quote:en de flora ook.
Op vrijdag 12 juli 2002 11:40 schreef yvonne het volgende:
De boeiende fora die ontstaat op gasfornuizen blijft me boeien in die huizen
quote:zo'n studenten huis is toch wel een heel eco systeem op zichzelf!
Op vrijdag 12 juli 2002 11:40 schreef yvonne het volgende:
De boeiende fora die ontstaat op gasfornuizen blijft me boeien in die huizen
Hij heeft wel een enorme weerstand opgebouwd
quote:nog smeriger is dan de student die erachteraanholt, de kaas te pakken krijgt, en er doodleuk een tosti van bakt soamen met groene ham om deze vervolgens onder het genot van bier met klontjes naar binnen te werken
Op vrijdag 12 juli 2002 11:41 schreef extreme het volgende:
dat je de keuken inloopt, en dat je nog net de kaas weg ziet hollen om zich te verstoppen achter de koelkast...
quote:we hebben de kaas uiteindelijk gevangen
Op vrijdag 12 juli 2002 11:44 schreef Cat-Active het volgende:[..]
nog smeriger is dan de student die erachteraanholt,
ook leuk is het dat de groenten in de koelkast naar je zwaaien, de melk je goedemorgen wenst, en je de biefstuk laat merken dat 'ie je herkent als je de deur opendoet.
Ik heb dan maar lekker gewacht tot ik weer op mijn eigen studentenkamer was ...
quote:ik ga dan altijd de kakkerlakken leren linedancen
Op vrijdag 12 juli 2002 11:46 schreef extreme het volgende:[..]
we hebben de kaas uiteindelijk gevangen
ook leuk is het dat de groenten in de koelkast naar je zwaaien, de melk je goedemorgen wenst, en je de biefstuk laat merken dat 'ie je herkent als je de deur opendoet.
quote:Je moet ook nooit schoonmaken, daar houden maden niet van...
Op vrijdag 12 juli 2002 11:52 schreef Andyvie het volgende:
Een ganggenoot van mij die was eens goed de keuken aan het schoonmaken en toen zij de bank opzij haalde bleek er een kolonie maden te zijn gegroeid achter de bank, die gelijk de hele keuken door krioelden. Dat was echt smerig om te zien.
quote:zo vaak nog? in belgie zijn de mensen de veel netter
Op vrijdag 12 juli 2002 11:52 schreef annabegins het volgende:
Wij moesten altijd een halve dag uittrekken om af te wassen, gelukkig maar like.. 1 keer om de twee weken
Verder nog een reactie op Cat-Active: dat van dat bier met klonten klopt niet, want als er iets goed geregeld is en nooit lang blijft staan in een studenten huis dan is het wel bier
quote:
Op vrijdag 12 juli 2002 11:55 schreef Horus het volgende:Verder nog een reactie op Cat-Active: dat van dat bier met klonten klopt niet, want als er iets goed geregeld is en nooit lang blijft staan in een studenten huis dan is het wel bier
quote:bestrijden met Head&Shoulders
Op vrijdag 12 juli 2002 12:01 schreef Karboenkeltje het volgende:
Chicken tonight die een herfstvakantie de tijd gehad heeft om te evolueren.
Was gehaald bij de Albert Hein ... t zat in verpakking met een stikker waar de datum op stond. februari 1999 en ik vond hem in de zomer van 2000!! Ranzig!! Ik dacht eers dat het een bolletje pluizig wol in een plastic zakje was... maar nee! Het was een bol leven pluis groen!!!
Gelukkig was het zakje dicht!!! Ik wilde niet eens weten wat voor lucht er in zat!! Want dan hadden we echt heel de stad kunnen evacueren! Bah... zakje was ook beslagen enzo...
Eet u smakelijk!
Ene deze is echt geniaal overigens:
quote:
nog smeriger is dan de student die erachteraanholt, de kaas te pakken krijgt, en er doodleuk een tosti van bakt soamen met groene ham om deze vervolgens onder het genot van bier met klontjes naar binnen te werken
quote:thx
Op vrijdag 12 juli 2002 12:13 schreef Knakker het volgende:Ene deze is echt geniaal overigens:
[..]
quote:flinke ego boost of wat?
Op vrijdag 12 juli 2002 12:15 schreef Cat-Active het volgende:[..]
thx
Ze hadden muizengif staan, en die muisjes die daarvan gegeten hebben lopen dan nog heel eventjes verder alwaar ze hopelijk op een niet al te onopvallende plaats ineenstorten.
Zo had 1 muis wel een heel opvallende plek gevonden om zijn laatste adem uit te blazen: De Waterkoker!
En jullie weten vast hoe doorgaans de waterkoker gevuld wordt: door het gaatje waarmee je schenkt, niemand die dat kreng openmaakt.
Er is dus echt maandenlang water gekookt met die waterkoker totdat iemand er bij toeval achterkwam omdat diegene de waterkoker liet vallen en er iets rammelde.
JAK!!!
Ik heb een keer in mijn studentenhuis een tosti gebakken, maar helaas vergeten hem er op tijd uit te halen. Na ruim 3 uur begon ik boven toch iets te ruiken. Beneden gekomen stond de hele keuken vol rook. Je zag echt geen hand meer voor ogen en de tosti was bijna niets meer van over. Volledig verkoold en woog bijna niets meer.
Nog een:
Ik drink bijna nooit koffie, maar voor bezoek moet je toch soms wat zetten, maar als je dan vergeet daarna de filter weg te gooien (omdat je dat niet gewend bent, want je drinkt nooit koffie), dan wil je niet weten hoe dat apparaat er uit ziet als je 2 maanden later weer iemand op bezoek hebt die graag koffie wil.
Was best wel pissig eigenlijk toen
quote:BRRRR...
Op vrijdag 12 juli 2002 12:16 schreef Midori het volgende:
Gelukkig niet in mijn huis gebeurd, maar wel in dat van een kennis:Ze hadden muizengif staan, en die muisjes die daarvan gegeten hebben lopen dan nog heel eventjes verder alwaar ze hopelijk op een niet al te onopvallende plaats ineenstorten.
Zo had 1 muis wel een heel opvallende plek gevonden om zijn laatste adem uit te blazen: De Waterkoker!
En jullie weten vast hoe doorgaans de waterkoker gevuld wordt: door het gaatje waarmee je schenkt, niemand die dat kreng openmaakt.
Er is dus echt maandenlang water gekookt met die waterkoker totdat iemand er bij toeval achterkwam omdat diegene de waterkoker liet vallen en er iets rammelde.
JAK!!!
quote:tuurlijk
Op vrijdag 12 juli 2002 12:16 schreef julekes het volgende:[..]
flinke ego boost of wat?
quote:een huisgenoot van mij had over de afwas heen gepist, met z'n zatte kop
Op vrijdag 12 juli 2002 12:17 schreef Rood_schaap het volgende:
Een huisgenoot van mij deed z'n afwas pas na 4 maandenWas best wel pissig eigenlijk toen
quote:Ik had em dan d'r uit laten trappen
Op vrijdag 12 juli 2002 12:20 schreef julekes het volgende:[..]
een huisgenoot van mij had over de afwas heen gepist, met z'n zatte kop
was behoorlijk pissig eigenlijk
ik heb het hem zelf laten afwassen met extra warm water!
quote:ach,
Op vrijdag 12 juli 2002 12:20 schreef Rood_schaap het volgende:[..]
Ik had em dan d'r uit laten trappen
quote:
Op vrijdag 12 juli 2002 12:21 schreef julekes het volgende:[..]
ach,
* julekes is ook geen lieverdje
quote:ik had em nieuw servies laten kopen
quote:Had je maar eerder zelf moeten afwassen..
Ook is de vloer zo plakkerig, dat bijna blijft plakken aan de vloer.. Het maakt iig een raar geluid als je over die vloer loopt...
Je moet elke keer je schoen lostrekken van die vloer..
In ons huis viel het wel mee.. we maakten toch wel 1x per week schoon!
Alleen één van de huisgenoten verschoonde wel errug weinig zijn bed.. en hij had ook een hele harige sprei..
[Dit bericht is gewijzigd door Ole op 12-07-2002 12:36]
Weinig ongedierte overigens behalve fruitvliegjes en muggen (als iemand 's nacht het licht aan had gelaten en het raam open)
quote:En ik maar denken dat zulk onderhoud betaald moet worden door de huisbaas. Hm is je huur toch ergens voor denk ik.
Op vrijdag 12 juli 2002 11:51 schreef Cybersailor het volgende:
Bij ons hadden we meeltorren in de keuken, heeft de huisbaas ze door een professioneel reinigingsbedrijf weg laten halen. Weet je wat dat kost??? Was weer een maandje niet stappen.
De maden die we een maand later vonden hebben we toen zelf maar een beetje gevangen en weggegooid...
z'n moeder had zo'n espresso machine ding waar je van die kleine ronde zakjes in moet doen (van de reclame)
maar dat ding werd maar heeeeeel af en toe gebruikt...
dus wij maken dat ding een keer open...
blijkt er nog een zakje in te zitten van 3 weken oud,
'dat was de eerste keer dat ik harige koffie heb gezien'
andere vriend:
die hadden een magnetron,
wij krijgen piza aangeboden (die over was), die gast wil hem gaan opwarmen in de magnetron... hij maakte hem open
en het leek wel of er een 4 pakken sate ware ontploft in dat ding... toen hebben we het maar koud gegeten...
en op m'n eigen kamer:
een pak sinaasappelsap dat er al 5 weken stond (met een heel klein beetje sap er in)
ik begon me af te vragen waar al die kleine vliegjes vandaan kwamen ...
dus ik besluit op een zonnige warme middag dat pak eens te verwijderen... ik pak het op, en 1 voor 1 kwamen er echt honderde vliegjes uit...
k'was meteen nar buiten gerent en dat ding over de schutting gegooit
quote:Mijn huisbaas zei doodleuk dat in ons contract stond dat hij alleen diende te zorgen voor groot onderhoud. Als er dan door onachtzaamheid van ons ongedierte kwam 'wonen' dan was dat voor onze eigen rekening. Hij wilde hiermee duidelijk maken dat hij hiervan niet gediend was, en dat allles gewoon opgeruimd diende te worden. Klagen hielp niet, want hij vond nog steeds dat het onder klein onderhoud viel en onze eigen schuld was.
Op vrijdag 12 juli 2002 13:17 schreef Skull het volgende:[..]
En ik maar denken dat zulk onderhoud betaald moet worden door de huisbaas. Hm is je huur toch ergens voor denk ik.
quote:Dat is toch geen klacht, dat is een uitkomst! krijg je in ieder geval niet van die irritante briefjes waarin gevraagd wordt of je nu eindelijk die bril eens omhoog kunt doen
Op vrijdag 12 juli 2002 14:55 schreef spaceben het volgende:
t
klacht: vrouwen hoeven niet meer naar het toilet
quote:Kijk dat vind ik zowiezo al een mooi gegeven! Gewoon weigeren om aan tafel te zitten. Dus geen keukentafel maar een bank in de keuken
Op vrijdag 12 juli 2002 11:52 schreef Andyvie het volgende:
Een ganggenoot van mij die was eens goed de keuken aan het schoonmaken en toen zij de bank opzij haalde bleek er een kolonie maden te zijn gegroeid achter de bank, die gelijk de hele keuken door krioelden. Dat was echt smerig om te zien.
-een asbak met een berg van 10 cm
-koffiemokken in de gootsteen waar een heel oerwoud in leefde
-koffiefilter in het koffiezet apparaat .... de koffie drab was toen al groen-geel-blauw.
-een pan met een beetje water en een verzopen rat die daar al 2 weken lag
smakelijk
quote:wij hadden een dode muis in het afwaswater
Op vrijdag 12 juli 2002 15:22 schreef Vampier het volgende:
-een pan met een beetje water en een verzopen rat die daar al 2 weken lag
smakelijk
Er is iets ergens dan dit brood. Mijn ogen rolden een stukje naar boven en daar lag het..... Het was geel 2 weken terug, maar nu niet meer.... het was ook niet bruin... nee het was ook niet meer gezond.... en het rook ook niet meer zo lekker...
Lag er dus een zak bananen weg te rotten, godse zwart en allemaal larven en vliegen in mijn kast waar ik mijn eten bewaar
Maar ik kon het niet laten liggen. Met de zak groen brood in mijn hand reikte ik naar de zak zwarte pulp.. Ik was binnenhandbereik toen de geur mijn neus trof. Het was het goorste wat ik ooit heb geroken. Met kotsneigingen ben ik snel naar de keuken van mijn flat gerend en heb het doorgedropt. Ondertussen nog een aantal keer bijna over mijn nek gaan. En heb de zak daar lekker in de gezamelijke prullebak gegooid en ben toen naar huis gegaan want het was vakantie.
Ik hoor het in September wel weer van mijn gangbewoners
Maar goed, de keuken is ook niet het schoonste gedeelte in NL. De meeste etensresten op de gasfornuizen liggen er ook al minstens 5 maanden. Langleve magnetronvoedsel... :|
quote:een nu gelukkig ex-huisgenoot
Op vrijdag 12 juli 2002 11:40 schreef julekes het volgende:wat is het smerigste wat jij ooit in een studenten huis hebt gezien?
En behalve de klassieke drab in het fornuis, is de rest redelijk schoon, maar ik woon dan ook met drie vrouwen
die theepot heb ik toen dus HEEEEEEEEL goed schoongemaakt!
quote:Was het gelukt? Ik kreeg ook altijd van dat soort mensen toen ik nog in een supermarkt werkte. Zeiken dat hun potjes over tijd waren na een dag, maar een bonnetje om het te bewijzen hadden ze niet. En nog zeiken.
Op maandag 15 juli 2002 11:08 schreef Tsjernobelg het volgende:
Een pak melk een jaar lang bewaren dit dan terugbrengen naar de supermarkt en beweren dat je dit gisteren gekocht had, en je afvraagd waarom het nu al zo bol staat.
quote:Waren er nog overlevenden?
Op vrijdag 12 juli 2002 12:16 schreef Midori het volgende:
...
Er is dus echt maandenlang water gekookt met die waterkoker totdat iemand er bij toeval achterkwam omdat diegene de waterkoker liet vallen en er iets rammelde.JAK!!!
Ik was eens een van de jonge ratjes kwijt. Na een par dagen rook ik wat. Ik vond hem, ingeklemd tussen mijn bedbodem en de ombouw. Ik had drie nachten op een dood ratje geslapen!
quote:idd.
Op maandag 15 juli 2002 00:17 schreef Meneer_Aart het volgende:
Geweldig topic.
Op een bepaalde dag ging een jongen bij een andere meid op de kamer samen wonen. L.( de jongen) had ook een eigen kamer maar daar kwam hij nooit meer binnen sinds hij met haar ging.
Toen dacht hij " Laat ik de stekker uit de koelkast trekken zodat er geen onnodig stroomverbruik is. "
Ja, ... en toen 3 maanden later, volop zomer begonnen we ons af te vragen waar die stank vandaan kwam op de galerij...
En ja je raad het al, die koelkast stond in een bloedhete kamer, en zat nog tot de nok vol met spullen!
Eieren, worst, vlees in de vriezer alles lag er nog in!
Dus we hebben die koelkast naar buiten gesleept, en er de brandslang opgezet.
Allemaal groene drap kwam er uit de eieren, ze hadden al haartjes ook!!
Maar zelfs met een brandslang kregen we die koelkast niet meer schoon, de schimmel was overal ingetrokken en hij stond onvooorstelbaar!
Koelkast weg gegooid.
Nu moet je niet denken dat het weer een uitzondering was hoor.. ik heb nog niks verteld over de keuken en toiletten die we met zn allen moesten delen!
Zelf woon ik niet in een studentenhuiz maar vorig jaar in Salou wash et ook echt smerig in ons appartement in Salou. De eerste dag noedels (of hoe je t ook schrijft ) gemaakt alleen deh was nie te eten dus lekker in de gootsteen gekwakt..na 6 dagen hadduh we toch wel nieuwe noedels.. groene
was echt vies maar ook wel grappig
quote:Doen!! kom op vertel, desnoods leggen we geld bij!
Op maandag 15 juli 2002 11:51 schreef Bastard het volgende:Nu moet je niet denken dat het weer een uitzondering was hoor.. ik heb nog niks verteld over de keuken en toiletten die we met zn allen moesten delen!
quote:Jouw huisbaas heeft gelijk.
Op vrijdag 12 juli 2002 14:51 schreef Cybersailor het volgende:[..]
Mijn huisbaas zei doodleuk dat in ons contract stond dat hij alleen diende te zorgen voor groot onderhoud. Als er dan door onachtzaamheid van ons ongedierte kwam 'wonen' dan was dat voor onze eigen rekening. Hij wilde hiermee duidelijk maken dat hij hiervan niet gediend was, en dat allles gewoon opgeruimd diende te worden. Klagen hielp niet, want hij vond nog steeds dat het onder klein onderhoud viel en onze eigen schuld was.
quote:Ja dat was ik ook wel met hem eens, maar ik vind toch dat hij eerst wel even ons had kunnen vragen die beestjes op te ruimen, en als ze dán nog niet weg waren, dan pas het schoonmaakbedrijf bellen.
Op maandag 15 juli 2002 12:49 schreef Tinkepink het volgende:[..]
Jouw huisbaas heeft gelijk.
Maar een vriend van mij woonde op een plek waar hij op een gegeve moment maar een chemisch toilet heeft gekocht.. de wc die er was die was bewoont door andere beesten.. (er hoorde 3 man heen te gaan maar hij werd nooit gebruikt en was dus neit bruikbaar) Spinnen, maden, naja, noem maar op... Heel nieuw eco systeem ontstaan waar het van zonde was om te doorbreken...
Chemisch toilet bracht hem uitkomst (hoefde hij gelijk stuk minder te lopen als ie dronken was
Toilet niet doorspoelen of op de bril scheiten en het niet opruimen. Waarschijnlijk hetzelfde figuur.
Overal vliegjes en de voorgaande fase van made die uit je keukenkastje komen gekropen. We hebben toen een maand lang alles schoongemaakt en ieder beestje stelselmatig vermoord. Nu na 3 maanden is het eindelijk voorbij... De keuken is weer made, vliegjes vrij. Wat dat betreft heb ik het helemaal gehad met studentenhuizen
na ja hij schepte er flink over op totdat zijn moeder es een keer onverwachts kwam en ik zo vriendelijk was een sleutel af te geven. Na die tijd heb ik nooit weer wat aan dat lijntje zien hangen behalve wat kerst kaartjes!
quote:huizen, waar veel vrouwen wonen zijn sowieso veel schoner dan huizen met alleen maar kerels. vrouwen zijn in gemende huizen meestal ook de grote initiatief nemers, wat betreft corvee lijstjes enz.
Op maandag 15 juli 2002 13:39 schreef Quosego het volgende:
Mijn ex woonde in een studentenhuis (toen nog mijn vriendin). Sinds zij er woonde was het er verschrikkelijk schoon... ze had namelijk 5 keer per week een schoonmaak bui en maakte dan keuken gang en wat er allemaal wel niet meer schoon te maken viel schoon.
quote:In Amsterdam deed een kennis van mij er gewoon een pakkie soep en water bij en gaf het aan zijn bezoek
Op vrijdag 12 juli 2002 11:51 schreef Cybersailor het volgende:De maden die we een maand later vonden hebben we toen zelf maar een beetje gevangen en weggegooid...
Geen geintje
De hele pan soep is leeggegeten btw.
quote:dat hoeft dus echt niet zo te zijn. wij wonen hier op dit moment met 3 vrouwen 2 mannen (waarvan ik dus 1 man). en mag je raden wie de douche schoonmaakt. juist ik dus. haren in het doucheputje. oke, hoofdharen zijn nog niet zo erg, maar die andere haren
Op maandag 15 juli 2002 15:32 schreef julekes het volgende:
huizen, waar veel vrouwen wonen zijn sowieso veel schoner dan huizen met alleen maar kerels. vrouwen zijn in gemende huizen meestal ook de grote initiatief nemers, wat betreft corvee lijstjes enz.
dat ik toch altijd die huishoudhandschoenen van mijn huisgenoten leen.
ik ben toch blij dat ieder mijn eigen keuken hebmooi
[Dit bericht is gewijzigd door damster op 15-07-2002 16:06]
quote:ECHT NIET!!
Op maandag 15 juli 2002 15:32 schreef julekes het volgende:[..]
huizen, waar veel vrouwen wonen zijn sowieso veel schoner dan huizen met alleen maar kerels. vrouwen zijn in gemende huizen meestal ook de grote initiatief nemers, wat betreft corvee lijstjes enz.
Uiteindelijk was de douchevloer niet schoon te krijgen en heeft men er maar een nieuwe ingezet ( ook een nieuw aanrechtblad btw)
Enfin, de drie mensen van het schoonmaakbedrijf zijn 3 volle werkdagen met grote bussen schoonmaakmiddel (met doodskoppen erop) bezig geweest en ikzelf daarna nog een paar dagen.
Het verhaal van de 3 studentes klopte volgens de buren, de laatste tien jaar hadden hier alleen "dames" gewoond.
quote:Moet je de schoonmakers van een school is vragen die van onze school klagen over de dames dat zijn de smerigste varkens die er zijn maandverband aan de deur plakken ed.
Op maandag 15 juli 2002 15:32 schreef julekes het volgende:[..]
Dus het is niet altijd zo dat mannen smerig zijn en vrouwen schoon!
quote:
Op maandag 15 juli 2002 12:40 schreef Gellarboy het volgende:
Ik kan me NIET voorstellen dat mensen zo kunnen leven.
Nou ja, afwas van een paar dagen, eventueel weken, dat is nog te overleven, als je de voedselresten wel een beetje wegspoeld. Verder is het gewoonweg smerig om voedsel niet op tijd weg te gooien
Huh?
De enige goede herinnering aan die studentenflat was de corveedienst: ik mocht het oud papier en glas wegbrengen. De meesten waren te lui om hun statiegeldflessen zelf weg te brengen, dus die zetten ze gewoon bij het wegwerpglas neer. Na een beetje voetbalwedstrijd kon ik toch mooi weer een dag of twee gratis eten .
quote:Zo'n omgeving went wel op een bepaalde manier...
Op maandag 15 juli 2002 12:40 schreef Gellarboy het volgende:
Ik kan me NIET voorstellen dat mensen zo kunnen leven.
Die kapotte wijnflessen op het aanrecht zie je gewoon niet meer na een jaar.
Geen zin in afwas? In de aanrechtkastjes zetten bij de rest van de afwas... En als die vol is bouw je het aanrecht vol en word je crea met dozen.
Ik weet niet wat goorder was, de keuken met bijbehorende flora, de toiletten met kotsresten, of de algemene huiskamer met ketchupresten onder de tafel.. ( altijd grappig als er mensen langs komen die de tafel even willen aanschuiven ).
Zelfs de meubelen die er in aanwezig waren stonden er al echt 20 jaar, en die gordijnen zijn ook nooit verplaatst in die tijd...
quote:worden zo vanzelf weer hip!
Op maandag 15 juli 2002 16:57 schreef Bastard het volgende:[..]
Zelfs de meubelen die er in aanwezig waren stonden er al echt 20 jaar, en die gordijnen zijn ook nooit verplaatst in die tijd...
quote:
Op maandag 15 juli 2002 14:09 schreef kloothommel het volgende:
Een vriend van mij had de gewoonte gebruikte condooms op te hangen aan een klein lijntje ik vroeg me wel es af of hij met alle condooms wel ergens in was geweest. zoveel hinger er wel, maar je masturbeerd toch niet met condooom?na ja hij schepte er flink over op totdat zijn moeder es een keer onverwachts kwam en ik zo vriendelijk was een sleutel af te geven. Na die tijd heb ik nooit weer wat aan dat lijntje zien hangen behalve wat kerst kaartjes!
Mijn buurvrouw in het studentenhuis was een mooie blonde dame van een jaar of 20. Die had altijd van die extreem grote witte oma katoenen onderbroeken aan haar waslijntje hangen. (van die dingen die je kunt ophalen tot onder je oksels)
kotsen in een emmer met afwas, te lui zijn om af te wassen, de emmer buitenzetten, en 2 a 3 weken later de wodka beginnen te ruiken, en dan maar gaan afwassen, de vergeten boterhammen, en de pan die van niemand is....
i've seen it all
quote:Dat is toch niet smerig, zeker niet als ze gewassen zijn
Op maandag 15 juli 2002 18:51 schreef Loedertje het volgende:[..]
![]()
![]()
Mijn buurvrouw in het studentenhuis was een mooie blonde dame van een jaar of 20. Die had altijd van die extreem grote witte oma katoenen onderbroeken aan haar waslijntje hangen. (van die dingen die je kunt ophalen tot onder je oksels)
quote:als je verder niks te ouwehoeren hebt
Op maandag 15 juli 2002 19:17 schreef Fliepke het volgende:
hmm, nu heb ik echt zin om op kamers te gaan...Zijn wel mooie verhalen voor op feesten/partijen
quote:
Op maandag 15 juli 2002 19:24 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
als je verder niks te ouwehoeren hebt
quote:
Op maandag 15 juli 2002 19:24 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
als je verder niks te ouwehoeren hebt
slaat dat niet alles?..
quote:Die had ik ff een lekkere string en een beurt gegeven!
Op maandag 15 juli 2002 18:51 schreef Loedertje het volgende:[..]
![]()
![]()
lekker lekker
En voor de rest....... de vorken tussen de huisafwas die haartjes gekregen hebben
(ik kook ook nooit omdat ik geen eigen pannen heb )
Oh, en wat niet erg smerig is maar wel heel fijn, is dat een stel huisgenoten een matras in de hens hebben gezet op het dakterras, en het huis toch niet helemaal brandveilig is .
quote:haha ik heb bij Rentokill gewerkt op de afdeling pest control (ongediertebestrijding)
Op maandag 15 juli 2002 21:04 schreef blieblie het volgende:
Ik hoop alleen nooit maden ofzo tegen te komen, dan ga ik dus echt over mijn nek
Kakkerlakken, huizen die onder de vlooien zitten, huizen waar het stikt van de muizen. dan komt je assiciale luitjes tegen zeg. dr was es een vrouwtje die had dr huis onder de vlooien zitten. Toen ik dr kwam zei ze let niet op de rommel. Nu ik kon dr werkelijk op die slaapkamers geen poot trekken. Vuile onderbroeken pyama;s hier en daar wat speelgoed van de kinderen (arme kids). Vond ze het ook nog gek dat ik haar vertelde dat ik op deze mannier de vlooien niet weg kon krijgen. Dat ze eerst es op moest ruimen.
Een keer in Hoogeveen. Een kerel op een boven verdieping van een duplex woning. Kakkerlakken. had tie vent 3 honden die scheten overal in huis, een paar slangen. (een kon hij niet eens vinden) Gatver wat stonk het daar zeg. Kon uiteindelijk niet met gif gaan spuiten want die lul was nog half dronken en wilde die beesten zijn huis niet uit doen. En die ene slang was weg.
Wat leven sommige mensen toch smerig zeg!
Wij hadden een elektrische oven met kookplaat, die het altijd goed deed. Tot we op een dag *KLIK* horen en hij het niet meer doet. Natuurlijk de hele zaak opengemaakt om te kijken of we iets konden vinden en herstellen want het leek een kortsluiting. Wat vonden we erin, een geëlektrocuteerde muis, haren recht overeind. Die had aan de bedrading zitten knabbelen. Tja, dat moet je ook niet doen.
Groet,
S.
ze vroegen of ik dus ook wat wilde eten , maar toen ik die kakkerlak zag ben ik gewoon weggegaan.
quote:Owwwww viesssssssssssssssssssss!
Op woensdag 17 juli 2002 11:45 schreef Z het volgende:
Een vriend van mij vond hettoch wel ietwat duister ruiken in de keuken. Het was de geur van dode muizen stelde hij vast, hij kon alleen de lijkjes niet vinden. Op een gegeven moment stelde hij vast dat de geur uit de oven/magnetron kwam dus haalde hij die maar even uit elkaar. Bleken er 3 muizen ge-elektocuteerd en vastgeschroeid op het 'printplaatje'van de magnetron te zitten. De dag daarvoor had ik er nog lasagna gegeten..........
maar wat altijd leuke discussies in ons studentenhuis oplevert:
- van wie is die mysterieuze pan die al een week op het aanrecht staat?
- van wie is de spijkerbroek die al 10 jaar over de trapleuning hangt? (we laten hem gewoon hangen als huisrelikwie)
- de doucheput
- waarom zijn het altijd dezelfde personen in huis die toiletpapier, vuilniszakken, afwasmiddel etc. kopen?
(tip van een studiegenoot; met oude kranten en vooral koffiefilters kan je ook heel goed je reet afvegen)
- wie gaat de overloopruinmtes tussen de kamers stofzuigen?(het zgn. no man's land)
- hoe lang wachten we met de betaling van de rekening aan KPN?
- was het nu echt nodig om de pizzadozen van het balkon in de tuin van de onderburen te gooien?
ach..ach.. zo kan ik nog wel veel meer vertellen over mijn periode in het studentenhuis. Conclusie; ondanks alles toch een topperiode!
quote:In het huis van mijn vriendin had iemand schijnbaar de vuilniszak iets te lang laten staan... Toen ze na vakantie weer op haar kamer kwam wemelde het in die vuilniszak die in de keuken stond van de maden...Natuurlijk was de vloer ook niet helemaal vrij van die beesten.
Op maandag 15 juli 2002 21:04 schreef blieblie het volgende:
Ik hoop alleen nooit maden ofzo tegen te komen, dan ga ik dus echt over mijn nek
quote:Vergeet niet de kots in de grijze bak en in de dakgoot. Het tot je enkels in het water staan omdat iedereen te beroerd is het putje schoon te maken. De ontzettende puinzooi achter de wasmachine enz.
Op maandag 15 juli 2002 18:58 schreef Arma_Angelus het volgende:
hmm
maden in de keuken/koelkast....kotsen in een emmer met afwas, te lui zijn om af te wassen, de emmer buitenzetten, en 2 a 3 weken later de wodka beginnen te ruiken, en dan maar gaan afwassen, de vergeten boterhammen, en de pan die van niemand is....
i've seen it all
ja en als je dan lang wil douchen kan dat dus niet.
quote:Gelukkig heb ik een eigen douche.
Op woensdag 17 juli 2002 11:46 schreef Qarinx het volgende:
Zag in een tijdschrift ook ooit eens een doucheputjes reportage van studentenhuizen.. dat was echt te ranzig gewoon..
In de keuken
Op de gang
Onder het bed
Achter de bank
Op de stereo
Ieeeeeeeek!
Valt dus nog heel erg mee, maar ja, mijn huis is dan ook geen studentenhuis...
Het kost wel wat tijd ja, maar je hebt wel een schoon huis, en wat vind je nu belangrijker
quote:lijkt me nou ook weer een beetje overdreven, tsja of je moet elke dag alles op de grond gooien wat eigenlijk in de afvalbak hoort
Op zaterdag 03 augustus 2002 08:11 schreef Pietjuh het volgende:
...En gewoon elke dag even stofzuigen...
We hebben de fruitmand naast de koelkast staan, op een zelfgefrabiceerde tafel. De koelkast staat iets naar voren, ivw de warmte. Hierdoor onstaat er achter de koelkast een loze ruimte waar je niet bij kan komen, is dus helemaal afgesloten.
De koelkast moest een keer naar voren, voor het regelmatig onderhoud. Nu zijn we wel gewend dat dat er appels ofzo van de fruitmand afrollen, en die vind je dan keurig gedroogd terug achter de koelkast. Maar nu greep ik vol in een soort van plastic zak met groenig water. De 'zak' was onegveer 40 centimeter lang, en 5 centimeter in doorsnee. Na ff nadenken had die zak wel erg de vorm van een komkommer.
Er was dus een komkommer van de frutimand gerold, die nog in het pastic zat. En aangezien hij luchtdicht (dus ook waterdicht) verpakt was, was de komkommer wel gaan rotten, maar kon het vocht niet weg. "t stonk trouwens wel als een open beerput.
quote:Had je hem dan opengemaakt? *ril*
Op zaterdag 03 augustus 2002 15:22 schreef TumTum het volgende:
niet echt in een studentenhuis, maar gewoon bij ons thuis.We hebben de fruitmand naast de koelkast staan, op een zelfgefrabiceerde tafel. De koelkast staat iets naar voren, ivw de warmte. Hierdoor onstaat er achter de koelkast een loze ruimte waar je niet bij kan komen, is dus helemaal afgesloten.
De koelkast moest een keer naar voren, voor het regelmatig onderhoud. Nu zijn we wel gewend dat dat er appels ofzo van de fruitmand afrollen, en die vind je dan keurig gedroogd terug achter de koelkast. Maar nu greep ik vol in een soort van plastic zak met groenig water. De 'zak' was onegveer 40 centimeter lang, en 5 centimeter in doorsnee. Na ff nadenken had die zak wel erg de vorm van een komkommer.
Er was dus een komkommer van de frutimand gerold, die nog in het pastic zat. En aangezien hij luchtdicht (dus ook waterdicht) verpakt was, was de komkommer wel gaan rotten, maar kon het vocht niet weg. "t stonk trouwens wel als een open beerput.
quote:moet je nou zien, dat arme beest is helemaal ondervoed!
Op zaterdag 03 augustus 2002 00:52 schreef Martin_Meyerink het volgende:
Het ergste wat ik ooit in mijn huis aantrof was deze muis, lag achter de verwarmingsketel in de keuken:
Drie jaar geleden woonde ik op de 14e verdieping in een flat van 17 verdiepingen. Bij onze buren was de afvoerbuis van vlak onder hun verdieping verstopt. Dus alle zooi uit de badkamers - maar ook de wc's - boven hen verzamelde zich in hun badkamer. Ten einde raad hebben ze een dijkje gebouwd van bierkratten en handdoeken om die stinkende massa in de badkamer te houden. Toen de drap 20 cm hoog stond, wist de huismeester gelukkig de boel te ontstoppen
Hadden ze nog mazzel dat er maar 3 verdiepingen boven zaten
Nog eentje: een vriend van mij woonde in een op zich best aardig studentenhuis. Maar na verloop van tijd kwamen er steeds meer ranzige huisgenoten. Op een gegeven moment was hij het zo zat dat hij is verhuist. Zijn allerlaatste actie in het oude huis was het verstoppen van een paar kipfilets achter de koelkasten Wraak
quote:Dat is juist reuze efficiënt met je grondstoffen omgaan! Even niks in huis? Schraap gewoon wat van de vloer naast het fornuis, en hop de pan in! Dat is immers ooit voedsel geweest, dus als je dat goed opbakt, kun je dat vast nog wel eten.
Op vrijdag 12 juli 2002 11:44 schreef Lucille het volgende:
Etensresten naast het fornuis. Die er al 2 maanden liggen.
Zondagavond terug van pa en ma, had nog zin in koffie. Dus ik loop naar de keuken om koffie te zetten (had gelukkig een eigen koffiezetapparaat op m'n kamertje staan. Maak m'n eigen keukenkastje open, staat er een glazen potje waar buine bonen in gezeten hadden met 2 visjes erin. Geen gewone visjes maar een soort van haaitjes. Met de dooierzak er nog aan. Netjes in water gestopt. Ben er nooit achter gekomen wie die dingen daar had neergezet. Heb ze aan iedereen laten zien en hebben ook nog een tijdje op m'n kamer op de vensterbank gestaan. Op zich best leuk om te zien. Heb nooit de moed gehad de beesten door de plee te spoelen (was nogal bedreven in het scheiden van afval, glas in de glasbak)....
quote:denk dat er weinig studenten zijn die bier met klontjes hebben, tegen die tijd is het bij mij al lang op
Op vrijdag 12 juli 2002 11:44 schreef Cat-Active het volgende:[..]
nog smeriger is dan de student die erachteraanholt, de kaas te pakken krijgt, en er doodleuk een tosti van bakt soamen met groene ham om deze vervolgens onder het genot van bier met klontjes naar binnen te werken
Karbiet is een stof die reageert met water. Na in contact te zijn geweest met water lijkt het spul te exploderen. Wat zou er gebeuren als je een groot blok in het riool gooit?
Dan moet een komplete staat in de wc de stront van het plafont halen... Het zal je gebeuren.
Peren die 3 maanden hebben liggen roten op de magnetron, waardoor er een soort bruine slijmerige vloeistof uitkwam, die toen over de magnetron en koelkast hadden gelekt. Het kwam er uiteindelijk op neer dat de koelkast en de magnetron nooit meer schoon zijn geworden, omdat dat spul in het metaal was getrokken
Ook vies: een pan macaroni waarvan de onhoud vloeibaar was geworden. Dit was veel simpeler opgelost, door gewoon de pan weg te flikkeren (koelkast en magnetron waren daar helaas te duur voor)
quote:Mijn huisgenoot (man) heeft allemaal van die hema ballenknijpers, toen die een keer hingen te drogen hebben we ze allemaal vakkundig omgeknipt tot stringetjes.. hij was pissed
Op maandag 15 juli 2002 18:51 schreef Loedertje het volgende:Mijn buurvrouw in het studentenhuis was een mooie blonde dame van een jaar of 20. Die had altijd van die extreem grote witte oma katoenen onderbroeken aan haar waslijntje hangen. (van die dingen die je kunt ophalen tot onder je oksels)
Geen wonder dat dit bed maar door 1 persoon beslapen werd
Fiscus
De politie weigerde in eerste instantie de zooi op te ruimen, ze hadden het "druk"
Mijn weigerde om overdag naar de WC te gaan, omdat het ZOOOOO ranzig was, dus ze liep altijd naar de stad om bij de McDonalds naar de wc te gaan
Snachts maakte ze me wakker en moest ik mee omdat ze bang was om verkracht te worden door m'n huisgenoten.
Onze douche stond in de keuken ( )
Sta je gezellig met je vriendin onder de douche (uiteraard met je enkels in het water, goor putje ), gaat de huisbaas, die naast ons woonde de was lopen doen, 10 centimeter naast m'n vriendin, de vuile goorlap
En natuurlijk alles wat ooit heeft kunnen lopen dat nou weer kon lopen
Wakker worden en denken "ik heb gekotst vanavond, en het was niet in de wc, maar wat was het dan wel?" en dan de hele kamer doorzoeken op zoek naar je kots
quote:Jij hebt niet gestudeerd - jij zat bij de padvinders...
Op maandag 15 juli 2002 16:46 schreef lizardtattoo het volgende:De enige goede herinnering aan die studentenflat was de corveedienst: ik mocht het oud papier en glas wegbrengen. De meesten waren te lui om hun statiegeldflessen zelf weg te brengen, dus die zetten ze gewoon bij het wegwerpglas neer. Na een beetje voetbalwedstrijd kon ik toch mooi weer een dag of twee gratis eten
.
Verder is het smerigste wat ik ooit heb meegemaakt een doos die heel erg stonk. Heb hem maar niet opengemaakt, maar ik verdenk de inhoud ervan een paar bakken overgebleven chinees eten te zijn, van een paar maanden oud.
al gingen we gisteren de vuilniszakken klaarzetten voor de concierge en toen bleken er maden uit onze vuilniszakken te komen. die stonden nl. al meer dan een week op het balkom in de hete zon te broeien (we eten vaak vis en vlees maar eten niet altijd alles op). in de keuken (die de voordeur met het balkon verbindt) ligt nu trouwens een spoor van ranzig stinkend sap, waarschijnlijk een bijproduct van een rottingsproces.
onze buurvrouw was een paar dagen geleden al komen klagen dat er maden op haar balkon vielen maar we geloofden haar niet. na haar uitgemaakt te hebben voor psychotische bejaarde en vertelden dat we voor het komende jaar wel weer genoeg gezeik hadden moeten aanhoren hebben we haar verzocht haar eigen verdieping weer op te zoeken.
de concierge heeft het vuil inmiddels beneden op straat gezet, maar het stinkt nog steeds ontzettend in het trappenhuis...
quote:Mijn..... wat
Op maandag 05 augustus 2002 15:13 schreef Chocavlokken het volgende:
Masterlijk topic![]()
![]()
Mijn weigerde om overdag naar de WC te gaan, omdat het ZOOOOO ranzig was, dus ze liep altijd naar de stad om bij de McDonalds naar de wc te gaan
Nu heb ik je hele verhaal gelezen en ik snap er geen hol meer van, wil je goddomme wel ff vertellen over wie het gaat ja!!!
quote:
Op dinsdag 06 augustus 2002 07:38 schreef Bastard het volgende:[..]
Mijn..... wat
Nu heb ik je hele verhaal gelezen en ik snap er geen hol meer van, wil je goddomme wel ff vertellen over wie het gaat ja!!!
![]()
Het is mijn vriendin
Ziet er nog aardig netjes uit (kon helaas nog geen foto vinden die over een komt met de verhalen van deze topic)
[Dit bericht is gewijzigd door Mister-X op 06-08-2002 13:51]
quote:wat vies... en zeker geen enkele vrouw geregeld in de tussentijd??
Op maandag 5 augustus 2002 00:57 schreef fiscus_primus het volgende:
Wat ik dan bedacht had om mijn bed niet zo vaak te verschonen was achteraf niet zon heel handig ideetje.
Gewoon 2 maanden onder je dekbed te blijven liggen en dan je deken omdraaien en weer 2 maanden.
Daarna hoes binnenstebuiten en voila! Je kan er nog 2 maanden mee doen aan beide kanten.
Uiteindelijk dus 8 maanden in mijn bed geslapen zonder te verschonen. Al het witte in het beddengoed was geel van het vet. Ik ben van nood maar op mijn bank gaan tukken want anders ging ik 's nachts vastkoeken aan mijn kussensloop die dezelfde behandeling kreeg als mijn dekbedhoes. Moet je nagaan hoe de matras eruit zag na 8 maanden (heeft maar 2 kanten waarvan ik er 1 gebruikte). Gelukkig is het een 2 persoonsbed en ben ik in mijn eentje en kon ik aan beide kanten 4 maanden lopen rotten en vegeteren.
Uiteindelijk moest ik het 3 keer wassen op 100 graden om het nog enigszins eruit te krijgen hoewel sommige delen er nog een beetje gelig eruit zien.Geen wonder dat dit bed maar door 1 persoon beslapen werd
Fiscus
[sub]ik heb hem Ed genoemd [/sub]
quote:
Op donderdag 14 november 2002 23:25 schreef Blapiet het volgende:[sub]ik heb hem Ed genoemd
[/sub]
[Dit bericht is gewijzigd door the_black op 14-11-2002 23:36]
quote:rofl
Op vrijdag 12 juli 2002 11:45 schreef Conflict het volgende:
wij hadden een pizza ingelijstWas geen studentenhuis maar een huis met 4 werkende mensen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |