunstiger maandtarief.Alleen geen idee of er plek is en of je dus van gemeente mag wisselen
pi_105715804
Hier is het beiden.
L gaat naar de peuterspeelzaal, maar er zijn ook vrij veel kinderen die het als KDV gebruiken. Als beide ouders werken is dat zelfs verplicht... zelfs als je een gastouder of oppasoma hebt oid. Dan mag je alleen op KDV tijden en tarief :?
Die kinderen worden ook altijd veel later opgehaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')