abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105459936
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 17:28 schreef Greys het volgende:
Disclaimer: niet om je topic te kapen, maar misschien om je een beetje voorpret te bezorgen ;)
En ik vind het super dat je je zo goed orienteert en niet over één nacht ijs gaat! ^O^
greys.. ik ben juist blij dat t topic zo goed gebruikt wordt!
wat gaan jullie snel! ik vind t allemaal top en heel lief dat jullie zo enthousiast zijn..
die foto's smeltttt O+
ik ga straks ff bijlezen..
maar ga vooral door met die goeie posts allemaal/iedereen! ^O^
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 december 2011 @ 17:42:09 #52
163650 Greys
pi_105460236
Oh en bij mijn dieren heb ik ook nul bijzondere introductietechnieken toegepast... Had van te voren allerlei wilde plannen over de asielkat eerst in een aparte kamer zetten en moeilijkmoeilijk enzo, omdat mijn oude hondje van toen al 12 nooit met een kat had samengewoond (en er buiten graag achteraan jaagt).
Maar omdat deze kat dus dol was op honden (wisten ze me in het asiel te vertellen, stond zelfs in de tekst op de website dat de kat graag in een huis wilde komen zonder katten maar mét honden!) was deze de kalmte zelve toen ik hem thuis had en ik heb hem eigenlijk maar gewoon meteen in de woonkamer gezet. Het hondje keek even met grote ogen, wilde er achteraan maar ik riep NEE en de kat was totáál niet onder de indruk en dus was de lol er direct af qua jagen :D

Ook bij het nieuwe jonge hondje jaren later heb ik haar er gewoon bij gezet, even goed bij gebleven en ook dat ging eigenlijk direct goed. Omdat dat hondje dus weer katten gewend was ging hij er niet achteraan en eigenlijk was het een makkie.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105461404
Awwww Greys, wat een awesome stel!
pi_105461582
*smelt...
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 december 2011 @ 18:29:59 #55
163650 Greys
pi_105461852
De kat past ook op de kluif van de hond, op een heel bijzondere manier :')
Hond legt kluif op kat, kat blijft liggen, hond kan met gerust hart tukje gaan doen :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo, nu genoeg Bink, Beetle en Boor, nu weer tips voor Cooki :@

Cooki, het is misschien ook een idee om regelmatig op www.ikzoekbaas.nl te kijken, daar staat ook een overzicht van honden in diverse asiels met goede beschrijving er bij. Gewoon om je een beetje te oriënteren. En wat al eerder hier genoemd werd, asiels hebben er echt baat bij om jou goed te informeren, want ze willen niet dat je een week later met de hond weer terug komt.
En laat je nooit opjagen, gewoon je tijd nemen. Wij hebben uiteindelijk ruim een jaar naar 'De Kat' voor ons gezocht, die bij ons hondje zou passen! En ook naar de jonge hond hebben we heel lang gezocht. Het is de moeite om je goed te verdiepen en veel te vragen over het dier, nooit bang zijn dat je 'lastig' bent, het is een beslissing voor vele jaren :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105472137
Wat leuk dat je er over denkt om een dier uit het asiel te halen!

Wij hebben zelf een poes, die we als kitten op hebben gehaald en een chihuahua mixje, die we met 6 maanden bij buren van mijn tante hebben gehaald, omdat hij doodziek was en ze er echt niet goed voor zorgde.

De poes was een jaar toen het hondje kwam en ze zijn echt beste vriendjes. Poes heeft het hondje opgevoed geloof ik, want hondlief jaagt inmiddels ook graag op vogels en muizen.. Erg leuk om die 2 met elkaar om te zien gaan. De poes is wel echt de baas overigens.
pi_105473419
Mijn eerste hond was katten gewend bij haar vorige eigenaar, daar zijn later twee volwassen katten bijgekomen (geen honden gewend) en dat ging goed.
1 kat is weggelopen en 1 vergiftigd (d8 de dierenarts), een volwassen asielkat genomen (bij het asiel wisten ze niet hoe hij op honden zou reageren) en dat ging gelukkig goed, hond overleed, later een pup genomen, ging goed.
Kat overleed aan een hersenbloeding, nieuwe volwassen kat erbij genomen (ze wist niet eens wat een hond was) en dat ging ook goed.
In alle gevallen waren de honden gewend aan katten en omgekeerd niet.
Onze katten waren allemaal tussen de 1 en 2 jaar toen ze bij ons kwamen.
Nu hebben we al jaren alleen twee katten en ondanks dat 1 van onze katten niet met een hond is opgegroeid zie ik geen problemen als wij er een hond bij zouden nemen (mits die opgegroeid is met katten of als het een pup is)
pi_105487958
Hier nooit (grote) problemen gehad met de combinatie hond+kat... De katten zijn allemaal met honden opgegroeid en zijn niet snel onder de indruk - wat wel heel erg scheelt. Heb je een kat die op de loop gaat voor de hond, dan zal het moeilijker zijn om de hond aan katten te leren wennen (omdat ie er achteraan zal willen jagen als ze wegrennen).

We vangen honden op die (soms) geen katten gewend zijn, maar we hebben nooit grote problemen gehad. Het is wel erg opletten de eerste periode, maar de honden konden na afloop eigenlijk altijd met de katten en andersom. Nu scheelt het dat we hele grote, vriendelijke katten hebben die niet snel onder de indruk zijn.

Onze huidige hond was absoluut geen katten gewend (joeg er buiten altijd achteraan) en de eerste 2 weken hebben we er erg bovenop gezeten. Ze mocht alleen met riem om in huis rondlopen, zodat we snel op de riem konden gaan staan, zodra ze zich op de katten fixeerde of er achteraan wilde. Dat deed ze namelijk wel. Tegenwoordig gaat het super samen!

Ons eerste opvanghondje, geen katten gewend:

Ons huidige hondje, joeg altijd achter katten aan:

(niet de meest charmante foto :') )

En tussen deze twee was er in het begin erg veel spanning:

Het kan dus zeker wel O+
Ook hier zijn de katten duidelijk de baas, terwijl de hond een stukje groter en zeker zo'n 8kg zwaarder is :')
pi_106362968
k ga vanavond nog ns spitten in alle tips die hier gegeven zijn, fijn al die info!
over de keuze hond , kat of beide ben ik nog steeds niet uit ... maar goed, tijd zat... ;)
pi_110611277
megakick : we hebben een keuze gemaakt: t wordt een hond: een puppy labrador oO< O+ .
in huis halen van een kat is op de lange baan, eerst maar ns kijken hoe dit gaat.

we kiezen toch een puppy, zodat ik ook op puppytraining kan gaan :P en we samen met de hond kunnen groeien in het samenwonen etc *;
hele gezin hier is enthousiast, de puppies worden rond 3 mei geboren, eind juni mogen we m ophalen, als alles goed gaat.

Dank voor al jullie tips en ervaringen! Ik bewaar dit topic, tegen de tijd dat er toch een kitten bij komt, lees ik jullie bijdragen nog ns door.

Tzt kom ik foto/ervaringen delen in een van de andere topics.
pi_110611649
Labradors O+
pi_110611739
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:41 schreef Cooki het volgende:
megakick : we hebben een keuze gemaakt: t wordt een hond: een puppy labrador oO< O+ .
in huis halen van een kat is op de lange baan, eerst maar ns kijken hoe dit gaat.

we kiezen toch een puppy, zodat ik ook op puppytraining kan gaan :P en we samen met de hond kunnen groeien in het samenwonen etc *;
hele gezin hier is enthousiast, de puppies worden rond 3 mei geboren, eind juni mogen we m ophalen, als alles goed gaat.

Dank voor al jullie tips en ervaringen! Ik bewaar dit topic, tegen de tijd dat er toch een kitten bij komt, lees ik jullie bijdragen nog ns door.

Tzt kom ik foto/ervaringen delen in een van de andere topics.
Wat leuk! (en vandaar de UI change zeker? :P ) En je hebt wat mij betreft een hele goede keus gemaakt ;) , wij hebben sinds eind februari ook (weer) een labradorpup in huis. Heb je via de club een fokker uitgekozen? Ik ben heel benieuwd naar foto's e.d.!
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_110611975
ja ik heb op de site vd labradorvereniging gekeken naar dekberichten. er blijkt een fokker hier in de buurt te zijn die binnenkort een nestje verwacht. het is natuurlijk even afhankelijk van het aantal pups dat in het nest geboren worden, maar we maken goede kans zei de eigenaresse *O*

miss_isis, wat leuk, ook een pup, waar is je blog ;) edit: ik heb jouw Beestenboel topic ^O^ gevonden en Nori gezien O+
ik ben me aan het inlezen over de opvoeding etc via boeken/internet etc.

[ Bericht 8% gewijzigd door -Caroline- op 21-04-2012 22:20:06 (Beestenboel topic gevonden) ]
pi_110613860
Leuk!! Ben echt heel benieuwd hoe het jullie gaat bevallen, ik kijk al uit naar de fotos! Een pupje is veel werk maar ook ontzettend leuk en lief O+ En een fokker die je via de club hebt uitgezocht zal je als het goed is ook begeleiden bij de keus van de pup, de opvoeding en tips geven als dat nodig is. Dat beloof je als fokker zelfs als je lid wordt. Mijn ouders hebben vroeger ook labradors gefokt en mijn man en ik hopen met Nori in de toekomst ook een nestje of twee te kunnen fokken als ze goedgekeurd wordt. Ik heb ook echt een zwak voor labjes O+
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_110614431
Oh tof dat jullie later zelf een/twee nestje willen!
De fokker klonk inderdaad heel behulpzaam en zorgzaam voor de honden, dus ik denk dat dat wel goed zit.
Ik heb er zo n zin in én ben heel benieuwd hoe het zal zijn, we hadden vroeger wel n hond, maar das toch wezenlijk anders.
Ja, labjes zijn *; O+
pi_111052385
onze pup is vandaag geboren! zie fototopic O+
topic mag dicht, dank voor al jullie adviezen en tips!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')