abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105457853
quote:
Ryanair verhoogt toeslagen opnieuw fors

Ryanair, de Ierse budgetluchtvaartmaatschappij, heeft aangekondigd in 2012 de bijkomende kosten voor hun vluchten fors te zullen verhogen. Als een reiziger tijdens het online boeken verzuimd zijn koffer aan te melden, dan kan het bedrag van de toeslag die op de luchthaven betaald moet worden tot ruim 100 euro oplopen.

Dat heeft het bedrijf afgelopen week bekend gemaakt. Ryanair gaat bovendien het jaar voortaan in een hoog- en laagseizoen indelen, waarbij verschillende tarieven voor de vluchten én de bijkomende kosten zullen worden gehanteerd.

Het meenemen van handbagage blijft weliswaar gratis, maar is bij de Ierse budgetvlieger aan strengere regels dan bij de concurrentie onderworpen. Zo mogen passagiers bij Ryanair slechts een tas van maximaal 44 liter en maximaal 10 kilo meenemen, terwijl bij concurrent Easyjet grotere tassen mogen worden meegenomen.

Het meenemen van een koffer voor in het bagageruim wordt bijna verdubbeld. Ryanair verhoogt de toeslag voor het meenemen van ruimbagage van 18 naar 30 euro in het laagseizoen. Een tweede koffer meenemen gaat zelfs bijna 60 euro kosten.

Dertig procent van de reizigers

Volgens een woordvoerder van Ryanair zouden de prijsverhogingen echter toch niet meer dan ongeveer 30 procent van de reizigers treffen: 'Veel passagiers, die regelmatig met ons vliegen, nemen alleen handbagage met zich mee, deze mensen worden dan ook niet met extra kosten geconfronteerd.'

De kritiek op het alsmaar oplopen van ' de verborgen kosten' die low cost carriers rekenen is de laatste jaren flink aangezwollen. Zo rekenen een aantal van de budgetvliegers bedragen tot wel 15 euro wanneer je online boekt en betaald met een creditcard. Ook de prijzen van een hapje en een drankje aan boord gaan volgend jaar omhoog: voor een blikje bier bijvoorbeeld moet volgend jaar 7 euro worden neergelegd.

Door al die toeslagen en extra bedragen voor een drankje lijkt het hele voordeel van het budgetvliegen te verdampen. In dit verband heeft de Britse krant The Independent dan ook uitgerekend dat, wanneer je met koffers reist, je veelal het goedkoopst uit bent bij reguliere luchtvaartmaatschappijen. Zo ben je bij British Airways voor een vlucht van Londen naar Barcelona, indien je met zijn tweetjes met twee koffers reist, tientallen euro's minder kwijt dan bij de zogenaamde low-cost concurrentie.
Vooral het laatste stukje verbaasde me. De 'low-cost' maatschappijen zijn zichzelf de markt aan het uitprijzen schijnbaar. Tot ¤100 voor je koffer als je die vergeet aan te melden :X
pi_105458118
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 16:43 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Vooral het laatste stukje verbaasde me. De 'low-cost' maatschappijen zijn zichzelf de markt aan het uitprijzen schijnbaar. Tot ¤100 voor je koffer als je die vergeet aan te melden :X
Tja, ze houden de basisprijs laag door met hoge toeslagen te werken.
Je moet gewoon goed opletten dat je alles goed doet.
Zo betaal je bijvoorbeeld ook een ruime 20 euro extra als je op het vliegveld incheckt ipv op internet.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_105458155
Zolang ze hun vluchten vol krijgen zullen ze door gaan met dit soort verkapte prijsverhogingen. Ik persoonlijk kijk niet eens naar Ryanair als ik vluchten ga boeken door deze praktijken.
  zondag 11 december 2011 @ 16:53:14 #4
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_105458288
De vraag is hoeveel de consument over heeft voor goedkope vluchten. Dat wil Ryanair even uittesten door deze toeslagen te verhogen.
pi_105458903
Ryanair.... :{w
pi_105461726
Dan gaan we met easyjet

Of niet-budget
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_105462026
gewoon goed opletten...naam verkeerd spellen, 100 euro
  zondag 11 december 2011 @ 18:44:27 #8
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_105462398
Je betaald gewoon voor wat je gebruikt. Zonder bagage en laagseizoen kan je nog altijd zeer goedkoop vliegen.

We mogen blij zijn dat de low-cost maatschappijen er zijn. Het vliegnetwerk is er veel fijnmaziger van geworden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_105462574
quote:
9s.gif Op zondag 11 december 2011 17:08 schreef Tem het volgende:
Ryanair.... :{w
In passagiersaantallen wel de grootste ter wereld, ze zullen wel iets goed doen
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_105462619
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2011 18:49 schreef kawotski het volgende:

[..]

In passagiersaantallen wel de grootste ter wereld, ze zullen wel iets goed doen
Goedkoop inderdaad. Maar ik geef graag meer geld uit voor comfort.
pi_105462732
quote:
7s.gif Op zondag 11 december 2011 18:50 schreef Tem het volgende:

[..]

Daarin verschillen ze niet van een klm oid, zelfs business is bij veel airlines binnen europa hetzelfde als economy
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_105463018
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2011 18:53 schreef kawotski het volgende:

[..]

Daarin verschillen ze niet van een klm oid, zelfs business is bij veel airlines binnen europa hetzelfde als economy
Ik zie toch degelijk verschil aangaande bagage, zitplaatsen, inchecken e.d.
pi_105463513
Ryanair is sowieso een kutmaatschappij :r
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 11 december 2011 @ 19:29:04 #14
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_105464387
Na een belachelijke behandeling door Ryanair op Weze en het besef dat de treintickets van en naar het vliegveld een uurtje buiten onze bestemming samen maakten dat we duurder uit waren dan via een normale airline hebben vriendje en ik besloten nooit meer met ze te vliegen.
Daarnaast mag het personeel op lach-cursus gvd wat een sjaggereinen zijn dat :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zondag 11 december 2011 @ 19:34:22 #15
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_105464633
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  dinsdag 13 december 2011 @ 12:36:48 #16
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_105530863
Je weet waarmee je vliegt en voor korte vluchten zijn ze goed te doen.
The best firms advertise the least...
pi_105530949
Mensen die voor retourtjes van 40-50 euro gaan haten op ryanair :')
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
  Moderator dinsdag 13 december 2011 @ 16:41:47 #18
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_105539955
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 16:53 schreef IkeDubaku99 het volgende:
De vraag is hoeveel de consument over heeft voor goedkope vluchten. Dat wil Ryanair even uittesten door deze toeslagen te verhogen.
Dat is een voortdurend spel.
En iedereen snapt ook wel dat je geen winstgevende vluchten kan uitvoeren als passagiers gemiddeld 20 euro per vlucht betalen. Ryanair moet het dus niet van die paar rijen stoelen hebben die ze voâh wènag aan studenten en andere cheap asses slijten.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  † In Memoriam † dinsdag 13 december 2011 @ 16:44:01 #19
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_105540033
quote:
7s.gif Op zondag 11 december 2011 18:50 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik niet. Betaal het wel, maar geef het niet graag uit.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_105540430
Ryanair is prima om snel en goedkoop van A naar B te komen. Als ik met ze vlieg dan onthou ik maar steeds dat ik 50euro of zo voor een retour heb betaald. Wat kan mij het dan schelen dat ik 7 euro voor een biertje moet betalen...drink ik toch lekker niet dan. Gezeik over niks...
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 19 december 2011 @ 16:19:19 #21
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_105775092
Jaren geleden nam ik mijn fiets mee met zes tassen oid. Dat kostte maar een paar tientjes extra.

Dat lukt nu zeker niet meer....
  maandag 19 december 2011 @ 16:21:29 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105775197
RyanAir, dat was 1 keer, nooit weer. Ik betaal liever meer dan nog een keer daar mee te vliegen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_105779001
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 16:21 schreef Pietverdriet het volgende:
RyanAir, dat was 1 keer, nooit weer. Ik betaal liever meer dan nog een keer daar mee te vliegen.
Ik had precies dezelfde ervaring.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')