Vooral in Amerika gebeurt het; dress up spelen met je kind.
Kinderen die nare dingen doorgaan, omdat de ouders hun kinderen graag als een soort minime's van barbie lijken te zien. Vaak lijken die ouders het ook meer te willen dan die kinderen zelf, achter de schermen lijken die kinderen vaak doodongelukkig.
Vooral de druk van de moeders komt op mij als ongezond en gevaarlijk over. Wanneer het showtime is, zeggen ze dat ze het zelf willen.
Die ouders trainen met ze wat ze moeten zeggen en hoe ze optreden.
Alsof ze een mooi verkooppraatje (moeten) houden.
Wat ik me afvraag is, waarom zou je je kind op zo'n leeftijd al met zoveel makeup willen besmeuren, dat het niet eens meer op een kind lijkt.
Kinderen zijn van nature prachtig, juist omdat het kinderen zijn.
Nou lopen er natuurlijk ook van die pageant guru's rond, die moeders dienen binnen te halen, want zo'n business is veel geld, dat snap je wel.
Wat ouders eraan uitgeven (naast wat ze hun kinderen emotioneel, fysiek en psychisch aandoen) om hun kind er als barbie (lees: kleine volwassenen) uit te laten zien...
Waarom wordt zo'n bussiness in hemelsnaam toegestaan?
Is dit een vorm van kindermisbruik en kindermishandeling?
En afleveringen van de eigenaardige Toddlers en Tiara's. Een competieve show, waar de kinderen het tegen elkaar opnemen. Ik heb in die show weleens gezien hoe ongelukkig kids er mee zijn en hoe dwangmatig die moeders ermee bezig zijn. In 1 van de afleveringen komt een vader voor, die er niet gaat kijken en er aardig wat moeite mee lijkt te hebben. Een van de opmerkingen die hij maakt: 'She looks too old'.
Er is een meisje Madison, dat een stage name Tootie gebruikt die ook voorkomt in de reeks.
Dit meisje laat in de show duidelijk merken dat het haar niets kan interesseren, ze doet het omdat het moet. Op het einde van die afl. zegt ze dan: ' I don't care. I'm I done? Can I go now?'
Een kind dat vanaf baby af aan wordt gedwongen dit te doen, zoals de meeste van deze kids.
Alsof dat allemaal niet erg genoeg is, zijn er ouders die het leuk vinden om hun kind als 'Pretty Woman' van J Roberts, op te laten treden.
Dan vraag ik me serieus weer af, wat voor zieke bussiness dit is en waarom dit er mag zijn.
Wat vind jij? Laat een nette mening achter. Alvast bedankt.
[ Bericht 0% gewijzigd door heartz op 10-12-2011 12:51:13 ]