abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123329598
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 15:12 schreef Thomas B. het volgende:
Afgestudeerd *O*

Laat de existentiële leegte maar beginnen.
Zat jij nou ook aan de UvA? Dan zijn we dezelfde afstudeergeneratie. Welk afstudeerproject heb je gedaan en bij wie?
pi_123331053
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 16:40 schreef thettes het volgende:

[..]

Zat jij nou ook aan de UvA? Dan zijn we dezelfde afstudeergeneratie. Welk afstudeerproject heb je gedaan en bij wie?
De Verkiezingscampagnes in Nederland en de VS bij Philip van Praag. In het eerste semester zijn er maar een paar projecten dus erg weinig keuze, maar deze was wel leuk.
pi_123332301
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:17 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

De Verkiezingscampagnes in Nederland en de VS bij Philip van Praag. In het eerste semester zijn er maar een paar projecten dus erg weinig keuze, maar deze was wel leuk.
Inderdaad. Twijfelde nog over dat project! Wilde ook naar het project van Pistorius (nee niet de bladerunner maar de docent) maar het is bij mij uiteindelijk het project over belangenorganisaties geworden bij Joost Berkhout. Vooraf niet mijn eerste keuze, want ik had echt 0,0 voorkennis, maar uiteindelijk erg tevreden over. Ging super-smooth en was eind januari al klaar.
  maandag 25 februari 2013 @ 18:07:49 #129
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_123333067
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 00:52 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Wat bedoel je met landelijk niveau? Het is haast allemaal IB wat de klok slaat.
Ik had het meer over de link tussen de studie en werken in NL en dat je dan in eerste instantie niet bij gemeenten moet zijn. En de NL politiek komt natuurlijk wel vrij ruim aan bod tijdens de studie, iig in Leiden dan...
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_123334772
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:46 schreef thettes het volgende:

[..]

Inderdaad. Twijfelde nog over dat project! Wilde ook naar het project van Pistorius (nee niet de bladerunner maar de docent) maar het is bij mij uiteindelijk het project over belangenorganisaties geworden bij Joost Berkhout. Vooraf niet mijn eerste keuze, want ik had echt 0,0 voorkennis, maar uiteindelijk erg tevreden over. Ging super-smooth en was eind januari al klaar.
Joost Berkhout is een goeie idd. Heb in mn bachelor nog bij hem de kernmodule PTG gevolg.
pi_123335991
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 18:52 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Joost Berkhout is een goeie idd. Heb in mn bachelor nog bij hem de kernmodule PTG gevolg.
Ik heb eigenlijk heel weinig contact met hem gehad, maar dat was ook precies wat ik nodig had. Wel telkens goede kritiek op die momenten dat het wel uitkwam. En ook gewoon een aardige vent natuurlijk.
  dinsdag 2 april 2013 @ 00:25:54 #132
395008 Martialis
Broeva! Haro!
pi_124779490
Ik ben laatst naar de opendag geweest van de studie en het leek me, ondanks de verkooppraatjes van de studie en van het boek van de vrouw die het proefcollege gaf (China rising geloof ik), wel wat. Aan de andere kant vind ik nationale politiek ook weer intressant dus ik zal er nog even goed over na denken of ik IBO ga doen en of ik uberhaupt wel naar leiden wil. Doet er hier misschien ook iemand de IBO-versie van politicologie? Waarom hebben jullie het gekozen?
Sera nimis vita est crastina: vive hodie Tomorrow's life is too late: live today
Good writers never die, bad ones never shut up.
pi_124791691
Ik doe IBO want
- heb een hekel aan partijenpolitiek in Nederland
- wil richting het buitenland met summer school en de zes maanden in het derde jaar, leek IBO me handiger voor aangezien het internationaal georiënteerd is.
- vakken komen in het eerste jaar grotendeels overeen en mijn interesse ging meer uit naar de vakken van IBO, vooral in het tweede jaar (rational choice en international security). Deze kun je bekijken met de estudiegids met uitgebreide uitleg erbij.
- als ik het goed begrijp worden de colleges van IBO Engelstalig. Weet niet zeker of dit ook het geval is bij politicologie. Ik heb nu een werkgroep in het Engels.

https://studiegids.leidenuniv.nl/studies/bachelors/p/2012-2013

[ Bericht 7% gewijzigd door Nezhi op 02-04-2013 14:29:49 ]
  dinsdag 2 april 2013 @ 15:51:58 #134
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_124795034
Engelstalig onderwijs is enkel nadelig voor studenten van Nederlandse universiteiten. Zowel de docenten als de studenten beheersen het Engels onvoldoende waardoor je in ieder geval slechter communiceert en je Engelse taalvaardigheid misschien zelfs wel slechter wordt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_124795689
Ik voorzie geen problemen, meeste docenten voor die vakken komen uit Amerika, Canada of Engeland... een paar vakken blijven wel Nederlands, maar dat zijn dan ook Nederlandse docenten. Mijn huidige werkgroepdocent is ook een Engelsman.

Nederlands is wel een verschrikkelijke taal voor IBO, vooral als docenten geen zin hebben om de Engelse begrippen naast de Nederlandse te zetten op een tentamen.
  dinsdag 2 april 2013 @ 18:47:51 #136
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_124801563
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 16:07 schreef Nezhi het volgende:
Nederlands is wel een verschrikkelijke taal voor IBO, vooral als docenten geen zin hebben om de Engelse begrippen naast de Nederlandse te zetten op een tentamen.
Als je naar het buitenland wilt, moet daar echt mee om kunnen gaan...
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_124866339
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 april 2013 18:47 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Als je naar het buitenland wilt, moet daar echt mee om kunnen gaan...
? Ik heb geen probleem met het Engels. Was lastig aangezien alles in het Engels was (ook hoorcollegesheets), maar het tentamen in het Nederlands. Ik moest echt een minuutje nadenken over een woordje, haha.

[ Bericht 16% gewijzigd door Nezhi op 04-04-2013 16:20:18 ]
pi_124877963
18 april masterbul uitreiking, eindelijk 'echt' klaar dan :D
pi_124926878
Gefeliciteerd!
pi_130743468
Iemand nog een baan voor me? :{
pi_130745339
quote:
Ah ja ook maar eens inschrijven. Dank.
pi_130745729
Veel gemeentewerk.. maar kan zijn dat je ook callcenter gedoe krijgt. Misschien dat het anders is als je je via "young professional" registreert.
pi_130993967
:W Eerstejaars Politicologie student aan de Universiteit van Amsterdam hier.

Heb o.a. Sander Kruse op dit moment, en de combinatie Philip van Praag en Uwe Becker.

Allemaal namen die hier vast bekend in de oren 'klinken'. Over twee weken al het eerste tentamen PEG1, wat vrij snel komt, maar heb er vertrouwen in. De context van de verschillende perioden en de samenhang is redelijk beheersbaar. Er gaat echter nog wat bij komen t/m de 24e (en als iemand tips heeft hoor ik het graag!).
  vrijdag 27 september 2013 @ 20:31:14 #145
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_131627298
En hoe heb je het tentamen gemaakt? Ik ben zelf tweedejaars Politicologie student, ook aan de UvA. Heb helaas PEG moeten herkansen dus ik zat dinsdag ook in het IWO. Ik vond hem zelf best goed te doen.
pi_131628950
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 18:44 schreef emokid het volgende:
:W Eerstejaars Politicologie student aan de Universiteit van Amsterdam hier.

Heb o.a. Sander Kruse op dit moment, en de combinatie Philip van Praag en Uwe Becker.

Allemaal namen die hier vast bekend in de oren 'klinken'. Over twee weken al het eerste tentamen PEG1, wat vrij snel komt, maar heb er vertrouwen in. De context van de verschillende perioden en de samenhang is redelijk beheersbaar. Er gaat echter nog wat bij komen t/m de 24e (en als iemand tips heeft hoor ik het graag!).
Bij Philip heb ik pas m'n afstudeerscriptie geschreven. Erg fijne vent. En met Uwe kan je ook wel lachen.
pi_131634187
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 20:31 schreef Jehuty het volgende:
En hoe heb je het tentamen gemaakt? Ik ben zelf tweedejaars Politicologie student, ook aan de UvA. Heb helaas PEG moeten herkansen dus ik zat dinsdag ook in het IWO. Ik vond hem zelf best goed te doen.
Ja, prima tentamen. Had echter meer over Duitsland verwacht, Bismarck leek namelijk wel zijn stokpaardje tijdens de colleges. Ik ben benieuwd naar het tweede tentamen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 21:12 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Bij Philip heb ik pas m'n afstudeerscriptie geschreven. Erg fijne vent. En met Uwe kan je ook wel lachen.
Tof. ^O^ Uwe is inderdaad een toffe meneer.
  vrijdag 27 september 2013 @ 23:36:16 #148
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_131634280
Vorig jaar was het tweede tentamen wel wat simpeler dan het eerste deel. Overigens verbaasde me het dat er niks over de Franse Revolutie werd gevraagd. Maar goed, voor mijn gevoel ging hij redelijk. In tegenstelling tot vorig jaar wist ik nu wel alles te beantwoorden :@ Nog even anderhalf a twee weken wachten helaas.
  maandag 30 september 2013 @ 12:53:04 #149
379064 Dumpafval
Gooi jezelf weg
pi_131705825
Zit eraan te denken om Internationale Betrekkingen en Organisaties te gaan studeren in Leiden als ik slaag dit jaar, de bedoeling is ook om in de zomervakantie stage te lopen bij het Ministerie van Defensie (via mijn moeder). Ik zou graag na IBO bij het Korps Mariniers of de Landmacht willen als officier.

Ik heb alleen een aantal vragen:
- Is het een moeilijke studie waar je weinig vrije tijd bij hebt(aangezien ik veel moet fitnessen ivm leger)?
- Is er een goede baangarantie(ik wil niet m'n hele leven bij het leger zitten)?
- Is een 6 á 7 als gemiddelde voor Engels een probleem om deze studie goed te kunnen volgen?

Alvast bedankt!
pi_131711784
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:53 schreef Dumpafval het volgende:
Zit eraan te denken om Internationale Betrekkingen en Organisaties te gaan studeren in Leiden als ik slaag dit jaar, de bedoeling is ook om in de zomervakantie stage te lopen bij het Ministerie van Defensie (via mijn moeder). Ik zou graag na IBO bij het Korps Mariniers of de Landmacht willen als officier.

Ik heb alleen een aantal vragen:
- Is het een moeilijke studie waar je weinig vrije tijd bij hebt(aangezien ik veel moet fitnessen ivm leger)?
- Is er een goede baangarantie(ik wil niet m'n hele leven bij het leger zitten)?
- Is een 6 á 7 als gemiddelde voor Engels een probleem om deze studie goed te kunnen volgen?

Alvast bedankt!
- Eerste jaar, beginperiode moet je veel doen zoals essays etc. schrijven, kan wennen zijn. Maar nu in het tweede jaar is het net vakantie, maar goed het is ook het eerste blok :P Eerste jaar wisselt echt heel erg: soms veel werk thuis, soms weinig. Als je het goed bijhoudt valt het allemaal wel mee. En echt, bijhouden, want anders heb je dat je in de week voor de tentamens al je boeken nog een keer moet gaan lezen, dan gebeurt er niets meer met het fitnessen :P
- Ik denk niet dat er echt baangarantie is. Je moet wel uitblinken. Mooie stageplek trouwens.
- Nee hoor. Het is lastig in het begin, maar je went er wel aan. Sommige artikelen zijn wel extreem langdradig met raar taalgebruik, maar gebruik eventjes een woordenboek oid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')