Kalverliefdes.quote:Op maandag 12 december 2011 10:17 schreef Sinji het volgende:
[..]
Van pubers? Jazeker wel. Vooral Schenkstroop
Nee.quote:Op maandag 12 december 2011 10:17 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ze zijn aandoenlijk hoor.
Ben je op je 18e nog puber eigenlijk?
Oh raarquote:Op maandag 12 december 2011 10:19 schreef Crutch het volgende:
[..]
Nee.
Vanaf je zestiende eigenlijk niet meer.
Ja, ik vertrouw mijn eigen gevoel gewoon niet meer.quote:Op maandag 12 december 2011 10:12 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Vind je jezelf nu ook nog wispelturig?
quote:Op maandag 12 december 2011 10:19 schreef Crutch het volgende:
[..]
Nee.
Vanaf je zestiende eigenlijk niet meer.
Gebaseerd op ervaring?quote:Op maandag 12 december 2011 10:20 schreef Tamashii het volgende:
Goeden titel.
Puber kan je zijn tot je 20e.
Ik heb er nu zes ofzoquote:Op maandag 12 december 2011 10:23 schreef heloef het volgende:
Ik ben voorlopig nog wel even puber.
Wel zonder de puisten gelukkig.
Gebaseerd op de psychologie en feiten. Zelf ben ik nog geen 20 namelijk en ben ik een meisje waar het ongeveer rond 15/16 ophoudt en is Crutch geloof ik een jongen waarbij het ophoudt met 17/18. Gemiddeld dus.quote:
Oh, dat vind ik interessant. Boek/internet/college?quote:Op maandag 12 december 2011 10:24 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Gebaseerd op de psychologie en feiten. Zelf ben ik nog geen 20 namelijk.
Hoe weet je/merk je dan dat het opgehouden is?quote:Op maandag 12 december 2011 10:24 schreef Tamashii het volgende:
ben ik een meisje waar het ongeveer rond 15/16 ophoudt
De boeken die ik gebruik zijn Psychologie; een inleiding. Sociale psychologie en eigenlijk alle vakliteratuur bij een bijbehorende hbo opleiding.quote:Op maandag 12 december 2011 10:26 schreef Sinji het volgende:
[..]
Oh, dat vind ik interessant. Boek/internet/college?
Nee, je krijgt ook geen gedaanteverandering, maar slechts een verandering qua fase in je leven. En daarin groei je mee, dus heel veel merk je er niet van. Behalve natuurlijk dat je secundaire geslachtskenmerken gaat krijgen.quote:Op maandag 12 december 2011 10:27 schreef benzin het volgende:
[..]
Hoe weet je/merk je dan dat het opgehouden is?![]()
Ik ben 21, maar voel me niet anders dan toen.
nog nooit ook maar 1 gehadquote:
Roos Vonk? Goed boek dat. Heb zelf ook een tijd psychologie gedaan in Groningenquote:Op maandag 12 december 2011 10:29 schreef Tamashii het volgende:
[..]
De boeken die ik gebruik zijn Psychologie; een inleiding. Sociale psychologie en eigenlijk alle vakliteratuur bij een bijbehorende hbo opleiding.
Daarnaast werk ik bij een instantie welke ook uitleg aan ouders over dat soort dingen geeft.
Leuk! Nee, van haar vind ik menselijke gebreken veel leuker. Al lag ze laatst natuurlijk onder vuur in de Volkskrant.quote:Op maandag 12 december 2011 10:31 schreef Sinji het volgende:
[..]
Roos Vonk? Goed boek dat. Heb zelf ook een tijd psychologie gedaan in Groningen
En hoe zit het met mensen die niet echt veranderen wat betreft fase?quote:Op maandag 12 december 2011 10:30 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Nee, je krijgt ook geen gedaanteverandering, maar slechts een verandering qua fase in je leven. En daarin groei je mee, dus heel veel merk je er niet van. Behalve natuurlijk dat je secundaire geslachtskenmerken gaat krijgen.
Ach ja, ik heb niet een kop vol puisten maar soms heb ik een paar weken ertussen zitten waarin er een stuk of wat opduikenquote:
Natuurlijk verander je wel...Zoals ik al zei; je merkt het niet want je groeit mee. Maar je denkwijze wordt anders, minder zwart/wit, je gaat meer nadenken, niet alleen over jezelf maar ook over het leven en waar jij staat. Het is niet iets van; nu ben je puber en nu ben je adolescent. Het is bij iedereen anders en kan ook weinig invloed hebben of juist veel.quote:Op maandag 12 december 2011 10:33 schreef benzin het volgende:
[..]
En hoe zit het met mensen die niet echt veranderen wat betreft fase?![]()
Die geslachtskenmerken zijn gelukt, maar verder is er niets veranderd voor mijn gevoel
Meer nadenken klopt wel een beetje, hoewel ik dat altijd gewoon al heel veel deed.quote:Op maandag 12 december 2011 10:35 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Natuurlijk verander je wel...Zoals ik al zei; je merkt het niet want je groeit mee. Maar je denkwijze wordt anders, minder zwart/wit, je gaat meer nadenken, niet alleen over jezelf maar ook over het leven en waar jij staat.
Op een gegeven moment bereik je het moment van verzoening. Dan kun je los jongenquote:Op maandag 12 december 2011 10:45 schreef benzin het volgende:
[..]
Meer nadenken klopt wel een beetje, hoewel ik dat altijd gewoon al heel veel deed.
Nadenken over het leven en waar ik sta doe ik echt enorm, alleen antwoorden heb ik nog niet echt.![]()
Goede post
Dat had ik over de dood toen ik 14 was, hyperventileren alleszquote:Op maandag 12 december 2011 10:47 schreef Lokasenna het volgende:
Ik dacht heel veel na over god en de aard van de wereld en het leven toen ik 11/12 was
Ik kan het nu een beetje loslaten.
Het heeft nooit tot paniek geleid bij mij, dat niet.quote:Op maandag 12 december 2011 10:48 schreef Sinji het volgende:
[..]
Dat had ik over de dood toen ik 14 was, hyperventileren allesz
Dat heb ik ook vaak. Maar eigenlijk wil ik ook helemaal niet veel voorstellen dus komt het goed uitquote:Op maandag 12 december 2011 10:50 schreef Tamashii het volgende:
Ja, dat herken ik ook. Ik kan urenlang nadenken over het feit dat ik als mens zo nietig ben en verdomme weinig voorstel en ook weinig ga voorstellen of ik moet arts worden in een ziekenhuis of minister president.
Ik ook. Je kan ook bewijzen dat verschillende eigenschappen van god filosofisch gezien met elkaar conflicteren en wat mij betreft maakt dat god in die vorm onmogelijk.quote:Op maandag 12 december 2011 10:50 schreef Tamashii het volgende:
Daarnaast denk ik ook heel vaak over God na en hoe mensen dat kunnen geloven. Begrijp er niks van en hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik er tegen ben.
Nee. Nonsens.quote:Op maandag 12 december 2011 11:00 schreef Lokasenna het volgende:
Denken jullie dat paranormale waarnemingen bestaan?
Het leven van een arts of minister president is net zo nietig als dat van ieder ander in de tijdsspanne van het bestaan. Van het begin tot het einde gezien is de mensheid veel minder dan een oogwenk en extreem onbelangrijk in het verloop van alles, dus waarom zou het je boeien.quote:Op maandag 12 december 2011 10:50 schreef Tamashii het volgende:
Ja, dat herken ik ook. Ik kan urenlang nadenken over het feit dat ik als mens zo nietig ben en verdomme weinig voorstel en ook weinig ga voorstellen of ik moet arts worden in een ziekenhuis of minister president.
Daarnaast denk ik ook heel vaak over God na en hoe mensen dat kunnen geloven. Begrijp er niks van en hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik er tegen ben.
Deze vrouw snapt het.quote:Op maandag 12 december 2011 11:02 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Het leven van een arts of minister president is net zo nietig als dat van ieder ander in de tijdsspanne van het bestaan. Van het begin tot het einde gezien is de mensheid veel minder dan een oogwenk en extreem onbelangrijk in het verloop van alles, dus waarom zou het je boeien.
Ik denk wel dat je dingen kunt waarnemen die er niet zijn, maar die komen wel voort uit je waarnemingsstelsel en niet uit de omgeving.quote:
Wow.. we worden hier ineens filosofischquote:Op maandag 12 december 2011 11:02 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Het leven van een arts of minister president is net zo nietig als dat van ieder ander in de tijdsspanne van het bestaan. Van het begin tot het einde gezien is de mensheid veel minder dan een oogwenk en extreem onbelangrijk in het verloop van alles, dus waarom zou het je boeien.
Ja, dat iemand het ziet geloof ik nog wel. Maar goed, om maar niet teveel in 'Plato en de grot' te vervallen, dat iemand het ziet betekent nog niet dat het waar is. Dat ze zelf in die sprookjes geloven vind ik best, dat ze hun waanbeelden aan anderen opdringen vind ik storend.quote:Op maandag 12 december 2011 11:03 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik denk wel dat je dingen kunt waarnemen die er niet zijn, maar die komen wel voort uit je waarnemingsstelsel en niet uit de omgeving.
Maar de waarnemingen op zich bestaan, daar twijfel ik niet aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |