abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105448739
Net zag ik een tweet van onze grote blonde leider waar hij stelt dat een groot percentage van het CDA voor een drastische verandering van ontwikkelingshulp politiek is. Van mij mag die hele ontwikkelingshulp per direct afgeschaft worden. Kijkend naar landen als Haiti, waar we toendertijd miljoenen in hebben gestoken en waar het nog steeds een grote chaos is, is het duidelijk dat die hulp niks aanricht. Van mij mogen ze alleen maar ergens geld in steken als ze weten dat de regering niet corrupt is, zoals toen met de aardbeving in Japan.

Jaarlijks worden we overspoeld met reclames over zielige hongerende negertjes en kindjes met lepra/een hazenlip/aids. Jaarlijks storten honderden mensen geld aan een goed doel, en ernaast stort de regering ook nog wat. Toch helpt het niet. Waarom doen we dat dan nog?

1. Schuldgevoel. Twee honderd jaar geleden waren er wat nederlanders die neger slaven vervoerden naar plantages, en daarom voelen we ons nu nog massaal schuldig om wat er in Afrika gebeurt. Als blanke ben je natuurlijk verantwoordelijk voor alle problemen daar. "We hebben ze gekoloniseerd/uitgebuit"is de gangbare gedachte. We? Driekwart van ons heeft er nooit wat mee te maken gehad...

2. Persoonlijk schuldgevoel. Een paar euro storten helpt je om je minder de bitch te voelen die je eigenlijk bent.

3. Christelijke moraal. Help je naasten! Wel geld geven aan negers met aids, maar condooms veroordelen (de Paus). Lekker krom.

Ondertussen zitten we in een crisis, schijten er bejaarden in luiers, het onderwijs gaat achter uit en er zijn steeds minder banen. Occupy hippies schreeuwen al maanden dat het anders moet, en ergens hebben ze ook gelijk. Maar niet op hun manier. Zet die hulp toch stop. Zolang regeringen corrupt zijn en de mensen daar zijn bevlogen met extreem (bij) geloof (waardoor aids e.d. zich kan verspreiden), zich gedragen als beesten en het geld toch wel van elkaar stelen (ik las dat radicale moslims in Afrika transporten belegeren omdat zij geen hulp willen van het westen), gaat het toch niet helpen. We kunnen dat geld beter uitgeven aan ons eigen volk, waarvan we weten dat het goed terecht komt.

Om nog radicaler te zijn: zij wilden geen kolonies meer zijn, waarom zouden ze dan wel afhankelijk moeten blijven van ons? Als mijn kind het huis uit gaat moet hij ook voor zichzelf leren zorgen en niet de hele tijd geld blijven vragen van papa en mama.
  zondag 11 december 2011 @ 12:50:09 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105448779
One love.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 11 december 2011 @ 12:50:38 #3
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_105448800
Ik heb ook ooit eens vijf euro overgemaakt naar SOA en aids bestaat nog steeds. Hoe kan dat!!!! Moet wel oplichting zijn.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_105448807
Geld doneren aan het Afrikaanse continent is het mooiste,
Er gaat 2 keer zoveel geld uit het continent dan dat we er massaal inpompen.

Dankzij mooie contracten over stukken land waar de world bank over beschikt waardoor ons giro 555 geld indirect in de staatskas van Amerika beland. _O_
pi_105448819
Van mij mag het beperkt worden tot het steunen van kleine initiatieven en ramphulp.

Scheelt meteen 80% oid.
pi_105448832
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:50 schreef igottagun het volgende:
Geld doneren aan het Afrikaanse continent is het mooiste,
Er gaat 2 keer zoveel geld uit het continent dan dat we er massaal inpompen.

Dankzij mooie contracten over stukken land waar de world bank over beschikt waardoor ons giro 555 geld indirect in de staatskas van Amerika beland. _O_
Maar Amerika kan het dan ook goed gebruiken!
pi_105448833
derde wereldlanden hebben meer aan het stopzetten van im/exportrestricties dan aan het ontvangen van geld. Maar dat kan niet, want is slecht voor onze economie :')

Ontwikkelingshulp stopzetten maar import/exportrestricties handhaven is oneerlijk.
pi_105448846
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:51 schreef El_Liberaliste het volgende:
Van mij mag het beperkt worden door het steunen van kleine initiatieven en ramphulp.

Scheelt meteen 80% oid.
Vooral die kleine initiatieven; geld geven aan mensen om een bedrijf te beginnen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_105448849
Je moet ook ze geen vis geven, maar hengels!

:')
Wie dit leest is gek
pi_105448879
Uiteraard, sowieso ontwikkelingshulp :')
Microkredieten ^O^
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_105448900
Ik denk idd dat persoonlijke een op een hulp beter werkt dan geld storten in het zoveelste sos kinderdorp.
  Donald Duck held zondag 11 december 2011 @ 12:55:50 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_105448994
Ik ben ook voor volledig afschaffen ervan.
Eigen geld eerst voor eigen land en problemen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_105449012
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:53 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Ik denk idd dat persoonlijke een op een hulp beter werkt dan geld storten in het zoveelste sos kinderdorp.
Ga er zelf eens kijken voordat je anderen benadeeld
Wie dit leest is gek
pi_105449016
Dat Marshall-plan hadden ze destijds ook maar niet moeten doen.....
pi_105449040
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:56 schreef Cinderella_Man het volgende:
Dat Marshall-plan hadden ze destijds ook maar niet moeten doen.....
Een ontwikkeld land opbouwen is natuurlijk iets heel anders dan een onontwikkeld land ontwikkelen..
pi_105449049
Marshall Plan is toch iets heel anders. Hier zijn wij niet corrupt tot op het bot en maken we elkaar niet massaal af.
pi_105449059
De Chinezen moeten ook beslist geen Eurobonds gaan kopen
Wie dit leest is gek
  zondag 11 december 2011 @ 12:57:51 #18
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_105449064
Geld stortten heeft ook weinig nut het kan in verkeerde handen komen etc.

Ik ben twee zomers naar Ecuador geweest om daar met een groep van 35man een school te bouwen in een klein dorpje waar niks is. Omdat ze nu een school hebben krijgen ze van de regering geld om een docent neer te zetten in de klas. Die school moest voldoen aan bepaalde eisen en de locale bevolking kon dat niet waarmaken. Met bamboe kan je namelijk geen stenen maken.
Nu daar een school staat kunnen de kinderen leren. Zo kunnen ze als ze ouder zijn naar een grote stad om een opleiding te volgen. Als ze genoeg geld hebben. Door dat we die school neer hebben gezet schudden we andere instanties wakker. Zo heeft een organisatie uit een ander Europeesland gezegd dat ze een klein dokterspraktijkje willen bouwen in dat dorpje. De kinderen kunnen nu ook wat leren van de medische zorg. Zo gaat het balletje rollen en help je stukje bij beetje mensen die het echt nodig hebben. Dit is voor mij ontwikkelingshulp. Je ziet ook zelf het verschil. Met geld alleen kom je er gewoon niet. :)
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  zondag 11 december 2011 @ 12:58:43 #19
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_105449091
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:53 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Goed idee dan richten we 200 miljoen stichtingen op en geven we aan elke stichting 1 euro.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_105449097
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:57 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Marshall Plan is toch iets heel anders. Hier zijn wij niet corrupt tot op het bot en maken we elkaar niet massaal af.
Marshall plan = Tweede wereldoorlog = 50 miljoen doden
Wie dit leest is gek
pi_105449124
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:57 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Euh....nou dat deden we dus wel in die jaren daaraan voorafgaand....
pi_105449128
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:57 schreef Moeraskat het volgende:
Geld stortten heeft ook weinig nut het kan in verkeerde handen komen etc.

Ik ben twee zomers naar Ecuador geweest om daar met een groep van 35man een school te bouwen in een klein dorpje waar niks is. Omdat ze nu een school hebben krijgen ze van de regering geld om een docent neer te zetten in de klas. Die school moest voldoen aan bepaalde eisen en de locale bevolking kon dat niet waarmaken. Met bamboe kan je namelijk geen stenen maken.
Nu daar een school staat kunnen de kinderen leren. Zo kunnen ze als ze ouder zijn naar een grote stad om een opleiding te volgen. Als ze genoeg geld hebben. Door dat we die school neer hebben gezet schudden we andere instanties wakker. Zo heeft een organisatie uit een ander Europeesland gezegd dat ze een klein dokterspraktijkje willen bouwen in dat dorpje. De kinderen kunnen nu ook wat leren van de medische zorg. Zo gaat het balletje rollen en help je stukje bij beetje mensen die het echt nodig hebben. Dit is voor mij ontwikkelingshulp. Je ziet ook zelf het verschil. Met geld alleen kom je er gewoon niet. :)
Essentie van dit topique ^O^
  zondag 11 december 2011 @ 13:01:24 #23
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_105449182
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 12:58 schreef eleusis het volgende:

[..]

Goed idee dan richten we 200 miljoen stichtingen op en geven we aan elke stichting 1 euro.
En in het belang van de bezuinigingen gaan we die stichtingen fuseren, dan hebben we 1 stichting met 200 miljoen euro.

Minus salaris topfuncties.
Minus kosten nieuw gebouw in de buurt van Amsterdam Schiphol.
Minus afkoopsommen van 199.999.999 stichtingen omdat die niet willen fuseren.

Dan houden we -50 miljoen euro over. Misschien tijd om de collectebussen maar weer rond te laten gaan.
"Shadows must accompany their light. But if the light dims - don't the shadows, too?"
- Paul von Oberstein
pi_105449222
Geld naar Afrika sturen. :')
En als de mensen dat nou zelf doen, ok. Maar dat de overheid NAMENS ONS, een shitload aan cash die kant op stuurt, dat is echt abnormaal.

Ik heb geen schuldgevoel dat ik wil afkopen, en snap ook totaal niet waarom de overheid dat namens ons op zich neemt.
pi_105449238
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 13:02 schreef Murdera het volgende:
Geld naar Afrika sturen. :')
En als de mensen dat nou zelf doen, ok. Maar dat de overheid NAMENS ONS, een shitload aan cash die kant op stuurt, dat is echt abnormaal.

Ik heb geen schuldgevoel dat ik wil afkopen, en snap ook totaal niet waarom de overheid dat namens ons op zich neemt.
Wel eens gehoord van getrapte vertegenwoordiging, snuggere?
Wie dit leest is gek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')