Dit moet natuurlijk ergens van bekostigd worden in deze tijd van bezuinigingen. Vandaar deze maatregel.quote:De Duitse regering zal volgend jaar haar financiële steun aan de joodse gemeenschap gaan verdubbelen. De Joodse Centrale Raad krijgt in 2012 geen 5 maar 10 miljoen euro. Dat maakten Duitse media deze week bekend.
Voorzitter dr. Dieter Graumann van de Joodse Centrale Raad ziet in de regeringssteun het bewijs dat de Raad steeds meer verantwoordelijkheid krijgt in de joodse gemeenschap en daarbuiten. Ook laat het volgens hem zien dat de joodse gemeenschap in Duitsland mogelijk aan het begin van een nieuwe bloeiperiode staat. De bloei behelst een vernieuwd joods bewustzijn alsook een toename van de joodse bevolking door joden uit de voormalige Sovjet-Unie. RefDag
Schuldgevoel.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:21 schreef Setting_Sun het volgende:
slecht plan, ik zie überhaupt niet in waarom Duitsland de joodse gemeenschap zou moeten steunen.
Mwach, als je ze eerst probeert uit te roeien met een zekere mate van succes dan mag je als berouwvolle gemeenschap ook best wat bijdragen aan het herstel.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:21 schreef Setting_Sun het volgende:
slecht plan, ik zie überhaupt niet in waarom Duitsland de joodse gemeenschap zou moeten steunen.
Ben je werkelijk zo naïef?quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:21 schreef Setting_Sun het volgende:
Is de stichting van Israël niet genoeg danquote:Op zaterdag 10 december 2011 18:23 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Mwach, als je ze eerst probeert uit te roeien met een zekere mate van succes dan mag je als berouwvolle gemeenschap ook best wat bijdragen aan het herstel.
Nee!quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:25 schreef Shaggy_2000 het volgende:
[..]
Is de stichting van Israël niet genoeg dan
Daar had Duitsland dan weer weinig mee te maken.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:25 schreef Shaggy_2000 het volgende:
Is de stichting van Israël niet genoeg dan
Niet alleen in Duitsland, overal!quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:28 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Daar had Duitsland dan weer weinig mee te maken.
En het gaat om het herstel van de joodse gemeenschap in Duitsland. Niet geld naar Israël.
Laat dat dus maar over aan de mensen die het wel snappen, naïeveling!quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:32 schreef SpecialK het volgende:
Ik snap ook even niet waarom bijna 67 jaar na dato de belastingbetaler die niks mee heeft gemaakt van de 2e wereldoorlog moet betalen voor andere belastingbetalers die ook niks hebben meegemaakt van de 2e wereld oorlog en daar (afgezien van wat horrorverhalen van familieleden) zelf 0,0 schade aan hebben overgehouden.
Dat is niet waar de Joodse Centrale Raad voor is.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:30 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Niet alleen in Duitsland, overal!
Ah. Dus er is geen rationele basis want het is 100% emotie?quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:34 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Laat dat dus maar over aan de mensen die het wel snappen, naïeveling!
Zes miljoen Joden kwamen om in de Tweede Wereldoorlog, zo niet meer, miljoenen Joden die alles verloren, die vaak moesten verhuizen en niets terugkregen, dat maak je niet in een generatie goed. Misschien hebben veel Duitsers van vandaag de oorlog niet meegemaakt maar als natie, als Duitsland zijnde zijn ze verantwoordelijk voor de schade van toentertijd, en die dienen ze te herstellen dus als je dat niet begrijpt dan verzoek ik je uit dit soort topics te blijven.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ah. Dus er is geen rationele basis van het is 100% emotie?
Goed om te weten.
Israël kreeg laatst nog een gratis oorlogsschip van Duitsland.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:28 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Daar had Duitsland dan weer weinig mee te maken.
En het gaat om het herstel van de joodse gemeenschap in Duitsland. Niet geld naar Israël.
Dit artikel gaat inderdaad volgens mij slechts oer de Joodse Centrale Raad. Zover ik weet doet Duitsland volgens mij wel meer, ook voor Israël, en niet Duitsland heeft niet genoeg betaalt, dat kan ook helemaal niet, met al het geld van de wereld zouden ze de schade nog niet kunnen herstellen dus ik vind dit een rare en domme opmerking van je.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:34 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat is niet waar de Joodse Centrale Raad voor is.
En Duitsland heeft op zich wel genoeg gebloed nu hoor. Het is ook een keertje klaar.
Oh oke.. Maar die 20 miljoen Russische vrouwen kinderen?... Die families behoeven geen smartegeld?quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:37 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Zes miljoen Joden kwamen om in de Tweede Wereldoorlog, zo niet meer, miljoenen Joden die alles verloren, die vaak moesten verhuizen en niets terugkregen, dat maak je niet in een generatie goed.
Wanneer is het eindelijk genoeg dan? Iedereen die schade heeft gehad is ruimschoots gecompenseerd. De rest is kinderen die niks hebben meegekregen behalve wat doorgegeven emotionele pijn.quote:Misschien hebben veel Duitsers van vandaag de oorlog niet meegemaakt maar als natie, als Duitsland zijnde zijn ze verantwoordelijk voor de schade van toentertijd, en die dienen ze te herstellen
Ik denk dat ik zelf wel uit maak welke topics ik verblijf en wat voor meningen ik daar verkondig.quote:dus als je dat niet begrijpt dan verzoek ik je uit dit soort topics te blijven.
Volgens jou zijn wij allemaal domme antisemieten?quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:38 schreef Joker89 het volgende:
met al het geld van de wereld zouden ze de schade nog niet kunnen herstellen dus ik vind dit een rare en domme opmerking van je.
Dat heeft meer van doen met het veiligstellen van de werkgelegenheid op de werf en dan is er nog de Duitse handel met Teheran.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:37 schreef Shaggy_2000 het volgende:
[..]
Israël kreeg laatst nog een gratis oorlogsschip van Duitsland.
Nee, ze kunnen nooit de schade herstellen, houdt dat dan in dat ze ook maar altijd moeten blijven betalen? Wat een onzin.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:38 schreef Joker89 het volgende:
Dit artikel gaat inderdaad volgens mij slechts oer de Joodse Centrale Raad. Zover ik weet doet Duitsland volgens mij wel meer, ook voor Israël, en niet Duitsland heeft niet genoeg betaalt, dat kan ook helemaal niet, met al het geld van de wereld zouden ze de schade nog niet kunnen herstellen dus ik vind dit een rare en domme opmerking van je.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |