Zat jij nou ook aan de UvA? Dan zijn we dezelfde afstudeergeneratie. Welk afstudeerproject heb je gedaan en bij wie?quote:Op donderdag 21 februari 2013 15:12 schreef Thomas B. het volgende:
Afgestudeerd
Laat de existentiële leegte maar beginnen.
De Verkiezingscampagnes in Nederland en de VS bij Philip van Praag. In het eerste semester zijn er maar een paar projecten dus erg weinig keuze, maar deze was wel leuk.quote:Op maandag 25 februari 2013 16:40 schreef thettes het volgende:
[..]
Zat jij nou ook aan de UvA? Dan zijn we dezelfde afstudeergeneratie. Welk afstudeerproject heb je gedaan en bij wie?
Inderdaad. Twijfelde nog over dat project! Wilde ook naar het project van Pistorius (nee niet de bladerunner maar de docent) maar het is bij mij uiteindelijk het project over belangenorganisaties geworden bij Joost Berkhout. Vooraf niet mijn eerste keuze, want ik had echt 0,0 voorkennis, maar uiteindelijk erg tevreden over. Ging super-smooth en was eind januari al klaar.quote:Op maandag 25 februari 2013 17:17 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
De Verkiezingscampagnes in Nederland en de VS bij Philip van Praag. In het eerste semester zijn er maar een paar projecten dus erg weinig keuze, maar deze was wel leuk.
Ik had het meer over de link tussen de studie en werken in NL en dat je dan in eerste instantie niet bij gemeenten moet zijn. En de NL politiek komt natuurlijk wel vrij ruim aan bod tijdens de studie, iig in Leiden dan...quote:Op vrijdag 22 februari 2013 00:52 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Wat bedoel je met landelijk niveau? Het is haast allemaal IB wat de klok slaat.
Joost Berkhout is een goeie idd. Heb in mn bachelor nog bij hem de kernmodule PTG gevolg.quote:Op maandag 25 februari 2013 17:46 schreef thettes het volgende:
[..]
Inderdaad. Twijfelde nog over dat project! Wilde ook naar het project van Pistorius (nee niet de bladerunner maar de docent) maar het is bij mij uiteindelijk het project over belangenorganisaties geworden bij Joost Berkhout. Vooraf niet mijn eerste keuze, want ik had echt 0,0 voorkennis, maar uiteindelijk erg tevreden over. Ging super-smooth en was eind januari al klaar.
Ik heb eigenlijk heel weinig contact met hem gehad, maar dat was ook precies wat ik nodig had. Wel telkens goede kritiek op die momenten dat het wel uitkwam. En ook gewoon een aardige vent natuurlijk.quote:Op maandag 25 februari 2013 18:52 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Joost Berkhout is een goeie idd. Heb in mn bachelor nog bij hem de kernmodule PTG gevolg.
Als je naar het buitenland wilt, moet daar echt mee om kunnen gaan...quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:07 schreef Nezhi het volgende:
Nederlands is wel een verschrikkelijke taal voor IBO, vooral als docenten geen zin hebben om de Engelse begrippen naast de Nederlandse te zetten op een tentamen.
? Ik heb geen probleem met het Engels. Was lastig aangezien alles in het Engels was (ook hoorcollegesheets), maar het tentamen in het Nederlands. Ik moest echt een minuutje nadenken over een woordje, haha.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Als je naar het buitenland wilt, moet daar echt mee om kunnen gaan...
Bij Philip heb ik pas m'n afstudeerscriptie geschreven. Erg fijne vent. En met Uwe kan je ook wel lachen.quote:Op maandag 9 september 2013 18:44 schreef emokid het volgende:
Eerstejaars Politicologie student aan de Universiteit van Amsterdam hier.
Heb o.a. Sander Kruse op dit moment, en de combinatie Philip van Praag en Uwe Becker.
Allemaal namen die hier vast bekend in de oren 'klinken'. Over twee weken al het eerste tentamen PEG1, wat vrij snel komt, maar heb er vertrouwen in. De context van de verschillende perioden en de samenhang is redelijk beheersbaar. Er gaat echter nog wat bij komen t/m de 24e (en als iemand tips heeft hoor ik het graag!).
Ja, prima tentamen. Had echter meer over Duitsland verwacht, Bismarck leek namelijk wel zijn stokpaardje tijdens de colleges. Ik ben benieuwd naar het tweede tentamen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:31 schreef Jehuty het volgende:
En hoe heb je het tentamen gemaakt? Ik ben zelf tweedejaars Politicologie student, ook aan de UvA. Heb helaas PEG moeten herkansen dus ik zat dinsdag ook in het IWO. Ik vond hem zelf best goed te doen.
Tof.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:12 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Bij Philip heb ik pas m'n afstudeerscriptie geschreven. Erg fijne vent. En met Uwe kan je ook wel lachen.
- Eerste jaar, beginperiode moet je veel doen zoals essays etc. schrijven, kan wennen zijn. Maar nu in het tweede jaar is het net vakantie, maar goed het is ook het eerste blokquote:Op maandag 30 september 2013 12:53 schreef Dumpafval het volgende:
Zit eraan te denken om Internationale Betrekkingen en Organisaties te gaan studeren in Leiden als ik slaag dit jaar, de bedoeling is ook om in de zomervakantie stage te lopen bij het Ministerie van Defensie (via mijn moeder). Ik zou graag na IBO bij het Korps Mariniers of de Landmacht willen als officier.
Ik heb alleen een aantal vragen:
- Is het een moeilijke studie waar je weinig vrije tijd bij hebt(aangezien ik veel moet fitnessen ivm leger)?
- Is er een goede baangarantie(ik wil niet m'n hele leven bij het leger zitten)?
- Is een 6 á 7 als gemiddelde voor Engels een probleem om deze studie goed te kunnen volgen?
Alvast bedankt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |