en toen deze:quote:Op zondag 11 december 2011 06:37 schreef Cooki het volgende:
Hoi, ff n binnenval-post: (als dit niet in de SC past, wil iemand me dan ff verwijzen?)
ik ben me aan t ori๋nteren op een nieuw huisdier icm met mn dreumes en puber.
achtergrond:
ik heb nooit huisdieren gehad icm met de kinderen (1,5 en 10 jaar)
ik ben "altijd" thuis (ivm aandacht/tijd voor het dier/de dieren)
opties voor ons zijn:
• kat
• hond
• kat & hond
wil/kan er iemand tips/advies geven over:
• keuze voor hond of kat
• de combinatie met vooral dreumes
• de introductie
• hond en kat samen
etc
alvast bedankt!
hoi rewimoquote:Op zondag 11 december 2011 08:30 schreef Rewimo het volgende:
Hee Cooki
Best een lastige vraag. Het opvoeden van een dier kost een hoop tijd (net als bij kinderen), dus ik zou in eerste instantie niet voor een jonkie gaan, maar wellicht voor een ouder dier dat gewend is aan kinderen.
Een kat is wat onafhankelijker en wil graag een plek waar hij rustig kan liggen zonder lastig gevallen te worden, maar er zijn natuurlijk ook zeer sociale exemplaren zoals onze Joe die bij elke gelegenheid in je springt om geknuffeld te worden
ja das ms ook een idee, ik kijk t even aan...quote:Op zondag 11 december 2011 10:09 schreef Oognip het volgende:
Ik denk dat je beter een apart topic kan openen om meer reacties te krijgen
ik vind n jonkie leuker, ook omdat we er dan zelf aan kunnen wennen en mee opgroeien..quote:Je geeft zelf al aan dat je wel genoeg tijd hebt om het dier op te voeden, dan kan je dus ook voor een jonkie gaan als je dat zelf leuker vindt.
Neem eens een kijkje hier, dit kitten schreeuwt om een nieuw huis
Gastgezin Oognips opvangkittens #14
้n de peuter leren om rustig te doen met de pup, ben ik bang..quote:Op zondag 11 december 2011 10:25 schreef Muis006 het volgende:
wat honden betreft vind ik dat je prima een pup bij je kleine kan zetten. Als je de pup vanaf het begin aanleert om rustiger te doen bij je peuter, is er geen probleem.
ja idd een kindvriendelijk karakter zoek ik, ik houd wel van levendig honden, maar absoluut niet van keffertjes..quote:Ik zou je wel aanraden om een hondenras met een rustiger karakter (en bijv. geen terrier) te nemen, want met terriers blijf je altijd in bepaalde mate een druk hondje houden, en ik weet niet of je dat fijn vindt.
max labrador formaat, maar das ms al te groot.quote:Op zondag 11 december 2011 10:29 schreef Muis006 het volgende:
Zou je eigenlijk een grote of een kleine hond willen?
eens!quote:Op zondag 11 december 2011 10:32 schreef tombolafan het volgende:
Lijkt mij ookEn je moet ook vooral je kinderen leren rustig te doen bij de dieren, wat voor dier je ook neemt
ja, is ook n optie.. rustige kat, ben alleen beetje beducht op de historie vd kat ...quote:En een kitten kan heel goed inderdaad, maar is imo wat drukker dan een volwassen kat en heeft vaak ook meer opvoeding nodig. En de asiels zitten vol lieve oudere katten die een huisje zoeken
koppig? huh..quote:Op zondag 11 december 2011 10:51 schreef Muis006 het volgende:
Een basset is wat kleiner en erg lief, maar die zijn soms vreselijk koppig
quote:Op zondag 11 december 2011 11:05 schreef error_404 het volgende:
Bij het asiel willen ze vooral de juiste mensen bij het juiste dier vinden.
daar ga ik ns ff heel serieus over nadenken ja! t klinkt als een goeie optie, die ook bij ons past, dank!quote:Bij sommige asiels is het mogelijk om een dier 'uit te proberen'. Dat zal iets in de trant zijn regelmatig terugkomen en knuffelen met het beetjes, uitlaten, etc. Dan leer je het karakter van een dier een beetje kennen. Kun je meteen zien hoe ze op je kinderen reageren.
ja en graag zelfsquote:Op zondag 11 december 2011 11:20 schreef hugsy33 het volgende:
Bij een hond moet je er ook rekening mee houden dat je deze 4x p dag moet uitlaten.
Neem je dan je peuter mee door weer en wind?
ok, duidelijk..quote:Over bijtende honden: Het belangrijkste is dat jij je peuter leert wat wel en niet mag.
Een hond is wel veel voorspelbaarder dan n kat, en natuurlijk v้้l beter op te voeden. Als je een goedsul-hond uitkiest zal deze meer tolereren van je peuter dan n kat.
Het belangrijkste is dat je n dier krijgt dat bij jullie past (daar helpt het asiel mee) en je eigen opvoedskills.
ik zoek ff en bedankt.quote:Op zondag 11 december 2011 11:10 schreef error_404 het volgende:
Voor wat betreft de bijtincidenten heb ik niet een concrete link. Ik heb zelf even gegoogled en zag dat er bepaalde tests zijn voor honden. Je kunt dan inschatten of een hond zou kunnen bijten of niet.Maar goed, dat las ik in de gauwigheid; ik moet er nu vandoor helaas. Veel succes met de zoektocht!
Ik vraag me af of de hond boven het kitten zal staan, ik vrees van nietquote:Op zondag 11 december 2011 13:12 schreef indaha het volgende:
Op zich lijkt me die combinatie ook niet verkeerd,als je tenminste een hond neemt die katten gewend is.
Dan heeft het kitten iemand als gezelschap en de hond zal boven het kitten staan en hem/haar nog tot de orde roepen als het kitten te ver gaat.
Want kittens proberen werkelijk alles uiten je zult gelijk duidelijk moeten maken welke dingen het niet mag want als ze eenmaal volwassen zijn krijg je die streken er moeilijk uit.
Ja ik zou dan eerst de hond doen of allebei tegelijk doen.quote:Op zondag 11 december 2011 13:15 schreef Cooki het volgende:
ik ben zo blij met die topic, k heb al heel goeie tips gehad![]()
Indaha, over de introductie: zou je dan eerst de hond in huis nemen? denk t wel he?
en dan wat later het kitten?
zin in!
boh. nog best lang wachten hoor , maja.. das goed he.. rustig aan![]()
Juist wel als het een kitten is en de hond aan kittens gewend is, maar of dat later zo blijft is de vraag daar heb je gelijk inquote:Op zondag 11 december 2011 13:22 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de hond boven het kitten zal staan, ik vrees van niet
Daar kom je de winter wel mee doorquote:Op zondag 11 december 2011 13:36 schreef Cooki het volgende:
ok, dus de kitten is kinguiteindelijk .. daarom moet ik die vanaf t begin hebben, om m goed te leren kennen.. met honden gaat dat voor mij persoonlijk makkelijker..
en dan is de keuze van het soort enzo ook nog relevant..
heerlijk genoeg om over te puzzelen...
Ik woon ook in Limboland en Cat 22 ookquote:Op zondag 11 december 2011 13:51 schreef Cooki het volgende:
ik zit in limbland... maar reizen voor t liefste kitten is![]()
oognip en cat22, ik kom er nog op terug bij jullie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |