Rocka wil een grote, met veel rozequote:Op maandag 12 december 2011 18:30 schreef Spuuglokje het volgende:
Roze? Die kleintjes van de Hema? Die zijn er nog in Veendam in ieder geval.
Keuze genoeg hierquote:
quote:Op maandag 12 december 2011 18:48 schreef lady-wrb het volgende:
en nu ben ik moe, zit mijn hoofd vol, heb ik hoofdpijn en mijn lenzen zitten niet lekker van het huilen.
maar het was een mooi afscheid.
vanavond ga ik vroeg naar bed
En nog even de foto die bij bovenstaand bericht hoort:quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:05 schreef Nielsch het volgende:
De kleine ligt nu te slapen in haar wagen. Zo lief, kan ik tenminste rustig bier drinken terwijl we wachten op onze vlucht.
ging die belgische boom niet lukken?quote:Op maandag 12 december 2011 20:47 schreef RockabeIIa het volgende:
SC, dat is em idd maar ik heb een witte gekocht. Ook vast mooi! Hij staat nog niet nl.
Nou de taart mag daar verder afgemaakt worden, maar ik wil hem eigenlijk wel af hebben. Want daar zitten de medecursistes tegen de tafel te bonken en dat werkt dan niet natuurlijk. Gisteravond moest ik ook wimpertjes verven en dat moet dan in de lucht, anders zat d'r mascara op d'r kin of zo. Dus nu heb ik last van m'n nek.quote:Op dinsdag 13 december 2011 08:47 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar je hoeft alleen nog in te leveren?of moet ie daar nog samen voegen?
Knolraap uit de oven. Ik denk direct aan Drs. P.quote:Op dinsdag 13 december 2011 08:48 schreef debuurvrouw het volgende:
Euh...waar heb je zin in? Ik vind het snertweer
Maar wij eten knolraap uit de oven.
Jaaaaah! Drs P! Heb ik mijnese ook mee besmet. Prachtig!quote:Op dinsdag 13 december 2011 08:51 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Knolraap uit de oven. Ik denk direct aan Drs. P.Mijn dochter heeft door mijn toedoen inmiddels ook kennisgemaakt met zijn liedjes. Heen en weer, heen en weer. Trojka hier, trojka daar. Ik kan er geen genoeg van krijgen!
Nee, geen melk.quote:Op dinsdag 13 december 2011 08:55 schreef Keshet het volgende:
BE, Jamin verkoopt mix voor botercreme, die is prima te gebruiken voor dit soort dingen vind ik!
Arme Oscar trouwens! Krijgt hij nog melk rond die tijd ook? Dat zorgt voor extra slijm en dus sneller hoesten.
Ik heb ervaring met een spugende hoestert of hoestende spugert, net hoe je 't bekijkt.
Ga ik eens proberen!quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:00 schreef Keshet het volgende:
Ja, na de eerste diepe slaap? Ik laat Emma altijd nog water drinken voor ze gaat slapen. Soms helpt 't.
Okéquote:Op dinsdag 13 december 2011 09:09 schreef Saffier het volgende:
Spuug maak je ook foto's van je tussenstappen? Zo nee, doe eens danben zo benieuwd naar je dahlia's!
Ik zit ook al te zoeken.. Zo even de pc opstarten.quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:35 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind wel deze foto ergens:
[ afbeelding ]
Maar ik kan het ding zelf niet vinden op de lego site.
Heeft iemand een suggestie van waar ik op moet zoeken?
Mijn kind niet maar ik welquote:Op dinsdag 13 december 2011 09:47 schreef chacama het volgende:
Spuug schitterend!
SC gefeliciteerd!
Kijken jullie kinderen naar Kerst met Linus?
Ik kan wel deze vinden.quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:35 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind wel deze foto ergens:
[ afbeelding ]
Maar ik kan het ding zelf niet vinden op de lego site.
Heeft iemand een suggestie van waar ik op moet zoeken?
Op zich moet zelf prutsen ook kunnen toch? Er staat een filmpje op internet bij dat plaatje van die legotaarten, het ziet er heel eenvoudig uit. Maar dat is de kunst he, ze laten het er zo eenvoudig uitzien maar als je het zelf moet gaan doen...quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:53 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had ze idd ook gevonden op e-bay. Nu mijn best maar even doen.
Ik kwam niet op het woord, maar mould of mold is de juiste term!
Ik vind 33$ + shipping nog best duur, en geen idee hoe snel het dan bezorgd kan worden.
Ik denk dat ik maar zelf ga prutsen. Het moet wel leuk blijven.
Die is wel heel leuk als idee voor een verjaardagsfeestje. Om dan zelf lego-waskrijtjes te maken!quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:54 schreef loezzie het volgende:
Als je wart minder geldt wil uitgeven en toch een lego taart wilt maken, dan is dit misschien ook wel leuk.
[ afbeelding ]
Je zou ook hele kleine rondjes uit plakken cake kunnen steken?quote:Op dinsdag 13 december 2011 09:57 schreef Brighteyes het volgende:
Ja klopt, ik ga ook lekker zelf aan de pruts.
Ik las op een site dat die dopjes bovenop gemaakt waren van doorgesneden marshmellows, vond ik ook een goeie optie en dan hoef ik ook niet te klooien met minimuffins etc.
Beter idee.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:00 schreef snoopy het volgende:
[..]
Je zou ook hele kleine rondjes uit plakken cake kunnen steken?
in de magnetronquote:Op dinsdag 13 december 2011 10:00 schreef Saffier het volgende:
Huh? zelf wasco'tjes maken? Gaat dat echt zo simpel als je nu schrijft?
Oh ja!quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:00 schreef snoopy het volgende:
[..]
Je zou ook hele kleine rondjes uit plakken cake kunnen steken?
Om die laatste moest ik zo lachen. Mss anatomically correct, maar verder...!quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:13 schreef loezzie het volgende:
BE, ken je deze site al? goed voor de inspiratie..
en deze site is erg grappig. vooral het resultaat..
Die mutsjesquote:Op dinsdag 13 december 2011 10:14 schreef snoopy het volgende:
Bah TF, hopelijk voel je je snel wat beter.
Hier op school hebben ze volgende week woensdag kerstdiner en natuurlijk wordt de ouders gevraagd iets te maken.
Ik twijfel tussen brownies met kerstmutsjes
[ afbeelding ]
of knakworstjes in filodeeg
[ afbeelding ]
Iemand hier nog verdere lekkere (makkelijke) ideeën?
quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat een leuke dingen komen hier voorbij.
Be ik vroeg me af wat er met je vilten uiltjes is gebeurd. Ik zag ze niet terug in je boom?
Ik ben niet goed met marsepein en fondant maar dat lukt mij ook wel inderdaadquote:Op dinsdag 13 december 2011 10:39 schreef debuurvrouw het volgende:
Hahaha die anatomisch correcte legoblokken dat kan ik zelfs beter!![]()
Gelukkig is voetbal buiten de schooluren.quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:08 schreef Nielsch het volgende:
Ah school. Die instantie waar kinderen in een ver verleden heen gingen om te leren.
OEH! goede ideeën ik heb ze ook nodig.quote:Op dinsdag 13 december 2011 10:14 schreef snoopy het volgende:
Bah TF, hopelijk voel je je snel wat beter.
Hier op school hebben ze volgende week woensdag kerstdiner en natuurlijk wordt de ouders gevraagd iets te maken.
Ik twijfel tussen brownies met kerstmutsjes
[ afbeelding ]
of knakworstjes in filodeeg
[ afbeelding ]
Iemand hier nog verdere lekkere (makkelijke) ideeën?
Ja, dat is wel waar ja.quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:22 schreef debuurvrouw het volgende:
En al vind ik de kerstmutsjes heel erg leuk, ik heb er toch wat moeite mee, aardbeien kopen in december.
quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:40 schreef Leandra het volgende:
Enfin, achteraf ben ik wel blij met de foto die ik gemaakt had, want toen kon later zien hoe ik de 7 ballen die hij uit de boom gehaald had moest terughangen zonder dat het opvalt dat ze eruitgeweest zijn
Op kleur en soort sorteren en dan gewoon een was draaien... bij voorkeur die was die je het hardst nodig hebt (dat is hier altijd de 60 graden wasquote:Op dinsdag 13 december 2011 12:42 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Iemand een oplossing voor opruimontwijkend gedrag? Nog even en je kunt hier skiën op mount Washmore![]()
quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:47 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb gisteren een achterlijke berg was weg zitten vouwen en F. en ik vonden beiden dat de overloop er zo vreemd kaal uitzag zonder die bergen op de grond en was aan het rekje.![]()
Ik moet even kijken waar het meest vraag naar is. Ik zag al 3 mensen die nagerechten maken maar nog niemand met een hoofdgerecht. Ik wacht nog even afquote:Op dinsdag 13 december 2011 12:20 schreef Saffier het volgende:
We zijn geloof ik unaniem over de kerstmutsjes Snoopy! Maar ik denk dat die worstjes in filodeeg minder werk zijn... Wat wordt het?
Dat wil ik ook kunnenquote:Op dinsdag 13 december 2011 12:57 schreef SacreCoeur het volgende:
opruimen en sorteren, kan er de hele dag mee bezig zijn.
heb overal ook speciale plekken, bakken en manden voor![]()
Jij hebt ook vast nooit een stapel met post en meuk op tafel liggen?quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:57 schreef SacreCoeur het volgende:
vriendinnetje zei laatst 'het is bij jou altijd netjes!' toen ze langs kwam en naar mijn idee was het toen echt een teringbende
stapeltjesquote:Op dinsdag 13 december 2011 12:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Jij hebt ook vast nooit een stapel met post en meuk op tafel liggen?
Dat lijkt me zo fijn. Ik kan dat niet, er is altijd wel iets dat opgeruimd of gepoetst moet worden. En ik wil het wel, echt, maar het komt er gewoon niet zo vanquote:Op dinsdag 13 december 2011 12:57 schreef SacreCoeur het volgende:
vriendinnetje zei laatst 'het is bij jou altijd netjes!' toen ze langs kwam en naar mijn idee was het toen echt een teringbende
Ow ja, en die verhuizen we dan eens als we aan het opruimen zijn. Ligt ie iets minder in het oog, maar is er nog steedsquote:Op dinsdag 13 december 2011 12:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
checkquote:Op dinsdag 13 december 2011 13:00 schreef De_Taartjesfee het volgende:
mijn hele huis is opgebouwd uit stapeltje
Dat.... ik wil het wel, en mijn innerlijke zelf is ook zo georganiseerd, maar het komt er nooit vanquote:Op dinsdag 13 december 2011 13:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat lijkt me zo fijn. Ik kan dat niet, er is altijd wel iets dat opgeruimd of gepoetst moet worden. En ik wil het wel, echt, maar het komt er gewoon niet zo van
ik heb er een speciale plank voor in een kast, zelfs werk en prive gescheiden enzo.quote:Op dinsdag 13 december 2011 12:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Niks mis mee.quote:Op dinsdag 13 december 2011 13:04 schreef SacreCoeur het volgende:
nu klinkt het net alsof ik obsessief ben![]()
F. heeft van de week de mand waarin ons stapel'tje' ligt een beetje uitgemest, maar er ligt genoeg in.quote:Op dinsdag 13 december 2011 13:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow ja, en die verhuizen we dan eens als we aan het opruimen zijn. Ligt ie iets minder in het oog, maar is er nog steeds
Op de Middenweg maken ze ook taarten op bestelling. Vinden ze juist leuk om zelf iets te maken.quote:Op dinsdag 13 december 2011 13:04 schreef Claudia_x het volgende:
miss, weet jij eigenlijk nog een aardig taartbesteladresje in Amsterdam? Ik ben wel eens naar een bakker op de Middenweg geweest maar die had alleen een boek met hysterische Cars-taarten.
Oh, daar! Dan wandel ik daar wel even langs. Ik was bij een bakker verderop geweest.quote:Op dinsdag 13 december 2011 13:07 schreef snoopy het volgende:
[..]
Op de Middenweg maken ze ook taarten op bestelling. Vinden ze juist leuk om zelf iets te maken.
Of Linneausstraat is het eigenlijk toch nog, Kwekkeboom?
Ik zou niet meer naar Schep gaan, die hebben ons vorig jaar niet geleverd wat we hadden besteld en wilden ons niet eens tegemoet komen in de prijs. Dus die is voorbij wat mij betreft.quote:Op dinsdag 13 december 2011 13:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, daar! Dan wandel ik daar wel even langs. Ik was bij een bakker verderop geweest.
Ik heb een groot stuk roestvrij staal (grote plaat) op een muur in de keuken hangen. Ik haar daar alles op met magneten. Briefjes, tekeningen, telefoonnummers. Brief van gemeente waar ik nog wat mee moet. Een recept.quote:Op dinsdag 13 december 2011 13:05 schreef Brighteyes het volgende:
Maar wat doen anderen dan met dingen die je nog even wil bewaren maar niet goed weet waar? Ik bedoel dan niet bankafschriften, jaaroverzichten etc. etc. Maar gewoon, een briefje van het kdv, of gewoon zomaar... je weet wel... meuk?
Pm? Ik heb last van compensatiedrang omdat Lena een goedkoper cadeau gaat krijgen dan Ivan indertijd.quote:Op dinsdag 13 december 2011 13:17 schreef miss_sly het volgende:
Inderdaad bij Kwekkeboom, schuin tegenover de Hema, is een goede bakker! En bij de hema zelf natuurlijkEn ik heb nog een adresje voor een hysterische taart a la Dora, maar daar zit wel een prijskaartje aan, vrees ik.
Ik vind het er op jouw foto's altijd geweldig opgeruimd uitzien, als ik dat zie dan hoop ik dat mijn huis ook ooit zo is.... later als ik groot benquote:Op dinsdag 13 december 2011 13:16 schreef Ssserpente het volgende:
Stapeltjes.
Nils fabriceert hier ook maar al te graag stapeltjes. Liefst van dingen die ik bewust in het zicht heb gelegd omdat ik ze niet mag vergeten.
Een brief die écht op de bus moet bijv. leg ik dan duidelijk zichtbaar op tafel om m een week later 'netjes' onderop mijn stapeltje terug te vinden.
Maar voor de rest sluit ik me bij SC aan. Ik ben een hysterische poetsmuts.
Het is een kwestie van een routine ontwikkelen. Als je elke dag één vast moment pakt om afschriften in de goede map te stoppen en een bepaalde datum in de agenda in te voeren (in plaats van de brief waarin de datum staat te bewarenquote:Op dinsdag 13 december 2011 13:18 schreef Brighteyes het volgende:
Maar Ssserpente hoe doe je dat dan? Stop je dan echt een bankafschrift wat binnen komt meteen in de juiste map?
Ik wou dat ik daar de discipline voor had!
Aan de andere kant... als ik die discipline had zou ik vast op andere punten ook beter uit de oveten kunnen...
Ik kan er wel enorm van genieten als ik me dan eens echt kwaad maak en alles opruim.
Ik vond het laatste filmpje van Ssserpente opvallend niet-opgeruimd.quote:Op dinsdag 13 december 2011 13:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het er op jouw foto's altijd geweldig opgeruimd uitzien, als ik dat zie dan hoop ik dat mijn huis ook ooit zo is.... later als ik groot ben
Dan hoop ik dat mijn huis op wonderbaarlijke wijze ook ineens zo isquote:Op dinsdag 13 december 2011 13:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het er op jouw foto's altijd geweldig opgeruimd uitzien, als ik dat zie dan hoop ik dat mijn huis ook ooit zo is.... later als ik groot ben
Schep vind ik ook geen fijne winkel, maar hij zou zo goed zijn, werd gezegd. Van oudsher al, dus tja...quote:Op dinsdag 13 december 2011 13:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Pm? Ik heb last van compensatiedrang omdat Lena een goedkoper cadeau gaat krijgen dan Ivan indertijd.![]()
Ik ben inderdaad bij Schep langsgeweest. Ik krijg een beetje de creeps van die zaak.
Ja, dat hebben wij dus net gehad ivm de verjaardag van Soneal, waarvoor er onder andere 3 (!!!) stapels (ja idd, zonder "tje") van de woonkamer naar de studeerkamer verdwenen, en daar nog op de vloer liggen...quote:Op dinsdag 13 december 2011 13:19 schreef miss_sly het volgende:
Ik lsuit me aan bij Leandra: ik heb ook veel meer rust als alles netjes en opgeruimd is, maar het komt er gewoon niet van. Nu heb ik schaap gisteravond gezegd dat we (let op de WE) deze week samen gaan opruimen, met het oog op bezoek van zondag, mijn verjaardag volgende week en de kerstdagen. Ik ben benieuwd
Euh nee, die moet ik nog eens uitzoeken. Maar ze liggen wel allemaal netjes bij elkaar in een laatje.quote:Op dinsdag 13 december 2011 13:18 schreef Brighteyes het volgende:
Maar Ssserpente hoe doe je dat dan? Stop je dan echt een bankafschrift wat binnen komt meteen in de juiste map?
Ik wou dat ik daar de discipline voor had!
Aan de andere kant... als ik die discipline had zou ik vast op andere punten ook beter uit de oveten kunnen...
Ik kan er wel enorm van genieten als ik me dan eens echt kwaad maak en alles opruim.
Kijk, daar ga ik mis.... ik FOK! meestal op m'n telefoon en daar zijn filmpjes sowieso een no-go, en m'n Enigma bejaarde laptop kan het ook niet altijd even goed handelen, dus ik kijk vrijwel geen filmpjesquote:Op dinsdag 13 december 2011 13:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vond het laatste filmpje van Ssserpente opvallend niet-opgeruimd.
Ik mis dat gen helaas... mijn moeder is/was ook een vreselijke rommelkont. Zowel de stapeltjes, als bijv. de was, maar ook de keuken.quote:Op dinsdag 13 december 2011 13:27 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Euh nee, die moet ik nog eens uitzoeken. Maar ze liggen wel allemaal netjes bij elkaar in een laatje.
Maar mijn probleem is dat ik heen moment kan ontspannen. Als ik thuis ben, ben ik (in mn hoofd) alleen maar bezig met de troep die ik om me heen denk te zien en wat er allemaal nog moet gebeuren.
Nu ook, zit ik even te fokken aan de vieze eettafel, maar dat stoort me mateloos.
Ik blijf mezelf wijsmaken dat ik wel rust krijg als de boel maar aan kant is, maar ik moet natuurlijk juist rust kunnen vinden wanneer dat het niet is. En dat is het met een kind, een stinkende, verharende hond en een kat natuurlijk ook nauwelijks.
Het klinkt zo herkenbaarquote:Op dinsdag 13 december 2011 13:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat hebben wij dus net gehad ivm de verjaardag van Soneal, waarvoor er onder andere 3 (!!!) stapels (ja idd, zonder "tje") van de woonkamer naar de studeerkamer verdwenen, en daar nog op de vloer liggen...
Zaterdag moest er een tafeltje vrijgemaakt worden om de kerstboom op te zetten, en hoppatee, weer een stapeltje op de vloer in de studeerkamer
Gelukkig kon ik N nog wel zover krijgen dat hij dat stapeltje even uitzocht voor hij het naar boven bracht, zodat de TV-gids van de week daarvoor en de folder van de C1000 (waar we nooit komen) iig rechtstreeks de papierbak ingingen
Ja, en dan zijn wij verdorie ook nog eens zo ongeveer de oudsten... gewoon al ruim 20 jaar de kans om het helemaal zelf te doen zoals het hoort, en we hopen nog dat het ooit goedkomt als we later groot zijnquote:Op dinsdag 13 december 2011 13:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het klinkt zo herkenbaar
inclusief de folders, verhuizen van stapels, niet uitzoeken, ets. Fijn dat ik niet de enige ben. Ik denk altijd dat ik de enige slechtgeorganiseerde huisvrouw ben
Goed man!quote:Op dinsdag 13 december 2011 13:41 schreef debuurvrouw het volgende:
ik zal jullie maar niet vermoeien met wat hier allemaal ligt dan![]()
en om nog maar te zwijgen over alle vegen op muren/deuren/printer/ maar ik ben sinds deze week echt héél rigoreus aan het weggooien en dat helpt heel erg. Dingen die ik al jaren heb, "zonde" om weg te gooien, omdat ik denk dat tante weet ik veel zich nog kan heugen dat ze het voor me kocht.
hopla, weg met die zooi.
Dan bel ik jou tegen de tijd dat het zo ver is.... want ik weet nu al dat het niet gaat werken.quote:Op dinsdag 13 december 2011 13:44 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, Leandra, vrij gemakkelijk. Ik wel in ieder geval.![]()
Mijn vader was een prototypische"hoarder", zo iemand die niks weg kan gooien want hé, misschien komt het nog wel eens van pas, en néé, dit heeft sentimentele waarde. Ik heb hem wel eens geholpen om de stapels post op de eettafel weg te werken, om de woonkamer eens écht op te ruimen, maar aan de overige dingen mocht ik nooit komen.
En toen overleed hij en zat ík ineens met een gigantisch huis vol troep. Ik heb alle foto's uit zijn spullen gevist, nuttige dingen weggegeven aan mensen die hielpen met opruimen en verder hebben we alles in een grote container gegooid.
Ik heb juist een heel goed voorbeeld gehad van mijn moederquote:Op dinsdag 13 december 2011 13:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en dan zijn wij verdorie ook nog eens zo ongeveer de oudsten... gewoon al ruim 20 jaar de kans om het helemaal zelf te doen zoals het hoort, en we hopen nog dat het ooit goedkomt als we later groot zijn
Volgens mij is het ook deels opvoeding; mijn moeder bewaart echt alles, en dat is leuk voor een museum, maar ik weet niet wat ik er straks mee moet dat de aankoopbon van de auto die ze in 1967 voor 7.000 gulden gekocht hebben nog ergens in een map zit.
Maar hoe makkelijk gooi je dat weg als ze er niet meer zijn, en dat soort dingen al bijna 50 jaar bewaard zijn?
Een grote tafel van 220x100 ofzo? met 6 grote stoelen erbij. Heerlijk ruim en als ie leeg is, vind ik hem ook erg mooi staan. Maar er staan twee planten op, dat maakt het al rommelig )vind ik dan he' en er liggen altijd dingen op± stapelsjes post, tekeningen-knutselwerkejs van Senna, reclamefolders, nou ja, van alles. Handige stopcontactdozen hebben wij op het kookeiland, echt ideaal...maar dus liggen er ook altijd dingen op te laden enzo ±´'quote:Op dinsdag 13 december 2011 13:36 schreef Claudia_x het volgende:
Wat voor tafel hebben jullie eigenlijk, miss? Ik heb als plannetje om in de nabije toekomst een eettafel te laten maken met daarin allerlei handige opbergvakken voor laptops, snoeren en stopcontactdozen.
Ze is wel georganiseerd, want zelfs de bon van de auto die in 1967 gekocht is zit nog in een ordner, maar het is altijd rommelig.... ik kan ook echt niks met haar koelkast, alles doorelkaar enzo.quote:Op dinsdag 13 december 2011 13:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb juist een heel goed voorbeeld gehad van mijn moederBij haar is alles altijd goed georganiseerd, opgeruimd en netjes gepoetst. Later als ik groot ben, wil ik net zo goed daarin worden als mijn moeder
WEggooien doe ik dan weer wel heel gemakkelijk, als ik eenmaal de tijd neem om uit te zoeken. Dat is meestal mijn probleem, ik ben gewoon een lui mormel
Je hebt de tafel nu toch met een korte kant tegen de wand aan staan? Zou je daar niet iets aan opbergruimte kunnen maken? Alleen al een schapje voor de werkjes van Senna zou misschien al verschil maken.quote:Op dinsdag 13 december 2011 13:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een grote tafel van 220x100 ofzo? met 6 grote stoelen erbij. Heerlijk ruim en als ie leeg is, vind ik hem ook erg mooi staan. Maar er staan twee planten op, dat maakt het al rommelig )vind ik dan he' en er liggen altijd dingen op± stapelsjes post, tekeningen-knutselwerkejs van Senna, reclamefolders, nou ja, van alles. Handige stopcontactdozen hebben wij op het kookeiland, echt ideaal...maar dus liggen er ook altijd dingen op te laden enzo ±´'
De koelkast van mijn moeder is ook goed georganiseerdquote:Op dinsdag 13 december 2011 13:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze is wel georganiseerd, want zelfs de bon van de auto die in 1967 gekocht is zit nog in een ordner, maar het is altijd rommelig.... ik kan ook echt niks met haar koelkast, alles doorelkaar enzo.
Het liefst zou ik een huis in een keer helemaal inrichten, want nu is het, net als bij mijn ouders, een bij elkaar geraapt zootje, en eigenlijk vind ik dat niks, maar goed dat gaat nog leuk worden als N. en ik van 2 huizen een moeten maken![]()
Ik maak van elk werkje een foto.quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:01 schreef snoopy het volgende:
Het allermoeilijkst vind ik tekeningen en knutsels van de kinderen weg te kieperen. We kunnen echt niet alles bewaren en ze lijken qua productie Anton Heijboer wel![]()
We hebben een ladenkastje van Ikea in de (woon)keuken staan maar dat puilt ook alweer uit met een berg tekenspul ernaast op de grond. Dus....
Onze woonkamer is alles, eigenlijk: keuken, leefkamer, werk- en kantoorruimte, speelkamer, eetkamer. Fijn overzichtelijk, maar het moet beter kunnen. Ik ben wel telkens aan het zoeken naar andere manieren, maar het is best lastig en bovendien vergt het ook discipline, niet alleen van mij, maar ook van schaap.quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je hebt de tafel nu toch met een korte kant tegen de wand aan staan? Zou je daar niet iets aan opbergruimte kunnen maken? Alleen al een schapje voor de werkjes van Senna zou misschien al verschil maken.
Jullie hebben als nadeel dat jullie woonkamer ook jullie werk- en kantoorruimte is.
Wij hebben de cd's wel weggedaan, maar de boeken blijven hoe dan ook!quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:06 schreef miss_sly het volgende:
Ik begin zelfs genoeg te krijgen van mijn boekenkast, en dat is altijd mijn grote liefde geweest. Maar het oogt zo vreselijk rommelig.
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:10 schreef Estrys het volgende:
laatst kwam hij met een 'verfwerkje' thuis. Een stuk karton van 150x70 cmWaarom kunnen ze niet gewoon op een A4tje verven. Dat is toch ook leuk?
Hier ook!quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:06 schreef miss_sly het volgende:
Ik begin zelfs genoeg te krijgen van mijn boekenkast, en dat is altijd mijn grote liefde geweest. Maar het oogt zo vreselijk rommelig.
die van mij (middelste) komt dagelijks met tig tekeningen thuis...echt waar niet normaal meer...quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:10 schreef Estrys het volgende:
laatst kwam hij met een 'verfwerkje' thuis. Een stuk karton van 150x70 cmWaarom kunnen ze niet gewoon op een A4tje verven. Dat is toch ook leuk?
mwoah, heb je weer zo'n boekenbrij. Ik heb het in de vakken nu op kleur geselecteerd. Iets meer rust.quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:12 schreef miss_sly het volgende:
cd's en dvd's hebben wij oom weggedaan. Wat we echt wilden hebben we op de server gekopieerd en alles weggedaan. Which reminds me: volgens mij waren we met de dvd's nog niet klaar en ligt er nog een la vol! Die moet schaap maar eens afhandelen, hebben we een la over waar we knutsel en tekenwerk in kunnen doen!
Ik wil de boeken ook niet kwijt, maar het stoort met wel dat de boekenkast zo'n zootje is. Maar dat komt ook denk ik door de indeling: het is zo'n boekenkast met vierkante vakken, en eigenlijk zijn lange planken mooier, want minder intervallen.
Ik dacht serieus dat jij je boeken op kleur hebt gesorteerd!quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:15 schreef Claudia_x het volgende:
Als je de boekenkast goed opvult en er geen boeken horizontaal op legt (zoals wij nu doen) dan moet het met het rommelig ogen wel meevallen. Ik zet bovendien heel hoge boeken wel eens op een apart plankje omdat dat heel onrustig oogt.
(Daar heb ik nu een meningsverschil over met mijn lief. Hij wil de strips van Hergé tussen de gewone fictie, en ik wil ze in een aparte categorie 'jeugdlectuur' omdat ze veel te hoog zijn en niet tussen de romans passen.)
Herkenbaar, daarom heb ik jaren geleden al een "bibliotheek" op zolder gemaakt met Ikea keukenkastjes.quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:06 schreef miss_sly het volgende:
No way! Dan kun je toch niks meer vinden?quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:22 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Ik dacht serieus dat jij je boeken op kleur hebt gesorteerd!
quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:17 schreef miss_sly het volgende:
Zit ook wel weer wat in, buuf.
*zucht*
En nu heb ik zin om op te ruimen en zit ik op mijn werk....op te ruimen en zooi uit te zoeken
'Oorlog' en 'vissen'!quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:23 schreef trui het volgende:
haha op kleur! dan onthoud ik echt niet waar ik een boek moet zoeken hoor. ik doe 't altijd braaf op alfabet, binnen een paar grove categorieën (romans, poezie, oorlog, vissen, en kinderboeken.)
Hij is je wel wat verschuldigd, hè.quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:25 schreef miss_sly het volgende:
Wij hebben geen zolder of andere ongebruikte ruimte, dus we moetenhet allemaal eigenlijk heel goed organiseren. alles, ook de slaapkamers, natuurlijk. En een keer het vlierinkje boven de badkamer leeghalen en fatsoenlijk inrichten.
Maar ik ga dat allemaal neit alleen doen, en schaap ziet er de noodzaak niet zo van, dus tja...
Dat is helemáál leuk!quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:25 schreef Claudia_x het volgende:
Haha, het werkt aanstekelijk.
Ik heb zin om mijn nieuwe huis in te richten.
Ja, daarvoor heb ik dus al een grote Pax voor op de slaapkamer en een mooie aanvulling van de keukenkasten gekregen...met heerlijke koffieautomaatquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hij is je wel wat verschuldigd, hè.
Nou, ik heb niet zoveel boeken dat ik ze niet meer kan vinden hoor.quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:23 schreef trui het volgende:
haha op kleur! dan onthoud ik echt niet waar ik een boek moet zoeken hoor. ik doe 't altijd braaf op alfabet, binnen een paar grove categorieën (romans, poezie, oorlog, vissen, en kinderboeken.)
Je moet het net zo aanpakken als bij Senna, namelijk een schijnkeuze geven: "Wil je verhuizen of wil je onze huidige woning reorganiseren?"quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, daarvoor heb ik dus al een grote Pax voor op de slaapkamer en een mooie aanvulling van de keukenkasten gekregen...met heerlijke koffieautomaat![]()
Maar over een aantal dingen moeten we toch ook nog maar eens even gaan praten
Happiest man on the blockquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je moet het net zo aanpakken als bij Senna, namelijk een schijnkeuze geven: "Wil je verhuizen of wil je onze huidige woning reorganiseren?"
Ik wil heel graag een effen bank. Deze is wel heel gaaf, maar na 6 jaar ben ik er een beetje klaar mee. Plus dat hij niet zo heel lekker zit.quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, wat voor bank zoeken jullie, BE? Ik weet nog wel dat jullie jullie huidige bank kochten! Ik volgde je topic indertijd in K&W.
ja, 3x raden wiens boeken dat zijn.quote:
Leuk! Heb je geen foto van jullie woonkamer voor de beeldvorming?quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:31 schreef Brighteyes het volgende:
Nee, ben er op uitgekeken dus Trui.
We zitten al zes jaar in de opstelling waarin we nu zitten en ik krijg er ernstig de kriebels van.
Daarvoor was ik in 6 jaar tijd 4 keer verhuisd.
Dit zijn de 2 opties die ze in EHV hebben met dan een schuin deel er nog aan:
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Niks bijonders verder dus eigenlijk, maar zo'n chaise-longue ding past bij ons niet in de woonkamer door erkertje en schuine hoek, dus dan maar op zoek naar een alternatief.
Oef! Daar heb ik helaas de fondsen niet voor. Ik had ook al een bedrijf gevonden dat een bank op maat maakt. Voor 3000 euro.quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:32 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben laatst een bank van Roderick Vos gekocht. Dat was nogal een uitspatting!
Ons uitgavepatroon van de laatste tijd moet heel gunstig zijn voor onze economie; wij loodsen Nederland de crisis wel door.
Even zoeken!quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Leuk! Heb je geen foto van jullie woonkamer voor de beeldvorming?
Check. Hier hetzelfde. Ook het hele gezin. Lennon ruimt nog het meest op.quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:32 schreef Saffier het volgende:
Trui ik ben verschrikkelijk slecht in opruimen... of meer in het bijhouden. Mijn hele gezin lijdt aan het 'dat-doe-ik-zo-wel-syndroom'
ff zonder teruglezen.. Buurvrouw je brengt me op een idee mbt die wisseltentoonstelling:quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:04 schreef debuurvrouw het volgende:
Foto's vind ik niet leuk. Mooie tekeningen lijst ik wel in en dan een wisseltentoonsltelling.
Ik heb voor onze woning al best veel ideeën gehad die handig waren gezien de ruimte maar die ook te duur waren naar onze smaak. Ik ben er telkens weer vanaf gestapt. Vaak kun je ook op een wat eenvoudigere manier meer uit je ruimte halen. Bij de Ikea zijn ze daar zo goed in; ik ben jaloers op die binnenhuisarchitecten en vormgevers.quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oef! Daar heb ik helaas de fondsen niet voor. Ik had ook al een bedrijf gevonden dat een bank op maat maakt. Voor 3000 euro.
Herkenbaar, daarom heb ik een kast met deurtjes (overigens is het achter de deurtjes netjes hoor)quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:06 schreef miss_sly het volgende:
Expedit is ook echt kut (sorryquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:38 schreef Solagratia het volgende:
Het nadeel van nieuwe opbergplekken is dat ze ook ineens weer vol zitten met meuk. Vorig jaar hadden we 2 expedits gekocht met 8 vakken en 8 bakken. Een jaar later zitten ze propvol terwijl we eerst die opbergruimte niet eens zo nodig hadden, maar we het leuk vonden staan in de kamer. Waar komt al die troep vandaan![]()
Leuk Claudia! Alleen wel als je een ruim huis hebt denk ik. Hier zou het heel rommelig staan.
Ow dat is leuk zeg!!quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:37 schreef Claudia_x het volgende:
In ons nieuwe huis ga ik trouwens dit doen (plaatje gejat van de Pinterestpagina van Stiemie):
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:37 schreef Claudia_x het volgende:
In ons nieuwe huis ga ik trouwens dit doen (plaatje gejat van de Pinterestpagina van Stiemie):
[ afbeelding ]
Oh ja, dat had ik hier voor Thomas vroeger ook, Lucas heeft nu n fotoboekje, gevuld mt zn kwartetkaartenquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:38 schreef Estrys het volgende:
En Seb heeft de foto's die voor hem 'dierbaar' zijn in zijn hoekjeZoals die met zijn vriendjes met carnaval.
Leuk! Ik heb die kabels ook bij Sasha boven zijn commode hangen met kleertjes en dingen eraan.quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:37 schreef Claudia_x het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk!quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:43 schreef snoopy het volgende:
[..]dat hebben wij hier bij de kinderen op de kamer en naast de computer. Gordijndraden van IKEA
Kamer Morris:
[ afbeelding ]
Nee, dat valt heel erg tegen. Dan wordt doorloop langs de kast te smal naar onze smaak.quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:48 schreef Joell het volgende:
BE! daar kan best een bank met stukje eraan, alleen dan aan de box kant en dan een leuke hocker + dienblad ipv tafel erbij en hoog tv meubel
ow, dat werkt dus? ik had het laatst gevraagd in het kinderkamertopic, maar volgens mefke werkt het niet. Ik wilde de zijkant van Senna's kast ermee verven en dan daar dus een magneetwand van maken. Meerdere lagen is dus de truc?quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:48 schreef debuurvrouw het volgende:
Door een pot magneetverf in 4 lagen ofzo op de muur te smeren. eigenlijk ook een misleidende naam, want het is verf met ijzerdeeltjes. die van de Hema schijnt heel goed te zijn. Ik heb hele dure van praxis. voordeel: je kan er overheen verven of behangen en dan werkt het nog!
Mijn vriendinnetje was er ook niet echt kapot van. Die moest idd een laag of 4-5 doen voor het echt wat werd...quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ow, dat werkt dus? ik had het laatst gevraagd in het kinderkamertopic, maar volgens mefke werkt het niet. Ik wilde de zijkant van Senna's kast ermee verven en dan daar dus een magneetwand van maken. Meerdere lagen is dus de truc?
Kan die kast niet ergens anders staan?quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, dat valt heel erg tegen. Dan wordt doorloop langs de kast te smal naar onze smaak.
Vandaar de schuinewandbankoptie voor aan de overkant.
En ik denk dat ik dan de wanden in verschillende shades olijfgroen wil.
Nee, niet echt. Behalve aan de overkant, maar dan wordt het helemaal zo'n 'alle meubels op een rijtje'-kamer.quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kan die kast niet ergens anders staan?
En olijfgroen is mooi!
Ohhhhh dit wil ikquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:37 schreef Claudia_x het volgende:
[ afbeelding ]
En dan de bank los in de ruimte zetten? Die nieuwe bank moet je natuurlijk sowieso kopen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Behalve aan de overkant, maar dan wordt het helemaal zo'n 'alle meubels op een rijtje'-kamer.
En ik wil gewoon een nieuwe bank!![]()
![]()
nee, niet los, maar aan de overkant van waar we nu zitten.quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En dan de bank los in de ruimte zetten? Die nieuwe bank moet je natuurlijk sowieso kopen.
Ja maar bij deze kun je af en toe een deurtje openzettenquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:59 schreef Claudia_x het volgende:
Leuk, Estrys!
Ik denk dat je eenzelfde gevoel/sfeer met een letterbak kunt krijgen. En die heb kun je voor een mooie prijs tweedehands krijgen (koninginnedag!) of zelf maken.
Ik ben helemaal niet zo'n Ikea-fan, maar doordat jij er zo lyrisch over was, ben ik een tijd terug eens gaan kijken.quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:49 schreef Claudia_x het volgende:
Dit soort dingen kun je m.i. juist heel goed in een kleine woning doen (zie Ikea, Ikea, Ikea!). En het is zo leuk omdat je dan nog eens wisselt.
Wij hebben het in 'de loop' en danwappert er nog wel eens een briefje af. Maar echt goede magneten, en geen mooie danwerkt het perfect,quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ow, dat werkt dus? ik had het laatst gevraagd in het kinderkamertopic, maar volgens mefke werkt het niet. Ik wilde de zijkant van Senna's kast ermee verven en dan daar dus een magneetwand van maken. Meerdere lagen is dus de truc?
Ik herken dit héél erg. Ik houd van knusse huizen die duidelijk bij iemand passen en vind het ook heel leuk om naar binnen te gluren.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:26 schreef oeke het volgende:
Ik heb dat ook hoor Claudia, ik kan dingen heel mooi vinden, maar dan niet voor mij. Maar wel heel goed zien waarom het een ander wel zo goed past. ofzo. De schoonheid ervan in zien.
Ik vind de winter ook altijd leuk, want dan is het vroeg donker en dan kan je goed overal binnenkijken.
Een klasgenootje op de academie heeft ooit als project allemaal huizen gefotografeerd in de avond, in een volksbuurt in Utrecht. Zo mooi!quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:33 schreef Claudia_x het volgende:
Ik herken dit héél erg. Ik houd van knusse huizen die duidelijk bij iemand passen en vind het ook heel leuk om naar binnen te gluren.
Hoera voor de geldstroom!
Ik ben ooit een geniale fotoreportage tegengekomen van een reeks appartement in een flatgebouw in Japan (?). Even zoeken.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:36 schreef oeke het volgende:
[..]
Een klasgenootje op de academie heeft ooit als project allemaal huizen gefotografeerd in de avond, in een volksbuurt in Utrecht. Zo mooi!![]()
Van buiten het raam als kader gebruikt.
En de geldstroom, ik stond net echt te glunderen op de trap (waar ik stond te bellen omdat Ko net naar bed ging). Gewoon bijna het dubbele van wat ik zelf in gedachten had!
Las ik toch even wat andersquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:44 schreef Cooki het volgende:
Zojuist zijn de bilibo's voor Lucas hier afgeleverd..![]()
er zit een kortingsbon twv 15euro bij, te besteden bij xanwoman.nl..iemand interesse? (svp via pm)
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |