Ik snap je verhaal niet helemaal. Je start op vanaf CD, neem ik aan? En zodra de computer op het punt komt waarop een reboot noodzakelijk is, geeft hij deze melding? Maar je kunt wél in de veilige modus komen?quote:Op donderdag 29 december 2011 00:18 schreef RavioliPunch het volgende:
Ik heb iets maar ik weet echt niet wat.
Ik ging laatst Windows herinstalleren.
Na dit sloot mijn notebook af. Toen ik hem weer aan deed, zegt ie: Windows kan niet geinstalleerd worden, doe de computer opnieuw aan als u de installatie wilt voltooien. En dan herhaalt alles zich weer. Als ik naar veilige modus ga, zegt ie: Kan windows niet installeren op veilige modus, ga naar normale modus > dat probleem hierboven.
Ik heb echt geen idee wat ik moet doen, weet iemand misschien iets?
om welke versie van windows gaat hetquote:Op donderdag 29 december 2011 00:18 schreef RavioliPunch het volgende:
Ik heb iets maar ik weet echt niet wat.
Ik ging laatst Windows herinstalleren.
Na dit sloot mijn notebook af. Toen ik hem weer aan deed, zegt ie: Windows kan niet geinstalleerd worden, doe de computer opnieuw aan als u de installatie wilt voltooien. En dan herhaalt alles zich weer. Als ik naar veilige modus ga, zegt ie: Kan windows niet installeren op veilige modus, ga naar normale modus > dat probleem hierboven.
Ik heb echt geen idee wat ik moet doen, weet iemand misschien iets?
Nee, want het is een notebook, dus er zit geen CD drive in.quote:Op donderdag 29 december 2011 00:26 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Ik snap je verhaal niet helemaal. Je start op vanaf CD, neem ik aan? En zodra de computer op het punt komt waarop een reboot noodzakelijk is, geeft hij deze melding? Maar je kunt wél in de veilige modus komen?![]()
Leg het even zo duidelijk mogelijk uit.
Download dit programma: http://images2.store.micr(...)ws7-USB-DVD-tool.exequote:Op donderdag 29 december 2011 10:50 schreef RavioliPunch het volgende:
[..]
Nee, want het is een notebook, dus er zit geen CD drive in.
Als ik de computer opstart, komt er gewoon een laadscherm, waar ik op F2 kan drukken zodat hij een paar mogelijkheden geeft. Maar veilige modus helpt niet, want Windows moet geinstalleerd worden, anders gaat het niet verder. En Windows kan dus niet geinstalleerd worden in de veilige modus. Als ik gewoon de notebook aandoe laadt ie netjes, daarna Services opstarten (voor de Windows-installatie) maar vervolgens wordt aangegeven dat de installatie niet mogelijk is, en dat ik de computer opnieuw moet opstarten om de installatie te beginnen.
Flashbacknl: Windows 7 (starter)
Nee, windows kan niet geinstalleerd worden, zoals in mijn verhaal.
Je hebt DM terug, 2 zelfs.quote:Op donderdag 29 december 2011 20:19 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Is met mijn hulp via de DM inmiddels gelukt?
Kan ook zijn dat het batterijtje van je mobo leeg is... zo'n klein rond plat batterijtje...quote:Op maandag 2 januari 2012 11:14 schreef Frietkraam het volgende:
zwart scherm, muis gaat niet aan toetsenbord gaat niet aan, begint eerst heel hard te draaien en na 5 seconden valt ie stil...
dan reset ik de bios verander ik systeem-tijd en dan doet hij het weer. tot ik opnieuw opstart.
Wat zegt de S.M.A.R.T.?quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:06 schreef Rucky het volgende:
Ik vind hem iig niet meer betrouwbaar maar misschien heeft iemand nog een oplossing die ik kan proberen.
http://sourceforge.net/projects/smartmontools/quote:Op woensdag 4 januari 2012 23:13 schreef Rucky het volgende:
SMART zou ik idd ook nog kunnen proberen. Maar dat is voor mij zo 1990en volgens mij was er geen 64 bits versie voor win7.
Hier scanned hij automatisch. Zo niet, ga dan naar (in het start menu) smartmontools/smartctlexamples/allinfo (-a)quote:Op donderdag 5 januari 2012 00:06 schreef Rucky het volgende:
SMART start op in een dos box maar welke parameters ik moet gebruiken.![]()
En volgens mij was smart ook alleen voor scsi en ide schijven en niet voor sata.
Ken ik niet maar als je dat verder helpt kan ik het wel opzoeken.quote:
Tsja, als de SMART dit aangeeft dan is de enige oplossing de schijf vervangen ben ik bang.quote:Op donderdag 5 januari 2012 02:35 schreef Rucky het volgende:
Geeft dit wat extra info?
[ afbeelding ]
[..]
Ken ik niet maar als je dat verder helpt kan ik het wel opzoeken.
Damn HDtune vergeten die werkte ook wel goed.
Altijd makkelijk om een Linux distro te kunnen booten. Hiermee is dit een eitjequote:Op maandag 19 december 2011 19:58 schreef Vulcanic het volgende:
[..]
Helemaal goed, ik heb een webradio doormiddel van icecast opgezet op mijn Linux server voor prive gebruik. Ik heb hiernaast een folder vol met muziek staan. Icecast heeft alleen een playlist tekst bestandje nodig in dit formaat om de liedjes af te spelen:
map/map/map/liedje1.mp3
map/map/map/liedje2.mp3
map/map/map/liedje3.mp3
Is er een programma wat een folder in kan scannen en hier zo'n playlist van kan maken, met eventueel een shuffle functie? Ik zou het in JAVA kunnen programmeren maar als het al gedaan is dan zou dat behoorlijk stom zijn.
1 | find ./ -name *.mp3 > ./list.txt |
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |